De problemen begonnen op de dag dat ik een brief van Betermeubel kreeg waarin stond dat de houten meubelen, door een productieachterstand, later geleverd zouden worden. Na een belletje bleek dat deze 5 a 6 weken later zouden komen. Ik heb toen gezegd dat een compemsatie in de kosten wilde zien en dat ik het anders wilde annuleren. De compensatie die ze me aanboden was 150 euro(ongeveer 1.5 % van het totale aankoopbedrag). Hierma had ik het idee dat ik dus absoluut niet serieus werd genomen en toen hebben we alle houten meubelen rond 1 Mei geannuleerd(dit kon ook pas na veel gediscussieer over het consumentenrecht e.d.). Ik wilde de eettafel stoelen tevens mee annuleren omdat we deze bij de tafel hadden gekozen, dit lukte na overleg met een leidinggevende eindelijk ook.
Wij konden gelukkig al onze andere houten meubelen nog bij andere winkels uitzoeken en kwamen zo niet in de problemen met de levertijden.
De enige spullen die we nu nog zouden krijgen waren de bank, poef en een stoel. Een week voordat de spullen geleverd zouden worden krijg ik een belletje dat de bank niet geleverd kan worden omdat de bank in de verkeerde stof in aangeleverd. Ik belde weer en zij wiste me te vertellen dat ze de bank opnieuw moesten bestellen. Dit zou weer 5 a 6 weken duren. Na veel geklaag van mijn kant konden we uiteindelijk een korting krijgen van 100 euro en een leenbank.
Het ergste van dit laatste telefoontje was dat ze mijn hele dossier niet kende en dat ze dus niet uit zichzelf al met een compensatie kwamen.
Ik wederom weer redelijk tevreden gesteld en wachte met spanning af hoe eindelijk midden juni mijn stoel en mijn poef zouden komen. Dit waren van de 10 artikelen die ik had besteld, de enige twee die op tijd geleverd konden worden. Echter op de dag van aflevering blijkt dat het de verkeerde poef is, het is een heel ander type. Ik ging uit mijn dak, ik had echt verwacht dat het nu over zou zijn. Na een belletje tussen betermeubel en de bezorgdienst kwamen ze tot een oplossing. We mogen deze poef zolang houden en de nieuwe zou dan zo spoedig mogelijk bij ons thuis worden afgeleverd(wederom 5 a 6 weken). Tevens leverden ze bij deze stoel een meubelolie voor houten meubelen, terwijl ik alle houten meubelen had afbesteld.
Nu is het dus midden Juni en zit ik in mijn nieuwe huis , ik heb nog twee weken vakantie en zit in ieder geval tot eind juli zonder bank en juiste poef.
Mijn slaapkamerkast die ik ook bij Betermeubel op dezelfde dag maar op een ander bon had besteld komt overigens eind Juni, ook twee weken later dan afgesproken.
Ik heb veel spijt dat ik ooit iets heb besteld bij Betermeubel, wat mij betreft kun je beter iets kopen bij een kleinere winkel, waar je niet als nummer word gezien. Van compensatie of coulance hebben ze al helemaal nooit gehoord en dit zullen ze je dan ook echt niet uit zichzelf aan bieden.
Tip: Bestel niets bij Betermeubel en zorg ervoor dat je wanneer je ergens iets koopt dat je altijd op de hoogte bent van het consumentenrecht want de winkel zal het gewoon pech