LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Action verkoopt ultrasone muggenverjagers

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
gezondheid

Re: Action verkoopt ultrasone muggenverjagers

Ongelezen bericht door gezondheid »

Gebruiken met gezond verstand? Wat bedoeld u daarmee?

Er zijn destijds zelfs examenvragen gesteld over de muggenverjager of een kat het kan horen.

http://static.examenblad.nl/9336108/d/e ... 2-723o.pdf pagina 5. (destijds examens geïnformeerd over het bestaan van de ultrasone verdrijvers, ook handig heb je gelijk alle jongeren geïnformeerd over deze apparaten).

Ik ben benieuwd hoeveel decibel het toestel produceert.

Er zijn mensen die ultrasoon geluid kunnen horen en dan is zo'n toestel zeer hinderlijk. Voor zeer kleine kinderen die zich niet goed woordelijk kunnen uitdrukken lijkt me het een ramp. Er bestaat geen wetenschappelijk bewijs dat het muggen verjaagt en ik vind dat dan ook een misleidende informatie. Misschien dat u er op vertrouwd dat de malaria mug u niet zou treffen in buitenland met zo'n toestel.

Ik vind het zeer opmerkelijk dat bij u thuis Puma73 de muggen vluchten van het geluid. Dit terwijl de Consumentenbond heeft getest dat het totaal niet werkte. Kunt u een Youtube filmpje maken waarop de muggen er vandoor gaan? En wat nu als de muggen hun pootjes in hun oren stoppen?

hawkwind

Ongelezen bericht door hawkwind »

De enige remedie die helpt tegen muggen , wespen , vliegen etc. is RAID.
Weet niet of het hier verkrijgbaar is , maar 2 jaar geleden 3 bussen gekocht in Tsjechie , en dat spul
helpt waanzinnig goed.
Even vernevelen (2-3 seconden) , en binnen 1 minuut is je woonkamer vrij van insecten....

gezondheid

Ongelezen bericht door gezondheid »

Tros Radar heeft in 2010 muggenwerkende middelen getest. De geluidsstekker werkte niet.

http://www.radartv.nl/nieuws/archief/de ... en-getest/

Volkskrant geeft aan dat diverse wetenschappelijke studies verklaart dat het ultrasoon geluid géén muggen weert:

http://www.volkskrant.nl/media/rel-om-s ... ~a3336206/

gordr

Ongelezen bericht door gordr »

hawkwind schreef:De enige remedie die helpt tegen muggen , wespen , vliegen etc. is RAID.
De enige werkzame stof tegen muggen heet DEET.
En dan liefst een spray met een flinke dosis erin, zo'n 30-40%

tree3

Ongelezen bericht door tree3 »

Heb ook zo'n ding gekocht. Het helpt voor geen meter. Horren werken veel beter.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Muggen? Ja er zijn diverse soorten van gewone tot stront vlieg... en elke mug is uniek.
Net als mensen die prima gehoor hebben als 50+ en dove pubers die vaak de volume knop te hoog zetten en daarom
de mosquito niet kunnen horen.

De stekkers zijn zo zwak en alleen voor bepaalde soorten.
Net als honden, de meeste maar ook per ras verschillend in gehoor en reuk, daarom worden bepaalde rassen voor bepaalde doeleinden gebruikt.
De Hond bestaat niet, reuk en gehoor is per ras verschillend en ook de vecht en bijt, mijn knuffel kan alleen maar goed slapen!

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

puma73 schreef:
gezondheid schreef:Als u mij niet wilt geloven dan niet. De link van de kamervragen vanuit België kunt u zelf vinden en onderzoeken en staan daar gewoon op vermeld. Maar daar is wel een wil voor nodig. De mens is sneller geneigd het slechte te doen dan het goede.
Wij wonen nog steeds in Nederland, met Belgische zaken hebben wij weinig te maken. Toen ik het de laatste keer controleerde was de Belgische wetgeving en dus ook uitspraken van de Belgische tweede kamer niet in Nederland rechtsgeldig.

Kom dus met sterkere bewijzen, daarmee bedoel ik reguliere websites van reguliere onderzoeksinstituten in Nederland.
Ok dus de Belgen zijn achterlijk. Dacht het niet. Als een onderzoek degelijk en wetenschappelijk wordt uitgevoerd maakt het geen fluit uit waar die wetenschappers vandaan komen.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

tree3 schreef:Heb ook zo'n ding gekocht. Het helpt voor geen meter. Horren werken veel beter.
Natuurlijk werkt dat voor geen meter. Terugbrengen en geld terug

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

olaf79 schreef:Ok dus de Belgen zijn achterlijk. Dacht het niet. Als een onderzoek degelijk en wetenschappelijk wordt uitgevoerd maakt het geen fluit uit waar die wetenschappers vandaan komen.
Ahem, olaf79, waaruit maakt u op dat er uberhaupt een degelijk en wetenschappelijk onderzoek is uitgevoerd? Het ging hier over Belgische kamervragen, niet om een Belgisch onderzoek - dat is er namenlijk nooit geweest. Er is wel een Japans onderzoek(je) uit 2012 aangehaald in die kamervragen maar of dat onderzoek de kwalificatie "degelijk en wetenschappelijk" verdient is nog maar de vraag. Het betrof een vragenlijstje aan zegge en schrijve 35 individuen waarvan 29 studenten en 6 voorbijgangers allen tussen de 20 en 50 jaar oud.

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Gesloten