LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

lievemarie

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

De vraag is of de regering dit over gaat nemen. M.i. is testen voor toegang veiliger dan gevaccineerd of besmet geweest. Maar wie ben ik?

Mark1992

Ongelezen bericht door Mark1992 »

lievemarie schreef:
11 nov 2021 13:29
De vraag is of de regering dit over gaat nemen. M.i. is testen voor toegang veiliger dan gevaccineerd of besmet geweest. Maar wie ben ik?
Het kabinet overwoog dit vorige week al, echter toen adviseerde het OMT om geen splitsing te maken tussen gevaccineerden en ongevaccineerden. Nu adviseren ze wel degelijk dit onderscheidt te maken. Ik acht de kans dus vrij groot dat straks een groot deel van de jongeren blijven uitgesloten blijven. Tenzij zij hun principes opzij zetten en alsnog die prik halen. Ben serieus blij dat ik Corona heb gehad. 29 jaar, sport vier tot vijf keer per week, eet gezond. Kans is statistisch gezien klein dat ik er ziek van wordt; heb een weekje vanuit huis gewerkt en heb helemaal geen klachten gehad (ik deed een zelftest i.v.m. verjaardag opa en die wees positief uit, anders had ik mijzelf niet eens getest).

Nu kan ik gelukkig nog tot juli 2022 meedoen aan de maatschappij. Dan zou het wel einde zijn en kan ik geld oppotten omdat ik nergens meer binnenkom. Hopelijk trekt het veel mensen over de streep die 2G regeling, hoef ik het tenminste niet te doen.

ik ben btw geen wappie. Ik geloof best dat het vaccin werkt. Als ik een hogere leeftijd zou hebben (50/55+) dan had ik het wel genomen. Ik vind Corona gewoonweg niet ernstig genoeg voor mij om mij te laten vaccineren. Dit betekend niet dat ik geen voorzorgsmaatregelen tref wanneer ik mijn opa/oma bezoek. Bij een besmetting houdt ik mij ook altijd aan de geldende regels. Dan is dat in ieder geval even duidelijk, zodat er niet met de wappie-term gegooid hoeft te worden.

lievemarie

Met een zelftest krijg je geen qr code. Of ben je na die test alsnog naar een ggd teststraat geweest?

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
11 nov 2021 11:29
Nijogeth schreef:
11 nov 2021 10:56
witte angora schreef:
11 nov 2021 10:54
Als iemand geen rijbewijs wil halen, dan mag hij toch ook geen autorijden? Dat is toch een consequentie die algemeen geaccepteerd wordt? Waarom willen mensen dan niet de consequenties dragen van de beslissing zich niet te laten vaccineren? Waarom moet een groot deel van de bevolking de lasten dragen van de lusten van anderen?
Het gaat erom dat je al een rijbewijs B hebt en ineens aanvulling nodig hebt om een gewone auto te rijden, je ineens een extra toevoeging op het rijbewijs moet halen of iedere keer voordat je instapt jezelf moet laten testen.
Dat is nou juist exáct wat we gedaan hebben met bijvoorbeeld ouderen, of mensen die ziek worden: die moeten ineens aan (keurings)eisen voldoen waaraan ze voorheen niet hoefden te voldoen. Waarom? Omdat de omstandigheden zijn veranderd en het noodzakelijk maken om aanvullende eisen te stellen.

Moet ik de overeenkomst nog duiden...?
Dus een oudere moet zich iedere dag laten testen voor ze de auto instappen? Want ja, de situatie op dag 1 kan anders zijn dan op dag 2.

lievemarie

fonsflons schreef:
11 nov 2021 13:51
Persoonlijk denk ik dat het tijd wordt om op lange termijn maatregelen te gaan nemen ipv korte termijn.

Met een demissionair kabinet wat van besluiteloosheid aan elkaar hangt? Dat is pas kansloos :D

lievemarie

Dit vind ik toch echt wel bizar, afgelopen dinsdag het op 2 na hoogste aantal besmettingen. Met 85% gevaccineerden nu tegenover 0% vorig jaar.

https://www.nu.nl/coronavirus/6167059/r ... ecord.html

Nijogeth

fonsflons schreef:
Kansloos allemaal. Al gaan we twee maanden in volledige lockdown. Dan zitten we dan op 0 besmettingen. Geef het dan weer vrij en hoppa, we zijn weer terug bij af.

Persoonlijk denk ik dat het tijd wordt om op lange termijn maatregelen te gaan nemen ipv korte termijn.
Ja, dat zeg ik al langer. Kijken hoe we hier daadwerkelijk uit kunnen komen. Heel stellig zijn: Vanaf maart 2022 vervallen alle regels en gaan we terug naar normaal zonder ooit nieuwe maatregelen. En je dan afvragen: hoe krijgen we dit voor elkaar? Bijvoorbeeld met speciale ziekenhuizen met speciaal getraind personeel voor coronapatiënten, om maar iets te noemen. De denktanks overal zouden dit toch moeten kunnen oplossen?

In plaats van dat pappen en nathouden iedere keer.

lievemarie

Betekent op korte termijn waarschijnlijk wel meer doden. Er is nu al een "oversterfte" van 300 in 2 weken volgens het RIVM.

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Het probleem is dus dat de ziekenhuizen al die stervenden niet aan kunnen.

Mark1992

Ongelezen bericht door Mark1992 »

lievemarie schreef:
11 nov 2021 13:48
Met een zelftest krijg je geen qr code. Of ben je na die test alsnog naar een ggd teststraat geweest?
Na de positieve ben ik inderdaad naar de GGD test-straat geweest. Gelukkig wel, anders had ik nu geen QR-code.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

HADES2001 schreef:
11 nov 2021 09:50
83% van nederland is gevaccineerd
17% is niet gevaccineerd

Van de laatste 650 opnames is
45% gevaccineerd
55% niet gevaccineerd

Ik mag hopen dat je basis rekenen snapt en dat meer van de helft aan opnamen niet gevaccineerd is maar slechts 17% van Nederland representeert dat het Vaccin dus werkt.
Als het Vaccin niks deed dan was 83% van de opnames gevaccineerd
Die vaccins worden juist gepromoot met fors kleinere kans op ziekenhuis- dan wel IC-opname na besmetting. Buiten kijf dat zo is.
Maar dat houdt wel in dat de groep gevaccineerden met besmetting eigenlijk 5 keer groter is , dan 650 * 0.45. (uitgaanden van effectiviteit tegen ziekenhuisopname van zo 80...85%)
En als je dan door rekent, en de groep besmette gevaccineerden en ongevaccineerden tegen elkaar afzet, kom je aardig in de buurt van de 83% , die je al noemt.

Waardoor ik tot de conclusie kom: Het virus merkt in haar verspreiding vrijwel niets van tweedeling.
Terwijl het idee/bedoeling/hoop was dat de G-groep immuun zou zijn, en niet zou bijdragen aan R getal.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

fonsflons schreef:
Kansloos allemaal. Al gaan we twee maanden in volledige lockdown. Dan zitten we dan op 0 besmettingen. Geef het dan weer vrij en hoppa, we zijn weer terug bij af.
Zo'n beetje op dag 1 noemde ik het een sluimerende veenbrand, niets doen (geen maatregelen) leek me de snelste weg naar groepsimmuniteit
fonsflons schreef:
Hoe ziet een lange termijn maatregel eruit? Het vereist in ieder geval visie.

lievemarie

Ik denk dat je met hervaccinatie in ieder geval aan spreiding doet van het aantal ziektegevallen. Het draagvlak voor hervaccinatie zal wel steeds kleiner worden, maar ik verwacht dat het aantal ziektegevallen ook zal afnemen omdat natuurlijke immuniteit beter is, en de zwakkeren iedere keer zullen afvallen. Wreed, maar zo is de natuur.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

@Jose2501. Denkt u nu werkelijk, nu we al 2 jaar met het virus kampen, dat artsen niet bezig zijn geweest met geneesmiddelen?
Alles wat u hier noemt is allang onderzocht en er is altijd wel een reden (bijwerkingen) om hier niet aan te beginnen.

lievemarie

Behandelen volgt op ziek worden. Het lijkt mij dat de meeste winst te behalen valt bij het voorkomen dat we ziek worden, en niet met het volstoppen met allerlei medicatie.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Europese regels zijn er in ieder geval nog niet,hier in Frankrijk zijn de mondkapjes in de winkels niet weg geweest,en in veel kleinere winkels mogen ook maar beperkt mensen gelijktijdig naar binnen.
Bij de kapper hoeft een kapje dan blijkbaar weer niet.
In sommige winkels vraagt men middels een pamfletje op het raam om afstand te houden,bij andere alleen om je handen te "wassen"
Dus ook hier een wat vage regels.
Je ziet ook hele clubs mensen bij elkaar zonder afstand en zonder mondkapje en ook eenlingen al hardlopend of op de fiets met wel een masker voor.
Bij de mensen waar ik beroepshalve mee in aanraking kom draagt tot nu toe niemand een mondkapje.
Kortom;gooi maar in mijn pet en dan zoek ik het later wel eens uit.

Nijogeth

Jose2501 schreef:
11 nov 2021 18:49
Dashboard RIVM:

Top tien doodsoorzaken op basis van sterfte in 2020 bij 15 tot en met 64 jarigen:

Longkanker. 2.309
Zelf toegebracht letsel. 1.368
Covid-19. 1.050
Coronaire hartziekten. 999
Borstkanker 982
Dikkedarmkanker 946
Enz.

Alleen al aan longkanker stierven meer dan 2x zoveel mensen dan aan Covid-19. En dat is dus al zeker 20 jaar zo.
Alleen al voor het zelf toegebracht letsel moeten we die groep beschermen tegen coronamaatregelen ;)

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Zelf toegebracht letsel is een eufemisme voor suïcide.

lievemarie

Ik denk dat men dat wel begrijpt :D

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

lievemarie schreef:
11 nov 2021 14:02
Dit vind ik toch echt wel bizar, afgelopen dinsdag het op 2 na hoogste aantal besmettingen. Met 85% gevaccineerden nu tegenover 0% vorig jaar.

https://www.nu.nl/coronavirus/6167059/r ... ecord.html
De XY-Deltavariant is 2x keer zo besmettelijk als de versie van de vorige piek. Vermenigvuldig het aantal besmettingen met vier tot vijf, dan heb je het aantal zonder de remmende werking van de vaccins, zonder de invloed van beperkingen.

Ondertussen zien wij de plannen voor eind december op losse schroeven staan. Dat is het meest lastige van deze tijd: niets kan echt spontaan, alles plannen, maar niet te ver vooruit, want dan kan er zomaar een streep doorgehaald worden. Grrr...

Gesloten