Censor schreef: ↑01 mei 2020 19:36
Ik denk dan juist aan de mensen die overleden zijn, velen waren te dik en hadden diabetes en meerdere medische problemen. En minima leven vaker ongezond , deze mensen zijn vaak minder hoog opgeleid en hebben ook meer moeite met de maatregelen. Ze vinden het al eerder onzin dus dat verband zie ik ook wel.
Sorry, andere kijk hier.
Gisteren via mijn werk gezien, dat 'onzin' niet de goede term is. Angst staat op de eerste plaats en daar achteraan 'niet goed weten hoe je je goed aan de beperkingen houdt', want alles wordt te ingewikkeld uitgelegd (en alleen in het Nederlands, alleen bij nu.nl zag ik uitleg in andere talen.)
Ik heb gisteren een Corona-protocol van een bedrijf door de papierversnipperaar gedrukt, omdat het zo theoretisch was, dat niemand zich eraan kon houden. Gisteravond laat nog een nieuwe versie ter beoordeling gekregen, commentaar gegeven en vanmorgen bracht de elektronische postduif een mooi A4-tje met heel veel plaatjes en heel erg weinig tekst. Dat werkt, dat wordt aangenomen en nu hopen we, dat op dit bedrijf de hoofden netjes aan de rompen vast blijven zitten, iedereen gezond blijft en geen ambulance nodig is omdat de opgekropte agressie een weg naar buiten zoekt.
Nijogeth schreef: ↑01 mei 2020 21:06
Maar een land opbouwen omdat het gesloopt is door de Duitsers, dat vind ik dan weer heel anders dan een land opbouwen, omdat het vernield is door de eigen regering.
Correctie, als dat mag: ... omdat het vernield is door de kortzichtigheid van de eigen regeringen.