16again schreef: ↑21 mar 2020 09:35
[...]
De productnamen suggereren dat producten op elkaar aansluiten. Waar met zo'n hiaat natuurlijk geen sprake van is.
Dat suggereren die productnamen natuurlijk helemaal niet. De productnamen suggereren dat de ene verzekering meer dekt of vergoedt dan de andere. Dat klopt.
Met alle informatie die verstrekt wordt, was deze overstap de minst verstandige beslissing die je kon nemen.
TS schrijft wel 'uit voorzorg' maar bedoelt natuurlijk 'vanwege voorkennis'. Zo werkt dat bij dit soort aanvullende verzekeringen, die dan ook meer het karakter van een abonnement dan van een verzekering hebben: torenhoge premie en vergoeding die aan een maximum gebonden is.
Ik leid uit de OP af dat TS wel degelijk kennis genomen heeft van deze voorwaarden, maar ten onrechte heeft verondersteld dat dit niet voor hem gold, omdat er al een aanvullende verzekering liep:
AlbertJanKerssen schreef: ↑20 mar 2020 11:28
Overigens is de claim van een jaar wachttijd nooit helder gecommuniceerd door VGZ, in ieder geval zeker niet dat dit ook van toepassing was bij overstap als je al een aanvullend verzekering voor tanden had afgesloten.
Er is immers zeker
niet gecommuniceerd dat het
niet van toepassing was als je al een aanvullende verzekering had.
Wat Kommerkommertijd rondbazuint kan natuurlijk niet: de oude verzekering bestaat niet meer dus daarop kan niets geclaimd worden.
Coulance van VGZ is de enige hoop: benader hen vriendelijk en leg uit dat dit natuurlijk niet de bedoeling was (je hebt iets over het hoofd gezien; je hebt het je niet gerealiseerd) en vraag hen of de overstap teruggedraaid kan worden zodat de situatie van 2019 hersteld wordt en je in ieder geval recht hebt op de vergoedingen die in die verzekering gelden.
Je bent afhankelijk van de medewerking van VGZ. En door het afsluiten van een betere verzekering heeft u hen belangrijke informatie verschaft over de te verwachten kosten. Dus of dit gaat werken is dubieus.