LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

scharrelschipper

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
21 sep 2022 17:37
scharrelschipper schreef:
21 sep 2022 17:09
Is het nu echt nodig om alles wat niet pro vaccinatie is direct neer te sabelen?
En dan ook nog niet direct vriendelijk.
Als een onderzoek goed in elkaar zit, geef ik dat ook aan.
Bezorgdeburger plaatst hier links naar onderzoeken zonder ze goed te lezen. Dit 'onderzoek' is niet eens te vertalen naar Europa of Nederland, omdat het ingaat op de specifieke situatie in de Verenigde Staten, waar universiteiten en hogescholen gedwongen waren om scherpe regels in te voeren, omdat de overheid ter plaatse geen verantwoordelijkheid wilde nemen.

Dit is precies het type publicatie, waar de anti-vaxxers mee aan de haal gaan. Qua denken en pogingen om anderen te overtuigen vertoont deze groep inmiddels de kenmerken van een sekte. Dat stoort mij en dat word ik iets directer, helderder, duidelijker.
Nou ja,als je iemand die vraagtekens zet bij de bijdragen op dit forum van de pro vaxxers gelijk als wappie wegzet,begin je zelf toch ook wel wat op een fanatiek sektelid te lijken.
Zeker gezien de manier waarop je het vaxxen "aanbeveelt"
( en voor MM,laat het weer maar komen :wink: )

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

21 sep 2022 21:41
Nou ja,als je iemand die vraagtekens zet bij de bijdragen op dit forum van de pro vaxxers gelijk als wappie wegzet,begin je zelf toch ook wel wat op een fanatiek sektelid te lijken.
Daar kan ik goed mee leven, meneer de schipper :wink:
Je volgt dit onderwerp al langer. Dan weet je ook, dat ik bij pro/contra vooral let op de eigen motivatie. Jij had en hebt een goed verhaal om geen vaccin te willen, helemaal los van de feiten en cijfers. Dat waardeer en respecteer ik, omdat het vanuit je zelf komt.
Voor mijzelf is het eerder noodzaak de volgende dosis te halen, omdat ik beroepshalve veel persoonlijk contact met mensen heb en niet nog een keer besmet wil raken, laat staan zelf een ander wil besmetten.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik dacht dat we na twee en een half jaar eindelijk wel uitgepraat waren over ja dan nee vaccineren.

Wie niet wil? Die laat zich niet prikken. Wie wel wil, gaat gewoon.

Alle opvattingen zijn bekend, dus hoeven niet weer herhaald te worden,

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
21 sep 2022 21:51
omdat ik beroepshalve veel persoonlijk contact met mensen heb en niet nog een keer besmet wil raken, laat staan zelf een ander wil besmetten.
Dan kan ik je zeggen dat een vaccin dat niet voorkomt en eigenlijk vrijwel niet helpt. En ja, daar zijn de cijfers ook gewoon voor om dat te staven, maar ik houd het op een simpel rekensommetje. Kijk maar naar het percentage wat geprikt is en het aantal mensen dat alsnog positief testte, er waren meer positieve gevallen dan niet geprikten, veel meer zelfs. Jezelf van de wereld isoleren helpt echter wel, maar ik gok dat dat ook niet is wat je wil. Misschien is het beste je er gewoon bij neer te leggen, te doen wat goed voelt. Maar doe dat dan lekker zelf en ga niet zo vaak pro vaccinatie hier uiten.

Ik zie het als een soort religie voor sommigen geworden (voor en tegen overigens). En zoals George Carlin (mooi vernederlandst) ooit zei: "Religie is als een paar schoenen. Zoek een paar dat je past, maar dwing me niet om jouw schoenen te dragen."

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
21 sep 2022 22:03
Ik dacht dat we na twee en een half jaar eindelijk wel uitgepraat waren over ja dan nee vaccineren.

Wie niet wil? Die laat zich niet prikken. Wie wel wil, gaat gewoon.

Alle opvattingen zijn bekend, dus hoeven niet weer herhaald te worden,
twee en een half jaar geleden was er helemaal geen vaccin.
Natuurlijk is de discussie over vaccin nog actueel, en meer dan domweg een herhaling van zetten:
-het virus muteert, vaccins worden aangepast
-vaccins werken toch minder, dan aanvankelijk beloofd. Bij een vaccinatiegraad van70% zou het virus uitdoven, je kon niet ziek worden, je kon anderen niet besmetten etc
-Er was nog geen forse oversterfte
-Andere landen hebben adviezen aangepast
-Voortschrijdend inzicht. In beide kampen.

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik dacht dat Pfizer’s nieuwe booster toch gekeurd werd op basis van de aanwezige data tegen BA4 en BA5 en de Wuhan variant., maar de aangewezige data is van 8 muizen. Als het goed is gaat er deze maand op mensen getest worden.
Modena is goedgekeurd op de aanwezige data van de Wuhan variant, BA1 en BA2 en de aanwezige data hiervan.

Dit is wat ik van de FDA weet, en zal dus niet veel verschillen van de EMA.

Dus ik ben wel benieuwd hoe dit gaat lopen, wat er nu wel gaat kloppen van wat ons beloofd wordt.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Uitleg van het “muizenverhaal” : :wink:

https://www.knack.be/nieuws/wetenschap/ ... ht-muizen/

Jablan
Contacteer:

Nijogeth schreef:
21 sep 2022 22:46
Dan kan ik je zeggen dat een vaccin dat niet voorkomt en eigenlijk vrijwel niet helpt. En ja, daar zijn de cijfers ook gewoon voor om dat te staven, maar ik houd het op een simpel rekensommetje. Kijk maar naar het percentage wat geprikt is en het aantal mensen dat alsnog positief testte, er waren meer positieve gevallen dan niet geprikten, veel meer zelfs. Jezelf van de wereld isoleren helpt echter wel, maar ik gok dat dat ook niet is wat je wil. Misschien is het beste je er gewoon bij neer te leggen, te doen wat goed voelt. Maar doe dat dan lekker zelf en ga niet zo vaak pro vaccinatie hier uiten.
Het laatste zal wel moeten, zolang hier met een zekere regelmaat 'onderzoeken' worden verlinkt, die van alles zijn behalve een serieus te nemen onderzoek. Voor de rest ben ik het wel met je eens, waarbij het opmerkelijk is, dat we nog geen herbesmetting hebben gehad. Zou eigenlijk allang gebeurd moeten zijn, gegeven het aantal contacten en zieken in onze omgeving.

Onkruid71

Lowieze schreef:
22 sep 2022 07:22
Uitleg van het “muizenverhaal” : :wink:

https://www.knack.be/nieuws/wetenschap/ ... ht-muizen/
Ik had het via deze link.
https://www.science.org/content/article ... -questions
Ik zeg ook niet dat dat niet goed zou kunnen zijn, ik ben geen wetenschapper.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
22 sep 2022 00:00
Voortschrijdend inzicht. In beide kampen.
Dat is voor mij de belangrijkste reden om de discussie actueel te houden (maar dan liefst wél zonder een oeverloze herhaling van zetten, en een beetje feitelijk zou ook fijn zijn).

Voor mezelf sprekend: ik zie geen enkele reden waarom ik me nu nog zou laten inenten.

Bezorgdeburger

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Dat nieuwe varianten van Omikron de kop opsteken ondanks of wellicht dankzij de boostervaccins is ook in The Lancet gepubliceerd. De Volkskrant baseerde hun artikel daarop o.a. https://www.thelancet.com/journals/lani ... 2/fulltext

En waar honderden wetenschappers al veel eerder voor waarschuwden lijkt te gebeuren in o a. India: een golf van infecties en ziek worden door andere virussen en bacterien wegens zwakker reagerend immuunsysteem.

scharrelschipper

Moneyman schreef:
22 sep 2022 09:03
16again schreef:
Dat is voor mij de belangrijkste reden om de discussie actueel te houden (maar dan liefst wél zonder een oeverloze herhaling van zetten, en een beetje feitelijk zou ook fijn zijn).

Voor mezelf sprekend: ik zie geen enkele reden waarom ik me nu nog zou laten inenten.
Het licht gezien MM?
Grapje hoor.

scharrelschipper

22 sep 2022 19:07
Moneyman schreef:
16again schreef:

Het licht gezien MM?
Grapje hoor.
Sorry,was wat te snel met de verzend knop,,maar ben het met je eens,discussie is goed,kunnen we allemaal van leren.

Jablan
Contacteer:

Bezorgdeburger schreef:
22 sep 2022 09:26
Dat nieuwe varianten van Omikron de kop opsteken ondanks of wellicht dankzij de boostervaccins is ook in The Lancet gepubliceerd. De Volkskrant baseerde hun artikel daarop o.a. https://www.thelancet.com/journals/lani ... 2/fulltext
Eigenlijk heeft dit weinig nieuwswaarde. Sars-CoV2 is een RNA-virus en dit type virus 'muteert' voortdurend. Niet alleen om aan het immuunsysteem van de gastheer te ontsnappen, vooral door kopieerfouten tijdens de reproductie.
Vanuit Wuhan zijn er twee varianten de wereld overgegaan. De ene variant dook op langs de westkust van de VS en is daar vrij snel uitgedoofd. De andere variant is in Europa terechtgekomen en heeft zich in licht gewijzigde vorm verder over de wereld verspreid.
Hetzelfde geldt voor de latere varianten, die ineens dominant werden en een naam kregen. Iedere keer ontstonden er nieuwe subvarianten, die vrij snel weer verdwenen.
Nu met Omikron, eigenlijk een gevolg van de eerdere varianten, wordt er wereldwijd veel meer getest op het type om de verspreiding beter te monitoren. Dat is de belangrijkste reden, waarom er zoveel officiële varianten zijn, die plaatselijk even dominant zijn en daarna weer uitdoven.
Bezorgdeburger schreef:
22 sep 2022 09:26
En waar honderden wetenschappers al veel eerder voor waarschuwden lijkt te gebeuren in o a. India: een golf van infecties en ziek worden door andere virussen en bacterien wegens zwakker reagerend immuunsysteem.
Dit zou wel eens een goede, tweede verklaring voor de oversterfte in een reeks Europese landen kunnen zijn, naast verborgen schade door het virus zelf.
Moneyman schreef:
Daarmee ben je in lijn met de helft van de bevolking, volgens I&O Research.
Onkruid71 schreef:
22 sep 2022 07:40
Ik zeg ook niet dat dat niet goed zou kunnen zijn, ik ben geen wetenschapper.
Je link geeft aan, dat de bivalente vaccins op twee punten afwijken van de voorgangers:
- lagere dosis mRNA, omdat ze bedoeld zijn voor mensen met antistoffen (officieel: die al eerder zijn gevaccineerd).
- twee soorten mRNA erin. De helft is zoals in de eerste versie van het vaccin, ongewijzigd. De andere helft is specifiek gericht op de laatste Omikron-varianten en licht gewijzigd.
(Ik pak het mee, omdat niet iedereen Engels kan lezen)

Eigenlijk verklaart dit al de voorlopige toelating op basis van dierproeven. Het is bijna het originele vaccin, alleen de opdracht voor het immuunsysteem is deels gewijzigd. Van het origineel is genoeg data bekend, dan is het laatste stukje 'nieuw' de gok waard.
Beeldspraak: Als mRNA tekst is, dan is nu de helft gewijzigd van normaal naar cursief schrift. Niet meer mRNA, maar mRNA.

Onkruid71

Goed nieuws voor Post covid patiënten met PEM in ieder geval, WHO zegt "geen exercise therapy voor post covid patiënten met PEM" in de nieuwe richtlijnen. Nu hopen dat alle landen dat snel overnemen ipv eerst nog een keer te onderzoeken want dat is al genoeg onderzocht.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

@Onkruid71, uiteraard heb je voor ons de link waarin dit advies staat.

Onkruid71

kuklos schreef:
24 sep 2022 01:01
@Onkruid71, uiteraard heb je voor ons de link waarin dit advies staat.
Hier is de link.
https://www.who.int/publications/i/item ... cal-2022.2

https://threadreaderapp.com/thread/1573 ... .html?s=09

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

Zo, de prik is weer gezet, nu afwachten of er nog volgende prikronde nodig zal zijn.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik heb ook de uitnodiging alweer binnen, maar ik twijfel nog wel wat.
Heb in maart j.l ook Covid 19 gehad. Méér dan 6 maanden geleden, maar toch.....

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Bij twijfel niet doen. Als je die regel toepast word het nemen van beslissingen een stuk eenvoudiger.

Gesloten