De wrakingskamer wraken? Je kunt ook te ver gaan...
Soms kom je er één tegen waarbij je denkt "hoe is het mogelijk..."
In deze zaak wilde de procederende partij de rechter wraken. Eenmaal bij de wrakingskamer beland, wilde hij vervolgens óók die rechters wraken. Laat ik maar gewoon citeren:
De argumentatie van de wraker:
“(…) omdat schepsel [de rechter] ongeschikt is als rechter. (…) Schepsel [de rechter] (…) Op een eerdere zitting kreeg ze kortsluiting in haar hoofd (…) Toch zal het schepsel (…) Flauwekul en passend in de Nationale Ombudsmanterminologie: gedrags- en contactgestoord (…) [De rechter] is evident ongeschikt als rechter (…) In de zaak zelf loog het schepsel ook (…) schepsel [de rechter] (…) Ik heb nul vertrouwen in deze (bewezen) griezel (…) Graag zsm de naam van de nieuwe rechter en niet zo'n huiljuffie (…) Functie elders voor [de rechter]: Voor dit figuur is er vast wel ergens een kleurloos ministerie waar ze in de kelder stapels papier af kan stempelen. Ik wens haar een bij haar functioneren passende nieuwe baan toe. (…)”.
De reactie van de wrakingskamer:
Verzoeker is een zogenaamde veelprocedeerder, die jaarlijks talloze (kansloze) wrakingsverzoeken indient. Die wrakingsverzoeken zijn veelal voorzien van beledigende bewoordingen richting de gewraakte rechter, de wrakingskamer en/of de rechtbank als geheel. Verzoeker is door de rechtbank aangesproken op zijn woordkeuze, maar dat heeft (nog) niet tot enige positieve verandering in de woordkeuze van verzoeker geleid. De wrakingskamer is van oordeel dat rechters, de wrakingskamer en de rechtbank niet hoeven te dulden dat verzoeker zich in zijn correspondentie onmiskenbaar beledigend over de persoon van (één van) hen uitlaat. Van normaal, kritisch, sarcastisch, polemisch en/of scherp taalgebruik is, anders dan verzoeker blijkens een e-mail van hem van 29 juli 2024 meent, geen sprake; de door verzoeker gebruikte bewoordingen zijn overduidelijk beledigend en ook zo bedoeld.
Volgt (uiteraard) niet-ontvankelijkheid.
Je wilt niet weten wat dit soort idioten de samenleving kosten, en hoeveel zinloze tijd en energie er in dit soort zaken gaat zitten. Wat mij betreft reden voor een gericht procedeerverbod...