LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vervoer naar werk bij ziekte

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
karateb

Re: Vervoer naar werk bij ziekte

Ongelezen bericht door karateb »

Mooi bedrijf hoor maar de meeste werkgevers willen geen kneusjes meer.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

karateb schreef:Mooi bedrijf hoor maar de meeste werkgevers willen geen kneusjes meer.
En toch zou ik eens willen dat deze werkgevers een aan den lijve zouden ondervinden hoe het is om beperkt te worden door het een of ander. Al is het maar tijdelijk maar wel met de onzekerheid over hoe lang het gaat duren en hoe het gaat verlopen.

De verharding van de maatschappij in dit soort zaken vind ik triest te noemen. Mensen die niet meer voor de volle 100% alles kunnen worden als ee stuk inventaris aan de kant geschoven. Velen willen zich best nuttig maken en kunnen ook nuttig zijn voor de maatschappij. Maarja als je bijvoorbeeld de 40 over bent en dan nog een baan wilt vinden, wordt naar deze mensen gekeken alsof ze water zien branden. Dit terwijl men wel bezig is de pensioenleeftijd op te trekken naar 67. Over een aantal jaren heeft iemand van 40 nog 27 arbeidsjaren voor de boeg. Die mentaliteit zal dus ook moeten wijzigen. Daarbij komt dat mensen vanaf 70 jaar een soort "APK" moeten ondergaan om te beoordelen of zij het rijbewijs nog wel mogen behouden. Dan vind ik dat ze dit tegelijkertijd ook met 2 jaar moeten optrekken. Anders zou iemand nog maar 3 jaar na zijn pensioen zorgeloos van het rijbewijs kunnen genieten. Als de gemiddelde levensverwachting dan al stijgt en men mag verwachten dat mensen probleemloos 2 jaar langer kunnen werken dan kunnen ze ook 2 jaar langer een auto besturen zonder "APK".

TS zou ik willen adviseren om informatie in te winnen bij UWV en juridisch loket. Ik zou zo niet durven zeggen wat de rechten en plichten zijn in zo'n geval. Ik ben het met rozemarijntje eens dat werkgever ook best blij mag zijn met zo'n werknemer die nog loyaliteit heeft naar de werkgever in plaats van het werknemertje te pesten in deze. Dit soort normen en waarden lijken tegenwoordig ver te zoeken te zijn. Op deze manier zal deze instelling snel verdwijnen bij TS lijkt mij. Met een beetje flexibiliteit van beide kanten is ver te komen en het lijkt mij toch dat TS en partner zich in allerlei bochten wringen om toch te werken ipv maar helemaal ziek te zijn.

karateb

hahahaha wat lief alleen is de crisis nog niet over en deze
regering bezuinigt alles weg. Is er nog wel een toekomst
in dit land ?

Denk zelf van niet voor een immigrant, gehandicapten en andere
lager opgeleiden.

Emmy75

karateb schreef:hahahaha wat lief alleen is de crisis nog niet over en deze
regering bezuinigt alles weg. Is er nog wel een toekomst
in dit land ?

Denk zelf van niet voor een immigrant, gehandicapten en andere
lager opgeleiden.
Hmm, dus een immigrant of een gehandicapte is per definitie laag opgeleid ?
Ook mensen met een hoge opleiding kunnen verminder arbeidsgeschikt raken.

karateb

xxx
Laatst gewijzigd door karateb op 24 jun 2011 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

rozemarijntje schreef:@violet

maar ze kan zich ook ziekmelden,maar ze toont van ik wil wel werken?
dat lijkt me voor de werkgever goedkoper,dan toon je toch goede wil, en nu gaat de werkgever klagen dat zus en zo...
de man brengt haar,maar komt ook met zijn werk in de problemen....
door haar naar haar werk te brengen,stel hoe kan je met een gebroken been,naar je werk?als je amper kan lopen op krukken?

dan vind ik..persoonlijk hoor...nou ze doet haar best,gaat niet de ziektewet in wat al heel wat is,want bij mijn man op de zaak gaat er al eentje in de ziektewet als ze een loop neus heeft! echt! nu weer en 6 wk terg ook al,het is nog een kennis van ons ook...

dan denk ik..dit soort mensen moet je koesteren...
is mijn mening hoor :oops:

ik weet nog dat ik probeerde te werken en op de zaak komen was voor mij al een uitputting maar ik wilde wel...mijn baas zorgde dat ik gehaald en gebracht werd,gewoon door een werknemer van kantoor...?ja die waardeerde het ook,ook al wist hij dat het en aflopende zaak was,maar wilde me toch alles gunnen om voor mij alles op een rijtje te krijgen...
maar goed dat is wat anders,maar ik bedoel maar....snap je wat ik bedoel,er zijn mensen die willen en dan kan de werkgever toch ook waardering tonen ipv van dat het hem geld kost,meestal zijn de eerste weken ziektewet voor de werkgever,althans vroeger,nu weet ik het niet meer?hoor,dus??
Die eerste zin, daar zit hem meteen de grap.
Mevrouw kán zich niet ziek melden, want ze kan gewoon werken.
Ze heeft alleen een probleem met vervoer en dat is geen reden om je ziek te melden.
Het is gebleken dat ze gewoon kan werken, want dat doet ze dus gewoon.
Haar huidige probleem is geen ziekte, het is vervoer en daar zit het verschil.

VioletPrue

karateb schreef:Ja ik ben kinderarts uit Somalie ben 35 en niemand neemt mij aan.
Mis een arm en ben arm :oops:
Ja, nou, dan blijkt toch maar weer dat u niet laag opgeleid bent?
U bent ARTS.
Ik heb een beperking, en ben welligwaar 'laag' opgeleid, maar dat komt omdat ik tijdens mijn studie ziek ben geworden.
Was ik gezond gebleven had ik nu minimaal een MBO opleiding, waarschijnlijk had ik nog HBO gedaan.
Niet iedereen met een beperking is dom en laag opgeleid meneer!

Emmy75

VioletPrue schreef: Die eerste zin, daar zit hem meteen de grap.
Mevrouw kán zich niet ziek melden, want ze kan gewoon werken.
Ze heeft alleen een probleem met vervoer en dat is geen reden om je ziek te melden.
Het is gebleken dat ze gewoon kan werken, want dat doet ze dus gewoon.
Haar huidige probleem is geen ziekte, het is vervoer en daar zit het verschil.
Daar is meestal wel een creatieve draai aan te geven. Bovendien heb ik in het verleden collega's zat gehad die met een gebroken been thuis bleven zitten omdat ze niet op het werk konden komen en het been hoog moest liggen. In principe is alleen het been defect en met de handjes en het hoofd niets mis dus zouden ze makkelijk kunnen werken.

Emmy75

VioletPrue schreef:
karateb schreef:Ja ik ben kinderarts uit Somalie ben 35 en niemand neemt mij aan.
Mis een arm en ben arm :oops:
Ja, nou, dan blijkt toch maar weer dat u niet laag opgeleid bent?
U bent ARTS.
Ik heb een beperking, en ben welligwaar 'laag' opgeleid, maar dat komt omdat ik tijdens mijn studie ziek ben geworden.
Was ik gezond gebleven had ik nu minimaal een MBO opleiding, waarschijnlijk had ik nog HBO gedaan.
Niet iedereen met een beperking is dom en laag opgeleid meneer!
@ Violet,
Ach weet je, ik heb besloten maar niet meer te reageren op die post...
Net zoals jij bijvoorbeeld ziek bent geworden tijdens de MBO kunnen mensen ook later arbeidsongeschikt raken die wel een HBO of Uni hebben afgerond. Ik ben van mening dat het arbeidsongeschikt zijn helemaal niets zegt over iemands "niveau".

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Emmy75 schreef:Daar is meestal wel een creatieve draai aan te geven. Bovendien heb ik in het verleden collega's zat gehad die met een gebroken been thuis bleven zitten omdat ze niet op het werk konden komen en het been hoog moest liggen. In principe is alleen het been defect en met de handjes en het hoofd niets mis dus zouden ze makkelijk kunnen werken.
Als je met je been omhoog moet liggen kun je niet werken, omdat je niet rechtop kunt zitten.

VioletPrue

alfatrion schreef:
Emmy75 schreef:Daar is meestal wel een creatieve draai aan te geven. Bovendien heb ik in het verleden collega's zat gehad die met een gebroken been thuis bleven zitten omdat ze niet op het werk konden komen en het been hoog moest liggen. In principe is alleen het been defect en met de handjes en het hoofd niets mis dus zouden ze makkelijk kunnen werken.
Als je met je been omhoog moet liggen kun je niet werken, omdat je niet rechtop kunt zitten.
Ik heb regelmatig kramp in mijn been, die alleen weg trekt als ik mijn been omhoog leg.
Oplossing: stoel/tafeltje/krukje naast/voor/bij je bureau, en je kunt prima werken.
Het is ook een kwestie van 'waar een wil is, is een weg'.
Het is vaak kijken 'hoe kan ik dit oplossen' in plaats van roepen dat je iets niet kunt.
Dat eerste kost wat moeite, maar dat laatste is wel ZO makkelijk.
Als ik zo dacht, lag de hele dag in bed of op de bank en deed ik helemaal niets.
Gelukkig zit ik niet zo in elkaar.
Emmy75 schreef:@ Violet,
Ach weet je, ik heb besloten maar niet meer te reageren op die post...
Net zoals jij bijvoorbeeld ziek bent geworden tijdens de MBO kunnen mensen ook later arbeidsongeschikt raken die wel een HBO of Uni hebben afgerond. Ik ben van mening dat het arbeidsongeschikt zijn helemaal niets zegt over iemands "niveau".
Klopt, en je hebt ook gelijk....negeren is beter.
Wordt er alleen soms zo boos om, alsof ik gek/dom ben, alleen omdat mijn lichaam niet altijd even lekker meewerkt.
Beetje hetzelfde als mensen die aan mijn moeder (achter de rolstoel) gaan vragen hoe het met mij (in de rolstoel) gaat.
Vaak kan ik het hebben en lach ik er om, soms word ik er een beetje moe van.
Meestal denk ik maar 'Wie is hier nou gek, jij of ik?' en dan moet ik er wel lachen.

Emmy75

alfatrion schreef:
Inderdaad zoals Violet ook al aangeeft denken in oplossingen en niet in problemen en onmogelijkheden. Het been hoeft niet altijd in de lucht gehouden te worden bij een liggende positie. In veel gevallen is het afdoende dat het been horizontaal ligt of net iets schuin omhoog. Dan kun je nog wel degelijk rechtop zitten.
Zoiets hangt natuurlijk ook van het beroep af. Een staand beroep zal lastiger kunnen zijn, maar misschien kan de werknemer zich dan best nuttig maken voor het bedrijf al zittende.

@Violet,
Tja alsof men het niet direct aan jou kan vragen. Ik zou dan denken gewoon vragen en degene achter de rolstoel geeft wel antwoord als degene die zit het niet zou kunnen toch?

alfatrion

Als een arts aangeeft dat iemand zijn been omhoog moet houden, dan moet de patiënt zijn been omhoog houden. Iets anders is spelen met diens gezondheid.

Emmy75

alfatrion schreef:Als een arts aangeeft dat iemand zijn been omhoog moet houden, dan moet de patiënt zijn been omhoog houden. Iets anders is spelen met diens gezondheid.
Je gezondheid gaat natuurlijk boven alles maar het ligt eraan wat omhoog precies is en dat is per geval verschillend en waar je zit in het proces van genezing. De een moet persé in een ziekenhuisbed liggen met zijn been helemaal hangend de lucht in wijzend naar boven en voor de ander is het genoeg als het been maar een paar graden verhoogd ligt door deze op een andere stoel te leggen met een kussen eronder. De een zit tot aan zijn lies in het gips de ander enkel het onderbeen. De een heeft loopgips en de ander niet. Iemand die bijvoorbeeld loopgips heeft kan mogelijk nog wel degelijk werken maar niet op het werk komen omdat deze geen auto kan/mag rijden op dat moment om een voorbeeld te noemen.

alfatrion

Dat mag allemaal zo zijn, maar ik ga er van uit dat in jouw casus: "collega's met een gebroken been die met het been omhoog moesten liggen", de behandeld arts ze dit zo verteld hebben. Dat met de armen en hoofd dan niets mis betekent nog niet dat je dus makkelijk kunt werken.

Gesloten