Pagina 3 van 4
Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie
Geplaatst: 15 sep 2023 08:48
door Moneyman
Als het een specifieke, vestigingsgebonden voucher is, zou ik inderdaad zeggen dat er weinig kans op verhaal via de franchisegever is.
Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie
Geplaatst: 15 sep 2023 08:50
door witte angora
Dan kom je dus toch bij Groupon uit.
Maar nogmaals: ik ken de organisatiestructuur van die Sushi-keten niet. Weet dus ook niet of dit een mooie stok voor de TS is om Groupon op de knieën te krjgen.
Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie
Geplaatst: 15 sep 2023 08:53
door Moneyman
witte angora schreef: ↑15 sep 2023 08:50
Dan kom je dus toch bij Groupon uit.
Nou, dat is dan weer te snel
Dat de ene partij geen verhaal biedt, wil niet zeggen dat dan automatisch de andere partij aansprakelijk is.
Je hebt wel gelijk dat je met die argumentatie wat druk kunt proberen te zetten, maar of ze ervan onder de indruk zullen zijn waag ik te betwijfelen.
Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie
Geplaatst: 15 sep 2023 08:59
door alfatrion
witte angora schreef: ↑15 sep 2023 08:15
Maar als die Sushi-keten bestaat uit franchisenemers en een overkoepelende organisatie, wat dan? Ik kan me indenken dat één zo'n franchisenemer ermee gestopt is. Winst te weinig, leeftijd, slechte hygiëne, keuze voor een andere organisatie, noem maar op. In dat geval heeft TS toch enkel een overeenkomst met die ene franchisenemer die ermee gestopt is?
Dat kan. Dat deze franchisenemer gestopt is in dit scenario betekend niet dat hij niet meer aangesproken kan worden op het niet nakomen van de overeenkomst.
Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie
Geplaatst: 15 sep 2023 09:08
door witte angora
Sja... en die franchisenemer heeft geen sushi-winkel meer, dus die kàn de overeenkomst niet meer nakomen. Met een beetje pech is TS dus simpelweg zijn/haar geld kwijt.
Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie
Geplaatst: 15 sep 2023 14:40
door alfatrion
witte angora schreef: ↑15 sep 2023 09:08
Sja... en die franchisenemer heeft geen sushi-winkel meer, dus die kàn de overeenkomst niet meer nakomen.
Zijn er geen andere sushi-winkels of restaurants dan?
witte angora schreef: ↑15 sep 2023 09:08
Met een beetje pech is TS dus simpelweg zijn/haar geld kwijt.
Is de franchisenemer failliet?
Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie
Geplaatst: 15 sep 2023 14:44
door ZeerPrivé
alfatrion schreef: ↑15 sep 2023 14:40
witte angora schreef: ↑15 sep 2023 09:08
Sja... en die franchisenemer heeft geen sushi-winkel meer, dus die kàn de overeenkomst niet meer nakomen.
Zijn er geen andere sushi-winkels of restaurants dan?
Antwoord op je vraag staat in de OP.
Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie
Geplaatst: 15 sep 2023 17:04
door witte angora
ZeerPrivé schreef: ↑15 sep 2023 14:44
alfatrion schreef: ↑15 sep 2023 14:40
witte angora schreef: ↑15 sep 2023 09:08
Sja... en die franchisenemer heeft geen sushi-winkel meer, dus die kàn de overeenkomst niet meer nakomen.
Zijn er geen andere sushi-winkels of restaurants dan?
Antwoord op je vraag staat in de OP.
Is ook al meerdere keren genoemd, nota bene in dit bericht:
witte angora schreef: ↑15 sep 2023 08:43
Moneyman schreef: ↑15 sep 2023 08:30
Echter, ik kan me goed voorstellen dat juist bij deze casus (waarin vouchers een rol spelen) wél sprake kan zijn van aansprakelijkheid van de franchisegever, omdat er meestal geen voucher wordt verstrekt die bij één specifieke vestiging geldig is, maar één die overal geldig is.
Maar dat is hier juist wel het geval. Ook nu nog koop je via Groupon vouchers die enkel bij één vestiging te verzilveren zijn. Dat IS dus de overeenkomst.
Oftewel: zeuren om het zeuren.
Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie
Geplaatst: 15 sep 2023 17:22
door Moneyman
ZeerPrivé schreef: ↑15 sep 2023 14:44
Antwoord op je vraag staat in de OP.
witte angora schreef: ↑15 sep 2023 17:04
Oftewel: zeuren om het zeuren.
Jullie leggen de vraag van Alfatrion verkeerd uit. Het hoeft geen andere vestiging van dezelfde keten zijn om een dekkingskoop (door TS of de franchisenemer) te kunnen doen
Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie
Geplaatst: 15 sep 2023 17:26
door ZeerPrivé
@MM, als ik een voucher heb voor de Burger King kan ik die niet gebruiken bij de Mac of de Bijenkorf.
Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie
Geplaatst: 15 sep 2023 17:39
door NeoDutchio
ZeerPrivé schreef: ↑15 sep 2023 17:26
@MM, als ik een voucher heb voor de Burger King kan ik die niet gebruiken bij de Mac of de Bijenkorf.
Het doel van een dekkingskoop is dat je dus met je voucher van de Burger King wel naar de Mac gaat en dan de meerkosten gaat declareren bij de gesloten vestiging van Burger King.
Hoe je dat moet doen word uiteraard niet uitgelegd, anders zou een mogelijke discussie niet tot stand komen en zal een vraagsteller direct geholpen kunnen zijn. Dat is natuurlijk niet het doel.
Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie
Geplaatst: 15 sep 2023 17:40
door Lady1234
Heeft de Mac of Burgerking wel sushi? Het wordt steeds leuker.
Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie
Geplaatst: 15 sep 2023 17:43
door ZeerPrivé
Lady1234 schreef: ↑15 sep 2023 17:40
Heeft de Mac of Burgerking wel sushi? Het wordt steeds leuker.
Het was slechts een voorbeeld, lady12345678
Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie
Geplaatst: 15 sep 2023 17:45
door alfatrion
Moneyman schreef: ↑15 sep 2023 17:22
ZeerPrivé schreef: ↑15 sep 2023 14:44
Antwoord op je vraag staat in de OP.
witte angora schreef: ↑15 sep 2023 17:04
Oftewel: zeuren om het zeuren.
Jullie leggen de vraag van Alfatrion verkeerd uit. Het hoeft geen andere vestiging van dezelfde keten zijn om een dekkingskoop (door TS of de franchisenemer) te kunnen doen
Het ging om de vraag of de verbintenis uit te voeren is als de franchisenemer zijn winkel heeft gesloten. Het antwoord is "maar natuurlijk kan hij dat!" De franchisenemer kan altijd sushi elders kopen of desnoods laten maken en dat vervolgens leveren.
Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie
Geplaatst: 15 sep 2023 17:58
door PGros
Kun je voor TS ook in stappen aangeven wat hij moet doen? Er is geen bedrijf dus wat moet hij doen?
Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie
Geplaatst: 15 sep 2023 18:07
door witte angora
Ik vrees dat ook dit topic weer gaat ontsporen met allerlei nonsens.
Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie
Geplaatst: 15 sep 2023 19:32
door Moneyman
ZeerPrivé schreef: ↑15 sep 2023 17:26
@MM, als ik een voucher heb voor de Burger King kan ik die niet gebruiken bij de Mac of de Bijenkorf.
Nope. Dat zegt ook niemand. Waar het om gaat, is dat beide partijen elders sushi kunnen halen.
Niet dat ik dat zou doen, maar daar gaat het niet om.
Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie
Geplaatst: 18 sep 2023 11:41
door Bouke_S
Update: Groupon heeft in 15 e-mails geprobeerd mij af te wimpelen maar na lang aandringen op restitutie heeft Groupon uiteindelijk het aankoopbedrag omgezet in een Groupon tegoed op mijn account en is dus direct uit te geven aan een ander product of dienst op Groupon. Besloten om dit te accepteren en het tegoed zo snel mogelijk te besteden zodat dit afgesloten kan worden.
Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie
Geplaatst: 18 sep 2023 11:56
door J. Deltoer
Eindelijk. De aanhouder wint.
Gauw verzilveren en nooit meer coupons kopen.
Re: Klantenservice Groupon biedt geen restitutie
Geplaatst: 18 sep 2023 12:10
door Moneyman
Bouke_S schreef: ↑18 sep 2023 11:41
Update: Groupon heeft in 15 e-mails geprobeerd mij af te wimpelen maar na lang aandringen op restitutie heeft Groupon uiteindelijk het aankoopbedrag omgezet in een Groupon tegoed op mijn account en is dus direct uit te geven aan een ander product of dienst op Groupon. Besloten om dit te accepteren en het tegoed zo snel mogelijk te besteden zodat dit afgesloten kan worden.
Top, en terecht. Nu snel een zo courant mogelijke bon uitzoeken en hopelijk nooit meer zaken met ze doen.