@ danielk
Zolang er geen duidelijkheid is of, en zo ja, wanneer Phuket Air weer kan gaan vliegen kan je niks anders doen dan afwachten.
Ja, dit hebben wij dus ook en het gaat bij ons ook om een huwelijksreis dus dingen aan toeval overlaten is dan niet echt wenselijk he...
Ik kan nu feitelijk meerdere dingen doen:
1. de hele reis annuleren en elders boeken. Dan ben ik mijn aanbetaling van bijna 900 euro kwijt en wordt business class onhaalbaar.
Dit probleem hebben wij ook, de aanbetaling is al best fors en we wilden graag business class vanwege de beenruimte. Dit is bij die andere maatschappijen niet echt betaalbaar. Als er al een alternatief komt zal dus wel economy worden, dus moeten we zelfs geld terugkrijgen! Maar ja, het liefst wil je natuurlijk hetgeen je geboekt hebt. Ik ben dus erg benieuwd waar ze mee komen en wat we hier dan mee aan moeten.
2. de vlucht annuleren en een andere vlucht boeken. Dan kost me dat zo'n 450 euro annuleringskosten + de meerprijs van een nieuw ticket (voor twee personen zo'n 2600 euro)
Dit kan dus wel? Ik las ergens in de voorwaarden dat als je een pakketreis had je dan niet alleen de vlucht kon annuleren en de rest van de reis houden, maar dit is dus wel mogelijk?
3. Afwachten en bidden dat Phuket Air nooit meer mag vliegen zodat Arke ons wel op een andere vlucht moet zetten.
Dan nog zul je nooit business class (of golden club / first class of wat dan ook met meer beenruimte als economy!) krijgen tenzij je honderden euro's gaat bijbetalen. Onze reis was al 1000 euro boven budget ofzo, dus dat is echt niet de bedoeling...
Dat laatste bevalt me voor geen meter. Er is best een kans dat Phuket voor 20 juli weer de lucht in kan en dan zal Arke vrolijk zeggen dat we niet moeten zeuren en de 80% kans op 40 uur vertraging doodleuk moeten slikken. Lijkt me duidelijk dat ik daar voor mijn huwelijksreis geen zin in heb.
Hier zitten wij inderdaad ook mee, ik hoop dat ze snel alternatieven hebben zodat we omgeboekt worden en het niet meer uitmaakt of Phuket wel of niet gaat vliegen. Ik durf best met ze mee, maar zenuwen om 50 uur vertaging komen er dan zeker wel om de hoek kijken!
Ik heb nu dus maar twee tickets bij Cathay in optie laten zetten en ga verder een weekje of wat afwachten. Ik hoop eigenlijk dat Arke zelf alle boekingen al gaat omzetten, maar anders hoop ik dat iedereen die al geboekt had zijn geld terugkrijgt. In het beste geval kost het me niks extra, in het slechtste geval kost het me dik 3000 euro
Ik hoop dat je ons hier op de hoogte houdt, wij hebben nl. ook via TUI geboekt dus zijn zeer benieuwd naar alle ontwikkelingen!