Om open kaart te spelen leek het me handig de laatste correspondentie met de belastingdienst te delen. Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd de gegevens van de belasting inspecteur te verbergen. (laatste email staat bovenaan, begin begint 3 posts hieronder).
Geachte mevrouw XXX,
Er is op dit moment geen reden om uit deze discussie te stappen.
Dat is niet de oplossing voor deze casus en ik ben ervan overtuigd dat ik u geen redenen heb gegeven om de communicatie te stoppen. Ik ben altijd beleefd en respectvol, dus er is geen rede toe om de discussie te beeindigen. Een eventuele naheffing brengt mij in financiele problemen, dus het is juist belangrijk om te blijven communiceren zodat we tot een oplossing komen. Deze casus is niet persoonlijk en ik hoop dat u dat ook inziet. Het is essentieel dat we blijven communiceren om tot een oplossing te komen. Tenminste, dit is het doel van mijn correspondentie en ik ga er van uit dat u hier hetzelfde over denkt.
Ik vraag om een hoorgesprek - en aangezien dit was aangeboden lijkt mij dit een redelijk verzoek. Graag hoor ik van u wanneer dit hoorgesprek plaats zal vinden. Indien dit niet onder het kopje "hoorgesprek" kan plaatsvinden vraag ik u om een collega te betrekken bij deze casus.
Er is tot dusver niet ingegaan op het feit dat de Advocaat-Generaal een verandering in gebruiksfunctie voldoende acht om een verbouwing "ingrijpend" te noemen en om zo aanspraak te maken op de 2% overdrachtsbelasting.
Met vriendelijke groeten,
XXX XXX
On Thu, Feb 25, 2021 at 1:20 PM <
[email protected]> wrote:
Geachte heer XXX,
Ik stap even uit deze discussie. Ik heb geprobeerd om u een mogelijkheid te bieden, niet om te dreigen. Ook al is het misschien niet precies op de manier zoals u het graag ziet.
Een hoorgesprek is onderdeel van de bezwaarprocedure en op dit moment niet van toepassing. In de fase van een eventuele naheffing doe ik zoveel mogelijk feitenonderzoek. U heeft mij allerlei informatie toegestuurd (dank daarvoor), omgekeerd heb ik u op meerdere manieren geprobeerd uit te leggen waar we naar kijken en wat er voor nodig is om voor het verlaagde tarief in aanmerking te komen.
Op dit moment ben ik van mening dat het verlaagde tarief niet van toepassing is. Dat heb ik kenbaar gemaakt in mijn voornemen tot naheffing. We hebben afgesproken dat u tot 18 maart 2021 de tijd krijgt om uw mening schriftelijk (per brief of per mail) te onderbouwen inclusief stukken die e.e.a. aannemelijk maken. Daar laat ik het voor nu even bij.
Ik zie graag uw schriftelijke reactie op mijn voornemen tot naheffing voor 18 maart 2021 tegemoet.
Met vriendelijke groet,
XXX
Afwezig op woensdag
Inactief details verbergen voorXXX XXX ---25-02-2021 13:21:08---Geachte mevrouw XXX, Om meteen te - voor het gebXXX XXX ---25-02-2021 13:21:08---Geachte mevrouw XXX, Om meteen te - voor het gebrek aan een beter woord - dreigen met het ove
Van: XXX XXX <XXX>
Aan:
[email protected], XXX
Datum: 25-02-2021 13:21
Onderwerp: Re: R XXX - Kenmerk: RS-257531 - CDR: 005725.001469. 2020. 008
Geachte mevrouw XXX,
Om meteen te - voor het gebrek aan een beter woord - dreigen met het over te gaan tot naheffing ,omdat ik zeg er geen 100% vertrouwen in te hebben, vind ik een beetje ver gaan. Graag ga ik in deze fase van het voornemen tot naheffing een hoorgesprek aan. Aangezien dit was aangeboden lijkt mij dat een redelijk een verzoek. Ik doe er alles aan om tot een oplossing te komen - en deze fase kortweg overslaan lijkt mij niet de juiste methode.
U krijgt van mij nog steeds een reactie op het voornemen tot naheffing (voor 18 maart 2021), maar tevens verzoek ik toch echt een hoorgesprek in ditzelfde stadium.
Met vriendelijke groeten,
XXX XXX
On Thu, Feb 25, 2021 at 12:02 PM <
[email protected]> wrote:
Geachte heer XXX,
Bedankt voor uw snelle reactie.
Op dit moment lijkt het mij niet nodig om een collega te betrekken bij deze zaak of een hoorgesprek te houden.
Als u geen vertrouwen meer heeft in de behandeling van uw zaak door mij, dan kunnen we er ook voor kiezen om nu meteen maar een klap te geven op de naheffingsaanslag. U kunt dan in bezwaar komen en uw bezwaar wordt door iemand anders, onafhankelijk van mij, behandeld.
Ik hoor graag van u of u toch op mijn voornemen wilt reageren (voor 18 maart a.s.), of dat u er voor kiest om de naheffingsaanslag opgelegd te krijgen om verder te gaan naar de bezwaarfase.
Met vriendelijke groet,
XXX
Afwezig op woensdag
Inactief details verbergen voorXXX XXX ---25-02-2021 12:03:20---Geachte mevrouw XXX, Bedankt voor uw reactie. IkXXX XXX ---25-02-2021 12:03:20---Geachte mevrouw XXX, Bedankt voor uw reactie. Ik heb inderdaad uw correctie email gelezen na
Van: XXX XXX <XXX>
Aan:
[email protected], XXX
Datum: 25-02-2021 12:03
Onderwerp: Re: Re: Re: Betr: Re: Betr: Re: Betr: R XXX - Kenmerk: RS-257531 - CDR: 005725.001469. 2020. 008