Pagina 1 van 2

Telefonische bereikbaarheid bedrijven is in Nederland een ramp,vaak onmogelijk

Geplaatst: 31 aug 2022 14:58
door ronwilwijdeveld
Het is bij problemen vaak onmogelijk om bedrijven en of instellingen telefonisch te benaderen.
Wel hebben m.n. veel bedrijven een domme computer met veel gestelde vragen waar je niets aan hebt.
Het lijkt er op dat veel bedrijven en instellingen hun verandwoordelijkheid afschuiven op een domme computer.
Dit is een belachelijke en gevaarlijke ontwikkeling.

Re: Telefonische bereikbaarheid bedrijven is in Nederland een ramp,vaak onmogelijk

Geplaatst: 31 aug 2022 14:58
door Hophophop
Oke

Re: Telefonische bereikbaarheid bedrijven is in Nederland een ramp,vaak onmogelijk

Geplaatst: 31 aug 2022 15:06
door Moneyman
ronwilwijdeveld schreef:
31 aug 2022 14:58
Het lijkt er op dat veel bedrijven en instellingen hun verandwoordelijkheid afschuiven op een domme computer. Dit is een belachelijke en gevaarlijke ontwikkeling.
Klopt. Logisch ook. Computers zijn makkelijk te krijgen en een stuk goedkoper dan mensen.

Maar ik ben wel benieuwd. Waarom is een computer "dom", en wat is er precies "belachelijk en gevaarlijk"?

Re: Telefonische bereikbaarheid bedrijven is in Nederland een ramp,vaak onmogelijk

Geplaatst: 31 aug 2022 15:17
door reggie2
Valt wel mee hoor, ik krijg als ik moet bellen toch wel persoonlijk contact.

Re: Telefonische bereikbaarheid bedrijven is in Nederland een ramp,vaak onmogelijk

Geplaatst: 31 aug 2022 15:27
door gosewijn
Computers zijn inderdaad dom , maar de personen die het programeren zijn slim omdat ze dan geen zinloze vragen hoeven te beantwoorden ,denk ik .

Re: Telefonische bereikbaarheid bedrijven is in Nederland een ramp,vaak onmogelijk

Geplaatst: 31 aug 2022 15:27
door Methusalah
ronwilwijdeveld schreef:
31 aug 2022 14:58
Het is bij problemen vaak onmogelijk om bedrijven en of instellingen telefonisch te benaderen.
Wel hebben m.n. veel bedrijven een domme computer met veel gestelde vragen waar je niets aan hebt.
Het lijkt er op dat veel bedrijven en instellingen hun verandwoordelijkheid afschuiven op een domme computer.
Dit is een belachelijke en gevaarlijke ontwikkeling.

Gevaarlijk nog wel.. Die mag je uitleggen. En achter elke 'domme' computer zit nog steeds een klantenservice. Misschien iets beter naar het menu luisteren?

Re: Telefonische bereikbaarheid bedrijven is in Nederland een ramp,vaak onmogelijk

Geplaatst: 31 aug 2022 15:35
door reggie2
Methusalah schreef:
31 aug 2022 15:27



. Misschien iets beter naar het menu luisteren?
Die keuze menu's zijn wel erg lang aan het worden.

Re: Telefonische bereikbaarheid bedrijven is in Nederland een ramp,vaak onmogelijk

Geplaatst: 31 aug 2022 15:43
door Methusalah
reggie2 schreef:
31 aug 2022 15:35
Methusalah schreef:
31 aug 2022 15:27



. Misschien iets beter naar het menu luisteren?
Die keuze menu's zijn wel erg lang aan het worden.


Dat ben ik met je eens, maar dan nog. Als je iemand echt te pakken wil krijgen moet je die 30 seconde er maar voor over hebben. Ongeduld is geen goed argument.

Moet ik zeggen dat ik het nog nooit heb meegemaakt dat ik een bedrijf niet kan bereiken. Dus, tja...

Re: Telefonische bereikbaarheid bedrijven is in Nederland een ramp,vaak onmogelijk

Geplaatst: 31 aug 2022 15:57
door Onkruid71
Bedrijven vind ik nog wel meevallen, vind instanties veel erger, nooit dat je verantwoordelijke te pakken krijgt, bijna altijd een terugbel verzoek moet je dan aanvragen, en dan ook krijg je dan vaak te horen, dat je niet bereikbaar was (ze zijn dan gewoon vergeten te bellen). En dan weer een nieuw terugbel verzoek. Maar bedrijven vind ik dan nog wel meevallen.

Re: Telefonische bereikbaarheid bedrijven is in Nederland een ramp,vaak onmogelijk

Geplaatst: 31 aug 2022 16:09
door reggie2
Methusalah schreef:
31 aug 2022 15:43



Moet ik zeggen dat ik het nog nooit heb meegemaakt dat ik een bedrijf niet kan bereiken. Dus, tja...
Ik ook niet.

Re: Telefonische bereikbaarheid bedrijven is in Nederland een ramp,vaak onmogelijk

Geplaatst: 31 aug 2022 17:05
door de auditu
reggie2 schreef:
31 aug 2022 15:17
Valt wel mee hoor, ik krijg als ik moet bellen toch wel persoonlijk contact.
Probeer eens een vraag te stellen aan kpn. :?

Re: Telefonische bereikbaarheid bedrijven is in Nederland een ramp,vaak onmogelijk

Geplaatst: 31 aug 2022 18:10
door reggie2
de auditu schreef:
31 aug 2022 17:05
reggie2 schreef:
31 aug 2022 15:17
Valt wel mee hoor, ik krijg als ik moet bellen toch wel persoonlijk contact.
Probeer eens een vraag te stellen aan kpn. :?
Daar heb jij gelijk in 👍 maar daar noem je ook wat op....kpn.

Re: Telefonische bereikbaarheid bedrijven is in Nederland een ramp,vaak onmogelijk

Geplaatst: 31 aug 2022 18:19
door Lady1234
Ik heb jaren KPN gehad, als ik ze nodig had, had ik ze zo aan de lijn.
Eind verleden jaar nog paar keer contact gehad ivm Digitenne, geen probleem..

Re: Telefonische bereikbaarheid bedrijven is in Nederland een ramp,vaak onmogelijk

Geplaatst: 31 aug 2022 18:24
door juliomariner
Van dat soort instanties moet je het zakelijke nummer proberen. Vaak verbinden ze je dan door naar de consumenten afdeling en ben je sneller bij de juiste persoon is mijn ervaring.

Re: Telefonische bereikbaarheid bedrijven is in Nederland een ramp,vaak onmogelijk

Geplaatst: 31 aug 2022 19:18
door reggie2
Beter is bij kpn ver uit de buurt te blijven 👍

Re: Telefonische bereikbaarheid bedrijven is in Nederland een ramp,vaak onmogelijk

Geplaatst: 31 aug 2022 19:26
door juliomariner
Nee hoor, ze hebben het beste netwerk vooral in het buitengebied.

Re: Telefonische bereikbaarheid bedrijven is in Nederland een ramp,vaak onmogelijk

Geplaatst: 31 aug 2022 19:35
door reggie2
Tja, wij verschillen van mening.

Re: Telefonische bereikbaarheid bedrijven is in Nederland een ramp,vaak onmogelijk

Geplaatst: 31 aug 2022 19:36
door juliomariner
Dat kan en mag natuurlijk

Re: Telefonische bereikbaarheid bedrijven is in Nederland een ramp,vaak onmogelijk

Geplaatst: 01 sep 2022 08:23
door Dirkie
de auditu schreef:
31 aug 2022 17:05
reggie2 schreef:
31 aug 2022 15:17
Valt wel mee hoor, ik krijg als ik moet bellen toch wel persoonlijk contact.
Probeer eens een vraag te stellen aan kpn. :?
Zou zo snel geen vraag weten voor de KPN. Kan komen omdat ik daar geen klant ben.

Re: Telefonische bereikbaarheid bedrijven is in Nederland een ramp,vaak onmogelijk

Geplaatst: 01 sep 2022 08:36
door BL2
ronwilwijdeveld schreef:
31 aug 2022 14:58
Het is bij problemen vaak onmogelijk om bedrijven en of instellingen telefonisch te benaderen.
Wel hebben m.n. veel bedrijven een domme computer met veel gestelde vragen waar je niets aan hebt.
Het lijkt er op dat veel bedrijven en instellingen hun verandwoordelijkheid afschuiven op een domme computer.
Dit is een belachelijke en gevaarlijke ontwikkeling.
Beetje dom en belachelijk topic onderwerp......
Wel zijn de wachttijden bij de klantenservice vaak bijzonder lang als je wil charter of mailen, zover dat laatste al kan.
Vraag advies bij het juridisch loket of bel bij gevaar 112.