LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bestelling wel verzonden maar niet ontvangen

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
conimus

Re: Bestelling wel verzonden maar niet ontvangen

Ongelezen bericht door conimus »

Daan_1978 schreef:Dus TS is eigenwijs en wil niet bellen.
@TS, als je nu gewoon even belt met Post.NL dan kun je aangeven wat er aan de hand is en vragen wat de bezorger heeft genoteerd en hoe het kan zijn dat je het pakketje niet ontvangen hebt.
PostNL heeft vanmorgen de volgende reactie per email gegeven:

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik vind het erg vervelend dat u het pakket nog niet heeft ontvangen.
Volgens mijn gegevens is het pakket op 30 april bezorgd. Het is helaas niet bekend aan wie het pakket is overhandigd. Mogelijk is het afgegeven aan een huisgenoot of aan de buren.
De afzender heeft een verzendwijze gekozen waarbij een handtekening voor ontvangst niet nodig is. Verder onderzoek is daarom ook niet mogelijk.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Bij de buren staat wel genoteerd. Nogmaals , waag er een telefoontje aan.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

conimus schreef:De wet Koop op afstand zegt wel dat de verkoper verantwoordelijk blijft voor een juiste bezorging totdat de koper het pakketje in ontvangst heeft genomen.
De verkoper is verantwoordelijk, behalve als er een individuele afspraak is gemaakt dat het het risico van verzending bij de consument komt te liggen. De verkoper kan deze dus bijvoorbeeld keuze aanbieden tussen A) gratis verzending met risico voor de consument of B) acht euro verzendkosten betalen met risico voor de verkoper. Wat niet mag om de consument in alle gevallen het risico te laten dragen, want dan is het geen individuele afspraak meer. Dit staat overigens niet in de wet koop op afstand, maar is van toepassingen op alle kopen. Het geld dus ook als je in de winkel iets koopt en dat laat bezorgen.
Winterman schreef:Je kan wel steeds komen met de wet koop op afstand, maar dan moet je het wel goed doen. Volgens Post.nl is het pakketje afgeleverd en verkoper mag daarvan uit gaan. Hij heeft dus aan zijn verplichting voldaan.
Als je kritiek uit dan moet je het wel goed doen. De verplichting van de verkoper is om er voor te zorgen dat het pakketje bij de klant is bezorgt. Als de verkoper een handtekening heeft van de klant dan kan hij bewijzen dat deze het pakketje heeft ontvangen.
Winterman schreef:Is dat de verantwoording van de verkoper????
Het is toch ook de verantwoordelijkheid van de koper dat het bedrag op de juiste rekening wordt overgeboekt?

Dit kun je het beste langs de lijnen van de overeenkomsten zien. De verkoper is jegens de koper aansprakelijk. En de Post.nl is jegens de verkoper aansprakelijk. De eindverantwoordelijkheid ligt dus niet bij de verkoper, maar dat maakt tussen de verkoper en koper niet uit.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

alfatrion schreef:
Winterman schreef:Je kan wel steeds komen met de wet koop op afstand, maar dan moet je het wel goed doen. Volgens Post.nl is het pakketje afgeleverd en verkoper mag daarvan uit gaan. Hij heeft dus aan zijn verplichting voldaan.
Als je kritiek uit dan moet je het wel goed doen. De verplichting van de verkoper is om er voor te zorgen dat het pakketje bij de klant is bezorgt. Als de verkoper een handtekening heeft van de klant dan kan hij bewijzen dat deze het pakketje heeft ontvangen.
En dan zie je dus nu al aankomen, dat de verkoper in deze met een beetje pech erg spijt gaat krijgen van verzending zonder handtekening voor ontvangst.
alfatrion schreef:
Winterman schreef:Is dat de verantwoording van de verkoper????
Het is toch ook de verantwoordelijkheid van de koper dat het bedrag op de juiste rekening wordt overgeboekt?

Dit kun je het beste langs de lijnen van de overeenkomsten zien. De verkoper is jegens de koper aansprakelijk. En de Post.nl is jegens de verkoper aansprakelijk. De eindverantwoordelijkheid ligt dus niet bij de verkoper, maar dat maakt tussen de verkoper en koper niet uit.
Klopt, de koper heeft uiteraard alleen met de verkoper te maken. Of de verkoper dan zelf de bestelling gaat bezorgen of een andere partij daarvoor heeft maakt voor de koper helemaal niets uit.

Stampster

Ongelezen bericht door Stampster »

Ik moet zeggen dat ik het wel erg sneu vind van de verkoper dat ze om euro 14,00 zo moeilijk doen.

Ik zou een mail sturen waarin je aangeeft dat je de bestelling nog steeds niet ontvangen hebt, dat zij als verzender verantwoordelijk zijn voor een juiste bezorging en dat jij, desondanks dat PostNL aangeeft dat het artikel is bezorgd, het artikel toch echt niet hebt ontvangen en dat je toch wel op enige medewerking hoopt te rekenen.

Heb even gespiekt, maar de betreffende winkel lijkt niet aangesloten te zijn bij Thuiswinkel Waarborg. Da's dan wel weer balen...

gerdakluijtmans

Ongelezen bericht door gerdakluijtmans »

Tot 2 maal toe deze maand heb ik via Internet producten besteld die zijn aangeboden door de leverancier bij Postnl., daar is een Barcode aan toegevoegd, maar de pakketten worden niet bezorgd.
Erger nog, zelfs de Barcodes worden niet herkend door Postnl. zodat ik moet blijven bellen (0,45 per minuut, waarbij je een computerprogramma doorloopt zodat het lekker aantikt ...). De pakjes zijn gewoon spoorloos .......... Schande van Postnl. !!! En ongelooflijk vervelend, spullen zijn betaald maar je kan er naar fluiten .................. Kan Radar hier iets aan doen????? :oops: :oops:

Daan_1978

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Ik heb in het verleden ook wel eens een game besteld bij bol.com en deze niet geleverd gekregen.
1 telefoontje naar bol.com en je krijgt een nieuwe opgestuurd, waarna bol.com de verantwoordelijkheid op zich neemt om het oude pakketje boven water te halen.

Kennelijk kent bol.com welk zijn verantwoordelijkheden, want zo hoort het toch echt te gaan.

gerdakluijtmans

Ongelezen bericht door gerdakluijtmans »

Ja, ik weet dat goede bedrijven dat doen. Hier gaat het echter in een van de twee gevallen om iets wat op maat gemaakt is (speciaal tuigje voor angstige Spaanse Galgo) wat niet zo 1-2-3 opnieuw gemaakt is! Bovendien is het de 2e keer deze maand en Postnl. zegt simpelweg dat de Barcode niet herkend wordt, terwijl ze die notabene zelf hebben afgegeven aan de verzenders! De verzenders gaan er ook zelf achteraan maar krijgen ook nul op rekwest! Waar moet je dan nog heen? En waar blijven de spullen ???? Wie is in deze verantwoordelijk???

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik ben zelf webwinkelier en het lijkt me niet meer dan logisch dat de webwinkel de bestelling nogmaals opstuurt.

In de eerste plaats is het verlies voor de webwinkelier kleiner dan voor de klant en in de tweede plaats is het een stukje service. Stuur je het nogmaals op, dan heb je een tevreden klant. Nu een mopperende klant, die niet nog een keer gaat bestellen en deze ervaring op dit forum zet.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

gerdakluijtmans schreef:Wie is in deze verantwoordelijk???
De verkoper kan het risico tijdens transport alleen overdragen aan de koper wanneer dit een vrije keuze is van de koper, dus bijvoorbeeld acht euro korting maar dan wel het risico of acht euro verzendkosten en dan geen risico.

sourencs

Ongelezen bericht door sourencs »

... en hoe is het uiteindelijk afgelopen met deze zoekgeraakte zending(en) ???

Gesloten