Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Cro
Berichten: 2146
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Cro »

Jose2501 schreef:
16 nov 2021 11:58
https://link.springer.com/article/10.10 ... 21-00808-7


@cro en @lowieze jullie vinden studie gepubliceerd in dit medisch tijdschrift European Journal of Epidemiology selectief? Waaruit moet ik dan citeren als het gaat om vaccins?

Hebben jullie conclusie / aanbeveling gelezen?
Ik heb het helemaal niet over die studies gehad, betrek mij als je wil niet in je andere discussies.

Het enige dat ik gevraagd heb aan je is om even de cijfers te posten aangaande hoeveel ziekenhuis en daarnaast IC bedden er in Nederland bezet zijn door gevaccineerden en door ongevaccineerden. Gewoon de officiële data over heel Nederland, niets meer en niets minder.

Maar goed, aangezien je telkens over wat anders begint zal je vast deze cijfers niet willen posten.

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Cro schreef:
16 nov 2021 11:19
Het probleem is denk ik vooral dat mensen gelijk heel ver gaan zodra er wat maatregelen vervallen, denk aan thuiswerk advies verviel, gelijk iedereen weer naar kantoor. Horeca open, gelijk hutje mutje in het cafe. Dat soort dingen is natuurlijk vragen om problemen. Naar mijn mening is er een verschil tussen maatregelen laten vervallen en je gelijk weer gaan gedragen alsof er niets aan de hand is.
Ja, maar dat zou het probleem niet moeten zijn. We moeten toch naar een situatie zonder maatregelen. Het is zaak daar naartoe te werken en dat mis ik.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

xflorisx schreef:
16 nov 2021 11:58
Jose2501 schreef:
16 nov 2021 11:04
@xflorisx heb je nou echt niet dit even bekeken?
https://youtu.be/7w-Sj_yaqdg
Nee, dat ga ik ook niet doen. Er zijn andere bronnen.
Wat mij in ieder geval duidelijk is geworden is het volgende:een ieder heeft zijn bronnen en die van iemand die het daar niet mee eens is deugen niet.

Lowieze
Berichten: 6876
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

scharrelschipper schreef:
16 nov 2021 12:19

Wat mij in ieder geval duidelijk is geworden is het volgende:een ieder heeft zijn bronnen en die van iemand die het daar niet mee eens is deugen niet.
Er zijn best mensen die naar een andere bron willen kijken, maar dan wel één die op feiten is gebaseerd.
Maar laten we vooral in de spiegel blijven kijken 👍

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

angel1978 schreef:
16 nov 2021 12:02
Lowieze schreef:
16 nov 2021 11:48
Jose2501 schreef:
16 nov 2021 11:43
@lowieze heb je het gelezen? De studie die erbij vermeld wordt ook gelezen?
https://deanderekrant.nl/nieuws/nieuw-o ... 2021-11-16
Ik heb sterk de indruk dat u heel selectief leest. Alles wat u van pas komt, plaatst u hier. De berichten die het tegendeel beweren, laat u gemakshalve links liggen.
Ik denk dat het niet eens selectief lezen is, maar meer zo in een eigen bubble hangen dat er alleen bepaalde informatie naar boven komt. Ik zie nogal een tunnelvisie, waarbij selectief zoeken automatisch leidt tot selectieve resultaten.

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

Cro schreef:
16 nov 2021 11:19
Uit mijn hoofd is de druk op de zorg per populatie pas gelijk wanneer er per 100 bezette ziekenhuis bedden er slechts 13 bezet zijn door ongevaccineerden. De verhouding moet dus bijna 9:1 zijn tussen gevaccineerd en ongevaccineerd. En ik vraag me af of we daar bij in de buurt komen.
Dat uiterste bereik je allen als het vaccin nul procent effectief is.
In het andere uiterste, vaccin 100% effectief, liggen er helemaal geen gevaccineerden met Corona in het ziekenhuis. En daar komen we ook niet bij in de buurt.

Cro
Berichten: 2146
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Cro »

Jose2501 schreef:
16 nov 2021 12:31


Het gaat mij niet om wie wat inbrengt. Het gaat mij om de inhoudelijke discussie.
Toch raar dat dan geen enkele reactie van jou inhoudelijk ingaat op de aan jou gestelde vraag.
Die blijf je maar ontwijken, waarom is dat?

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

Cro schreef:
16 nov 2021 11:48
Jose2501 schreef:
16 nov 2021 11:39
In twee ziekenhuizen zijn alle nieuwe opgenomen patiënten volledig gevaccineerd. En dat was al op 5 november.
Je ziet toch overal dat het kantelt naar steeds meer doorbraakinfecties?
Ook dat zegt niets, immers een van die ziekenhuizen is niet eens in Nederland en dus ook niet van invloed op onze cijfers..
Ik kan je verklappen: Corona heeft maling aan landsgrenzen.
En, net als sommige tweede kamerleden, ben ik ook erg benieuwd naar landelijke cijfers.

Cro
Berichten: 2146
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Cro »

Nijogeth schreef:
16 nov 2021 12:12
Cro schreef:
16 nov 2021 11:19
Het probleem is denk ik vooral dat mensen gelijk heel ver gaan zodra er wat maatregelen vervallen, denk aan thuiswerk advies verviel, gelijk iedereen weer naar kantoor. Horeca open, gelijk hutje mutje in het cafe. Dat soort dingen is natuurlijk vragen om problemen. Naar mijn mening is er een verschil tussen maatregelen laten vervallen en je gelijk weer gaan gedragen alsof er niets aan de hand is.
Ja, maar dat zou het probleem niet moeten zijn. We moeten toch naar een situatie zonder maatregelen. Het is zaak daar naartoe te werken en dat mis ik.
Dat we dat graag willen mag duidelijk zijn, ik denk echter niet dat het momenteel realistisch is. De samenleving laat immers zien dat zodra de teugels wat losser gaat daar totaal niet mee om te kunnen gaat, waardoor we nu wederom in problemen komen. En het stokpaardje 'de zorg opschalen' zal ook niet heel snel gaan, immers wil je niet kannibaliseren op de bestaande capaciteit en duurt het opleiden van nieuwe zorgmedewerkers jaren.

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »


Cro
Berichten: 2146
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Cro »

16again schreef:
16 nov 2021 12:38
Ik kan je verklappen: Corona heeft maling aan landsgrenzen.
Dat klopt, maar is hier niet relevant in deze context. We hadden een discussie over de bezitting van ziekenhuisbedden in Nederland, en dan is een filmpje van een Antwerps ziekenhuis op een bedenkelijk youtube kanaal totaal niet relevant.

Moneyman
Berichten: 31172
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jose2501 schreef:
16 nov 2021 12:44
Ik heb nog van niemand hier op dit forum een inhoudelijke reactie gezien op...
De kans dat je (meer) inhoudelijke reacties krijgt neemt aanzienlijk toe als je zelf de aan jou gestelde vragen ook eens zou beantwoorden.

xflorisx
Berichten: 395
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door xflorisx »

scharrelschipper schreef:
16 nov 2021 12:19
xflorisx schreef:
16 nov 2021 11:58
Jose2501 schreef:
16 nov 2021 11:04
@xflorisx heb je nou echt niet dit even bekeken?
https://youtu.be/7w-Sj_yaqdg
Nee, dat ga ik ook niet doen. Er zijn andere bronnen.
Wat mij in ieder geval duidelijk is geworden is het volgende:een ieder heeft zijn bronnen en die van iemand die het daar niet mee eens is deugen niet.
Noem jij Youtube en facebook goede bronnen dan. Daar haal ik dergelijke informatie niet vandaan. Dan kan ik je ook nog wel andere Wappie sites noemen.
Een groter probleem dan de hele corona is het nepnieuws en de complottheorieën. Corona gaat niet geheel voorbij, maar zal in ieder geval minder worden en er komt een leefbare maatschappij. Complottheorieën, nepnieuws, etc zal een probleem blijven. Er is al een politieke partij en een omroepvereniging die aanhanger hier van is.
Succes ermee.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

xflorisx schreef:
16 nov 2021 12:54
scharrelschipper schreef:
16 nov 2021 12:19
xflorisx schreef:
16 nov 2021 11:58


Nee, dat ga ik ook niet doen. Er zijn andere bronnen.
Wat mij in ieder geval duidelijk is geworden is het volgende:een ieder heeft zijn bronnen en die van iemand die het daar niet mee eens is deugen niet.
Noem jij Youtube en facebook goede bronnen dan. Daar haal ik dergelijke informatie niet vandaan. Dan kan ik je ook nog wel andere Wappie sites noemen.
Een groter probleem dan de hele corona is het nepnieuws en de complottheorieën. Corona gaat niet geheel voorbij, maar zal in ieder geval minder worden en er komt een leefbare maatschappij. Complottheorieën, nepnieuws, etc zal een probleem blijven. Er is al een politieke partij en een omroepvereniging die aanhanger hier van is.
Succes ermee.
Heb ik bronnen bij naam genoemd?
Of ze goed of slecht genoemd?
ik constateerde alleen iets.
Ik zie hier linkjes voorbij komen,en omdat het me interesseerd (anders kwam ik niet op dit forum) kijk ik wat er achter die linkjes zit.
Mijn kennis van de materie gaat niet ver genoeg om te kunnen beoordelen of bronnen goed of slecht zijn,zeker niet als het in medisch/technisch engels is.
Wat politieke partijen aangaat;ik denk dat we er allemaal wel een paar kennen waar we het niet mee eens zijn en ook wel een paar waar we het wel mee eens zijn,maar dat lijkt me in deze "discussie" niet echt relevant.
ik persoonlijk vind ze sowieso allemaal in meer of mindere mate onbetrouwbaar.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sjohie »

Jose2501 schreef:
16 nov 2021 12:31
Cro schreef:
16 nov 2021 12:07
Jose2501 schreef:
16 nov 2021 11:58
https://link.springer.com/article/10.10 ... 21-00808-7


@cro en @lowieze jullie vinden studie gepubliceerd in dit medisch tijdschrift European Journal of Epidemiology selectief? Waaruit moet ik dan citeren als het gaat om vaccins?

Hebben jullie conclusie / aanbeveling gelezen?
Ik heb het helemaal niet over die studies gehad, betrek mij als je wil niet in je andere discussies.
Het gaat mij niet om wie wat inbrengt. Het gaat mij om de inhoudelijke discussie.

De links naar artikelen en studies die ik vanmorgen heb gegeven bevestigen allemaal:
De vaccins verliezen hun effectiviteit. QR code geeft schijnveiligheid
Die conclusie kan je helemaal niet trekken, alleen al omdat een QR code in Nederland, bestaat uit één van drie "G's", en daarvan is gevaccineerd/vaccinatie er maar eentje. :wink:

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

QR code geeft wel schijnveiligheid.

Gaan ze in Nederland net als in Belgie ook zorg personeel ontslaan als je niet gevaccineerd bent?? dan houdt de zorg helemaal op.

Wordt steeds gekker.

Nevyn
Berichten: 1368
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nevyn »

reggie2 schreef:
16 nov 2021 13:57
QR code geeft wel schijnveiligheid.

Gaan ze in Nederland net als in Belgie ook zorg personeel ontslaan als je niet gevaccineerd bent?? dan houdt de zorg helemaal op.

Wordt steeds gekker.
Ze zullen in België waarschijnlijk personeel genoeg hebben.
Voeren ze het in Nederland in, kunnen ze het huis waar mijn vrouw werkt sluiten. Personeel wat er dan overblijft kan de gaten niet vullen, proberen ze dit wel, zitten ze zo met een burn out thuis.

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

sjohie schreef:
16 nov 2021 13:54
Jose2501 schreef:
16 nov 2021 12:31
De vaccins verliezen hun effectiviteit. QR code geeft schijnveiligheid
Die conclusie kan je helemaal niet trekken, alleen al omdat een QR code in Nederland, bestaat uit één van drie "G's", en daarvan is gevaccineerd/vaccinatie er maar eentje. :wink:
Maar het is G of G of G , niet G en G en G
Dus als de G voor Gevaccineerd gammel is, dan is de QR code die daarop gebaseerd is , even gammel

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nevyn schreef:
16 nov 2021 14:08
reggie2 schreef:
16 nov 2021 13:57
QR code geeft wel schijnveiligheid.

Gaan ze in Nederland net als in Belgie ook zorg personeel ontslaan als je niet gevaccineerd bent?? dan houdt de zorg helemaal op.

Wordt steeds gekker.
Ze zullen in België waarschijnlijk personeel genoeg hebben.
Voeren ze het in Nederland in, kunnen ze het huis waar mijn vrouw werkt sluiten. Personeel wat er dan overblijft kan de gaten niet vullen, proberen ze dit wel, zitten ze zo met een burn out thuis.
Kunnen we dat Belgische personeel dan niet hier inzetten?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

scharrelschipper schreef:
15 nov 2021 19:20
Jose2501 schreef:
15 nov 2021 19:02
reggie2 schreef:
14 nov 2021 15:40


Ik zal het ff bekijken, dank je Jose.
Wat heb je gedaan @reggie? Getekend?
Ik wel.
Done.

Gesloten