Nijogeth schreef: ↑06 sep 2021 18:32
Overigens is het wel een duidelijk voorbeeld over de tweedeling waar hier al vaker over is gepraat. De groep gevaccineerden die zich schijnbaar verheven voelen boven de ongevaccineerden, de ongevaccineerden die zich verzetten tegen de elitaire gevaccineerden.
Het mooie is dat de mensen die neerkijken op de ongevaccineerden zichzelf erg sociaal noemt, omdat men dat doet om de medemens te beschermen. Terwijl het juist erg asociaal is een veel grotere groep buiten te sluiten dan de groep die je probeert te beschermen.
Je gebruikt het woord asociaal en precies dat heb ik vandaag ook gebruikt.
Ik accepteer maar een paar reden om je niet te laten vaccineren:
- Vertrouwen op eigen immuunsysteem (hier op dit forum is dat Snellie). Dat is een reden, die bij mensen zelf blijft en niet naar anderen wijst. Ik ga daar in mee, omdat ik al vaker heb teruggekregen, dat binnen een gezin iedereen ziek was, behalve één van de kinderen en dat kind testte negatief in de PCR-test, heeft blijkbaar een superimmuunsysteem. Totaal onverklaarbaar, maar dat is het leven.
- Medische redenen / Advies van arts om nu nog geen vaccin te nemen.
- Tekort aan vaccins / Geen afspraak kunnen krijgen. (Speelt vooral buiten Nederland.)
ik accepteer geen redenen, die samengevat neerkomen op een overdosis wantrouwen in de fabrikanten, de producten of de overheid. Kritisch zijn is goed, vragen stellen is goed, wantrouwen is fout.
Vandaag heb ik de volgende (schriftelijke) waarschuwing uitgedeeld aan iemand, die
een anti-vaccinatie verklaring van een Amerikaan binnen het bedrijf had gedeeld. Na het officiële deel van het gesprek heb ik het artikel met de prijswinnaar doorgenomen en gewezen op fouten in de redenering, de punten die al achterhaald zijn en afgesloten met ongeveer dit verloop:
'Dus je hebt een vrouw en kinderen op de basisschool en je laat je niet vaccineren? Nee? - Je vrouw ook niet? - Je hebt nog geen Covid gehad? - Wat doen jullie met de eerst volgende kinderverjaardag? Kinderfeestje? - En wat als je kind op dat feestje besmet raakt door één van de andere kleintjes? - Nee, je kind wordt een beetje ziek, jullie als ouders worden echt ziek. Leven je ouders en schoonouders nog en hoe oud zijn ze? - Ook geen vaccin gehaald? - Het spijt mij echt, maar ik vind je weigering onverantwoordelijk tegenover je kinderen en ouders - je bent voor allebei een potentieel gezondheidsrisico - en verder is je houding en gedrag asociaal tegenover je collega's en het bedrijf.'
Vooral de combinatie van onverantwoordelijk + asociaal liet de ogen wijd open gaan.
Bij een Duitse klant kwam ik veel leukere print tegen: 5G = 2G + 3G. De 5G verwijst naar complottheorie, de 2G naar toegang voor genezen + gevaccineerd en de 3G staat voor toegang voor getest, genezen of gevaccineerd.