Met dien verstande dat het hier gaat om een termijn van 14 dagen na ontvangst van de verklaring van de consument dat hij herroept, niet na ontvangst van de retourzending.alfatrion schreef: ↑31 jul 2020 18:50En dat moet dus onverwijld doch uiterlijk binnen 14 dagen.Komkommertijd schreef: ↑31 jul 2020 17:43Met inachtneming van hetgeen is bepaald in de vorige zin, draagt ZwembadenWebshop.nl zorg voor dat binnen 30 dagen na goede ontvangst van de retourzending, het volledige aankoopbedrag inclusief de berekende verzendkosten aan de afnemer wordt terugbetaald.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Retourkosten voor geweigerde bestelling
Re: Retourkosten voor geweigerde bestelling
BarbaraD
, alfatrion
en Komkommertijd
vinden dit leuk
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Retourkosten voor geweigerde bestelling
Ik heb nog niet betaald! Was afterpay!Ik
kan me ergens nog achteraf betalen herrineren en dat is dat binnen 14 dagen €0,00 terug dus... en niets betalen....
Of haal ik er nu 2 door elkaar, na lezen met en zonder Top.... en had ik wel de goede voorwaarden hier gezet?
Ga nu eerst even alles controleren en nalezen.
Ik lees op de website wel de €6,95 porto & verzend kosten, maar niets over de €2,- betalingskosten.
Als je het niet meld hoeft een klant hier ook niet op te rekenen... wat de winkel zelf ervoor betaalde doet er niet toe,
niet vermelden is niet te claimen zou ik zeggen...
kan me ergens nog achteraf betalen herrineren en dat is dat binnen 14 dagen €0,00 terug dus... en niets betalen....
Of haal ik er nu 2 door elkaar, na lezen met en zonder Top.... en had ik wel de goede voorwaarden hier gezet?
Ga nu eerst even alles controleren en nalezen.
Ik lees op de website wel de €6,95 porto & verzend kosten, maar niets over de €2,- betalingskosten.
Als je het niet meld hoeft een klant hier ook niet op te rekenen... wat de winkel zelf ervoor betaalde doet er niet toe,
niet vermelden is niet te claimen zou ik zeggen...
Re: Retourkosten voor geweigerde bestelling
Het is achteraf betalen maar niet met afterpay! “Billink” is in dit geval degene bij wie ik achteraf zou betalen. Die 2 euro heeft de webshop inmiddels weer ingetrokken en billink heeft voor mij een klacht ingediend bij de webshop. Alleen de webshop doet dus niets met de klacht en billink heeft de factuur netjes gepauzeerd met het verzoek aan de webshop de rekening te crediteren en het probleem wat betreft de retourkosten op te lossen. De webshop doet alleen niks uit op dat verzoek!Komkommertijd schreef: ↑01 aug 2020 19:08Ik heb nog niet betaald! Was afterpay!Ik
kan me ergens nog achteraf betalen herrineren en dat is dat binnen 14 dagen €0,00 terug dus... en niets betalen....
Of haal ik er nu 2 door elkaar, na lezen met en zonder Top.... en had ik wel de goede voorwaarden hier gezet?
Ga nu eerst even alles controleren en nalezen.
Ik lees op de website wel de €6,95 porto & verzend kosten, maar niets over de €2,- betalingskosten.
Als je het niet meld hoeft een klant hier ook niet op te rekenen... wat de winkel zelf ervoor betaalde doet er niet toe,
niet vermelden is niet te claimen zou ik zeggen...
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Retourkosten voor geweigerde bestelling
Als je er zin in hebt zou je aangifte kunnen doen van een poging tot oplichting.
BarbaraD
, hebra98
en Komkommertijd
vinden dit leuk
Re: Retourkosten voor geweigerde bestelling
hebra98
en Komkommertijd
vinden dit leuk
Re: Retourkosten voor geweigerde bestelling
Ik verwacht dat het OM niet tot vervolging zal willen overgaan. U kunt dit civiel aanpakken (niet betalen). Maar u heeft wel recht om aangifte te doen.
Komkommertijd
en BarbaraD
vinden dit leuk
Re: Retourkosten voor geweigerde bestelling
De feiten:Artikel 326 Sr
Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het verlenen van een dienst, tot het ter beschikking stellen van gegevens, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.
- De winkel heeft als gevolg van de retour geen bedrag hoeven te betalen aan de vervoerder.
- De winkel geeft aan dat zij wel een bedrag heeft moeten betalen aan de vervoerder.
- De winkel handelt wederrechtelijk
Het oogmerk blijkt uit het feit dat de winkel valselijk aangeeft dat zij voor de retour heeft moeten betalen. Dat de winkel moet betalen voor de retour is een verzinsel. En dat hiermee boogt was om geld af te geven lijkt mij ook duidelijk.
Zie ook:
viewtopic.php?p=2772980#p2772980
BarbaraD
vindt dit leuk
Re: Retourkosten voor geweigerde bestelling
Hier nog wat informatie in begrijpelijke taal
http://www.wetrecht.nl/oplichting/
http://www.wetrecht.nl/oplichting/
BarbaraD
vindt dit leuk
Re: Retourkosten voor geweigerde bestelling
>>alfatrion schreef: ↑02 aug 2020 14:51Hier nog wat informatie in begrijpelijke taal
http://www.wetrecht.nl/oplichting/
Ik heb binnenkort (na vakantie) weer contact met ARAG, zal ze het eens voorleggen wat ze hiervan denken.
BarbaraD
vindt dit leuk