Moneyman schreef: ↑07 jan 2022 13:39
Ook onjuist. Het herroepingsrecht bestaat al voor de levering. En dat is ook logisch: waarop zou je een product waarvan al duidelijk is dat de klant het niet wil hebben, twee keer (heen en weer) gaan verzenden?
Dit is niet waar.
Het herroepingsrecht en de 14 dagen termijn
Wanneer begint de termijn te lopen?
Wanneer de herroepingstermijn begint te lopen, hangt af van het type overeenkomst dat u hebt gesloten.
Bij een overeenkomst tot het verrichten van diensten gaat de herroepingstermijn lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst. Sluit u bijvoorbeeld via het internet een onderhoudscontract af, dan begint de ontbindingstermijn te lopen vanaf het moment dat u met de computermuis op de elektronische bestelknop klikt.
Bij een koopovereenkomst (ofwel: consumentenkoop) begint de termijn te lopen op de dag waarop u de zaak heeft ontvangen. Indien u met één bestelling meerdere zaken zoals enkele kledingstukken hebt gekocht die afzonderlijk worden geleverd, dan gaat de herroepingstermijn lopen vanaf het moment dat u het laatste kledingstuk hebt ontvangen. Heeft u een abonnement op een boekenclub afgesloten waardoor u periodiek een boek of tijdschrift ontvangt, dan begint de termijn te lopen vanaf het moment van de eerste levering.
DUS: eerst de artikelen ontvangen. Dan pas begint de herroepingstermijn.