LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING laat nabestaanden in de steek

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: ING laat nabestaanden in de steek

Ongelezen bericht door marcel75 »

Ed4508
En waarom zou het bij andere banken anders zijn? ING heeft tenminste nog een werkende nabestaandendesk. Andere banken hebben dat soms helemaal niet.

pieter1969
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 nov 2008 21:23
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: ING laat nabestaanden in de steek

Ongelezen bericht door pieter1969 »

marcel75 schreef:Ed4508
ING heeft tenminste nog een werkende nabestaandendesk.
En nu ben je weer precies teruggekomen op mijn klacht. De afdeling nabestaandenzorg deed zijn werk juist niet! Ze geven je slechts het gevoel dat ze je willen helpen maar presteren totaal niets.

Ik was beter af ZONDER de nabestaandendesk.

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: ING laat nabestaanden in de steek

Ongelezen bericht door marcel75 »

Pieter,
Met alle respect heb ik uiteraard begrip voor jouw situatie. Maar dit had bij iedere andere bank en/of instelling ook kunnen gebeuren. Tel daar nog eens bij op dat de fusie tussen Postbank en ING verre van soepel en vlekkeloos is verlopen van bovenaf. Ik ben alleen van mening dat je dit niet op de nabestaandendesk kunt afwentelen. Hiervoor zul je toch bij de directie moeten klagen. Bij de nabestaandendesk zitten, in mijn ervaring, redelijk kundige en meedenkende mensen. Echter zij kunnen niet zomaar een systeem aanpassen.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: ING laat nabestaanden in de steek

Ongelezen bericht door joep873 »

marcel75 schreef:...
En weer lees je niet. De hele ING heeft er dit geval een zootje van gemaakt en de nabestaandendesk heeft daar dapper aan meegedaan.
Ik vind het een prima zaak dat dergelijke ervaringen hier eens gepubliceerd worden.

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: ING laat nabestaanden in de steek

Ongelezen bericht door marcel75 »

Joep,
Wie zegt dat ik het niet goed vind dat dit gepubliceerd wordt? Ik geef alleen maar aan dat bij andere bank soortgelijke en nog veel ergere situaties zich voordoen. En je moet alles relativeren en vergelijken; hoeveel zaken gaan er wel goed?

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: ING laat nabestaanden in de steek

Ongelezen bericht door joep873 »

marcel75 schreef:Joep,
Wie zegt dat ik het niet goed vind dat dit gepubliceerd wordt?
Goh, zeg ik dat dan?
PS. Je hoeft wat mij betreft niet meer te antwoorden, want ik ga vandaag niet verder discussiëren met trollen.

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: ING laat nabestaanden in de steek

Ongelezen bericht door marcel75 »

Joep,
Of ik wel of niet reageer maak ik zelf nog wel uit. Ik ga blijkbaar wel in discussie met trollen.

Firestar
Berichten: 21
Lid geworden op: 02 dec 2010 23:59

Re: ING laat nabestaanden in de steek

Ongelezen bericht door Firestar »

TIP

Zelf heb ik nu ook zoiets bij de hand na een overlijden.
ECHTER ik heb de bank NIET ingelicht!!!

Via de gemeente / rijk krijgt de bank de informatie ook niet.
De rekening is dus nog gewoon beschikbaar, al maak ik er geen misbruik van natuurlijk. Slapende honden moet je soms niet willen wakker maken!

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: ING laat nabestaanden in de steek

Ongelezen bericht door marcel75 »

Firestar,
In praktische zin richting bank beetje met je eens, maar dan moet je wel heeeeeel zeker weten wie de erfgenamen zijn en dat er geen schulden zijn (beneficiair aanvaarden).

bevenboer
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mar 2009 07:41

Re: ING laat nabestaanden in de steek

Ongelezen bericht door bevenboer »

Even een korte uitleg van een ex medewerkster van de ING nabestaanden desk ;

ben het zeer zeker met u eens dat het een zooitje is, helemaal waar !!!!

Maaar degene die u te woord staan aan de telefoon kunnen daar echter helemaal niets aan doen !!

Het belachelijke van het verhaal is dat de gene die u te woord staan op de service desk in Amsterdam zitten en de administratie in Leeuwarden zit, daar stuurt u ook de formulieren naar toe !

ook mogen deze medewerkers telefonisch geen kontakt meer opnemen met de administratie , omdat zij het zgn te druk hebben !!!

De telefonische medewerkers dienen alleen als kanonnenvuur , om de boze klanten te woord te staan, en krijgen het laagste salaris van allemaal !!!! waarvan akte

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: ING laat nabestaanden in de steek

Ongelezen bericht door marcel75 »

Bevenboer,
Dat u frustaties hebt omdat u uw baan kwijt bent, is begrijpelijk. Maar dit staat wel los van vraagstelling van ruim 3 jaar geleden.

Gesloten