LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] cocacola

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: cocacola

Ongelezen bericht door SJZ »

Niet dat ik weet...maar limoen.citroen is los te koop
Citroenen kan ik altijd wel makkelijk kopen, maar limoenen zijn bij mij op de markt niet te koop. Wel in de supermarkt?

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: cocacola

Ongelezen bericht door hharteman »

Quote
==================================================
Overigens, de huidige schapprijs is vergelijkbaar met de prijs van 2003.
--------------------------------------------------------------------------------
Ik herrinner me dat vlak voor de invoering van de euro ik geregeld 5 flessen voor 5 gulden kocht.
Over duurder worden gesproken is dit we een aardig voorbeeld.
Ze kunnen mij bij de Coca Cola niet wijsmaken dat het vernieuwen van de fles de prijsverhoging rechtvaardigt.
De smoes van de ontwikkelingskosten slaan nergens op.
Die onwikkeling schijnt 60 miljoen gekost te hebben.
Voor zo'n megaconcern een schijntje, en door de prijsverhoging er binnen korte tijd uit.
Het gaat gewoon slecht met de Coca Cola Company en ze beginnen rare sprongen te maken.

Zie dit artikel
http://www.nrc.nl/krant/article89333.ece

Ik zit ondertussen van mijn Aldi colatje te genieten want 3 flessen per dag in ons gezinnetje hakt er goed in.
De omschakeling was gemakkelijk want ik ben in de Exota tijd opgegroeid.
We zullen in de komende maanden een prijsoffensief van de Coca Cola te zien krijgen om de prijsverhoging te verdoezelen maar genaaid worden we als consument.

pookieboy146
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2006 23:45

Re: cocacola

Ongelezen bericht door pookieboy146 »

Gisteren (maandag 6 februari) wilde ik bij Albert Heijn een 1,5 literfles Coca Cola kopen en ik zag dat de nieuwe flessen in de schappen aanwezig waren maar wat ik OOK zag was de enorme prijsverhoging die Coca Cola heeft gemeend te moeten doorvoeren: kostte een "oude" 1,5 literfles bij AH nog EUR 0,92, voor de nieuwe fles moest maar liefst EUR 1,29 (!!!) betaald worden...ronduit belachelijk en eigenlijk schaamteloos van Coca Cola!
Ik heb vanmorgen (dinsdag 7 februari) contact gehad met de afdeling Consumentenzaken van Coca Cola en daarbij kreeg ik een heel verhaal te horen over het hoe en waarom van de nieuwe flessen, over de hoge investeringen die Coca Cola heeft moeten maken en als klap op de vuurpijl deelde men mij mede dat Coca Cola tevens van de gelegenheid gebruik heeft gemaakt om weer terug te gaan naar het prijspeil van 2003!!!
Dit is toch echt te gek voor woorden...!
Bovendien kosten de nieuwe 1 literflessen nu zelfs EUR 1,15, dus nog MEER dan de "oude" 1,5 literflessen!
Ik heb die mevrouw van Consumentenzaken dan ook medegedeeld vanaf NU nooit meer Coca Cola (en aanverwante produkten) te kopen maar over te schakelen op Pepsi Cola of O'Lacy Cola, het eigen merk van Jumbo, een lekkere cola voor maar EUR 0,57 voor een 1,5 literfles!
Coca Cola moest zich diep en diep schamen en ik heb hier maar EEN woord voor...BOYCOTTEN!!!

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: cocacola

Ongelezen bericht door Willem 4 »

ik heb hier maar EEN woord voor...BOYCOTTEN!!!
Dat mag je doen maar, count me out :wink:
Voor een echte cola liefhebber (of kenner) bestaat er natuurlijk maar 1 merk.
Overigens drinkt een echte cola liefhebber alleen classic en absoluut geen lite of coke met toevoegingen.

Pepsi is ook maar een surogaat en al die andere merken, leuk geploeter maar het is geen echte Coke.

Het is gewoon errug lekker :lol: en daarom verkoopt het goed en zal altijd goed blijven verkopen.
Die prijsverhoging is niet leuk maar liever wat minder Cola dan namaak is mijn mening

En nee (diepe zucht) ik werk niet voor de CocaCola company of de Nederlandse bottelarij, zelfs niet voor het reclamebureau.

groeten

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: cocacola

Ongelezen bericht door hharteman »

quote
Die prijsverhoging is niet leuk maar liever wat minder Cola dan namaak is mijn mening.
================================================
Je hebt zeker geld genoeg.
Ikzelf drink ook liever the real thing, maar niet meer voor die prijs.
Inderdaad....Boycotten die handel

anneke1958
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 feb 2006 00:52

Re: cocacola

Ongelezen bericht door anneke1958 »

Bij Dirk vd Broek CC volgens mij zo'n 30 cent duurder.Hoorde op journaal dat de fles 15 cent meer ging kosten, hetgeen doorberekend zou worden aan detaillist.Betaalde vandaag 1.24voor 'n fles. Dacht dat hij daarvoor 87was , maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Maar heb je ook alle Fanta-smaken gezien ( ook van Coca Cola ) allemaal zo'n 25 cent duurder. ALLEEN het zijn nu flessen van 1 liter, i.p.v. 1 1/2. :?: :?: :roll:

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: cocacola

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Je hebt zeker geld genoeg.
Tekort en nodig ja :wink:

Van de goede dingen in het leven moet je genieten :)
Dus, de Cola af laten koelen tot ongeveer 3 tot 4 graden, GEEN ijs er in en dan in alle rust langzaam opdrinken.
Achterover gooien kan ook maar dan proef veel minder terwijl je meer drinkt, inefficient dus. :wink:

Jammer dat het duurder is geworden maar dat zal wel weer terug gedraaid worden als de verkoop terug loopt.
En zo niet, dan maar niet, met wat minder Coke valt ook wel te leven

groeten

forrelletje
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:54

Re: cocacola

Ongelezen bericht door forrelletje »

Mijn man is een echte CC drinker en ik heb hem cola voorgeschoteld van de Lidl en proefde geen verschil,toen ik het hem opbiechte.
Ga nou niet zeggen dan is hij geen echte CC drinker,als wij ergens waren en hij kreeg een colatje zei het het altijd meteen dat is niet de echte.
Dus boycotten die handel van CC ze denken zeker dat ze alles maar kunnen doen,maar ik ben geen kudde dier die alles maar aanneemt.Ik kan mijn euri maar een maal uitgeven.Lang leven mijn beurs.

Marijke

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: cocacola

Ongelezen bericht door eeliane »

Misschien een idee om de cola consumptie met de helft te verminderen, (het is vreselijk ongezond dus waarom niet?! ) en dan kan je toch lekker coca cola blijven drinken (voor hetzelfde geld), (tja want lekkerdere cola is er gewoon niet, haha :lol: :lol: )

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: cocacola

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik drink al jaren cola en andere frisdrank van de Lidl, smaakt heerlijk en voor een schijntje van de prijs. Coca Cola, Pepsi Cola en hoe al die andere merken ook heten zijn toch al jaren veel te duur.

ydrofsky
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 jan 2006 18:03

Re: cocacola

Ongelezen bericht door ydrofsky »

Mijn man is een echte CC drinker en ik heb hem cola voorgeschoteld van de Lidl en proefde geen verschil,toen ik het hem opbiechte.
frisdrank van de Lidl, smaakt heerlijk
Je zou bijna zeggen dat de cola van de Lidl bij Coca Cola gemaakt wordt, want je proeft weinig of beter GEEN verschil. Wie de cola van de Lidl nog nooit geproefd heeft adviseer ik om dat binnenkort eens te doen en dan pas je conclusie trekken.
Laat van mijn part iemand twee nieuwe verse glaasjes cola ingieten en probeer er dan door te proeven achter te komen welk merk het is.
Grote kans dat je geen verschil proeft!

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: cocacola

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Ik kan me vergissen maar volgens mij werd/wordt de Lidl Cola gemaakt door Sinalco in Duistland(http://www.sinalco.de).
Dat is een van de betere namaakcola's die qua smaak veel meer op Coke lijkt dan bijvoorbeeld Pepsi of Raak.

En als allemaal het niet meer te betalen is kunnen we nog altijd overstappen op een suiker/koolzuurbom beter bekend als limonadegazeuse (champagnepils). :wink:
Dat is goedkoop en smaakt nog net zo als 40 jaar geleden en het is verbazingwekkend hoeveel bubbels er in zo'n fles passen :lol:

groeten

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: cocacola

Ongelezen bericht door eeliane »

In cola zit mee suiker dan in de champagnepils en volgens mij nog meer koolzuur :lol:

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: cocacola

Ongelezen bericht door Willem 4 »

In cola zit mee suiker dan in de champagnepils
Je hebt gelijk en dat heeft me laten schrikken.
Vroeger (toen mijn vader nog een limonadefabriek had) zat er veel suiker cq caramel in de champagnepils, gewoon om het lekker te maken.
Nu zie ik tot mijn verbazing dat het suikergehalte relatief laag is maar dat er wordt "aangelengd" met sacharine en aspartaam
Daardoor ziet de voedingswaarde op het etiket er aanzienlijk beter uit dan van bijvoorbeeld Coke maar het is helaas kunstmatig gezoet.

Weer een illusie naar de knoppen, je wordt bedankt :wink:

Maar... het blijft lekker :lol:

groeten

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: cocacola

Ongelezen bericht door solleila »

stuur ze een mailtje dat je ze wil boycotten. Want als je straks een keer in de horeca wil komen,dan ga je dat ook meer betalen

Als ja naar de site gaat
http://cocacola.combox.nl/Default.aspx?faq.aspx

Helemaal onderaan klikken BIJ SITE ALGEMEEN en je kunt via een webformulier een berichtje sturen.

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: cocacola

Ongelezen bericht door Shareena »

Die nieuwe flessen zijn ook kl*te... Soms komt er TEVEEl lucht in een keer bij waardoor er ineens heel veel uit de fles komt! Dat had je bij de oude flessen niet omdat die van hard plastic waren! Voor mij geen Cola Light van Coca Cola meer... Ik weiger zoveel geld te betalen voor 1.5 liter!

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: cocacola

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Ik heb de nieuwe fles en eerlijk is eerlijk, Shareena heeft gelijk, er zit een hele nare ontwerpfout in de fles.
Het kunststof is in het midden van de fles veel te dun.
Als de dop nog op de fles zit valt dit, door de druk van het koolzuur, niet op dan lijkt het een stevige fles.
Zodra echter de dop los is valt alle druk weg en blijkt dat het midden van de fles heel er dun is en zonder kracht kan worden ingedrukt.
Op het moment dat je daar achter komt is het te laat, dan is er al een halve liter cola op plekken terecht gekomen waar je het niet wilt.

Nare fout met maar een oplossing, goed opletten bij openen dat je de fles vasthoudt aan de bovenkant.

groeten

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: cocacola

Ongelezen bericht door Martin1976 »

gewoon boycotten die hap, sinds die prijsstijging koop ik ook geen Coca Cola en Fanta meer, ben op Pepsi en Sissi overgestapt, bevalt me prima!

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: cocacola

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Heb Coca Cola even een mailtje gestuurd om te klagen over de forse prijsstijging (tip van Soleilla), dit is hun reactie:

In antwoord hierop, graag het volgende.

Het klopt inderdaad dat de prijs voor een losse 1,5 liter fles gestegen is.

Zoals u de afgelopen weken in de landelijke dagbladen heeft kunnen lezen, heeft Coca-Cola nieuwe eigentijdse verpakkingen gentroduceerd die meer tegemoet komen aan de wensen van de consument. De nieuwe 1 liter verpakking (voor kleine gezinshuishoudens) en de handige 4-pack (voor grotere gezinshuishoudens) zijn hiervan voorbeelden.

De reden van de prijsverhoging is de aanzienlijke investering om te kunnen innoveren (o.a. in een nieuwe productielijn, transportsysteem en het inzamelingsysteem). Hierdoor zijn we nu in staat een moderne, eigentijdse frisdrankverpakking aan te bieden. De verpakkingen zullen in het algemeen duurder zijn dan de vorige, maar sluiten wel beter aan op de wensen van de moderne consument.

In veel gevallen zal de prijs overigens lager uitvallen dan de verhoging waarop u doelde. De handige 4-pack zal de komende periode met een stevige prijspromotie op de winkelvloer staan. Ook op de andere verpakkingssoorten en voor onze diverse frisdrank-smaken zullen er dit jaar veel meer prijspromoties worden aangeboden dan voorheen het geval was. Overigens, de huidige schapprijs is vergelijkbaar met de prijs van 2003.

Reageer - voor verdere vragen en/of opmerkingen - niet op deze e-mail met de "Beantwoorden" of "Reply" functie van het e-mail programma, maar stuur ons een nieuw webformulier via het onderdeel Veel gestelde vragen op onze site.

Met vriendelijke groet,

COCA-COLA
Consumenten Informatie

Cynneke
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 feb 2006 21:49

Re: cocacola

Ongelezen bericht door Cynneke »

Dat is de standaard reactie van CC.

Maar helemaal opgaan doet het niet... De flessen die we nu hebben, hebben ze in de rest van Europa al jaren. Dus zo'n omschakeling was het niet voor CC.

Gesloten