LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SOS Pechhulp: beëindigd als ik nog vaker pech krijg

Andere onderwerpen over auto en vervoer
tttlocke

Re: SOS Pechhulp: beëindigd als ik nog vaker pech krijg

Ongelezen bericht door tttlocke »

alfatrion schreef:
NeoDutchio schreef:Ts heeft al langer dan een jaar de verzekering lopen, dus mag er, met inachtneming van een opzegtermijn, opgezegd worden. Dit mag van beide kanten. In principe hoeft er ook geen reden vernoemd te worden.
Nee, nee en nog eens nee. Het is niet zo dat verzekering na een jaar "maandelijks" mag worden opgezegd. Het is niet zo dat dit van beide kanten mag. En het is al helemaal niet zo dat daar geen goede reden voor hoeft te worden opgegeven.
SOS Pechhulp kennende staat er in de overeenkomst onder andere iets in de trant van: 'De pechhulpservice eindigt per contractsvervaldatum, indien klant of SOS Pechhulp de pechhulpservice minimaal twee maanden voor de contractsvervaldatum heeft opgezegd'.

Dus ook SOS Pechhulp heeft sowieso de mogelijkheid van een contract af te komen, toch? Zelfs zonder dat het aantal verzoeken tot pechhulp daarbij betrokken moet worden. Als SOS Pechhulp op deze wijze van een klant af zou willen, kan dat gewoon. Normaalgesproken zal daarvoor best een reden opgegeven worden, maar zelfs al doet men dat niet, het contract is dan wel degelijk beëindigd.

Je kunt dus wel een potje gaan stoeien met SOS Pechhulp over een voorwaarde waarvan je claimt dat die 'onredelijk bezwarend' is en dat die voorwaarde daarom ongeldig verklaard dient te worden, tegen de tijd dat je uitgestoeid bent, heeft SOS Pechhulp het contract op grond van die andere bepaling al lang beëindigd.

(Overigens: SOS Pechhulp wil de klant natuurlijk helemaal niet kwijt. Het wil wel dat de klant de eerst komende tijd geen verzoeken tot pechhulp meer doet )
Laatst gewijzigd door tttlocke op 10 feb 2018 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vele dealers hebben pechhulp bij onderhoud volgens voorschrift als klantenbinding en service zonder extra kosten of klein bedrag.

Ook de vakgarage heeft een gelijkwaardige en ik vermoed Bosch Car Service ook, dus als jou dealer het niet aanbied.
Bij 4e keer word je weg gestuurd en nu al naar vervanger kijken....

Gewoon pech dat je dit overkwam, bij achterstallig onderhoud zou het kunnen maar een garage kreeg ook maar onderdelen die niet altijd goed zijn.
Zelf meegemaakt van bougie die defect uit doosje kwam, oude was beter... en dan weekje wachten op juiste.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

tttlocke schreef:Je kunt dus wel een potje gaan stoeien met SOS Pechhulp over een voorwaarde waarvan je claimt dat die 'onredelijk bezwarend' is (...)
Uiteraard, maar dat is bij ieder geschal het geval. De vraag van TS was of dit mocht. Ik ga er vanuit dat hij de praktische afwegen voor zichzelf kan afwegen.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

fonsflons schreef: TS wordt hier wel wat verweten Ik kan melden dat mijn 'nieuwe dure duitser' vaker stil gestaan heeft dan de 'goedkope oude japanner' van mijn vrouw. Als ik een scheet laat in mijn auto gaan er al 16 waarschuwingslampjes knipperen dat ik moet stoppen.

Je kunt natuurlijk ook gewoon pech hebben. Dat 99.9% van de mensen niet 3x in 1,5 jaar pechhulp nodig heeft wil niet zeggen dat die 0,01% er eigen schuld aan is.
Eens! Er werd o.a. ook gesteld dat ie dan maar een " fatsoenlijke " garage en auto moest nemen . :x
alfatrion schreef:
Hans7272 schreef:Voor mij is pechhulp toch een soort verzekering, ik vind het erg raar dat ik dan als klant geloosd kan worden op het moment dat ik geen winstgevende klant meer ben? Dat is toch het hele idee van een verzekering, dat je je indekt tegen onverwachte gebeurtenissen?
Eens.
Hier ben ik het ook mee eens.
Echter, zij hebben dit nu eenmaal in hun voorwaarden en in een clausule gezet ,
@Hans 7272 :
U was , neem ik aan , toch wel bekend met deze voorwaarden en deze clausule toen u zich bij hen verzekerde? Of komt dit rauw op uw dak vallen?

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

alfatrion schreef:
tttlocke schreef:Je kunt dus wel een potje gaan stoeien met SOS Pechhulp over een voorwaarde waarvan je claimt dat die 'onredelijk bezwarend' is (...)
Uiteraard, maar dat is bij ieder geschal het geval. De vraag van TS was of dit mocht. Ik ga er vanuit dat hij de praktische afwegen voor zichzelf kan afwegen.
TS is bij mijn weten geen rechtenstudent, of rechtenliefhebber, die sec het juridische naadje van de kous wil weten. Het gaat natuurlijk om de praktische consequenties.
TS dient natuurlijk zelf de praktische afweging maken. Het lijkt mij prima om iemand daarbij te helpen door goed advies. Wat ook helpt is dat iemand niet op het verkeerde been gezet wordt door het geven van onjuiste informatie over wat wel en niet mag bij opzeggen van het contract. Daar ging mijn reactie over. Om één of andere reden heeft u dat deel van mijn reactie uw quote niet gehaald.

Ik denk overigens niet dat de voorwaarde onredelijk bezwarend is.

grun

Ongelezen bericht door grun »

NeoDutchio schreef:Overigens pechhulp laten komen voor verlichting? Sinds wanneer is een kapot lampje pech?
Als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad naar huis wilt als het donker is en je koplamp doet het niet? Ik ga niet met maar een werkende koplamp rijden. Je zult maar net die ene tegenligger treffen die denkt: o dat is een motor, dat past wel.

Eigenlijk zou je dan, in ieder geval de koplampen, preventief moeten vervangen. Dus voordat ze kapotgaan, maar ik ken geen mensen die dat doen. Nu zul je zeggen: je kunt toch zelf wel een lampje vervangen? Vroeger wel ja, maar toen kon je onder de kap om de motor heenlopen en was er een zee van ruimte. Tegenwoordig is alles zo vol dat je er gewoon niet bij kunt, helemaal niet als je handen aan de forse kant zijn. Dan laat ik de wegenwacht komen en die vindt dat ook helemaal niet overdreven ofzo.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

grun schreef:
NeoDutchio schreef:Overigens pechhulp laten komen voor verlichting? Sinds wanneer is een kapot lampje pech?
Als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad naar huis wilt als het donker is en je koplamp doet het niet? Ik ga niet met maar een werkende koplamp rijden. Je zult maar net die ene tegenligger treffen die denkt: o dat is een motor, dat past wel.

Eigenlijk zou je dan, in ieder geval de koplampen, preventief moeten vervangen. Dus voordat ze kapotgaan, maar ik ken geen mensen die dat doen. Nu zul je zeggen: je kunt toch zelf wel een lampje vervangen? Vroeger wel ja, maar toen kon je onder de kap om de motor heenlopen en was er een zee van ruimte. Tegenwoordig is alles zo vol dat je er gewoon niet bij kunt, helemaal niet als je handen aan de forse kant zijn. Dan laat ik de wegenwacht komen en die vindt dat ook helemaal niet overdreven ofzo.
Als de koplamp kapot is, heb je alsnog 3 werkende lampen aan de voorkant. De 2 stadslichten en de andere koplamp. Voldoende zichtbaarheid om naar huis te rijden en de volgende dag naar de garage te gaan.

grun

Ongelezen bericht door grun »

Nijogeth schreef:Als de koplamp kapot is, heb je alsnog 3 werkende lampen aan de voorkant. De 2 stadslichten en de andere koplamp. Voldoende zichtbaarheid om naar huis te rijden en de volgende dag naar de garage te gaan.
Ik schat persoonlijk de risico's wat hoger in, en het hangt ook af van de weg waarover je naar huis moet. Is dat een autoweg zonder tegenliggers, prima. Maar op een provinciale weg neem ik geen enkel risico, ik heb daar teveel ongelukken gezien. Stadslichten tel ik niet mee, vroeger noemden ze dat niet ten onrechte gloeiende spijkers. Het gaat er ook niet om of ikzelf genoeg kan zien, maar juist of anderen mij zien. Dan blijf ik liever de wegenwacht bellen om de lamp te wisselen. Het is ook niet alsof dat vaak gebeurt, misschien 1x in de 6 jaar, ruw geschat.

alfatrion

tttlocke schreef:Ik denk overigens niet dat de voorwaarde onredelijk bezwarend is.
Er kan heel eenvoudig woeden beredeneerd dat dit wel zo is. Een aanbod moet voldoende bepaald zijn, omdat beide partijen moeten kunnen beoordelen of ze de overeenkomst willen aangaan en wat hun rechten en plichten zijn. Dat kan hier niet. Zie ook: discussies op iusmentis over ADSL en de fair use policy, waarbij pas later krijgt te horen dat de provider het door jouw beoogde gebruik niet redelijk vindt. Als de aanbieder had op genomen dat aanspraak beperkt was tot x keer per y jaar, dan was het een ander verhaal, maar in plaats daarvan is het beding "dat hoort u nog wel".

atlas1302

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Pech onderweg dat is het logo, u belt dus wanneer dat u dat overkomt. Wat is eigenlijk de definitie van pech? een lampje kan gewoon stuk gaan en als de politie dat ziet dan kost het ook nog eens geld! Dan het tegemoed komend verkeer wordt ook in verwarring gebracht en beginnen ook met groot licht te knipperen....jaja..ja ik weet het mijn lampje is stuk.

Dit mag geen 3x per jaar gebeuren vindt SOS want dan bent u een vervelende klant, u kunt maar pech hebben in je leven!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
grun schreef:

Als de koplamp kapot is, heb je alsnog 3 werkende lampen aan de voorkant. De 2 stadslichten en de andere koplamp. Voldoende zichtbaarheid om naar huis te rijden en de volgende dag naar de garage te gaan.
O je kunt zo wel rijden, maar je mag zo niet rijden. De auto is met een kapotte lamp niet APK-waardig, en daarmee niet veilig.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Misschien dat de topicstarter er wijzer aan doet naar een andere pechhulp club te gaan? Dan begint de teller weer op 0.

alfatrion

Dat is wel het eenvoudigst. Nu al vast beginnen met zoeken.

taxikemperman

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Ook de ANWB heeft een clausule met beperkt aantal hulpverleningen per jaar.
Helaas nu een paar keer hulp moeten krijgen voor
Accuprobleem (bleek dat de nieuwe accu rot was en stroom niet vasthield, netjes een nieuwe accu gekregen bij de verkoper, maar wel 2x wegenwachthulp)
Kapotte startmotor
Kreeg ook keurig een brief dat ik bovengemiddeld zit.
En ze hebben gelijk.
Het is weliswaar een samenloop van omstandigheden, maar daar hebben zij terecht niets mee te maken

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Uw auto wordt door de dealer onderhouden lees ik ergens... Dan heeft u ws helemaal geen SOS of ANWB nodig in Nederland. Informeer eens bij uw garage naar hun pechhulp.

Gesloten