LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vlees vol met water

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Chocomelk

Re: Vlees vol met water

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Heb een aantal keren shoarma vlees gehaald bij de c-1000 en het werd
met de keer erger, gekookte shoarma is niet lekker, voor mij geen shoarma vlees meer van de c-1000.
nevermind schreef: Chocomelk je krijgt de excuses van AH, en zij beloven beterschap om het vlees beter te (laten) controleren.
Als ik al antwoord terug ga krijgen, geen ervaring daarmee.
En als ik antwoord terug zal krijgen zal het wel zoiets zijn...

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

shoarma altijd van de ah,komt ook veel vocht af,ik doe het dan afgieten in een vergiet,laat de pan op het fornuis staan(lekker heet worden) ,gaat heel snel en dan bakt het lekker snel daarna ,dan is het wel lekker!
anders is het gekookt.. :oops:

Chocomelk

rozemarijntje schreef:shoarma altijd van de ah,komt ook veel vocht af,ik doe het dan afgieten in een vergiet,laat de pan op het fornuis staan(lekker heet worden) ,gaat heel snel en dan bakt het lekker snel daarna ,dan is het wel lekker!
Dat is toch niet normaal dat je vlees moet gaan afgieten ! :shock:

rozemarijntje

nee maar anders is het helemaal niet te narsen...en nu kan je het lekekr krokant bakken..

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch is het te zot voor woorden dat je je vlees eerst moet afgieten voor je het kunt bakken. Dat Nederland een afvalbak is voor eten, dat weten we al jaren, maar het lijkt wel steeds erger te worden.

En weet je, de Nederlandse consument heeft er voor een deel zelf ook schuld aan. Het moet maar goedkoper en goedkoper, liever goedkoop dan kwaliteit. En ja, dan krijg je dit soort wanproducten. Als iedereen nu eens bereid zou zijn een normale prijs te betalen, dan zou dit waarschijnlijk een stuk minder zijn.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

rozemarijntje schreef:shoarma altijd van de ah,komt ook veel vocht af,ik doe het dan afgieten in een vergiet,laat de pan op het fornuis staan(lekker heet worden) ,gaat heel snel en dan bakt het lekker snel daarna ,dan is het wel lekker!
Oja klopt die shoarma, was ik even vergeten. Maar die heb ik al in geen tijden meer gegeten.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Toch is het te zot voor woorden dat je je vlees eerst moet afgieten voor je het kunt bakken
Ik heb dat nog nooit gehad, altijd prima vlees maar dan van C1000 , maar zoals ik al eerder zei. ...smaken verschillen :wink:

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Shoarmavlees van de Lidl of Aldi is ook vaak nog eens een stuk magerder dan van de AH. Ook met de kipfilet, niets mis mee.

Of het biologisch allemaal verantwoord is weet ik niet, dat proef ik niet. Misschien is dat het probleem wel met het vocht in de ah kipfilet, en zijn het scharrelkippen die te lang in de regen lopen :wink:

rozemarijntje

ja het is ook te gek voor woorden,en niet te vergeten het vocht wat er in zit en alle andere dingen(hormonen maar dat is weer ander verhaal).
maar met ander vlees nooit gehad,wel dan de kipfilet,nou misscihen moet ik het idd eens bij de lidl gaan halen...aldi heb ik hier niet,in de omgeving...

c1000 ook niet..ja 10 km verderop...

bas vind ik vlees helemaal niet lekker,als ik heel eerlijk mag zijn.

al met al is de keurslager altijd nog wel het lekkerst,maar ook die ga je steeds minder zien,althans bij ons wel..

Chocomelk

rozemarijntje schreef:nee maar anders is het helemaal niet te narsen...en nu kan je het lekekr krokant bakken..
Nee ik begrijp heel goed waarom je dat doet, moest gisteren ook het vocht weggieten uit de pan wilde ik mijn vlees nog enigsinds een beetje eetbaar krijgen maar het is toch niet normaal, we betalen zoveel per kg voor vlees en hoeveel gram van die kg is water ?
:twisted:

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

superklaver schreef:zelf vind ik het vlees van de c1000 niet goed. zitten vaak harde stukken in. heb geen zin om mijn tanden kapot te bijten. als ik vlees haal (neem niet zo vaak vlees) dan haal ik het bij of ah of bij de slager. maar ik ben dan ook maar alleen. kip haal ik ook nog wel eens bij de poulier.
De harde stukken in vlees, worden bot(ten) genoemd. :wink:

nevermind

Heb een aantal keren shoarma vlees gehaald bij de c-1000 en het werd
met de keer erger, gekookte shoarma is niet lekker, voor mij geen shoarma vlees meer van de c-1000.

Met shoarma vlees, egaal van welke winkelier is hetzelfde, waar al eens een topic over was, namelijk over gepaneerd vlees, daar zit dezelfde troep in. Bah!

witte angora

Chocomelk schreef:Nee ik begrijp heel goed waarom je dat doet, moest gisteren ook het vocht weggieten uit de pan wilde ik mijn vlees nog enigsinds een beetje eetbaar krijgen maar het is toch niet normaal, we betalen zoveel per kg voor vlees en hoeveel gram van die kg is water ?
Kun je heel simpel uitvogelen: Het water afgieten in een maatbeker, dan weet je het precies. En ik weet vrij zeker, als je dan de kiloprijs omrekent naar droog gewicht, dat je net zo goed naar de slager had kunnen gaan.

En dan maar hopen dat morgen de cassiere van AH niet vraagt of het vlees lekker was... :lol:

Chocomelk

nevermind schreef:

Met shoarma vlees, egaal van welke winkelier is hetzelfde, waar al eens een topic over was, namelijk over gepaneerd vlees, daar zit dezelfde troep in. Bah!
Welke troep zit er volgens jou in het shoarma vlees dan behalve vlees en kruiden ?
Uh en het water niet te vergeten.
Laatst gewijzigd door Chocomelk op 17 apr 2012 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.

nevermind

witte angora schreef:
Chocomelk schreef:Nee ik begrijp heel goed waarom je dat doet, moest gisteren ook het vocht weggieten uit de pan wilde ik mijn vlees nog enigsinds een beetje eetbaar krijgen maar het is toch niet normaal, we betalen zoveel per kg voor vlees en hoeveel gram van die kg is water ?
Kun je heel simpel uitvogelen: Het water afgieten in een maatbeker, dan weet je het precies. En ik weet vrij zeker, als je dan de kiloprijs omrekent naar droog gewicht, dat je net zo goed naar de slager had kunnen gaan.

En dan maar hopen dat morgen de cassiere van AH niet vraagt of het vlees lekker was... :lol:
De cassiere kan er niets aan doen, dat AH vlees troep verkoopt, zij doet gewoon haar werk. :wink:

witte angora

nevermind schreef:
witte angora schreef:

De cassiere kan er niets aan doen, dat AH vlees troep verkoopt, zij doet gewoon haar werk. :wink:
Je snapt de humor in dat laatste zinnetje niet denk ik. :idea:

superklaver

Ongelezen bericht door superklaver »

het lijkt mij niet dat er botten in gehakt horen te zitten. :? maar smaken verschillen. :lol:

nevermind

superklaver schreef:het lijkt mij niet dat er botten in gehakt horen te zitten. :? maar smaken verschillen. :lol:
Natuurlijk mogen geen botten in gehakt zitten, maar in jouw berichtje is niets van te lezen, dat het om gehakt gaat. :lol: :lol:
superklaver schreef:zelf vind ik het vlees van de c1000 niet goed. zitten vaak harde stukken in. heb geen zin om mijn tanden kapot te bijten. als ik vlees haal (neem niet zo vaak vlees) dan haal ik het bij of ah of bij de slager. maar ik ben dan ook maar alleen. kip haal ik ook nog wel eens bij de poulier.

Chocomelk

Chocomelk schreef:
nevermind schreef:

Welke troep zit er volgens jou in het shoarma vlees dan behalve vlees en kruiden ?
Uh en het water niet te vergeten.
En :?:

CSM

Ongelezen bericht door CSM »

Ik kocht laatst water bij AH.
Kwam ik thuis, zat het vol met vlees.

Ook niet fijn.

Gesloten