LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door renegade66 »

De deurwaarder is degene die mij onheus behandeld op dit moment. Dhr van het kantoor heeft zelf gezegd dat zij nu beslissen wanneer ik word aangesloten of niet
dit vind ik wel een beetje raar, een deurwaarder beslist niet of jij wel of niet aangesloten word. dit is echt onzin, NUON is echt degene die dit beslist. en anders nog altijd een rechter.

ja in dat geval kun je ook bij de deurwaarder bivakkeren.

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door witte angora »

Heeft die deurwaarder niet een overkoepelende organisatie waar hij lid van is en waar je een klacht in kunt dienen? Of waar je informatie in kunt winnen of dit gedrag wel correct is?

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door witte angora »

Heb hier iets voor gerechtsdeurwaarders:

http://www.kbvg.nl/index.php?id=134

marcel35
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 dec 2009 13:20

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door marcel35 »

witte angora schreef:
marcel35 schreef:
marcel35 schreef:ik vind het sowieso absurd dat er tegenwoordig mensen worden afgesloten en uit hun huis worden gezet terwijl je als wooningcooperatie of energielevrancier kan regelen dat het direct van je werkgever/uitkering word ingehouden wat je dan nog over hebt is om te leven en om je andere verplichtingen te voldoen wij hebben een colectieve zorgverzekering en die word rechtstreeks ingehouden moet ook kunnen met huur en gas en licht lijkt me niet moeilijk nee nederland geeft liever geld aan derdewereldlanden helena ik wens je veel s6 en hoop dat het deze week nog allemaal goed komt
sorry voor de typfouten me zoon typt mee :)
De grootste typefout is dat je er één lange zin van hebt gemaakt zonder enige interpunctie of wat dan ook. Terwijl je wel de slash weet te vinden.

Zie niet zo goed in wat je zoon daarmee te maken heeft?
die stond naast me toen ik typte dus moest mijn aandacht verdelen maar idd een . en een , was wel op zijn plaats geweest :D

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door renegade66 »

ik heb ff wat opgezocht en vond dat ik dit moest neerzetten, lees vooral de laatste regels maar eens, ze moeten je weer aansluiten.


Verbod op afsluiten gas en elektriciteit in winter
gepubliceerd op zondag 24 september 2006 om 16:40

Organisatie: Ministerie van Economische Zaken (EZ)

Het afsluiten van de levering van elektriciteit en gas wordt bij ministeriële regeling al voor deze winter

verboden. Dat schrijft minister Wijn van Economische Zaken in een brief aan de Tweede Kamer. Wijn: “De

consument profiteert van de marktwerking maar de overheid stelt wel sociale grenzen vast”.

Het verbod geldt niet als:

• de kleinverbruiker zelf om afsluiting verzoekt vanwege bijvoorbeeld een verhuizing.
• de kleinverbruiker fraude heeft gepleegd doordat hij illegaal energie aftapt of met de meter heeft geknoeid.
• de kleinverbruiker elke vorm van minnelijke of wettelijke schuldsanering weigert en ook anderszins niet de betalingsachterstand wil voldoen.

De leverancier krijgt de verplichting om de afnemer die een betalingsachterstand heeft op korte termijn een betalingsherinnering te sturen. Daarin moet de afnemer worden gewezen op de mogelijkheden voor het treffen van een minnelijke betalingsregeling en moet ook worden gewezen op de mogelijkheid van schuldhulpverlening. De leverancier moet bovendien bij het incassotraject zijn best hebben gedaan om in persoonlijk contact te treden met de afnemer om deze mondeling op zijn mogelijkheden te wijzen. Als dat niet heeft geleid tot betaling, moet de leverancier aan de afnemer toestemming vragen om zijn gegevens, inclusief de hoogte van zijn schuld, door te geven aan een schuldhulpverleningsinstantie. Dan kan met instemming van de afnemer een schuld hulpverleningstraject worden gestart en mag de afnemer niet worden
afgesloten. Minister Wijn in zijn brief: “Als de afnemer ook afwijzend reageert op deze uitgestoken hand of weigert in contact te treden met de leverancier, dan is het alsnog gerechtvaardigd een dergelijke klant af te sluiten. Hierop wordt een uitzondering gemaakt als sprake is van zeer ernstige gezondheidsrisico’s als
gevolg van een ernstige ziekte van de afnemer of een huisgenoot. Om misbruik te voorkomen, dient de afnemer dit via een doktersverklaring aan te tonen.”

De ministeriële regeling zal na publicatie onmiddellijk van kracht worden. In het nu bij de Eerste Kamer aanhangige splitsingswetsvoorstel is als gevolg van een amendement een bepaling opgenomen over preventieve maatregelen om afsluiting te voorkomen. Indien dit wetsvoorstel wordt aangenomen, wordt het
voor de leverancier onder bepaalde voorwaarden mogelijk uit eigen beweging (dus zonder uitdrukkelijke toestemming van de afnemer) persoonsgegevens door te geven aan de schuldhulpverleningsinstantie opdat afsluiting alsnog kan worden voorkomen. Ook wordt dan geregeld dat afnemers die in de zomerperiode zijn afgesloten voor de winterperiode weer worden aangesloten, tenzij één van de uitzonderingsgevallen van toepassing is.


dit lijkt me toch wel een uitgemaakte zaak

helena1906
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 dec 2009 11:22

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door helena1906 »

Dankjewel Renegade!

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door renegade66 »

let goed op hoor, deze regeling geld officieel al vanaf 2007.

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ook wordt dan geregeld dat afnemers die in de zomerperiode zijn afgesloten voor de winterperiode weer worden aangesloten, tenzij één van de uitzonderingsgevallen van toepassing is.
De deurwaarder heeft dus niks te bepalen, er is een ministeriële regeling waar die deurwaarde zich aan heeft te houden. Ik denk dat een klacht op zijn plaats is.
Als dat niet heeft geleid tot betaling, moet de leverancier aan de afnemer toestemming vragen om zijn gegevens, inclusief de hoogte van zijn schuld, door te geven aan een schuldhulpverleningsinstantie. Dan kan met instemming van de afnemer een schuld hulpverleningstraject worden gestart en mag de afnemer niet worden
Schijnbaar ben je te vroeg afgesloten als ik het zo zie? Heeft de leverancier jou wel aangemeld voor een schuldhulpverleningstraject? Zo niet, dan heeft deze ook een probleem of niet dan.

Eerst maar zien dat je met behulp van deze informatie zo gauw mogelijk wordt aangesloten, de klachten indienen kan later nog als alles loopt.

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

De Nuon Medewerker schreef:Geachte Helena,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat het nog steeds niet duidelijk is of de energie wordt aangesloten of niet.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op om dit uit te zoeken. Kunt u mij hiervoor uw contractrekeningnummer opgeven? Dan kan ik op basis daarvan uw telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit forum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

Geachte,
Helena heeft helaas vandaag tot op heden niets van u gehoord en hoopt toch
wel op goeds nieuws voor het weekend :D

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door renegade66 »

ik ben toch bang dat dit voor helena niet gaat gebeuren voor dit weekend.

eigenlijk is dit te waanzinnig voor woorden, het vriest zo rond de -15 graden, je houdt je huisje echt niet warm met zo'n klein kacheltje.

Nuon moet zich heel erg gaan schamen.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door jor »

renegade66 schreef:ik ben toch bang dat dit voor helena niet gaat gebeuren voor dit weekend.

eigenlijk is dit te waanzinnig voor woorden, het vriest zo rond de -15 graden, je houdt je huisje echt niet warm met zo'n klein kacheltje.

Nuon moet zich heel erg gaan schamen.
Heb je helemaal gelijk in! Nuon en de andere partijen die er tot nu toe niet voor gezorgd hebben dat Helena en haar kind weer stroom geleverd kreeg moeten zich hun ogen uit de kop schamen. Ik voel me gewoon rot bij de gedachte dat er weer een keihard vriezend weekend overheen gaat voor er wat gebeurd, triest zooi.

helena1906
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 dec 2009 11:22

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door helena1906 »

Dank u allen voor uw steun en nee op dit moment ziet het er niet naar uit dat ik voor het weekend word aangesloten nee, Met -15 in de kou dus met mijn kind. Hopelijk vriezen we niet dood in onze slaap.

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

helena1906 schreef:Dank u allen voor uw steun en nee op dit moment ziet het er niet naar uit dat ik voor het weekend word aangesloten nee, Met -15 in de kou dus met mijn kind. Hopelijk vriezen we niet dood in onze slaap.
Ze hadden het toch beloofd. Kun je mij het telefoonnummer van die mevrouw in een PB sturen?

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

jeanne-veghel schreef:
helena1906 schreef:Dank u allen voor uw steun en nee op dit moment ziet het er niet naar uit dat ik voor het weekend word aangesloten nee, Met -15 in de kou dus met mijn kind. Hopelijk vriezen we niet dood in onze slaap.
Ze hadden het toch beloofd. Kun je mij het telefoonnummer van die mevrouw in een PB sturen?
Heb net een e-mail naar de Telegraaf gestuurd, omdat ik vond dat ik getuige was van een bijzondere gebeurtenis, want dit is echt niet normaal.
Hoop dat het wordt opgepakt en dat ze er iets over gaan schrijven nu en dat ik antwoord krijg vandaag van ze.

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

De Nuon Medewerker schreef:Geachte Helena,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat het nog steeds niet duidelijk is of de energie wordt aangesloten of niet.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op om dit uit te zoeken. Kunt u mij hiervoor uw contractrekeningnummer opgeven? Dan kan ik op basis daarvan uw telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit forum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

@De Nuon medewerker


Moet dit bericht aanpassen en mijn excuses maken aan b.g medewerker.
Sprak Helena om 18.30 uur aan de telefoon en de Nuon blijkt nu niet het probleem te zijn geweest.
De medewerker heeft zelfs zijn uiterste best gedaan, om Helena te helpen en
dat is haar helaas niet gelukt, want het zal pas a.s. maandag worden.
Helena kan het weekend bij een vriendin doorbrengen, dus niemand hoeft zich zorgen te maken en maandag zou ze dan weer stroom moeten hebben en
we zullen even afwachten of dat het geval gaat zijn.
Laatst gewijzigd door jeanne-veghel op 08 jan 2010 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

* bericht aangepast naar aanpassing van hierboven staande tekst*
Laatst gewijzigd door Chocomelk op 08 jan 2010 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door witte angora »

bericht ingetrokken n.a.v. tekst van Jeanne.
Laatst gewijzigd door witte angora op 08 jan 2010 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door witte angora »

Idem.

Klasse trouwens, Jeanne, dat je het durft om het boetekleed aan te trekken. Je hebt niet alleen veel voor een ander over, je bent ook goudeerlijk. Maar dat had ik eerder al geconstateerd.

Compliment!
Laatst gewijzigd door witte angora op 08 jan 2010 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Tot zover Nuon anno 2010, je ziet het mensen, geen geld? dan bevries je maar!
Menselijkheid is er niet meer, hoop dan ook dat ze geen nieuwe klanten meer werven.
Verbaas me telkens weer, ik wist dat de wereld rot aan worden is, maar dat het al zover gevorderd is pfffffffff :wink:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

bericht ingetrokken n.a.v. tekst van Jeanne.
Laatst gewijzigd door Chocomelk op 08 jan 2010 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten