Waar zit hier de oplichting dan in?Cornelis7 schreef: ↑28 aug 2019 17:19Dit soort zaken komen meer voor op https://opgelicht.avrotros.nl/
Erg benieuwd naar.
Zeker gezien de huidige opname (aldus TS) denk ik niet dat dit oplichting betreft.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Waar zit hier de oplichting dan in?Cornelis7 schreef: ↑28 aug 2019 17:19Dit soort zaken komen meer voor op https://opgelicht.avrotros.nl/
De bewindvoerder erkent dus blijkbaar wel namens de huurder dat de huurder spullen van u heeft opgeslagen?Meyertrijntje schreef: ↑28 aug 2019 17:01De huurder zegt dat er niks weg is en dat ze de spullen opgeslagen heeft.
Heeft weinig te maken met beschermen van een "oh zo zielige huurder". Volgens mij is nagenoeg iedereen het er wel mee eens dat dit gedrag tussen huurder en verhuurder niet kan. En dan kun je dus een civiele zaak starten. Dat zal betekenen dat je een vordering op de huurder krijgt. Maar dan? Waar zou je dat geld vandaan willen toveren? Of er nu veel of weinig 'bescherming' is, maakt niets uit voor de afwezigheid van het geld.yan schreef: ↑28 aug 2019 15:05Helaas worden dit soort "gevallen" behoorlijk beschermd hier.
Je recht halen zal makkelijk zijn (een vonnis dat de huurder moet betalen zal je zo krijgen),
maar je recht krijgen wordt lastig, want de "oh zo zielige huurder" heeft natuurlijk geen geld om iets te betalen.
En door er allerlei verzinsels aan toe te voegen, zoals jij doet, wordt het alleen maar onduidelijker.NeoDutchio schreef: ↑28 aug 2019 16:49Ik bekijk het vanuit mijn punt, zoals ik het lees. Juist omdat er nog zoveel onduidelijkheden zijn is het lastig om tot een eenduidige oplossing te komen.
En je kan hem een poot uitdraaienwitte angora schreef: ↑28 aug 2019 21:16Van een kale kip kun je inderdaad niet plukken, maar het kan zomaar zijn dat als je hem omdraait, dat er toch een paar veren zitten.
Maar dan had u de Ts er dus helemaal niet uit kunnen zetten met als reden de puinhoop en het gasverbruik.Meyertrijntje schreef: ↑28 aug 2019 20:39Het gaat om legale verhuur.
Sinds kort mag je er permanent wonen
Het is sowieso niet relevant voor de vraag van TS, maar bovendien mis je de benodigde informatie om die conclusie te trekken.Lady1234 schreef: ↑28 aug 2019 23:18Maar dan had u de Ts er dus helemaal niet uit kunnen zetten met als reden de puinhoop en het gasverbruik.Meyertrijntje schreef: ↑28 aug 2019 20:39Het gaat om legale verhuur.
Sinds kort mag je er permanent wonen
Er is geen sprake van huurschuld.alfatrion schreef: ↑28 aug 2019 11:54Als je wat beter leest, dan zie je dat er wel meer speelt dan enkel dat de verwarming naar de smaak van TS te hoog is. De huurder heeft een schuld van 7500 euro. De rechter wijst ontbinding toe bij drie maanden achterstallige huur. De schade is dermate hoog dat ik verwacht dat de rechter ontbinding zal honoreren.NeoDutchio schreef: ↑28 aug 2019 11:50Ik ken geen rechter die een huurcontract ontbindt op het feit dat de verwarming te hoog staat.