LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Proveiling.nl onbereikbaar voor vragen / klachten

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
BK3000

Re: Proveiling.nl onbereikbaar voor vragen / klachten

Ongelezen bericht door BK3000 »

ik vermeld het toch even ookal denk ik dat het kopen via een (faillissement)veiling een soort van eigen eigen risico heeft op de producten, maar het gebeurd wel heel erg vaak.

ik heb onlangs weer een kavel gewonnen van een led bar, die het helemaal niet doet oke dit keer stond er ook niet bij of deze wel of niet werkend was.

gezien het totaal plaatje de afgelopen jaren heb ik toch enkelt maar troep binnengehaald, van gebruikte tot kapotte apparaten en hoge kosten.

ik zag ook een klacht voorbij komen over het verzenden van de goederen, ik schrok ook van de verzendkosten die proveiling handteerde.

ik ben het uiteindelijk zelf gaan halen in drachten dat koste minder aan benzine dan de 42 euro die proveiling vroeg voor een pakket van nog geen 4 kg.

daar aangekomen heb ik de loods met goederen bekeken en daar stond echt enkelt maar troep.

ik schrijf mij uit heb ervan geleerd doe geen zaken met proveiling !!!

jan.burgh
Contacteer:

Ongelezen bericht door jan.burgh »

Proveiling onbetrouwbaar en misleid de klant
Waarom post ik dit? Om mensen er op te attenderen dat dit zo maar kan in Nederland!
Op 19-02-2017 bood ik mee op de 1 euro veiling van proveiling. Alle kavels zijn dan vanaf 1 euro te verkrijgen denk je dan. Voor € 46,- zonder veiling kosten en BTW had ik op 6 producten geboden. Nu kreeg ik een mail dat mij geen één kavel is gegund. Dit betekend dat de verkopende partij altijd nog een goed keuring moet geven voordat er een factuur op gemaakt word. Helaas word hier niets over vermeld, alleen in de algemene voorwaarden . Maar daar hoef je toch niet vanuit te gaan wanneer het een 1 euro veiling betreft! Dit vind ik dus zeer misleidend. Het kost mij tijd om de kavels bij te houden wanneer de veiling nog open is en ik bid mee met andere kavels waardoor de prijs hoger zou uit kunnen vallen voor proveiling. Maar na een mail reactie met een standaard antwoord was het klaar voor proveiling. De koper moet zich wel aan regels houden, zoals verplicht afnemen voor het bod en ook eventueel ophalen is een verplichting. Daarnaast neemt de koper toch een risico omdat hij het product van een foto (vaak slechte kwaliteit) heeft moeten beoordelen. Zeker bij gebruikte spullen is het risico groot want er is geen garantie. Dit bovenstaande in oogschouw genomen zou een veiling wel coulanter naar de klant kunnen zijn lijkt mij.
Waar het mij om gaat, is dat ik niet de enige ben die het is overkomen. Wanneer je via Google zoekt, vind je al snel meerdere gedupeerde die ook het programma Radar hebben geïnformeerd hierover. Zet het minimale bedrag bij de kavels en wees eerlijk naar de klant toe, want dit zet alleen maar kwaad bloed. En naar mijn idee hebben ze toch mensen nodig die op kavels bieden, maar dat worden er steeds minder valt mij op in tegenstelling tot voorgaande jaren.
Proveiling wees eerlijk en misleid geen consument!
Hier een aantal links van klachten over proveiling:
http://www.klacht.nl/proveiling-nl/
https://nl.trustpilot.com/review/www.proveiling.nl
https://www.consumentenbond.nl/communit ... proveiling
viewtopic.php?f=69&t=132787
Lees ook de reviews van de klanten!
Dit kan toch niet zo doorgaan?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

jan.burgh schreef:Waarom post ik dit? Om mensen er op te attenderen dat dit zo maar kan in Nederland!
Dat is aardig van u. Dat was de intentie ook van de ts die dit topic 4 jaar geleden gestart heeft. Jazeker, 4 jaar geleden is dit topic al geopend.
jan.burgh schreef:Helaas word hier niets over vermeld, alleen in de algemene voorwaarden .
Er wordt niets over vermeld, maar toch staat het in de algemene voorwaarden? Dan staat het toch vermeld? Dus ja, voorwaarden lezen is toch echt wel belangrijk. Een bedrijf eerst googlen kan ook helpen, aangezien er al 4 jaar een topic bestaat over dit bedrijf.
jan.burgh schreef:Maar daar hoef je toch niet vanuit te gaan wanneer het een 1 euro veiling betreft!
waarom zouden de voorwaarden daar niet op van toepassing zijn dan?
jan.burgh schreef:Waar het mij om gaat, is dat ik niet de enige ben die het is overkomen. Wanneer je via Google zoekt, vind je al snel meerdere gedupeerde die ook het programma Radar hebben geïnformeerd hierover.
Dat klopt, en het feit dat dit gewoon openlijk op internet staat en in hun algemene voorwaarden vermeld wordt, zou het toch niet meer zo kunnen zijn dat u hier zo verbaasd over bent. Ze doen er echt niet geheimzinnig over ofzo, dit is hun werkwijze. Staat trouwens ook gewoon vermeld bij de veelgestelde vragen en geldt dus niet bij alle veilingen:
Gunning door opdrachtgever
Bij de biedgegevens vindt u op de site of er na het sluiten van de veiling nog een gunning van de kavels plaatsvindt door de opdrachtgever. Het kan zijn dat indien een bepaald minimum niet wordt gehaald, de opdrachtgever besluit de kavel niet te gunnen.
Daarnaast is het hanteren van een minimumbedrag bij een veiling niet geheel uitzonderlijk en specifiek voor deze site.

Bert_de_haan

Ongelezen bericht door Bert_de_haan »

Ook ik heb inmiddels hele slechte ervaringen met Proveilingen. Vorig jaar via de veiling een Carbonracefiets gekocht, bij het ophalen blijkt het een aluminium frame te zijn. Contact gehad via de mail, telefoon wordt niet beantwoord, volgens hun stond dat in de advertentie. Gelukkig kopie gemaakt van de advertentie, maar het staat nergens. Daarna totaal geen reactie meer gehad. Brieven schrijven helpt ook niet, geen resultaat.

Toch nog maar een keer weer iets gekocht, een dashcam. Wordt geleverd in een erbarmelijke verpakking, artikel is duidelijk een keer verkocht geweest, krassen op het scherm en tot overmaat van ramp werkt het apparaat ook nog niet.
Heb hun gezegd het apparaat terug te sturen en wil mijn geld terug.

Hun reactie:
Hierbij willen wij u adviseren dit niet te doen. Wij werken al jaren met deze opdrachtgever en hebben nog nooit klachten over de producten gehad. Even vanuit onze visie, er zijn mensen die thuis een kapot artikel hebben en vervolgens ditzelfde artikel online bestellen en daarna van het kapotte artikel foto's maken en aangeven dat dat het verzonden artikel is.
Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Waardeloze firma !!

Schmeun

Ongelezen bericht door Schmeun »

Misleidende beschrijving

Twee tientjes geboden op Cromargan verzilverd bestek. Niet in het echt gezien natuurlijk, ik denk ik kijk wel wat het is.
Dat het dan voor twee tientjes (drie tientjes incl. overige kosten) tegen kan vallen geeft niet, dat is het risico en de grap van een goedkope online veiling.
Maar wat blijkt als ik het een week later uit de doos haal: het is gewoon RVS!!!

Natuurlijk is de reactie van proveiling: had u maar moeten komen kijken. Ja, daahaag. Dus heb ik ze gevraagd, ik kan een plastic armband aanbieden als 24-karaats GOUDEN armband en diegene die hem koopt keihard gaan uitlachen? Had u maar moeten komen kijken!

Ronduit schandalige oplichterij dit. Verschrikkelijk.
En de aanbieder? Oozzoo.nl uit Lunteren. Die werken hier dus bewust aan mee.

Koop hier niet.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Verzilverd is toch meestal rvs? Met een zilverkleurtje er opgespoten?

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Leuk dat vele mensen klagen over de veilingen, maar komen kijken op een kijkdag is dan weer teveel moeite.

atlas1302

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Nijogeth schreef:Verzilverd is toch meestal rvs? Met een zilverkleurtje er opgespoten?
Nee hoor, zilver is gewoon zilver als er ziver opstaat. Zilvermerk laten we maar zeggen.
RVS is heel iets anders, past wel goed bij de boot :D

Nijogeth

atlas1302 schreef:
Nijogeth schreef:Verzilverd is toch meestal rvs? Met een zilverkleurtje er opgespoten?
Nee hoor, zilver is gewoon zilver als er ziver opstaat. Zilvermerk laten we maar zeggen.
Verzilverd is iets anders dan gemaakt van zilver. Verzilverd wil zeggen dat het met een laagje zilver is bedekt.

atlas1302

NeoDutchio schreef:Leuk dat vele mensen klagen over de veilingen, maar komen kijken op een kijkdag is dan weer teveel moeite.
Sommige mensen werken gewoon en kunnen net niet op die dag kijken. Een ritje van Limburg naar Groningen heen en terug om overgespoten RVS bestek te zien

NeoDutchio

atlas1302 schreef:
NeoDutchio schreef:Leuk dat vele mensen klagen over de veilingen, maar komen kijken op een kijkdag is dan weer teveel moeite.
Sommige mensen werken gewoon en kunnen net niet op die dag kijken. Een ritje van Limburg naar Groningen heen en terug om overgespoten RVS bestek te zien
In dat geval moet je of niet bestellen of het risico lopen. Er worden kijkdagen georganiseerd juist zodat mensen kunnen zien wat ze kopen. Maar kopen op een veiling en dan ook nog thuis laten bezorgen, dan moet het wel heel goedkoop zijn geweest.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

atlas1302 schreef:
Maar verzilverd is niet hetzelfde als van zilver. Dan zit er inderdaad een dun laagje zilver overheen.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Cromargan is roestvrijstaal van het Duitse merk WMF. Als het goed is geen slecht spul.

atlas1302

Bob Schurkjens schreef:Cromargan is roestvrijstaal van het Duitse merk WMF. Als het goed is geen slecht spul.
Klopt, degelijk RVS is inderdaad niet verkeerd en zeker niet goedkoop. Dus als je een complete cassette met tafel bestek koopt van WMF kwaliteit dan ben je een spekkoper voor 2 tientjes.

verzilverd, verguld, double vind ik persoonlijk nep, maar kan natuurlijk ook erg mooi zijn. Persoonlijke smaak zal ik maar zeggen.

Schmeun

Het is prima bestek hoor, dat is het probleem niet.
Maar roestvrij staal aanbieden als verzilverd is misleiding, gewoon oplichterij. Het verschil is heel makkelijk te zien, dat gaat echt niet per ongeluk.

En als je een 1-euro-veiling organiseert via internet, dan is het juist je opzet dat mensen uit het hele land bieden en dus niet komen kijken voor die lage bedragen. Het is precies zoals ze dat hebben bedoeld. Ze weten dondersgoed dat niemand voor die bedragen langs gaat komen. Dus kunnen ze je misleiden. En dan daarna doen alsof dat per ongeluk was.
Bovendien, zoals iemand op dit topic al eerder zei, bij de 1-euro-veilingen komen kavels heel vaak de week erna terug. Er wordt dus een stiekeme ondergrens gehanteerd. Is het hoogste bod niet naar hun zin, gaat het gewoon niet door.

Nogmaals, pure oplichterij dit.

Nijogeth

Dus, er is dus geen laagje overheen gespoten? Dan klopt de beschrijving inderdaad niet.

NeoDutchio

Schmeun schreef:Het is prima bestek hoor, dat is het probleem niet.
Maar roestvrij staal aanbieden als verzilverd is misleiding, gewoon oplichterij. Het verschil is heel makkelijk te zien, dat gaat echt niet per ongeluk.

En als je een 1-euro-veiling organiseert via internet, dan is het juist je opzet dat mensen uit het hele land bieden en dus niet komen kijken voor die lage bedragen. Het is precies zoals ze dat hebben bedoeld. Ze weten dondersgoed dat niemand voor die bedragen langs gaat komen. Dus kunnen ze je misleiden. En dan daarna doen alsof dat per ongeluk was.
Bovendien, zoals iemand op dit topic al eerder zei, bij de 1-euro-veilingen komen kavels heel vaak de week erna terug. Er wordt dus een stiekeme ondergrens gehanteerd. Is het hoogste bod niet naar hun zin, gaat het gewoon niet door.

Nogmaals, pure oplichterij dit.
U moet wel heel sterk in uw schoenen staan om uw woorden kracht bij te zetten. Dat u niet wilt kijken bij een goedkope veiling wil niet zeggen dat niemand dat doet. En doelbewust de prijs opdrijven, misleiden, oplichting moet u samen lezen met laster en smaad. Sterkte in de rechtbank.

Schmeun

Wat bedoelt u?
Ik wordt opgelicht door dit veilingbedrijf maar ik mag daar niks over zeggen op dit (daar zo ongeveer voor bedoelde) forum want dan zou ik dat bedrijf wel eens aan een slecht imago kunnen helpen?
Tsja, ieder zijn mening. Mijn mening is dat dit soort fora juist een geweldig medium zijn doordat bedrijven zoals dit die inderdaad niet gauw in de rechtbank worden uitgedaagd tóch niet onbestraft hun gang kunnen gaan met deze schimmige praktijken. Niet omdat één individu zijn gal spuwt, dan zou het anekdotisch zijn. Maar juist omdat er zo veel klachten komen (zie dit topic) toont dit aan dat deze zaak foute boel is. De goede ervaringen die mensen hebben met internethandeltjes die wél eerlijk zijn staan ook op internet. Zo krijgt ieder wat hij verdient.

Maar goed, het delen van een slechte ervaring kun je ook laster en smaad noemen! Hoe heet het geven van een like of het delen van een positieve ervaring dan? Corruptie?

atlas1302

Ik wilde ook eens gek doen in Nederland om bij 1 - euro veiling verlichting te scoren, toen ik las op het internet de reacties van deze veiling heb ik het maar gelaten voor wat het was, niemand gaat daar de deur uit met een koopje van 1 euro + dan blijft het mooi liggen voor de nieuwe ronde en ongelovigen.

Ook het ophalen van een niet vooraf bekende datum van de spulletjes weerhield mij om daar te kopen, het opsturen kost ook niet weinig.

Dus het klinkt gezellig 1 euro veiling maar bij action koopt u nog gezelliger en het ligt meteen in de kofferbak in originele verpakking en eventueel het bonnetje toevoegen voor uw administratie als bedrijfsverlichting.

Gesloten