Blijven we Calvé en Douwe Egberts kopen ?

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
rwolters

Re: Blijven we Calvé en Douwe Egberts kopen ?

Ongelezen bericht door rwolters »

JJB53 schreef:
06 apr 2026 13:18
ja….uitverkoop van Nederland

Het feit dat steeds meer typisch Nederlandse merken en producten door het buitenland worden opgekocht geeft het failliet van dit land aan. Door jaren neo-liberale politiek met geneuzel over marktwerking is er alleen een bovenlaag van de bevolking die in ruil voor meer eigen winst Nederland uitverkoopt….u kent ze…… de links-lullende en rechts-vullende elite…….
Je weet dat heel veel Nederlandse bedrijven het andersom ook doen? Ahold haalt de meeste omzet uit bedrijven die ze in andere landen hebben overgenomen. ASML bestaat doordat ze veel buitenlandse bedrijven hebben overgenomen.

En dan hebben we nog Prosus, Adyen, Mollie, Heineken, Boskalis, BAM, PostNL, DSM. En ongetwijfeld vind je er nog veel meer als je even gaat zoeken.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Sira schreef:
06 apr 2026 22:45

Ik weet niet hoe bassie-adriaan dat doet, maar Too Good To Go is geen winkel waar je pindakaas of koffie kunt bestellen. Je "redt" levensmiddelen met een beperkte houdbaarheid van supermarkten, bakkers, restaurants, etc. die anders weggegooid worden. Voor een lage prijs ontvang je een pakket, maar de inhoud is een verrassing. Mijn buren hebben dat ook lang gedaan via de plaatselijke supermarkt en er zitten altijd levensmiddelen in die na het weekend niet meer verkocht kunnen worden, dus nooit koffie of pindakaas. Bij de bakker krijg je diverse soorten brood.
Bij TGTG kun je ook rechtstreeks thema pakketen bestellen die dan per post toegestuurd worden. Opvallend vaak Unielever producten. Ik vind je in verhouiding vaak te duur.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Door omstandigheden bij de DIRK terechtgekomen. Vreemd genoeg hadden ze daar "Jumbo-Pindakaas" in grootverpakking in de aanbieding.
Thuis het emmertje opengemaakt, er stond bijna een halve centimeter (!) vet op.
Hup in de gootsteen gegoten, daar moest nog afwasmiddel aan te pas komen om te verwijderen.
Deze nooit meer !

Teundevos

Ongelezen bericht door Teundevos »

rwolters schreef:
07 apr 2026 18:10
JJB53 schreef:

Het feit dat steeds meer typisch Nederlandse merken en producten door het buitenland worden opgekocht geeft het failliet van dit land aan. Door jaren neo-liberale politiek met geneuzel over marktwerking is er alleen een bovenlaag van de bevolking die in ruil voor meer eigen winst Nederland uitverkoopt….u kent ze…… de links-lullende en rechts-vullende elite…….
Je weet dat heel veel Nederlandse bedrijven het andersom ook doen? Ahold haalt de meeste omzet uit bedrijven die ze in andere landen hebben overgenomen. ASML bestaat doordat ze veel buitenlandse bedrijven hebben overgenomen.

En dan hebben we nog Prosus, Adyen, Mollie, Heineken, Boskalis, BAM, PostNL, DSM. En ongetwijfeld vind je er nog veel meer als je even gaat zoeken.
Prosus is niet Nederlands.

rwolters

Teundevos schreef:
24 apr 2026 01:07
rwolters schreef:
07 apr 2026 18:10
JJB53 schreef:

Prosus is niet Nederlands.
Global HQ zit in Amsterdam en het bedrijf is aan de Amsterdamse beurs genoteerd.

rwolters

BL2 schreef:
23 apr 2026 23:50
Door omstandigheden bij de DIRK terechtgekomen. Vreemd genoeg hadden ze daar "Jumbo-Pindakaas" in grootverpakking in de aanbieding.
Hup in de gootsteen gegoten, daar moest nog afwasmiddel aan te pas komen om te verwijderen.
Deze nooit meer !
Dus ze hebben daar echte pindakaas i.p.v. de smaakloze "pasta" die de andere merken als pindakaas leveren.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

BL2 schreef:
23 apr 2026 23:50
In 'normale' pindakaas (zoals Calvé) worden vaak extra plantaardige vetten (zoals palmvet) toegevoegd om de substantie dikker en smeuïger te houden, waardoor er minder tot geen olie op drijft. Pinda-olie is gezond, palmvet is dat niet. Eet daarom 100% pure pindakaas - advies van de onverzadigbare Consumentenbond - en gebruik een sterke metalen lepel om het af-en-toe eens goed door te roeren. Dan verdwijnt die vetlaag vanzelf.
Als je kijkt naar de verhouding tussen gezonde onverzadigde en ongezonde verzadigde vetten, dan bevat pindakaas wel 6 keer meer van de gezonde dan van de ongezonde vetten.
Als je pindakaas met gehard palmvet eet, moet je ook wat afwasmiddel drinken om te voorkomen dat je aderen dichtslibben. :roll:

Consumenneke

rwolters schreef:
24 apr 2026 13:48
Global HQ zit in Amsterdam....
Net als:
  • IKEA,
    Adidas,
    Panasonic,
    Stellantis,
    Exor (Fiat),
    Gucci,
    Universal Music Group
Is vanwege ons aangename fiscaal klimaat. 8)

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Mooi toch. En die betalen allemaal hier belasting in plaats van ergens anders.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ja, net iets meer dan 0%.
Daar schieten we iets mee op.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat zou ik ook roepen. Het is toch echt 19% over de eerst 200.000 en 25,8% over alles daarboven.

Aangezien er ieder jaar zo'n 150-180 miljard aan winst wordt weggesluisd via Nederland kun je rekenen op ergens tussen de 30 en 45 miljard aan inkomsten uit belastingen van brievenbusfirma's. Daarmee kunnen we dus de wereldwijde temperatuur met 0,000036 graad omlaag brengen. En jij doet alsof het niets is.

In werkelijkheid is het zo'n 10% van de inkomsten die de overheid heeft.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:
24 apr 2026 20:12
Dat zou ik ook roepen. Het is toch echt 19% over de eerst 200.000 en 25,8% over alles daarboven.

Aangezien er ieder jaar zo'n 150-180 miljard aan winst wordt weggesluisd via Nederland kun je rekenen op ergens tussen de 30 en 45 miljard aan inkomsten uit belastingen van brievenbusfirma's. Daarmee kunnen we dus de wereldwijde temperatuur met 0,000036 graad omlaag brengen. En jij doet alsof het niets is.

Dit zegt me, dat daar helemaal niets van klopt:
https://www.rtl.nl/nieuws/economie/arti ... r-paradijs

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
24 apr 2026 20:34
Nijogeth schreef:

Dat gaat over niet nader genoemde brievenbusfirma’s zonder economische activiteit in Nederland. Dat lijkt me niet van toepassing op het genoemde rijtje bedrijven.

Consumenneke

Jammer dat Nijogeth geen bronnen noemt.
16again schreef:
24 apr 2026 20:34
Nijogeth schreef:

Follow the Money maakt al twee jaar een Belastingontwijkers Top 25. Daar zitten de echte moneymennekes!
Er mag dan veel moord en brand geschreeuwd worden over ons ‘vestigingsklimaat’, maar qua belastingontwijken doen we het nog steeds goed. Ondanks dat Den Haag beweert maatregelen te hebben genomen, blijkt de praktijk weerbarstig en vloeit er nog steeds zo’n 5 biljoen (5.000 miljard) euro door Nederland – zonder dat onze schatkist er iets van merkt.

Een flinke hap daarvan, ruim 840 miljard euro, komt van 25 bedrijven. Vorig jaar brachten we die voor het eerst in kaart. Vandaag publiceren we de tweede editie van wat een jaarlijkse traditie moet worden over wie de grootste belastingontwijkers in Nederland zijn.
Met de app kun je een maand lang gratis meelezen! 8)

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Nou ben ik geen SPer, maar ik kan me wel vinden in hun mening wat te doen met deze belastingontwijkers.
Misschien kan Robje daarmee de benzineaccijns verlagen voor het gewone volk...
O nee wacht... klimaat en hamas pallies zullen wel weer belangrijker zijn.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Lees ik even niet mee, gaat het van Pindakaas via brievenbusfirma's naar belastingontwijkers.
Ik neem nog een boterham, want de "Jumbo" naturel pindakaas van de DIRK smaakt na afromen van al het vet best lekker.

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Dat vet is geen vet maar plantaardige olie die op de pindakaas gaat drijven en is bedoeld om de pindakaas smeuïg en smeerbaar te houden.
Die olie is een bestanddeel van de pindakaas en kan voor gebruik met bijvoorbeeld een mes met de pindakaas vermengt worden.

Door die olie weg te gooien droogt de pindakaas snel uit, is uiteindelijk niet meer smeerbaar en ziet er ook niet echt smakelijk meer uit.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ron5300 schreef:
25 apr 2026 11:19
Dat vet is geen vet maar plantaardige olie…
Die is leuk :lol:

Wat is olie anders dan vloeibaar vet?

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Moneyman schreef:
25 apr 2026 11:25
Ron5300 schreef:
25 apr 2026 11:19
Dat vet is geen vet maar plantaardige olie…
Die is leuk :lol:

Wat is olie anders dan vloeibaar vet?
Best wel grappig dat dan weer wel maar u begrijpt hopelijk wel wat ik met plantaardige olie bedoel.

Consumenneke

Ron5300 schreef:
25 apr 2026 11:49
Best wel grappig dat dan weer wel maar u begrijpt hopelijk wel wat ik met plantaardige olie bedoel.
Olie is vloeibaar vet en vet is gestolde olie.

Koop voor de lol eens kokosvet en kijk wat er gebeurt rond de 25*, dan wordt het kokosolie.

Als consumenneke smeer ik consumaiske graag in met kokosvet.

Dierlijk vet heeft een hoger smeltpunt. Ossewit word osseolie bij 70*, lekker voor friet. Ganzenvet daarentegen smelt al bij kamertemperatuur. Ook met reuzel en schmaltz kun je lekker koken.

Is pindavet nou plantaardig of dierlijk?

Afbeelding

Die Nederlandse pindakaas is een product van het Franse Calvé en de Nederlandse Oliefabriek, gefuseerd tot Calvé Delft.

Gesloten