LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vlees vol met water
Re: Vlees vol met water
Dat was ook de reden dat wij naar een echte slager zijn gegaan.
Kocht laatst vlees (varken) om saté van te maken, dit eet is graag bij de nasi/bami. Vlees gesneden (ca. 1250gr), en in de marinade gezet. Na 5 uur het vlees in de pan gedaan, en lekker bruin laten worden. Wat mij opviel is dat er veel water in het vlees zat, ben het nadat het gaar was gaan wegen, wat ik nooit doe en hield van de ca. 1250gr iets meer dan 900gr over. Vind het te gek voor woorden dat er zo'n groot verschil in zit. Klantenservice gebeld, en gevraagd waarom ze dit doen. Antwoord was dat ze (noem het pekelwater) mogen inspuiten. Ja........ dit is goed voor het gewicht, maar niet voor de kwaliteit. Als ik water wil koken, draai ik de kraan wel los en haal het water wel bij de waterleiding maatschappij weg, ben ik goedkoper dan met vlees.
Halen nu het vlees bij een ambachtelijke slager, en er wordt hier gee water meer gekookt wat uit het vlees komt. Laat mij maar wat meer betelen voor een lekker stukje vlees.
Groet,
Rinus
Kocht laatst vlees (varken) om saté van te maken, dit eet is graag bij de nasi/bami. Vlees gesneden (ca. 1250gr), en in de marinade gezet. Na 5 uur het vlees in de pan gedaan, en lekker bruin laten worden. Wat mij opviel is dat er veel water in het vlees zat, ben het nadat het gaar was gaan wegen, wat ik nooit doe en hield van de ca. 1250gr iets meer dan 900gr over. Vind het te gek voor woorden dat er zo'n groot verschil in zit. Klantenservice gebeld, en gevraagd waarom ze dit doen. Antwoord was dat ze (noem het pekelwater) mogen inspuiten. Ja........ dit is goed voor het gewicht, maar niet voor de kwaliteit. Als ik water wil koken, draai ik de kraan wel los en haal het water wel bij de waterleiding maatschappij weg, ben ik goedkoper dan met vlees.
Halen nu het vlees bij een ambachtelijke slager, en er wordt hier gee water meer gekookt wat uit het vlees komt. Laat mij maar wat meer betelen voor een lekker stukje vlees.
Groet,
Rinus
je denkt toch niet dat als de slager vlees overhoudt dat die het wegggooid?Halen nu het vlees bij een ambachtelijke slager,
gaat net als bij de supermarkten gewoon in de vriezer hoor.
-
Je zou er bijna vegetariër van worden.
nuh, daar is het weer net te lekker voorwitte angora schreef:Je zou er bijna vegetariër van worden.
Is er ook een AH webcare team die het internet afstruint ?
geen idee, heb je nog geen antwoord dan?Chocomelk schreef:Is er ook een AH webcare team die het internet afstruint ?
Nee heb nog geen antwoord mogen ontvangen maar heb
gisteren ook pas die klacht ingediend.
gisteren ook pas die klacht ingediend.
Gebeurt op de dag voorafgaand aan afloop tht.....Chocomelk schreef:Wat ik bij AH en C-1000 zie is dat het flink word afgeprijst als het de dagciske schreef:Dat is bij elke winkel zo choco, appie, C1000 , Coop, en zelfs bij de slager , of dacht je dat die het vlees wat over is weggooide?
van THT is.
Is de tht 18-04 dan ligt het die dag niet meer in het schap.
-
ja maak ze dat hier maar eens wijs bij de ah! de dag erna nog zelfs,dan kan ik het nooit laten en dan zeg ik,dat mag niet hoor,oh sorry....leuk geprobeerd,veel mensen kijken niet eens naar een! datum...nou ik wel...
Uh hier nog wel hoor, omdat het nog tot vandaag is het die THTdhc schreef:
Gebeurt op de dag voorafgaand aan afloop tht.....
en dan kan je het afgeprijst kopen.
-
als het van vandaag is wil ik het nog wel eens kopen,als het er goed uitziet...
moet niet verkleurd zijn of wat dan ook,maar niet als het van gisteren is geweest...sla ff over.
moet niet verkleurd zijn of wat dan ook,maar niet als het van gisteren is geweest...sla ff over.
Rinus M schreef:Dat was ook de reden dat wij naar een echte slager zijn gegaan.
Kocht laatst vlees (varken) om saté van te maken, dit eet is graag bij de nasi/bami. Vlees gesneden (ca. 1250gr), en in de marinade gezet. Na 5 uur het vlees in de pan gedaan, en lekker bruin laten worden.
Wat mij opviel is dat er veel water in het vlees zat, ben het nadat het gaar was gaan wegen, wat ik nooit doe en hield van de ca. 1250gr iets meer dan 900gr over. Vind het te gek voor woorden dat er zo'n groot verschil in zit. Klantenservice gebeld, en gevraagd waarom ze dit doen. Antwoord was dat ze (noem het pekelwater) mogen inspuiten. Ja........ dit is goed voor het gewicht, maar niet voor de kwaliteit. Als ik water wil koken, draai ik de kraan wel los en haal het water wel bij de waterleiding maatschappij weg, ben ik goedkoper dan met vlees.
Groet,
Rinus
Water is best duur geworden in Nederland.
Dit terzijde.
Het is langer, dat vlees waterig is.
Rinus een tip:
Sate`wordt op stokjes op de barbecue gemaakt, maar toch niet in de pan bruin gebakken.Bah.
nevermind
Je schrijft:
Met collegiale groet, Maxiem.
Je schrijft:
Saté vlees en -blokjes kun je ook heel goed op een andere wijze klaarmaken en voor andere gerechten gebruiken.Saté wordt op stokjes op de barbecue gemaakt, maar toch niet in de pan bruin gebakken.Bah.
-
wokken,grillen,in de oven,bbq,whatever,water blijft!???
maxien denk dat het een grapje was..staat ook een knipoog bij...
maxien denk dat het een grapje was..staat ook een knipoog bij...
rozemarijntje
Je schrijft:
Groetjes, Maxiem.
Je schrijft:
Oh, dat had ik even over het hoofd gezien .Maxiem, ik denk dat het een grapje was... staat ook een knipoog bij...
Groetjes, Maxiem.
Nog eens lezen Maxiem, misschien valt jou iets op!MAXIEM schreef:nevermind
Je schrijft:Saté vlees en -blokjes kun je ook heel goed op een andere wijze klaarmaken en voor andere gerechten gebruiken.Saté wordt op stokjes op de barbecue gemaakt, maar toch niet in de pan bruin gebakken.Bah.
Ik had het over Sate´niet over ´Sate vlees !
Zo ziet Sate´uit, op stokjes en gegrild op de BBQ.
Chocomelk schreef:Uh hier nog wel hoor, omdat het nog tot vandaag is het die THTdhc schreef:
Gebeurt op de dag voorafgaand aan afloop tht.....
en dan kan je het afgeprijst kopen.
tht betekent tenminste houdbaar TOT en niet TOT EN MET...
Laat maar, heb geen trek in een discussie...
Daar heb je wel gelijk in maar .....heeft geen zin om daar een discussie over te hebben.dhc schreef:
tht betekent tenminste houdbaar TOT en niet TOT EN MET...
Laat maar, heb geen trek in een discussie...
nevermind schreef:Nog eens lezen Maxiem, misschien valt jou iets op!MAXIEM schreef:nevermind
Je schrijft:Saté vlees en -blokjes kun je ook heel goed op een andere wijze klaarmaken en voor andere gerechten gebruiken.Saté wordt op stokjes op de barbecue gemaakt, maar toch niet in de pan bruin gebakken.Bah.
Ik had het over Sate´niet over ´Sate vlees !
Zo ziet Sate´uit, op stokjes en gegrild op de BBQ.
Ik veronderstel dat koks in indonesie en maleisie de sate meestal niet op de BBQ maken, maar gewoon op een grilplaat of in een pan.
Het saté-vlees in de pan braden, nadat ik het in de marinade heb gezet .
Daarna als het saté-vlees lekker bruin is, mengen in de saté-saus .
Ben dan geen stokjes nodig.
Maakt mij niet uit of het nu aan een stokje zit, of in de satésaus ligt,
als het maar lekker is .
Groet,
Rinus
Daarna als het saté-vlees lekker bruin is, mengen in de saté-saus .
Ben dan geen stokjes nodig.
Maakt mij niet uit of het nu aan een stokje zit, of in de satésaus ligt,
als het maar lekker is .
Groet,
Rinus