LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] cocacola

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
ydrofsky

Re: cocacola

Ongelezen bericht door ydrofsky »

Mijn man is een echte CC drinker en ik heb hem cola voorgeschoteld van de Lidl en proefde geen verschil,toen ik het hem opbiechte.
frisdrank van de Lidl, smaakt heerlijk
Je zou bijna zeggen dat de cola van de Lidl bij Coca Cola gemaakt wordt, want je proeft weinig of beter GEEN verschil. Wie de cola van de Lidl nog nooit geproefd heeft adviseer ik om dat binnenkort eens te doen en dan pas je conclusie trekken.
Laat van mijn part iemand twee nieuwe verse glaasjes cola ingieten en probeer er dan door te proeven achter te komen welk merk het is.
Grote kans dat je geen verschil proeft!

Willem 4

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Ik kan me vergissen maar volgens mij werd/wordt de Lidl Cola gemaakt door Sinalco in Duistland(http://www.sinalco.de).
Dat is een van de betere namaakcola's die qua smaak veel meer op Coke lijkt dan bijvoorbeeld Pepsi of Raak.

En als allemaal het niet meer te betalen is kunnen we nog altijd overstappen op een suiker/koolzuurbom beter bekend als limonadegazeuse (champagnepils). :wink:
Dat is goedkoop en smaakt nog net zo als 40 jaar geleden en het is verbazingwekkend hoeveel bubbels er in zo'n fles passen :lol:

groeten

eeliane

Ongelezen bericht door eeliane »

In cola zit mee suiker dan in de champagnepils en volgens mij nog meer koolzuur :lol:

Willem 4

In cola zit mee suiker dan in de champagnepils
Je hebt gelijk en dat heeft me laten schrikken.
Vroeger (toen mijn vader nog een limonadefabriek had) zat er veel suiker cq caramel in de champagnepils, gewoon om het lekker te maken.
Nu zie ik tot mijn verbazing dat het suikergehalte relatief laag is maar dat er wordt "aangelengd" met sacharine en aspartaam
Daardoor ziet de voedingswaarde op het etiket er aanzienlijk beter uit dan van bijvoorbeeld Coke maar het is helaas kunstmatig gezoet.

Weer een illusie naar de knoppen, je wordt bedankt :wink:

Maar... het blijft lekker :lol:

groeten

solleila

Ongelezen bericht door solleila »

stuur ze een mailtje dat je ze wil boycotten. Want als je straks een keer in de horeca wil komen,dan ga je dat ook meer betalen

Als ja naar de site gaat
http://cocacola.combox.nl/Default.aspx?faq.aspx

Helemaal onderaan klikken BIJ SITE ALGEMEEN en je kunt via een webformulier een berichtje sturen.

Shareena

Ongelezen bericht door Shareena »

Die nieuwe flessen zijn ook kl*te... Soms komt er TEVEEl lucht in een keer bij waardoor er ineens heel veel uit de fles komt! Dat had je bij de oude flessen niet omdat die van hard plastic waren! Voor mij geen Cola Light van Coca Cola meer... Ik weiger zoveel geld te betalen voor 1.5 liter!

Willem 4

Ik heb de nieuwe fles en eerlijk is eerlijk, Shareena heeft gelijk, er zit een hele nare ontwerpfout in de fles.
Het kunststof is in het midden van de fles veel te dun.
Als de dop nog op de fles zit valt dit, door de druk van het koolzuur, niet op dan lijkt het een stevige fles.
Zodra echter de dop los is valt alle druk weg en blijkt dat het midden van de fles heel er dun is en zonder kracht kan worden ingedrukt.
Op het moment dat je daar achter komt is het te laat, dan is er al een halve liter cola op plekken terecht gekomen waar je het niet wilt.

Nare fout met maar een oplossing, goed opletten bij openen dat je de fles vasthoudt aan de bovenkant.

groeten

Martin1976

Ongelezen bericht door Martin1976 »

gewoon boycotten die hap, sinds die prijsstijging koop ik ook geen Coca Cola en Fanta meer, ben op Pepsi en Sissi overgestapt, bevalt me prima!

Martin1976

Heb Coca Cola even een mailtje gestuurd om te klagen over de forse prijsstijging (tip van Soleilla), dit is hun reactie:

In antwoord hierop, graag het volgende.

Het klopt inderdaad dat de prijs voor een losse 1,5 liter fles gestegen is.

Zoals u de afgelopen weken in de landelijke dagbladen heeft kunnen lezen, heeft Coca-Cola nieuwe eigentijdse verpakkingen gentroduceerd die meer tegemoet komen aan de wensen van de consument. De nieuwe 1 liter verpakking (voor kleine gezinshuishoudens) en de handige 4-pack (voor grotere gezinshuishoudens) zijn hiervan voorbeelden.

De reden van de prijsverhoging is de aanzienlijke investering om te kunnen innoveren (o.a. in een nieuwe productielijn, transportsysteem en het inzamelingsysteem). Hierdoor zijn we nu in staat een moderne, eigentijdse frisdrankverpakking aan te bieden. De verpakkingen zullen in het algemeen duurder zijn dan de vorige, maar sluiten wel beter aan op de wensen van de moderne consument.

In veel gevallen zal de prijs overigens lager uitvallen dan de verhoging waarop u doelde. De handige 4-pack zal de komende periode met een stevige prijspromotie op de winkelvloer staan. Ook op de andere verpakkingssoorten en voor onze diverse frisdrank-smaken zullen er dit jaar veel meer prijspromoties worden aangeboden dan voorheen het geval was. Overigens, de huidige schapprijs is vergelijkbaar met de prijs van 2003.

Reageer - voor verdere vragen en/of opmerkingen - niet op deze e-mail met de "Beantwoorden" of "Reply" functie van het e-mail programma, maar stuur ons een nieuw webformulier via het onderdeel Veel gestelde vragen op onze site.

Met vriendelijke groet,

COCA-COLA
Consumenten Informatie

Cynneke

Ongelezen bericht door Cynneke »

Dat is de standaard reactie van CC.

Maar helemaal opgaan doet het niet... De flessen die we nu hebben, hebben ze in de rest van Europa al jaren. Dus zo'n omschakeling was het niet voor CC.

eeliane

Coca cola is zo zuur en dat geldt waarschijnlijk voor veel andere cola's ook dat er zoveel suiker in moet om die zure smaak te verdoezelen, vandaar.
Je kan met cola het roest van bijv je fiets wiel afhalen (nooit gedacht dat het aan dat zuur lag dus). Het is zuurder dan citroen, sinaasappelsap en azijn!!! (Test in programma 'de smaakpolitie' in 2005) Dus weet wat u drinkt, ze zeggen wel vaker dat cola slecht is, nu weet u ook waarom. Er zit zoveel (zure) rotzooi in en daardoor zoveel suiker dat het eigenlijk gewoon belachelijk is. Want dat zuur wordt WEL door u lichaam/slokdarm, maag en darmen gevoeld. Kan me niet voorstellen dat dat zonder beschadigingen kan gaan, sommige mensen drinken dat spul dag in dag uit, in liters dus.
Dus mocht u twijfels hebben over een dagelijks glas cola, laat u het van nu af aan dan maar wat vaker staan! Denk dat cola meer kapot maakt dan we denken, zeker bij kleine kinderen.

hharteman

Ongelezen bericht door hharteman »

-------------------------------------------------------------------------
Kan me niet voorstellen dat dat zonder beschadigingen kan gaan, sommige mensen drinken dat spul dag in dag uit, in liters dus.
-------------------------------------------------------------------------
Ik merk daar toch weinig van.
Drink al 40 jaar 1.5 liter per dag en nergens last van.

eeliane

Uitzonderingen daar gelaten maar ik zou het mijn kinderen maar niet te vaak geven.
Meneer die al 40 jaar dat zure spul drinkt, echt gezond kan t niet zijn, in 1 liter!cola fles zitten ongeveer 72 suikerklontjes dus u werkt er daar dus 100 per dag van naar binnen. Is niet gezond hoor helaas zijn er z klachten die zich pas op latere leeftijd gaan voordoen...

hharteman

Ongelezen bericht door hharteman »

Drink alleen maar light dus dat met die suiker valt wel mee.
Latere leeftijd ??
Ik ben 54 en merk absoluut niets van de zuren die ik zo inde loop van de jaren naar achteren gewerkt heb.
Wil niet zeggen dat ik het als gezond ga promoten maar van beschadigingen nog niets gemerkt.
Nooit last van mijn maag of zo.

Frankkk

Ongelezen bericht door Frankkk »

Cola drinken zou vooral wat minder voor de tanden zijn.

De zuurte is voor je maag niet zo erg, daar je maag nog net even iets zuurder is.

Als je iets verkeerds hebt gegeten, dan zou het drinken van coca cola light verlichting kunnen geven! Positieve bijwerking dus! :)

S.

Ongelezen bericht door S. »

Het helpt ook tegen misselijkheid. Klinkt raar, met al dat koolzuur, maar het is echt zo.

eeliane

Onze maag kan wel tegen dat zuur, de rest niet. Mocht je al last hebben van maagpijn en last hebben van het gebied rond je twaalfvingerige darm dan is het beter toch de cola te laten staan mede door de enorme hoeveelheid koolzuur die er in zit.
Ohja en als je light drinkt dan moet je eens bedenken hoeveel chemische rotzooi je dan wel naar binnen werkt (i.p.v. suiker), kan niet goed zijn hoor...

S.

Ongelezen bericht door S. »

Och, alles met mate he. Daar is ons lijf wel tegen bestand, in de meeste gevallen tenminste.

Martin1976

Cola kan idd. beetje 'medicinaal' zijn, 'k drink het ook soms als ik wat last van m'n maag heb, helpt meestal wel! En nu kan het helpen als ik acuut onpasselijk wordt van die Coca-cola prijzen, gewoon hun eigen produkt drinken om er weer bovenop te komen! :lol:

solleila

Ongelezen bericht door solleila »

in gewone cola zit ook een hoop rotzooi.
En suiker is ook niet gezond. Ik denk dat het allebei even slecht is.
Het enige van light is dat er bijna geen calorieen in zit.

Gesloten