En? Klopt het niet dan?Lady1234 schreef: ↑07 feb 2022 23:22Onkruid71 schreef: ↑07 feb 2022 23:20Ok well interessante tweet van iemand die deel nam aan de ronde tafel gesprekken over long COVID.
Deel 1
https://threadreaderapp.com/thread/1490 ... 97029.html
Deel 2
https://threadreaderapp.com/thread/1490 ... 75810.html
Deel 3
https://threadreaderapp.com/thread/1490 ... 59200.html
En daar komen de Afkortingen weer om de hoek kijken.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 4)
Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)
Heeft u het bericht ook verder gelezen?Onkruid71 schreef: ↑07 feb 2022 23:09Ivermectine vertoont 'antiviraal effect' tegen COVID.
Zou het dan toch? Mij maakt het niet uit, maar ik zou het wel grappig vinden.
https://www.reuters.com/business/health ... 022-01-31/
Het gaat dus om een zeer vage bewering ("antiviraal effect") naar aanleiding van niet-klinisch onderzoek. Er zijn dus geen patiënten onderzocht maar een kweekje in een petrischaaltje. En daar is kennelijk "iets" waargenomen. Omdat het bedrijf verder niets heefd gemeld over de details van het onderzoek, is het vooralsnog letterlijk een nietszeggende mededeling van een bedrijf. Pas als er een deugdelijke wetenschappelijke publicatie is, valt dit serieus te nemen. Nu is het niet meer dan een persbericht om de aandacht te trekken.Reuters schreef:Japanese trading and pharmaceuticals company Kowa Co Ltd (7807.T) on Monday said that anti-parasite drug ivermectin showed an "antiviral effect" against Omicron and other coronavirus variants in joint non-clinical research.
The company, (...) did not provide further details. (...)
Ter vergelijking: Een flinke scheut natriumhypochloriet (ofwel chloor, bleekwater) heeft ook een "antiviraal effect" in een petrischaaltje. Bij inwendig gebruik is het giftig en corrosief (akelige brandwonden).
kuklos
vindt dit leuk
Het zal een kwestie van onderzoeken zijn, maar ik bedoelde dat het grappig zou zijn omdat het altijd als paarde middel weggezet werd. Als het zou werken zou het alleen maar meegenomen zijn, werkt het niet tja, dan zijn we niks verder.Erthanax schreef: ↑07 feb 2022 23:44Heeft u het bericht ook verder gelezen?Onkruid71 schreef: ↑07 feb 2022 23:09Ivermectine vertoont 'antiviraal effect' tegen COVID.
Zou het dan toch? Mij maakt het niet uit, maar ik zou het wel grappig vinden.
https://www.reuters.com/business/health ... 022-01-31/Het gaat dus om een zeer vage bewering ("antiviraal effect") naar aanleiding van niet-klinisch onderzoek. Er zijn dus geen patiënten onderzocht maar een kweekje in een petrischaaltje. En daar is kennelijk "iets" waargenomen. Omdat het bedrijf verder niets heefd gemeld over de details van het onderzoek, is het vooralsnog letterlijk een nietszeggende mededeling van een bedrijf. Pas als er een deugdelijke wetenschappelijke publicatie is, valt dit serieus te nemen. Nu is het niet meer dan een persbericht om de aandacht te trekken.Reuters schreef:Japanese trading and pharmaceuticals company Kowa Co Ltd (7807.T) on Monday said that anti-parasite drug ivermectin showed an "antiviral effect" against Omicron and other coronavirus variants in joint non-clinical research.
The company, (...) did not provide further details. (...)
Ter vergelijking: Een flinke scheut natriumhypochloriet (ofwel chloor, bleekwater) heeft ook een "antiviraal effect" in een petrischaaltje. Bij inwendig gebruik is het giftig en corrosief (akelige brandwonden).
Mijn uitspraak van half december staat nog. Ik ben een amateur, wat noem je de mensen die er voor geleerd hebben en het fout hebben dan? Die kritiek is gewoon terecht, omdat ze hun modellen op de verkeerde data hebben gebaseerd. Dat is het slechtse excuus dat er ooit is geweest. 'hmm ook al wijst alles er dubbel en dwars op dat Omikron veel minder zwaar is, gaan we onze modellen daar natuurlijk niet op baseren. De missende data vullen we gewoon in met data die er niet bij hoort'.Jablan schreef: ↑07 feb 2022 20:37En ik heb nieuws voor jou: in alle landen zaten de modellen er in eerste instantie naast toen Omikron opdook. Om nu net te doen alsof Nederland door een amateurploeg door deze periode wordt geleid, is weer doorslaan naar de andere kant. Ik heb vaak genoeg kritiek op Nederland, maar andere landen doen het niet veel beter.
Iedere data-analist zou zich kapot schamen en wij gaan ons beleid erop voeren. Laat data-analyse nu over aan de experts en laat de mensen met afspraken met Pfizer of Moderna gewoon lekker op hun IC werken.
Opgeleide amateurs. De kritiek vind ik iets minder terecht (ja, ik ben van de nuances), omdat blijkbaar van een rekenmodel de werking van een glazen bol wordt verwacht, terwijl het alleen de effecten van allerlei scenario's uitvergroot. Op een ander vlak is de kritiek zeker terecht: om welke reden dan ook komt nieuwe informatie in Nederland later aan dan bij de collega-instanties elders in Europa. Van mondmaskers tot en met de werking van Omikron: keer op keer wordt net te lang aan de oude info vastgehouden of ermee gerekend.
De belangrijkste reden waarom men in Europa voorzichtig was en is met Omikron is de bevolkingssamenstelling. Vergrijsd, terwijl Z-Afrika juist een jonge bevolking heeft.
VK en Denemarken zijn nu grotendeels of helemaal open, maar daar is de BA.2 variant dominant, terwijl wij met de BA.1 te maken hebben. Het zijn subtiele verschillen, tegelijk groot genoeg om te blijven opletten, voordat het virus ons weer verrast.
Sorry, soms is techniek nodig om de zin tussen de onzin eruit te halen.scharrelschipper schreef: ↑07 feb 2022 21:25je bijdragen zijn vast heel duidelijk en goed doordacht, maar voor mij veel te technisch. ik heb,zoals ik al meermaals zei,weinig tot geen last van alle maatregelen in de diverse landen waar ik kom. ik ging toch al niet de kroeg in en ook niet veel naar musea,dus het raakt me niet zoveel persoonlijk. Ook is er bij ons geen enkele controle bij het passeren van ( voormalige) landsgrenzen,niet per schip en ook niet per auto. Het enige oponthoud wat ik tot nu toe meegemaakt heb,is door een personeels tekort bij een losbedrijf in Frankrijk waar de mensen niet ziek waren,maar niet mochten werken wegens een besmetting. Dat zien we ook in ons land in het onderwijs o.a. Dus je bijdragen met allerlei cijfers zeggen me niet zoveel. ik ben er dan ook voorstander van om al die beperkingen op te heffen,ongeacht wat ervaringsdeskundigen wat betreft corona er van zeggen/vinden.
Alles open ... paar weken nog, dan zou het moeten kunnen. Al vind ik dat Manifest geblaat van een kudde schapen door het gebruik van het woord Grondrecht of gemekker over lichamelijke integriteit.
Ik voel mij totaal niet aangetast in mijn rechten als ik een bewijs van mijn gezondheid nodig heb om iets te kunnen doen of ergens binnen te komen. Voor mij is een grondrecht eerder de vrijheid om zo'n manifest op te stellen of vrij kunnen reizen zonder daarvoor een vergunning nodig te hebben. Mijn lichamelijke integriteit staat op het spel bij marteling, mishandeling, vervelende onderzoeken in een ziekenhuis, maar niet bij de toediening van een vaccin.
Samengevat: veel te zware woorden, waardoor de hele argumentatie lachwekkend wordt. En nogmaals: met een vaccinatieplicht hadden we een redelijk normale maand december gehad, dus waar wordt nu over gezeurd?
Hier in huis geldt 2G, niet omdat het kan of moet, maar omdat we zo alle wappies buiten de deur houden en dat werkt goed.
Je hebt de berichten uit Oostenrijk gemist. Afgelopen najaar, terwijl de ziekenhuizen volliepen met Covid19-gevallen, kwamen er ook patiënten in coma binnen. Ze hadden teveel van dit middel geslikt.
In een laboratorium lijkt dit middel veelbelovend, in de praktijk werkt het niet en is het zelfs gevaarlijk.
-
Lowieze
Klopt dat bericht uit Oostenrijk wel? Ik kan daar niets van terug vinden.Jablan schreef: ↑08 feb 2022 09:27Je hebt de berichten uit Oostenrijk gemist. Afgelopen najaar, terwijl de ziekenhuizen volliepen met Covid19-gevallen, kwamen er ook patiënten in coma binnen. Ze hadden teveel van dit middel geslikt.
In een laboratorium lijkt dit middel veelbelovend, in de praktijk werkt het niet en is het zelfs gevaarlijk.
Wel een bericht uit Amerika van afgelopen najaar, maar daar bleek de dokter zijn verhaal iets overdreven te hebben.
Niet dat dit paardenmiddel niet gevaarlijk kan zijn voor mensen, maar we moeten het wel bij de feiten houden.
https://factcheck.vlaanderen/factcheck/ ... -patienten
Ik bedoelde het niet als feit, ik weer ook wel wat er in kranten of op websites staan of wat dan ook dat dat niet direct feiten zijn, maar ik vond het wel grappig dat dit weer voorbij kwam.Lowieze schreef: ↑08 feb 2022 09:38Klopt dat bericht uit Oostenrijk wel? Ik kan daar niets van terug vinden.Jablan schreef: ↑08 feb 2022 09:27Je hebt de berichten uit Oostenrijk gemist. Afgelopen najaar, terwijl de ziekenhuizen volliepen met Covid19-gevallen, kwamen er ook patiënten in coma binnen. Ze hadden teveel van dit middel geslikt.
Wel een bericht uit Amerika van afgelopen najaar, maar daar bleek de dokter zijn verhaal iets overdreven te hebben.
Niet dat dit paardenmiddel niet gevaarlijk kan zijn voor mensen, maar we moeten het wel bij de feiten houden.
https://factcheck.vlaanderen/factcheck/ ... -patienten
@Lowieze: Het klopt, maar is snel ondergesneeuwd in de berichtgeving over de hoge aantallen patiënten, die een ic-bed nodig hadden. Het was één van de redenen waarom Oostenrijk nu een vaccinatieplicht heeft.
Omdat je binnenkomt, iets wat normaal gewoon hoort te zijn.Ik voel mij totaal niet aangetast in mijn rechten als ik een bewijs van mijn gezondheid nodig heb om iets te kunnen doen of ergens binnen te komen.
Het ongewone is een "pasje" moeten laten zien.
Hopelijk helpt die petitie om dat er af te krijgen.
Geen bron van je stelling dus. Waarom zou ik daar dan nog op reageren.Jose2501 schreef: ↑07 feb 2022 22:54Dat lees ik in de liveblogs van Volkskrant, AD, Nu.nl enz.xflorisx schreef: ↑07 feb 2022 22:17Jij stelt iets en dan heb ik een probleem. Meen je dat nou serieus. Zeg dan niets.Jose2501 schreef: ↑07 feb 2022 20:19
Het enige dat ik citeer is een bericht uit de live blogs. Dat jij @xflorisx je aangesproken voelt is toch echt jou probleem. Ik probeer mijn berichten algemeen te houden. Er is altijd wel iemand die zich persoonlijk geraakt voelt door wat dan ook. Maar daar gaat het toch niet om?
Ik lees dat heel veel leerkrachten nauwelijks klachten hebben maar door de quarantaine maatregelen niet mogen werken. Dat lijkt mij heel vervelend voor mensen die onderwijs volgen of in het onderwijs werken.
Waar lees jij dat leerkrachten nauwelijks klachten hebben en dat het voornamelijk quarantaine maatregelen zijn. Ik geloof er helemaal niets van. Vast wel enkele dagen bij fitte gevaccineerde jongeren. Meerdere collega's gewoon twee weken ziek (of langer) en daarna nog niet erg fit. Zelf heb ik geluk gehad als 60 plusser. Met een weekje weer present.
En je ziet het ook op het dashboard. Er worden nauwelijks mensen opgenomen onder de 50 jaar zonder onderliggende andere aandoeningen.
Misschien hebben jij en je collega's de pech dat jullie wel echt ziek worden. Ik werd ook behoorlijk ziek voorjaar 2020 met flinke koorts, maar van een stevige griep ben ik soms ook behoorlijk ziek. Maar zo gaat dat nu eenmaal in het leven.
Aldie bangmakerij heeft maar 1 doel en dat is de vaccins proberen kwijt te raken. Maar aan mij zullen ze niets meer verdienen.
kuklos
vindt dit leuk
ik vind dit een nogal ver gaande stelling.met een vaccinatieplicht hadden we een redelijk normale maand december gehad, dus waar wordt nu over gezeurd?
Waarvan ik mij afvraag of hij wel correct is ook. Lijkt een beetje op hetzelfde doordraven wat de nieuwe minister ook doet, vasthouden aan oude dogma`s die feitelijk al achterhaald zijn (aantoonbaar zelfs) door de ontwikkelingen in buurlanden.
Blijft blijkbaar lastig, dogma`s loslaten.
reggie2
en scharrelschipper
vinden dit leuk
-
scharrelschipper
Er wordt toch geschreven waar het vandaan komt?xflorisx schreef: ↑08 feb 2022 12:35Geen bron van je stelling dus. Waarom zou ik daar dan nog op reageren.Jose2501 schreef: ↑07 feb 2022 22:54Dat lees ik in de liveblogs van Volkskrant, AD, Nu.nl enz.xflorisx schreef: ↑07 feb 2022 22:17
Jij stelt iets en dan heb ik een probleem. Meen je dat nou serieus. Zeg dan niets.
Waar lees jij dat leerkrachten nauwelijks klachten hebben en dat het voornamelijk quarantaine maatregelen zijn. Ik geloof er helemaal niets van. Vast wel enkele dagen bij fitte gevaccineerde jongeren. Meerdere collega's gewoon twee weken ziek (of langer) en daarna nog niet erg fit. Zelf heb ik geluk gehad als 60 plusser. Met een weekje weer present.
En je ziet het ook op het dashboard. Er worden nauwelijks mensen opgenomen onder de 50 jaar zonder onderliggende andere aandoeningen.
Misschien hebben jij en je collega's de pech dat jullie wel echt ziek worden. Ik werd ook behoorlijk ziek voorjaar 2020 met flinke koorts, maar van een stevige griep ben ik soms ook behoorlijk ziek. Maar zo gaat dat nu eenmaal in het leven.
Aldie bangmakerij heeft maar 1 doel en dat is de vaccins proberen kwijt te raken. Maar aan mij zullen ze niets meer verdienen.
Hoezo geen bron?
De schrijver kan zich vast wel zelf verdedigen,maar deze reactie is wel heel flauw.
Dus drie liveblogs doorlezen om te kijken wat er staat?
-
scharrelschipper
reggie2
vindt dit leuk
Daar gaat het hier wel om. Zeker voor iemand die de hele tijd roept dat een RIVM, OMT en anderen niet of nauwelijks onderbouwen en gebruik maken van ‘open data’. Als je aangeeft wat je bron is doe je dat zo specifiek mogelijk en ga je niet roepen dat het ergens op het internet staat. Dus of een direkte link of een bladzijde, hoofdstuk of tijdstip als het niet anders kan.scharrelschipper schreef: ↑08 feb 2022 19:14Ja,dat lijkt mij wel.
Als iemand een stelling poneert en er wordt gevraagd waar dat vandaan komt,en dat wordt vermeldt.ja toch?
heb het zelf ook niet allemaal opgezocht,maar daar gaat het hier niet om.
-
scharrelschipper
Tja,je kunt div.kranten enz. wel of niet geloven,maar als ze genoemd worden is dat toch duidelijk?angel1978 schreef: ↑08 feb 2022 19:25Daar gaat het hier wel om. Zeker voor iemand die de hele tijd roept dat een RIVM, OMT en anderen niet of nauwelijks onderbouwen en gebruik maken van ‘open data’. Als je aangeeft wat je bron is doe je dat zo specifiek mogelijk en ga je niet roepen dat het ergens op het internet staat. Dus of een direkte link of een bladzijde, hoofdstuk of tijdstip als het niet anders kan.scharrelschipper schreef: ↑08 feb 2022 19:14Ja,dat lijkt mij wel.
Als iemand een stelling poneert en er wordt gevraagd waar dat vandaan komt,en dat wordt vermeldt.ja toch?
als je dan om nog om "onderbouwing"vraagt ben je m.i. aan het zeuren.
reggie2
vindt dit leuk
Als je daarover gaat lopen miepen ( vragen om onderbouwing en niet voor het eerst ) dan ben je pas echt aan het zeuren!scharrelschipper schreef: ↑08 feb 2022 20:10Tja,je kunt div.kranten enz. wel of niet geloven,maar als ze genoemd worden is dat toch duidelijk?angel1978 schreef: ↑08 feb 2022 19:25Daar gaat het hier wel om. Zeker voor iemand die de hele tijd roept dat een RIVM, OMT en anderen niet of nauwelijks onderbouwen en gebruik maken van ‘open data’. Als je aangeeft wat je bron is doe je dat zo specifiek mogelijk en ga je niet roepen dat het ergens op het internet staat. Dus of een direkte link of een bladzijde, hoofdstuk of tijdstip als het niet anders kan.scharrelschipper schreef: ↑08 feb 2022 19:14
Ja,dat lijkt mij wel.
-
scharrelschipper
Hm,volgens mij lees je niet goed.angel1978 schreef: ↑08 feb 2022 20:16Als je daarover gaat lopen miepen ( vragen om onderbouwing en niet voor het eerst ) dan ben je pas echt aan het zeuren!scharrelschipper schreef: ↑08 feb 2022 20:10Tja,je kunt div.kranten enz. wel of niet geloven,maar als ze genoemd worden is dat toch duidelijk?angel1978 schreef: ↑08 feb 2022 19:25
Daar gaat het hier wel om. Zeker voor iemand die de hele tijd roept dat een RIVM, OMT en anderen niet of nauwelijks onderbouwen en gebruik maken van ‘open data’. Als je aangeeft wat je bron is doe je dat zo specifiek mogelijk en ga je niet roepen dat het ergens op het internet staat. Dus of een direkte link of een bladzijde, hoofdstuk of tijdstip als het niet anders kan.
ik vraag nooit om onderbouwing,maar jij regelmatig wel.
Je verwart me met iemand anders denk ik
reggie2
vindt dit leuk