Pagina 1 van 4
Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?
Geplaatst: 04 nov 2024 17:32
door witte angora
Dat Blokker in slecht weer zit is al langer bekend. De berichten van vandaag zaten er al aan te komen. Maar wat voor gevolgen gaat dit hebben voor de consument?
Net op het nieuws dat mensen die DE-punten sparen ze nu nergens meer in kunnen leveren. De DE-winkels zijn immers al lang geleden gesloten, en bij Blokker kan het nu ook niet meer. Opsturen naar DE gaat het ook niet worden. Ze blijven geldig, maar hoe gaat dat verder?
https://www.rtl.nl/nieuws/economie/arti ... -inleveren
Re: Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?
Geplaatst: 04 nov 2024 17:38
door Nevyn
Misschien kan de directie van Jumbo wat doen via de HEMA
Re: Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?
Geplaatst: 04 nov 2024 18:07
door NeoDutchio
De spaaractie is van DE, die zullen ongetwijfeld met een oplossing gaan komen zodra het nodig zal zijn. Ik denk dat de eerste zorg is om te zorgen dat de 4.000 tot 5.000 medewerkers hun baan kunnen behouden of dat daar een oplossing voor gezocht word. Net zo goed voor de leveranciers die een hoop geld kunnen kwijtraken wat ook weer uitdagingen met zich mee brengt. Bij een faillissement zijn veel meer mensen getroffen dan enkel de directe personeelsleden.
Als laatste kan, pas als Blokker definitief failliet verklaard is en geen doorstart maakt, Douwe Egberts een nieuwe keten contracteren om via daar hun punten in te laten leveren.
Re: Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?
Geplaatst: 04 nov 2024 18:17
door Lowieze
Re: Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?
Geplaatst: 04 nov 2024 18:50
door Moneyman
NeoDutchio schreef: ↑04 nov 2024 18:07
Als laatste kan, pas als Blokker definitief failliet verklaard is en geen doorstart maakt, Douwe Egberts een nieuwe keten contracteren om via daar hun punten in te laten leveren.
Waarom? Er is niets wat DE belemmert om nu al een andere partner te zoeken.
Re: Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?
Geplaatst: 04 nov 2024 18:52
door NeoDutchio
Moneyman schreef: ↑04 nov 2024 18:50
NeoDutchio schreef: ↑04 nov 2024 18:07
Als laatste kan, pas als Blokker definitief failliet verklaard is en geen doorstart maakt, Douwe Egberts een nieuwe keten contracteren om via daar hun punten in te laten leveren.
Waarom? Er is niets wat DE belemmert om nu al een andere partner te zoeken.
Waarom geld gaan uitgeven terwijl je nu nog niet weet of het al nodig is? Via Blokker is alles op ingericht. Eventjes naar een andere keten lopen, daar je voorraad onder brengen en via daar voorraden laten bestellen en laten leveren is niet iets dat je zo maar even doet.
Re: Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?
Geplaatst: 04 nov 2024 18:53
door Moneyman
Dat is inderdaad één van de af te wegen factoren. Maar wat jij schrijft, is dat het pas na een faillissement kan, en dat is natuurlijk onjuist.
Re: Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?
Geplaatst: 04 nov 2024 19:03
door PGros
Misschien ligt het contractueel vast want ze schrijven niet voor niets
Douwe Egberts Spaarprogramma exclusief bij Blokker
Re: Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?
Geplaatst: 04 nov 2024 19:06
door Moneyman
PGros schreef: ↑04 nov 2024 19:03
Misschien ligt het contractueel vast want ze schrijven niet voor niets
Douwe Egberts Spaarprogramma exclusief bij Blokker
Dat
was het ja, vandaar dat er nu geen direct alternatief is.
Contractuele verplichtingen zijn geen issue, want Blokker is zelf in verzuim.
Re: Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?
Geplaatst: 04 nov 2024 19:15
door Nevyn
Het is jammer dat een bedrijf als blokker failliet zal gaan. maar goed als het bedrijf al jaren aan de afgrond staat en er moet steeds geld in gepompt worden om het overeind te houden, kan dit beter maar zo snel mogelijk gebeuren.
Die personeelsleden kunnen wel ergens anders aan het werk, in mijn branche de zorg hebben we er 60000 te kort.
Re: Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?
Geplaatst: 04 nov 2024 19:31
door NeoDutchio
Moneyman schreef: ↑04 nov 2024 18:53
Dat is inderdaad één van de af te wegen factoren. Maar wat jij schrijft, is dat het pas na een faillissement
kan, en dat is natuurlijk onjuist.
Dat is uw interpretatie waardoor al menig (onnodige) discussie door is ontstaan. Ik schrijf niet dat het enkel
kan bij een faillissement, ik zeg dat DE dat
kan na een faillissement.
Re: Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?
Geplaatst: 04 nov 2024 20:50
door Lowieze
Consumenneke schreef: ↑04 nov 2024 20:44
(…)
Nou is DE onderdeel van de multinational JDE Peets en staat Bol.com waarschijnlijk al aan de achterdeur om deze bestelfunctie over te nemen, want dat brengt zomaar tienduizenden klanten binnen. Anders Wehkamp wel!
Dat vermoed ik niet. Klanten konden hun bonnen inleveren in de Blokker winkel, op hun account laten zetten en gelijk in de winkel hun spullen uitzoeken. Veel spullen waren niet via de webshop beschikbaar.
Dit alles kan niet via Bol of Wehkamp.
Ik vermoed eerder dat het naar Xenos of eventueel Hema gaat.
Re: Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?
Geplaatst: 04 nov 2024 20:54
door Consumenneke
Lowieze schreef: ↑04 nov 2024 20:50
Ik vermoed eerder dat het naar Xenos of eventueel Hema gaat.
Leuk voor een weddenschap.
Ik zie je punt wel: de oudere klantengroep wil graag lokaal inwisselen.
Dan lijk HEMA me meer geëigend.
Daarentegen wil DE dat zegelsparen vast een duwtje geven richting jongere klanten.
Zou Amazon durven?
Re: Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?
Geplaatst: 04 nov 2024 21:11
door ZeerPrivé
Lowieze schreef: ↑04 nov 2024 20:50
Consumenneke schreef: ↑04 nov 2024 20:44
(…)
Nou is DE onderdeel van de multinational JDE Peets en staat Bol.com waarschijnlijk al aan de achterdeur om deze bestelfunctie over te nemen, want dat brengt zomaar tienduizenden klanten binnen. Anders Wehkamp wel!
Dat vermoed ik niet. Klanten konden hun bonnen inleveren in de Blokker winkel, op hun account laten zetten en gelijk in de winkel hun spullen uitzoeken. Veel spullen waren niet via de webshop beschikbaar.
Dit alles kan niet via Bol of Wehkamp.
Ik vermoed eerder dat het naar Xenos of eventueel Hema gaat.
Ik gok op Bol voor een digitale variant van de puntjes en Appie dan voor de ouderen die dat knip- en telwerk nog steeds niet zat zijn.
Re: Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?
Geplaatst: 04 nov 2024 21:14
door Lowieze
ZeerPrivé schreef: ↑04 nov 2024 21:11
Ik gok op Bol voor een digitale variant van de puntjes en Appie dan voor de ouderen die dat knip- en telwerk nog steeds niet zat zijn.
Geknipt en geteld worden moet er sowieso. Tot nu toe kun je ze niet digitaal aanleveren.
Re: Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?
Geplaatst: 04 nov 2024 21:19
door Lowieze
Consumenneke schreef: ↑04 nov 2024 20:54
Leuk voor een weddenschap.
Ik zie je punt wel: de oudere klantengroep wil graag lokaal inwisselen.
Dan lijk HEMA me meer geëigend.
Daarentegen wil DE dat zegelsparen vast een duwtje geven richting jongere klanten.
Zou Amazon durven?
Ik denk eigenlijk dat DE er al jaren vanaf wil, maar dat de (oudere) klanten daar heftig tegen protesteren. Hoewel de voedselbanken weer wel blij zijn met de koffie en thee die ze voor de punten kunnen halen.
Re: Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?
Geplaatst: 04 nov 2024 21:33
door ZeerPrivé
Eigenlijk zag je bij Blokker al jaren hetzelfde proces als bij V&D, het assortiment werd steeds verder uitgehold. Op een gegeven moment heb je dus nog nauwelijks reden om bij ze naar binnen te stappen. De val van Blokker zal wel goed zijn voor de Hema, als ze tenminste die kans goed benutten.
Re: Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?
Geplaatst: 04 nov 2024 21:47
door Consumenneke
Wat wel een probleem wordt is de
garantie op met punten betaalde producten, zoals koffiezetapparaten.
Ik heb een artikel bij Blokker gekocht met D.E waardepunten maar nu is het beschadigd. Hoe zit het met garantie?
Dat is natuurlijk vervelend. Normaliter zit er geen garantie op artikelen, apparatuur uitgezonderd. Wij adviseren je om naar de dichtsbijzijnde Blokker winkel te gaan of contact op te nemen met de klantenservice van Blokker op telefoonnummer 088-9494800 of kijk op
Blokker Klantenservice.
Re: Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?
Geplaatst: 04 nov 2024 21:47
door Moneyman
ZeerPrivé schreef: ↑04 nov 2024 21:33
Eigenlijk zag je bij Blokker al jaren hetzelfde proces als bij V&D, het assortiment werd steeds verder uitgehold. Op een gegeven moment heb je dus nog nauwelijks reden om bij ze naar binnen te stappen. De val van Blokker zal wel goed zijn voor de Hema, als ze tenminste die kans goed benutten.
Eens. De toegevoegde waarde van de Blokker zag ik al jaren niet meer. Zonde om een ooit zo mooi bedrijf zo kapot te zien gaan.
Wellicht kan de HEMA een graantje meepikken, maar ik denk dat een heel groot deel van de koek al veel eerder door Bol is ingepikt.
Re: Blokker en Douwe Egberts-punten - hoe nu verder?
Geplaatst: 04 nov 2024 21:49
door Moneyman
Consumenneke schreef: ↑04 nov 2024 21:47
Wat wel een probleem wordt is de
garantie op met punten betaalde producten, zoals koffiezetapparaten.
Terecht punt. Wellicht kan er in voorkomende gevallen soms nog wel een beroep op de fabrieksgarantie gedaan worden. Voor degenen die net als ik de welbekende klassieker, de Moccamaster, thuis hebben staan: daar wordt standaard 5 jaar fabrieksgarantie op gegeven, die na registratie verlengt wordt naar 10 jaar.