Feedback op het Forum - deel 4
Re: Feedback op het Forum - deel 4
>> dit is inmiddels via pb opgelost.De Posthoorn schreef: ↑21 jan 2026 16:43@Radar redactie, aangezien gebruikers vlg onderstaande pb berichten zelf hun username kunnen wijzigen, hoor ik graag op welke manier dat dan zou moeten kunnen.
Radar schreef:
05 jan 2026 19:58
Hi1,
U kunt zelf uw user name wijzigen via uw profiel!
groet moderatie Radar
Ik schreef: NEE, de username kan je zelf niet wijzigen anders had ik dat wel gedaan. Niet voor niets schrijft Radar bij hun huisregels:
Als je je accountnaam wilt wijzigen, dan kun je dit per e-mail (radarinternet (a ) avrotros.nl) of via PB (privébericht) laten weten aan Radar.
Verstuurd op: 14 jan 2026 14:51
Van: Radar
Beste Roze Angora,
Laatst hebben we uw naam gewijzigd in Roze Angora. Dat was achteraf niet zo handig, omdat er al een witte angora bestaat en daarna nog een zwarte Angora werd aangemaakt. Ik wil u vragen uw naam nogmaals te wijzigen (dit kunt u trouwens wel zelf doen, maar geen probleem als wij het doen)
kuklos schreef: ↑
22 jan 2026 20:33
Mijn bericht over dat topic is weggehaald, want we mogen niet over individuele leden praten.
Mijn bericht gaat niet over een individueel lid, maar vraag gaat over wat nu precies de regels zijn voor gebande leden. Mogen deze terugkomen onder een ander forumnaam, of is een ban permanent? Indien het permanent is, wanneer gaat de moderatie dan handhaven als er steeds onder een andere forumnaam wordt teruggekomen?
>> gebande leden mogen niet terugkomen onder een andere naam. Ban is permanent. We proberen zo goed mogelijk hierop te handhaven. Echter als iemand telkens onder een ander IP adres /emaildares binnenkomt kan er wel eens wat doorheen slippen
22 jan 2026 20:33
Mijn bericht over dat topic is weggehaald, want we mogen niet over individuele leden praten.
Mijn bericht gaat niet over een individueel lid, maar vraag gaat over wat nu precies de regels zijn voor gebande leden. Mogen deze terugkomen onder een ander forumnaam, of is een ban permanent? Indien het permanent is, wanneer gaat de moderatie dan handhaven als er steeds onder een andere forumnaam wordt teruggekomen?
>> gebande leden mogen niet terugkomen onder een andere naam. Ban is permanent. We proberen zo goed mogelijk hierop te handhaven. Echter als iemand telkens onder een ander IP adres /emaildares binnenkomt kan er wel eens wat doorheen slippen
>> dit is beoordeeld door een moderator die vond dat het te snel off topic ging. De moderator heeft het laatste woord, forumleden kunnen het hier niet mee eens zijn, dat kan inderdaad.J. Deltoer schreef: ↑30 jan 2026 10:55Ik kreeg de melding dat mijn topic "geldverkwisting en betutteling door KWF kankerfonds" is verwijderd met als reden dat men te snel off topic ging en dat het hier geen huiskamer is.
Het topic stond er nog geen dag, het aantal reacties was slechts ëën pagina, en de meesten waren on topic.
U had, ipv zo resoluut dit topic te verwijderen, ook de enkele off topic reacties kunnen verwijderen, of het topic na een paar dagen kunnen sluiten. Nu lijkt het verdacht veel op censuur.
[/quote]Moneyman schreef: ↑11 feb 2026 11:29Zijn er meer mensen die bij de categorie "werk en inkomen" ineens een foutmelding krijgen, waarbij het wachtwoord opnieuw ingevuld moet worden? Bij mij wordt dat (correcte) wachtwoord vervolgens geweigerd...
Het gekke is dat een subcategorie ónder "werk en inkomen", zoals "pensioenen", wél gewoon toegankelijk is.
>> als er een foutmelding is, meld dit dan via [email protected]. Dan zetten we dit door aan de developers.
>> we hebben dit doorgezet naar de developers. Voor de volgende keer: meld technische problemen via [email protected]Moneyman schreef: ↑22 feb 2026 13:58@mods: er gebeurt iets raars achter de schermen.
Ik lees het forum altijd via de URL die “toon ongelezen berichten” hoort te laten zien. Dat gaat via deze link, waarvoor vroeger gewoon een knop op het forum aanwezig was:In plaats van dat ik dan daadwerkelijk de ongelezen berichten te zien krijg, converteert het forum die link automatisch naar iets heel anders, namelijk de pagina om je registratiedetails te wijzigen. Dat is deze pagina:https:// radar-forum.avrotros.nl/search.php?search_id=unreadpostsGeen idee waarom dat gebeurt, het is totaal niet logisch. Kan dat gefixt worden? De optie “ongelezen berichten” is immers een heel fijne optie, het is de enige manier om alleen die berichten te zien te krijgen die je nog niet gelezen hebt.https:// radar-forum.avrotros.nl/ucp.php?i=profile&mode=reg_details
(Ik heb in beide links even een spatie in de hyperlinks (achter https://) gezet, omdat ze anders alweer verkort weergegeven worden)
-
StevieNL81
Als je een bericht post heb je een aantal opties. De onderste optie die je kan aanvinken (en bij mij standaard aan staat) is:
Deze werkt alleen niet.Informeer me wanneer een reactie is geplaatst
Als je je abonneert op een topic krijg je wel netjes een mail bij een nieuwe post.
Laatst gewijzigd door StevieNL81 op 25 feb 2026 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
>> we wachten hier nog op antwoord van de developers
>> Ik heb deze zojuist doorgezet naar de developers! Zodra ik antwoord heb, laat ik het wetenStevieNL81 schreef: ↑25 feb 2026 10:44Als je een bericht post heb je een aantal opties. De onderste optie die je kan aanvinken (en bij mij standaard aan staat) is:
Deze werkt alleen niet.Informeer me wanneer een reactie is geplaatst
Als je je abonneert op een topic krijg je wel netjes een mail bij een nieuwe post.
>> ik heb dit nagevraagd bij mijn collega's. Kom ik op terugClaimConcept schreef: ↑23 feb 2026 16:39Er gebeurt wel meer raars achter de schermen. Topic Het Schikkingsbedrog "Gesloten"? Hoezo? De meest profetische reactie daar:16again » 21 feb 2026 12:46 schreef:
Opmerkelijk hoe dit onderwerp helemaal van de Radar verdwenen is.
Ruim 20 jaar terug waren er dagelijks vele berichten hier, de gedupeerden zijn blijkbaar verder gegaan met hun leven.
Mijn conclusie: Het traineren door niet alleen banken en verzekeraars maar ook de rechtspraak (gerechtelijk apparaat mocht niet vastlopen) tezamen met de dubbele agendas van belangenclubs heeft zo zijn vruchten afgeworpen.
ClaimConcept
vindt dit leuk
>. is uitgezet bij de developerswitte angora schreef: ↑23 feb 2026 19:26En het is weer bal... als ik op de knop 'actieve topics' druk kom ik op de accountinstellingen, waar ik wordt geacht mijn wachtwoord te wijzigen. Dat gaan we dus niet doen.
Dan kom je hier op: ucp.php?i=profile&mode=reg_details
Moderator, zouden jullie hier eens naar kunnen laten kijken?
Edit: bij de knop 'actuele topics' gebeurt nu exact hetzelfde.
Edit2 (19.39 u.): nu werkt het weer zoals het hoort...
witte angora
vindt dit leuk
[/quote]Moneyman schreef: ↑24 feb 2026 14:38Ik kreeg zojuist onderstaande pb:Als ik me dat topic goed voor de geest haal, werden er juist allerlei actuele ontwikkelingen gemeld die een patroon van handelen van de eigenaren bevestigen.Radar schreef: ↑24 feb 2026 13:31Beste Moneyman,
We hebben het topic Oplichting door Autohuis Midden Nederland/Camperhuis Midden Nedrland - met onder andere jouw reactie(s) - van het forum verwijderd vanwege de volgende reden: het topic is gedateerd en mist relevantie.
Het topic mist relevantie
Met vriendelijke groet,
Radar online redactie
@mods: wat is er dan gedateerd en irrelevant aan?
>> ik vraag dit nog even na, maar nogmaals: de moderators hebben het laatste woord. Zij maken een afweging. Een afweging die wellicht niet iedereen begrijpt, maar waar forumleden het ook mee moeten doen.
En dan tóch zelf de noodzaak voelen dit soort "bijdragen" te leveren... practise what you preach, zou ik zeggen. Of draag iets opbouwends bij.
De Posthoorn
en ClaimConcept
vinden dit leuk
@radar: top dat er nu gereageerd wordt op de punten, thanks! Ben benieuwd naar de follow-up.
De mods hebben absoluut het laatste woord, zo staat het ook in de forumregels. Mijn vraag is niet bedoeld om de rol van de mods ter discussie te stellen, maar vooral om duidelijkheid te krijgen over wat wel en niet gewenst is op het forum. Daar zijn zowel wij als forumleden en jullie als mods bij gebaat.
OK, ik dacht dat dit topic daar (ook) specifiek voor bedoeld was. Ik zal het in voorkomende gevallen dan beide doen.Radar schreef: ↑25 feb 2026 10:41>> als er een foutmelding is, meld dit dan via [email protected]. Dan zetten we dit door aan de developers.
Radar
en ClaimConcept
vinden dit leuk
-
De Posthoorn
Daar is dit feedback topic idd voor bedoeld, maar het wijzigt blijkbaar per moderator. What's new?Moneyman schreef: ↑25 feb 2026 11:39OK, ik dacht dat dit topic daar (ook) specifiek voor bedoeld was. Ik zal het in voorkomende gevallen dan beide doen.Radar schreef: ↑25 feb 2026 10:41>> als er een foutmelding is, meld dit dan via [email protected]. Dan zetten we dit door aan de developers.
-
De Posthoorn
Is idd via PB opgelost, maar als een moderator tot 2x toe beweert dat een gebruiker zelf zijn username kan wijzigen, hoor en lees ik hier graag hoe dan. Hebben andere gebruikers wellicht ook wat aan.Radar schreef: ↑25 feb 2026 10:34>> dit is inmiddels via pb opgelost.De Posthoorn schreef: ↑21 jan 2026 16:43@Radar redactie, aangezien gebruikers vlg onderstaande pb berichten zelf hun username kunnen wijzigen, hoor ik graag op welke manier dat dan zou moeten kunnen.
Radar schreef:
05 jan 2026 19:58
Hi1,
U kunt zelf uw user name wijzigen via uw profiel!
groet moderatie Radar
Ik schreef: NEE, de username kan je zelf niet wijzigen anders had ik dat wel gedaan. Niet voor niets schrijft Radar bij hun huisregels:
Als je je accountnaam wilt wijzigen, dan kun je dit per e-mail (radarinternet (a ) avrotros.nl) of via PB (privébericht) laten weten aan Radar.
Verstuurd op: 14 jan 2026 14:51
Van: Radar
Beste Roze Angora,
Laatst hebben we uw naam gewijzigd in Roze Angora. Dat was achteraf niet zo handig, omdat er al een witte angora bestaat en daarna nog een zwarte Angora werd aangemaakt. Ik wil u vragen uw naam nogmaals te wijzigen (dit kunt u trouwens wel zelf doen, maar geen probleem als wij het doen)
>> dit is geen bug maar een setting die op een jaar is ingesteld. Dus ieder jaar vraagt het forum om een nieuw wachtwoord.Radar schreef: ↑25 feb 2026 10:52>. is uitgezet bij de developerswitte angora schreef: ↑23 feb 2026 19:26En het is weer bal... als ik op de knop 'actieve topics' druk kom ik op de accountinstellingen, waar ik wordt geacht mijn wachtwoord te wijzigen. Dat gaan we dus niet doen.
-
witte angora
Helaas, ik heb nog nooit een nieuw wachtwoord hoeven aanmaken. Heb al vele jaren hetzelfde, nooit veranderd.. En nu, na het instellen van een nieuw wachtwoord, kom ik weer op die pagina uit, en dan nog een keer?
ClaimConcept
en Consumenneke
vinden dit leuk
Nee. Dat het wachtwoord jaarlijks gewijzigd moet worden staat los van dit issue.Radar schreef: ↑25 feb 2026 13:03>> dit is geen bug maar een setting die op een jaar is ingesteld. Dus ieder jaar vraagt het forum om een nieuw wachtwoord.Radar schreef: ↑25 feb 2026 10:52>. is uitgezet bij de developerswitte angora schreef: ↑23 feb 2026 19:26En het is weer bal... als ik op de knop 'actieve topics' druk kom ik op de accountinstellingen, waar ik wordt geacht mijn wachtwoord te wijzigen. Dat gaan we dus niet doen.
Dit issue ontstaat op willekeurige momenten bij het klikken op willekeurige links (zie ook mijn melding hierover).
ClaimConcept
en Consumenneke
vinden dit leuk
-
Consumenneke
Als regelmatige gebruiker merk je vanzelf dat er meerdere moderators zijn die elk zo hun eigen aanpak hebben. Daar zeg ik verder niks van. Het is een observatie, geen kritiek.De Posthoorn schreef: ↑25 feb 2026 12:09Daar is dit feedback topic idd voor bedoeld, maar het wijzigt blijkbaar per moderator. What's new?
Gelukkig is dit een relatief klein forum. Als moderator van een veel groter forum kan ik delen dat het prettig is wanneer moderators hun keuzes afstemmen en onderling verduidelijken, zodat er op termijn een zekere consistentie ontstaat. Dan moet je niet te vaak met nieuwe redactieleden opnieuw beginnen.
>> heb je er nog steeds last van? De developer heeft iets veranderd aan de achterkant. Als je nog steeds problemen ervaart horen we het graag.