Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Ik snap niet goed hoe men op maatregelen komt zoals horeca sluiten om 19.00 uur als toch al bekend is dat de grootste bron van verspreiding plaatsvindt in huiselijke kring. Met deze maatregel ga je dus juist de verspreiding stimuleren, want dan wordt er veel meer in huiselijke kring gefeest en gedronken.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Dus dan is de enige oplossing iedereen 14 dagen binnenhouden, boodschappen thuis laten bezorgen en honden in de keuken laten schijten.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er wordt blijkbaar in Nederland thuis wat afgefeest, terwijl er zo geklaagd wordt dat het zo slecht gaat. Gelukkig dan maar. 😄

Onkruid71
Berichten: 3014
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

fonsflons schreef:
12 nov 2021 09:23
Jose2501 schreef:
12 nov 2021 09:13

Voor de uitleg van de cijfers verwijs ik maar naar dit artikel. Waarin een Zweedse arts en wetenschapper een messcherpe analyse geeft.

https://artsencollectief.nl/grootschali ... onderzoek/
Lang leve het internet:

https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... ectief.htm

Dus wat je nu moet geloven? Wat je graag wilt geloven?
Vereniging tegen kwakzalverij had ook die prijs kunnen winnen. Inderdaad wat je wilt geloven. Ik heb beide laag aangeschreven staan.
Laatst gewijzigd door Onkruid71 op 12 nov 2021 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scontra »

lievemarie schreef:
12 nov 2021 10:28
Dus dan is de enige oplossing iedereen 14 dagen binnenhouden, boodschappen thuis laten bezorgen en honden in de keuken laten schijten.
Als iedereen binnen moet blijven, dan moet dus "iedereen" binnen blijven, niemand uitgezonderd !
Dan is alles gesloten, zie je niemand op straat en zodoende komt er bijv. ook niemand om de boodschappen te bezorgen !

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

En dan lost 2 weken nog niet genoeg op..Dan zie je de eerste daling. Het virus is echt niet weg en ook zo weer terug als alles daarna weer open gaat.
4 weken alles dicht en de Horeca die nu al klaagt is dan helemaal klaar.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ook de dokters, verplegers, brandweerlieden en ga maar door thuis blijven?

Medewerkers elektriciteitscentrales, gasbedrijven, water bedrijven?

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

angel1978 schreef:
12 nov 2021 10:45
En dan lost 2 weken nog niet genoeg op..Dan zie je de eerste daling. Het virus is echt niet weg en ook zo weer terug als alles daarna weer open gaat.
Dan zijn de ic's wel leeg. En de straten vrij van alle hondenpoep.
Laatst gewijzigd door lievemarie op 12 nov 2021 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
15 sep 2021 00:26
De telefoon lenen is in principe onmogelijk als er controle is. ID en app worden namelijk naast elkaar gelegd en er is dus een referentie naar iets dat op het ID moet staan (voornaam of achternaam ofzo). De meesten zullen echter niet de tijd nemen dat te controleren als er bijvoorbeeld een lange rij staat te wachten.
Vreemd dat ik ineens uitgelogd was, en bij inloggen direct hier terecht kwam, maar dat terzijde....

Afgelopen woensdag ging het zo: de QR-code werd keurig gescand, en zowaar, het ging deze keer goed. Op de vraag of ik mijn legitimatie moest laten zien was het: 'Niet nodig, wat zijn de eerste letters van uw voornaam? En wat is uw achternaam?' Dat bleek zowaar te kloppen, dus ik mocht naar binnen.

En sowieso wordt er nauwelijks naar het ID gekeken. Bij de Ikea had ik hem per ongeluk ondersteboven toen er een vluchtige blik op werd geworpen. Oftewel: men kan zeggen dat de procedure voldoende is doorlopen, en dat is het... Ben benieuwd hoe lang het duurt voor er een blik ome Wouten de horeca binnen vliegt om te controleren of alle 'goedgekeurde' bezoekers wel terecht zijn goedgekeurd.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Dit is ook mijn ervaring. Ik kom niet veel in de horeca, maar tot nu toe heb ik gewoon de qr code van mijn partner kunnen gebruiken.
Wel werd bij mijn partner, die een papieren qr code heeft want geen smartfoon, om een id gevraagd. Bij mij niet, want ik had een code op een smartfoon.

Kokka1
Berichten: 447
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Hier in Singapore gaan ze vanaf nu nog een stuk verder, als je je bewust niet laat vaccineren en je moet in het ziekenhuis worden behandeld voor corona, dan zijn de kosten voor jezelf. Dát is pas een stimulans om toch maar die prik te halen

Twinkeleyes
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2021 11:31

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Twinkeleyes »

Mensen die andermans QR code of valse papieren QR code gebruiken zouden financieel hard gestraft moeten worden. Als je ervoor kiest om je niet te laten fascineren dat is iemand goed recht. Echter dan moet je niet zeuren dat je niet overal meer naar binnen kan. Als je er zo op tegen bent dan is het aannemen van een QR code van een ander not done. ook het verkopen van QR codes moet hard gestraft worden. Het is toch belachelijk dat merendeel van de bevolking moet lijden omdat een groep zich niet wil vaccineren. Ik zou zeggen, blijf lekker thuis en kom er weer naar buiten als je verstandig bent geworden. Wat mij betreft worden niet gevaccineerde overal buitengesloten. Mij is ook gevraagd om zoontje naar zwemmen te brengen van een vriend. Sorry, maar daar pas ik voor. Als iedereen er zo mee omgaat dat houden we dit evenwicht en komen de niet gevaccineerde hiermee weg. Dit zijn de consequenties.

Lowieze
Berichten: 6871
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Kokka1 schreef:
12 nov 2021 11:41
Hier in Singapore gaan ze vanaf nu nog een stuk verder, als je je bewust niet laat vaccineren en je moet in het ziekenhuis worden behandeld voor corona, dan zijn de kosten voor jezelf. Dát is pas een stimulans om toch maar die prik te halen
Dat gaat aardig in de papieren lopen.
https://www.nu.nl/coronavirus/6167323/o ... osten.html

gosewijn
Berichten: 2912
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door gosewijn »

Nijogeth schreef:
11 nov 2021 23:56



Maar ja, er is natuurlijk weer over nagedacht, net als over die eindtijd van 12 uur, zodat iedereen na afloop nog bij iemand thuis gaat zitten.

We gaan het wel zien. Ik heb volgende week zaterdag een date, maar zoals het er nu naar uit ziet zal ik mijn reservering kunnen cancelen, want die staat om 18.00, dat is om 19.00 echt niet gedaan. De rest van de date kunnen we op onze buik schrijven.
Tijd genoeg toch voor een vluggertje ?. :roll: :D

Nijogeth
Berichten: 10518
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

breien schreef:
12 nov 2021 10:24
Zelfs al vindt de verspreiding vooral plaats in huiselijke kring dan nog moet het virus van buiten ingebracht worden.
Dus iemand loopt het virus op op de sportschool, het werk, op school of in de horeca. En de persoon waar ze het daar dan van hebben gekregen, die liep het weer thuis op.

Nijogeth
Berichten: 10518
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Iedereen 2 weken binnen en iedereen moet verplicht een coronatest doen in die 2 weken. Test je positief, dan blijf je 2 weken apart op een hotelkamer. Eten gaat via een luikje. Iedereen die negatief testte moet nog een keer testen 5 dagen later. En uiteindelijk zouden alle besmette mensen er tussenuit gevist moeten zijn, en is corona weg.

In theorie dan. In de praktijk is dit niet te doen.

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

Het probleem is dan dat eten via een luikje. Wat als de brenger besmet is?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
12 nov 2021 12:37
Iedereen 2 weken binnen en iedereen moet verplicht een coronatest doen in die 2 weken. Test je positief, dan blijf je 2 weken apart op een hotelkamer. Eten gaat via een luikje. Iedereen die negatief testte moet nog een keer testen 5 dagen later. En uiteindelijk zouden alle besmette mensen er tussenuit gevist moeten zijn, en is corona weg.

In theorie dan. In de praktijk is dit niet te doen.


Want?? als mensen gewoon meewerken dan is dat prima te doen.

Het is trouwens zover ik las nu 3 weken lockdown.

Lowieze
Berichten: 6871
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nijogeth schreef:
12 nov 2021 12:37
Iedereen 2 weken binnen en iedereen moet verplicht een coronatest doen in die 2 weken. Test je positief, dan blijf je 2 weken apart op een hotelkamer. Eten gaat via een luikje. Iedereen die negatief testte moet nog een keer testen 5 dagen later. En uiteindelijk zouden alle besmette mensen er tussenuit gevist moeten zijn, en is corona weg.

In theorie dan. In de praktijk is dit niet te doen.
Haha, inderdaad niet te doen. Wie moet die testen dan afnemen? En wie moet dan in het lab de test onderzoeken?

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sjohie »

lievemarie schreef:
12 nov 2021 10:19
Ik snap niet goed hoe men op maatregelen komt zoals horeca sluiten om 19.00 uur als toch al bekend is dat de grootste bron van verspreiding plaatsvindt in huiselijke kring. Met deze maatregel ga je dus juist de verspreiding stimuleren, want dan wordt er veel meer in huiselijke kring gefeest en gedronken.
Het gaat om het beperken van bewegingen, dus ook van en naar de horeca. En door de grote aantallen besmettingen, is het niet meer mogelijk om goed bron- en contactonderzoek te doen, dus waar de grootste bron zit, is ook nog niet zo zwart wit. Los daarvan, als je de grootste bron aanpakt, is er een volgende nieuwe grootste bron, en dit is onderdeel van een groter pakket aan maatregelen.

Gesloten