LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bol.com/Post levert artikel niet op tijd
Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd
Het is trouwens in dezen, maar goed, je ziet dat Bol.com twee tegenstrijdige berichten vertoond. In de eerste zin dit in hun tweede zin dat. Lekker logisch he? Heeft niks met de klemtoon te maken Emmy zij zetten het gewoon verkeerd neer.
Het is of dit of dat niet beiden.
Het is of dit of dat niet beiden.
Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd
Aangezien het stukje een stukje tekst bij elkaar zit, zou het volgens mij in een geheel gezien worden en niet de zinnen totaal los van elkaar maar binnen de context.
In de eerste zin staat 'indicatieve levertijd'. Later volgt een makkelijker te begrijpen uitleg waarbij de levertijd nog steeds indicatief is (uit de context van de 1e zin).
In de eerste zin staat 'indicatieve levertijd'. Later volgt een makkelijker te begrijpen uitleg waarbij de levertijd nog steeds indicatief is (uit de context van de 1e zin).
Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd
Correct ja, die moesten wij destijds er inderdaad ook op zaterdag uithalen en doorschuiven naar maandag.grun schreef:Toch wel: pakjes onder rembours. Die worden niet op zaterdag bezorgd.
Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd
Dan had er moeten staan Emmy:
Artikelen die direct leverbaar zijn uit onze voorraad heeft u in Nederland en België IN PRINCIPE de volgende dag in huis wanneer u op een werkdag bestelt voor 22.30 uur
Consument en recht geeft mij in dezen volledig gelijk. Bol.com is hierin niet duidelijk genoeg naar de klant.
Artikelen die direct leverbaar zijn uit onze voorraad heeft u in Nederland en België IN PRINCIPE de volgende dag in huis wanneer u op een werkdag bestelt voor 22.30 uur
Consument en recht geeft mij in dezen volledig gelijk. Bol.com is hierin niet duidelijk genoeg naar de klant.
Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd
@PJ 66,
Ik ben het zeker met u eens dat het duidelijker zou kunnen, dat heb ik ook nooit ontkend.
Ik zei dat het niet expliciet in de voorwaarden stond, zoals u claimde en ik zei dat het een kwestie is van opvatten. Tja misschien vat ik het wel wat ruim op. Maar als ik dingen zie staan als 'indicatieve levertijd' enzo gaan bij mij al de alarmbellen af.
Ik ben het zeker met u eens dat het duidelijker zou kunnen, dat heb ik ook nooit ontkend.
Ik zei dat het niet expliciet in de voorwaarden stond, zoals u claimde en ik zei dat het een kwestie is van opvatten. Tja misschien vat ik het wel wat ruim op. Maar als ik dingen zie staan als 'indicatieve levertijd' enzo gaan bij mij al de alarmbellen af.
Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd
Gelijk heb je Emmy. Gewoon kritisch blijven kijken niks mis mee.
Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd
Vandaag telefoontje van Bol.com gehad en e.e.a. uitgelegd. Ze gaan er naar kijken ik zal daar in een later stadium voor terug gebeld worden. Het klonk in ieder geval goed
Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd
Update: 16 november telefoon gehad van Bol.com
Ze zijn het met mij eens dat de leveringsvoorwaarden zoals vermeld op hun site niet geheel duidelijk zijn. Daarom zal binnen een bepaalde termijn de leveringsvoorwaarden worden aangepast. Op welke manier is mij nog niet duidelijk, maar dit kan bijvoorbeeld een verwijzing gaan worden dmv een *. Het zinnetje voor 22.30 uur besteld en bij genoeg voorraad morgen geleverd kan Bol.com dus inderdaad niet 100% waarmaken. Dit gaan ze op de site nu aanpassen. Uiteraard is het wel een streven om binnen 24 uur te leveren. Met Post.nl hebben ze hier ook een contract over. Behalve bij pakketjes die niet in de brievenbus passen geldt een wettelijke regeling van 4/5 dagen voordat ze een onderzoek gaan starten.
In mijn geval gaan ze toch een onderzoek starten, vanwege frequente late leveringen. Op maandag leveren kan dus in principe niet.
Van Post.nl kreeg ik een mail met een nietszeggende zin als Helaas kan ik niet voor u achterhalen waardoor de vertraging is ontstaan Dat is lekker makkelijk en dus een dikke onvoldoende. Post.nl neemt haar klanten niet serieus, maar dat zagen we afgelopen maandag al bij Tros Radar. Wanneer dingen fout gaan hoort Post.nl ondanks miljoenen zendingen haar werk te doen of e.o.a. uit te zoeken.
In ieder geval gaat Bol.com hier werk van maken.
Derhalve een dikke pluim voor Bol.com en een koude douche voor Post.nl
Ze zijn het met mij eens dat de leveringsvoorwaarden zoals vermeld op hun site niet geheel duidelijk zijn. Daarom zal binnen een bepaalde termijn de leveringsvoorwaarden worden aangepast. Op welke manier is mij nog niet duidelijk, maar dit kan bijvoorbeeld een verwijzing gaan worden dmv een *. Het zinnetje voor 22.30 uur besteld en bij genoeg voorraad morgen geleverd kan Bol.com dus inderdaad niet 100% waarmaken. Dit gaan ze op de site nu aanpassen. Uiteraard is het wel een streven om binnen 24 uur te leveren. Met Post.nl hebben ze hier ook een contract over. Behalve bij pakketjes die niet in de brievenbus passen geldt een wettelijke regeling van 4/5 dagen voordat ze een onderzoek gaan starten.
In mijn geval gaan ze toch een onderzoek starten, vanwege frequente late leveringen. Op maandag leveren kan dus in principe niet.
Van Post.nl kreeg ik een mail met een nietszeggende zin als Helaas kan ik niet voor u achterhalen waardoor de vertraging is ontstaan Dat is lekker makkelijk en dus een dikke onvoldoende. Post.nl neemt haar klanten niet serieus, maar dat zagen we afgelopen maandag al bij Tros Radar. Wanneer dingen fout gaan hoort Post.nl ondanks miljoenen zendingen haar werk te doen of e.o.a. uit te zoeken.
In ieder geval gaat Bol.com hier werk van maken.
Derhalve een dikke pluim voor Bol.com en een koude douche voor Post.nl
Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd
Opnieuw blijft Post.nl ernstig in gebreken en weer komen ze met een makkelijk antwoord:
[iIk begrijp dat u niet tevreden bent met het verkregen antwoord. Bij briefpost waaronder de pakketjes vallen die bol.com verstuurd is er geen barcode bekend en kunnen wij niet traceren waardoor de vertraging is ontstaan. De vertraging kan al op het sorteercentrum hebben plaatsgevonden in plaats van op de vestiging Nijmegen. Nogmaals mijn excuses voor het ongemak.][/i]
Daarmee komen ze wat mij betreft te makkelijk weg. Gezien er geen klachten zijn op andere adressen en dit euvel alleen bij mij is, lijkt het me logisch dat er in Nijmegen iets blijft liggen. Wat mij zo stoort aan Post.nl dat ze niet de moeite nemen e.e.a. uit te zoeken middels een telefoontje of mailtje richting Nijmegen. Gewoon even bellen, wij hebben klachten dat er enz. Nee Post.nl komt simpel met een mail geen barcode dus kunnen wij het niet uitzoeken, bah!
[iIk begrijp dat u niet tevreden bent met het verkregen antwoord. Bij briefpost waaronder de pakketjes vallen die bol.com verstuurd is er geen barcode bekend en kunnen wij niet traceren waardoor de vertraging is ontstaan. De vertraging kan al op het sorteercentrum hebben plaatsgevonden in plaats van op de vestiging Nijmegen. Nogmaals mijn excuses voor het ongemak.][/i]
Daarmee komen ze wat mij betreft te makkelijk weg. Gezien er geen klachten zijn op andere adressen en dit euvel alleen bij mij is, lijkt het me logisch dat er in Nijmegen iets blijft liggen. Wat mij zo stoort aan Post.nl dat ze niet de moeite nemen e.e.a. uit te zoeken middels een telefoontje of mailtje richting Nijmegen. Gewoon even bellen, wij hebben klachten dat er enz. Nee Post.nl komt simpel met een mail geen barcode dus kunnen wij het niet uitzoeken, bah!
Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd
Dat er geen barcode op zit, klopt. Wanneer een 3s code op een pakket zit, valt dit door jezelf ook te traceren via track & trace, maar met de gewone briefpost hebben ze dus geen registratiecode en valt dit technisch gezien simpelweg niet te achterhalen.
Ondanks dat het belachelijk is dat het zoveel vertraging op heeft gelopen, een correct antwoord vanuit postNL.
Ondanks dat het belachelijk is dat het zoveel vertraging op heeft gelopen, een correct antwoord vanuit postNL.
Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd
Zeker geen correct antwoord. Ze horen dit uit te zoeken. Het is namelijk geen incident maar een voortdurend probleem. Laten het kantoor maar eens bellen en uitleggen waarom elders in Nederland dit probleem niet voorkomt. Ook Bol.com gaat het speciaal voor mij uitzoeken en zijn niet content met Post.nl
Je hebt maandag al kunnen zien dat er veel mis is met Post.nl
Je hebt maandag al kunnen zien dat er veel mis is met Post.nl
Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd
Ik weet dat het belachelijk is dat ze er zo lang over doen, terwijl gewone brievenbuspost eerder toch altijd netjes binnen 1 dag bezorgd wordt.
Dat ze het echter niet kunnen uitzoeken "waar" het precies misgegaan is, klopt dan helaas ook weer. Het is niet het antwoord waar je op zit te wachten, maar kloppen doet het absoluut.
Het poststuk gaat verschillende sorteercentra langs. Gezien er dus geen code op zit, wordt het nergens geregistreerd. Zo kunnen ze dus niet nagaan "waar" het poststuk is blijven 'hangen' en dat maakt het lastig om uit te zoeken.
Dat is niet bepaald super voor jou, dat snap ik.
Wat postnl in de toekomst zou kunnen doen, maar je moet ook begrijpen dat dit enorm veel geld gaat kosten en zo goed gaat het al niet met postnl, is op briefpost ook een soort registratiecode zetten, zodat deze ook te traceren valt.
Dat is de enige manier hoe ze ervoor kunnen zorgen dat ook deze post gecontroleerd kan worden en als het misgaat ze precies kunnen zien "waar" het mis gegaan is.
Ik snap absoluut je klacht en frustratie, maar je moet wel realistisch blijven in sommige dingen.
Dat ze het echter niet kunnen uitzoeken "waar" het precies misgegaan is, klopt dan helaas ook weer. Het is niet het antwoord waar je op zit te wachten, maar kloppen doet het absoluut.
Het poststuk gaat verschillende sorteercentra langs. Gezien er dus geen code op zit, wordt het nergens geregistreerd. Zo kunnen ze dus niet nagaan "waar" het poststuk is blijven 'hangen' en dat maakt het lastig om uit te zoeken.
Dat is niet bepaald super voor jou, dat snap ik.
Wat postnl in de toekomst zou kunnen doen, maar je moet ook begrijpen dat dit enorm veel geld gaat kosten en zo goed gaat het al niet met postnl, is op briefpost ook een soort registratiecode zetten, zodat deze ook te traceren valt.
Dat is de enige manier hoe ze ervoor kunnen zorgen dat ook deze post gecontroleerd kan worden en als het misgaat ze precies kunnen zien "waar" het mis gegaan is.
Ik snap absoluut je klacht en frustratie, maar je moet wel realistisch blijven in sommige dingen.
Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd
Ik blijf van mening dat ze toch dat kantoor in Nijmegen even gaan bellen en informeren. Ik heb namelijk de indruk dat er daar iets mis is. Uit voorgaande mails heb je kunnen lezen dat de post soms op maandag binnen komt terwijl Bol.com in weekend niets verstuurd.
Bovendien heb ik meer misstanden ontdekt bij dit distributiekantoor. Een paar jaar terug heb aan de bel getrokken toen ik zag dat post onbeheerd buiten lag of in een loods waar iedereen bij kon. Zelfs buiten. Toen heb ik uiteindelijk die manager gekregen, waarop hij zei. Dan haal je toch gewoon de post eruit als je dat leuk vindt.
Als er zo'n houding vertoont dan ben je ongeschikt voor het werk. Uiteindelijk heb ik het hele zooitje daar weg gekregen via een andere instantie. Ook hierin was Post.nl zeer laks en traden toen amper op. Ik had echt duizenden stukken zonder enige moeite kunnen stelen. Alles lag namelijk open. Vind je het gek dat ik achterdochtig ben.
Bovendien heb ik meer misstanden ontdekt bij dit distributiekantoor. Een paar jaar terug heb aan de bel getrokken toen ik zag dat post onbeheerd buiten lag of in een loods waar iedereen bij kon. Zelfs buiten. Toen heb ik uiteindelijk die manager gekregen, waarop hij zei. Dan haal je toch gewoon de post eruit als je dat leuk vindt.
Als er zo'n houding vertoont dan ben je ongeschikt voor het werk. Uiteindelijk heb ik het hele zooitje daar weg gekregen via een andere instantie. Ook hierin was Post.nl zeer laks en traden toen amper op. Ik had echt duizenden stukken zonder enige moeite kunnen stelen. Alles lag namelijk open. Vind je het gek dat ik achterdochtig ben.
Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd
Ik snap ook je achterdochtigheid en alles lijkt erop dat het daar ook nu is mis gegaan.
Zoals ik al eerder heb bevestigd, krijg ik altijd wel mijn pakketjes besteld bij bol.com op de beloofde datum in huis. Ook als het om 1 dag levertijd gaat, dus dag ervoor besteld, dag erna in huis.
Dat er post zomaar open lag, is natuurlijk een kwalijke zaak. Dat er gerichte klachten over dat sorteercentrum ingediend worden is dan ook logisch.
Feit is dat postnl een pakketje met een 3s code makkelijker kunnen traceren.
Je zou dus eens kunnen proberen om bijv. via bol.com een stuk te bestellen wat niet door de brievenbus kan en waar dan dus een 3s code op komt. Als het dan fout gaat, kun je een klacht indienen waarmee postnl gericht kan gaan zoeken of het inderdaad bij dat sorteercentrum ligt.
Maar als ik het zo hoor is het laxheid van het centrum en zullen ze zich vast indekken door dat soort pakketjes juist WEL op tijd te bezorgen....
Het is een lastige situatie, want vooralsnog kunnen ze de briefpost niet traceren. Misschien als iedereen wie dezelfde soort issues ondervind ook klachten in gaat dienen dat ze een keer wat strengere controle gaan uitoefenen richting dat sorteercentrum. Of postnl dat ook daadwerkelijk zou doen, durf ik niet te zeggen.
Zoals ik al eerder heb bevestigd, krijg ik altijd wel mijn pakketjes besteld bij bol.com op de beloofde datum in huis. Ook als het om 1 dag levertijd gaat, dus dag ervoor besteld, dag erna in huis.
Dat er post zomaar open lag, is natuurlijk een kwalijke zaak. Dat er gerichte klachten over dat sorteercentrum ingediend worden is dan ook logisch.
Feit is dat postnl een pakketje met een 3s code makkelijker kunnen traceren.
Je zou dus eens kunnen proberen om bijv. via bol.com een stuk te bestellen wat niet door de brievenbus kan en waar dan dus een 3s code op komt. Als het dan fout gaat, kun je een klacht indienen waarmee postnl gericht kan gaan zoeken of het inderdaad bij dat sorteercentrum ligt.
Maar als ik het zo hoor is het laxheid van het centrum en zullen ze zich vast indekken door dat soort pakketjes juist WEL op tijd te bezorgen....
Het is een lastige situatie, want vooralsnog kunnen ze de briefpost niet traceren. Misschien als iedereen wie dezelfde soort issues ondervind ook klachten in gaat dienen dat ze een keer wat strengere controle gaan uitoefenen richting dat sorteercentrum. Of postnl dat ook daadwerkelijk zou doen, durf ik niet te zeggen.
Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd
Plausibel antwoord.
De open post heb ik altijd zeer kwalijk genomen. Vooral het antwoord toentertijd van de manager op locatie. Ze hadden ook geen sleutel, want dan zou iedere postbode een sleutel moeten hebben. Dus lieten ze alles lekker open. Echt ik had duizenden stukken kunnen stelen of iemand anders. Dat is uiteindelijk niet gebeurd, omdat ik er persoonlijk voor heb gezorgd dat het hele zooitje daar vertrok. Of ze het elders opnieuw deden weet ik natuurlijk niet.
Ps een groter pakket dat niet door de brievenbus komt wordt natuurlijk door iemand anders gebracht per bus. Zou best kunnen dat het dan wel een dag later binnen komt.
De open post heb ik altijd zeer kwalijk genomen. Vooral het antwoord toentertijd van de manager op locatie. Ze hadden ook geen sleutel, want dan zou iedere postbode een sleutel moeten hebben. Dus lieten ze alles lekker open. Echt ik had duizenden stukken kunnen stelen of iemand anders. Dat is uiteindelijk niet gebeurd, omdat ik er persoonlijk voor heb gezorgd dat het hele zooitje daar vertrok. Of ze het elders opnieuw deden weet ik natuurlijk niet.
Ps een groter pakket dat niet door de brievenbus komt wordt natuurlijk door iemand anders gebracht per bus. Zou best kunnen dat het dan wel een dag later binnen komt.
Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd
Nee, absoluut niet. Maar ik besef me wel dat het dan inderdaad via een ander sorteercentrum zal gaan en zeer waarschijnlijk wel op tijd geleverd zal worden.PJ 66 schreef:Ps een groter pakket dat niet door de brievenbus komt wordt natuurlijk door iemand anders gebracht per bus. Zou best kunnen dat het dan wel een dag later binnen komt.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd
Post die letterlijk op straat ligt en nog veel meer PostNL-ellende gisteren bij Meldpunt van omroep Max: http://www.meldpunt.tv/?waxtrapp=opzxyL ... nHUVaBDNND
Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd
Dat is een mooie siteBob Schurkjens schreef:Post die letterlijk op straat ligt en nog veel meer PostNL-ellende gisteren bij Meldpunt van omroep Max: http://www.meldpunt.tv/?waxtrapp=opzxyL ... nHUVaBDNND
Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd
Post.nl heeft gereageerd maar doet verder niets zie mail:
Hartelijk dank voor uw reactie. Hartelijk bedankt dat u de moeite neemt ons te informeren over uw ontevredenheid over de postbezorging. Ik begrijp uit uw e-mail dat uw Bol.com zending met vertraging bij u is bezorgd. Ik kan mij voorstellen dat dit heel vervelend voor u is en bied dan ook mijn excuses aan. Graag leg ik uit wat ik voor u ga doen.
Ik kan op dit moment geen contact meer krijgen met de vestiging in Nijmegen, zij zijn na 17.00 uur niet meer bereikbaar. Daarom heb ik uw klacht is inmiddels doorgegeven aan onze afdeling klachtbehandeling. Zij zullen u binnen vijf werkdagen telefonisch laten weten welke actie er wordt ondernomen naar aanleiding van uw klacht.
Uw signaal kan ons helpen om onze dienstverlening te verbeteren. Mocht u in de toekomst nog vragen hebben over onze dienstverlening, laat het mij dan gerust weten.
Ik ga ervan uit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.
Met vriendelijke groet,
Marije Wit
PostNL Klantenservice
We zitten alweer twee weken verder. Niets niets niets van Post.nl ondertussen komen de zendingen nog steeds te laat.
Hartelijk dank voor uw reactie. Hartelijk bedankt dat u de moeite neemt ons te informeren over uw ontevredenheid over de postbezorging. Ik begrijp uit uw e-mail dat uw Bol.com zending met vertraging bij u is bezorgd. Ik kan mij voorstellen dat dit heel vervelend voor u is en bied dan ook mijn excuses aan. Graag leg ik uit wat ik voor u ga doen.
Ik kan op dit moment geen contact meer krijgen met de vestiging in Nijmegen, zij zijn na 17.00 uur niet meer bereikbaar. Daarom heb ik uw klacht is inmiddels doorgegeven aan onze afdeling klachtbehandeling. Zij zullen u binnen vijf werkdagen telefonisch laten weten welke actie er wordt ondernomen naar aanleiding van uw klacht.
Uw signaal kan ons helpen om onze dienstverlening te verbeteren. Mocht u in de toekomst nog vragen hebben over onze dienstverlening, laat het mij dan gerust weten.
Ik ga ervan uit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.
Met vriendelijke groet,
Marije Wit
PostNL Klantenservice
We zitten alweer twee weken verder. Niets niets niets van Post.nl ondertussen komen de zendingen nog steeds te laat.
Re: Bol.com/Post levert artikel niet op tijd
Tsja hier ook. Van verschillende afzenders. Meestal doet de post er 2 dagen over zelfs binnen hetzelfde gebied. Echt schandalig. Soms is ZELF ophalen sneller en goedkoper.