Beste Mathilde D,
Mag ik reageren op de redenen die jij noemt om bij ons weg te gaan?
1. Wij kiezen ervoor om mensen niet op te zadelen met grote pakken papier maar juist de grootste veranderingen in de verzekering te benoemen. Het is altijd mogelijk om de volledige polisvoorwaarden te ontvangen en natuurlijk worden alle vergoedingen ook inzichtelijk gemaakt via onze website www.menzis.nl.
2. Gecontracteerde zorg is voor ons inderdaad belangrijk. Op die manier proberen we de zorg betaalbaar te houden en kunnen we ervoor zorgen dat mensen kwalitatief goede zorg krijgen. Als iemand toch kiest voor ongecontracteerde zorg staat daar een lagere vergoeding tegenover.
3. Niks menselijks is ons vreemd, ook bij ons worden er wel eens foutjes gemaakt. Maar de mensen van Menzis doen hun uiterste best om de goede informatie te verstrekken.
4. Wij participeren in gezondheidscentra omdat we het belangrijk vinden dat er lokale zorg beschikbaar is. Er is geen winstoogmerk en wij bemoeien ons ook niet met het werk van de huisarts.
Ik ben wel benieuwd waar jouw reactie vandaan komt. Is er iets wat je nog met ons zou willen bespreken? Uiteraard is je bericht welkom via dit forum of via [email protected].
Met vriendelijke groet,
Antina van der Veen
Webcareteam Menzis
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Menzis & CVZ
Re: Menzis & CVZ
Dat je geen accepts krijgt is natuurlijk geen reden om je premie niet te betalen. Je had dit of gewoon elke maand ovv je polisnummer moeten overmaken of het geld opzij moeten zetten.inieuw schreef:
Na het afmelden bij het CVZ onstond er echter een nieuw probleem. Ik ontving geen maandelijkse facturen meer van Menzis voor het betalen van mijn premies. Ik heb hierover meermaals telefonisch contact gehad met Menzis en wederom konden ze mij niet helpen totdat hun huidige systeem dit toeliet. Ik ontving dus geen facturen en kon geen premies overmaken.
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt, kreeg een jaar lang geen accepts (anderzorg) maar ik heb eigenhandig elke maand de premie overgemaakt zodat ik geen achterstand heb.
-
Eigenhandig je premie over maken is een zeer, zeer slecht advies.sephora30 schreef:Dat je geen accepts krijgt is natuurlijk geen reden om je premie niet te betalen. Je had dit of gewoon elke maand ovv je polisnummer moeten overmaken of het geld opzij moeten zetten.inieuw schreef:
Na het afmelden bij het CVZ onstond er echter een nieuw probleem. Ik ontving geen maandelijkse facturen meer van Menzis voor het betalen van mijn premies. Ik heb hierover meermaals telefonisch contact gehad met Menzis en wederom konden ze mij niet helpen totdat hun huidige systeem dit toeliet. Ik ontving dus geen facturen en kon geen premies overmaken.
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt, kreeg een jaar lang geen accepts (anderzorg) maar ik heb eigenhandig elke maand de premie overgemaakt zodat ik geen achterstand heb.
Bedrijven geven betalingskenmerken uit (en dat is niet altijd je polisnummer, of je klantnummer ofzo) om de juiste betalingen bij de juiste persoon te matchen. Eigenhandig maar bedragen gaan over maken en dan denken dat het goed komt is echt het allerslechtste wat je kunt doen. Geldt niet alleen voor verzekeraars, maar ook voor kabelboeren, nutsbedrijven.. enzovoorts.
Geld opzij zetten is echt.. veel verstandiger en je adres checken bij het bedrijf of er niet wat fout gaat in het versturen.
Bij mij is het anders gewoon goed gekomen hoor die eigenhandige betalingen.
Sowieso moet je het geld apart zetten dan kom je ook niet voor problemen te staan.
Sowieso moet je het geld apart zetten dan kom je ook niet voor problemen te staan.
-
odessa schreef:hier moet ik ff een correctie melden, beste Moraalridder.Moraalridder schreef:Iemand aanmelden bij het CVZ hoeft helemaal niet te betekenen dat zij zomaar geld laten inhouden bij een werkgever, als jij de achterstand betwist zal ook een CVZ naar de rechter moeten. CVZ kan alleen maar inhoudingen doen waarvoor een akkoord is bereikt door partijen zonder dit akkoord zou men namelijk onrechtmatig handelen en zonder gerechtelijke uitspraak gewoon diefstal plegen.
Velen hebben nooit gehoord van stuitting van een vordering. Dit houd in dat er maatregelen genomen mogen worden door de incasso afdeling van verzekeraar, incassoberau, CVZ, deurwaarder. Ook is er een mogelijkheid dat ze u mogen aanmelden bij referentiebestand verzekerden zorgverzekeringswet ... hier later meer over.
uitleg van een stuitting: Opschorten van verjaring
De verjaring kan wel worden opgeschort. In juridisch jargon: de verjaring wordt gestuit. U kunt daarvoor vele acties ondernemen en procedures starten. Deze procedures hebben pas een opschortende werking als ze schriftelijk aantoonbaar zijn, bijvoorbeeld via een aangetekende brief. Denk aan bijvoorbeeld:
Het sturen van een aanmaning.
Het sturen van een klacht, liefst aangetekend.
Het sturen van een incasso. De kosten van een incasso zijn vaak hoog.
Een onderhandeling tussen debiteur en crediteur over de vordering.
Een gerechtelijke procedure.
Zodra een opschortende procedure is afgesloten, doordat er bijvoorbeeld een betalingsregeling is gesloten of aanbetaling is gedaan, spreken we over stuiting van de verjaring. Er gaat dan een nieuwe verjaringstermijn lopen op de dag volgend op de stuiting. Deze nieuwe termijn is gelijk aan de oorspronkelijke verjaringstermijn, maar niet langer dan vijf jaar. Stuiten kan op vele manieren plaats vinden. Denk aan een herinnering of aanmaning van een betaling of vordering.
dus komt het op neer dat als u eenmaal betaald -of een regeling getroffen heeft dat u die vordering ook erkend. Zolang de nieuwe verjaringstermijn ingegaan is dan mogen ze alle incassomiddelen toepassen om uiteindelijk de gehele vordering te incasseren en kunt u er juridisch niets tegen doen.
Dit is de complete wettelijke verjaring -en vorderingstraject:
Sinds 2009 is er een verzwaard traject om niet betaalde zorgpremies alsnog te innen:
1-Bij twee maanden premieachterstand biedt de zorgverzekeraar binnen 10 werkdagen een betalingsregeling aan. Dit is met een machtiging tot automatische incasso.
2 -Bij vier maanden premieachterstand en niet betalen krijgt u een waarschuwing, een aanmaning en wordt u gewezen op de extra kosten en gevolgen bij een achterstand vanaf 6 maanden.
3 -Bij zes maanden achterstand moet de zorgverzekeraar dit melden bij het College voor zorgverzekeringen, CVZ. De premie wordt daarmee een bestuursrechtelijke premie plus 30% boete.
4-Langer dan 6 maanden. Als u betaald hebt wordt ook dit gemeld aan het CVZ. Bij niet betalen volgt incasso of schuldsanering.
5-Aanmelding referentiebestand verzekerden zorgverzekeringswet Het is dan niet meer mogelijk uw verzekering(-en) bij de huidige verzekeraar op te zeggen en u word dan ook niet geaccepteerd door andere zorgverzekeraars.
De vordering verjaart 5 jaar na de laatste aanmaning of brief over de premie van een bepaald jaar.
mijn advies: bij een ontvangen vordering niet direct erkennen van schuld, pas op voor stuittingspogingen van de incasseerder, lees brieven en specificaties van de vordering heel goed door ...let bijv. op de briefdatum, adres, naam, data's die in de specificatie staan voor rente berekening, adminstratiekosten enz. (zelf heb ik uit brieven die de deurwaarder Flanderijn van Eck mij in Febr.'12 toegezonden hebben voor een vordering uit 1996 (ruim 16 jaar geleden) geconstateerd dat deze deurwaarder brieven vervalst heeft om de vordering recent te laten lijken want volgens die deurwaarder was er een brief met een briefdatum van 2003 naar een adres gestuurd (waar ik al ruim 13 niet meer woon) en stond er in de specificatie een rente berekening t/m 28 Nov. 2011 ... Hoe konden ze in 2003 weten dat welke rente berekend moest worden? Zijn ze helderziend dat ze al in 2003 wisten dat een lening e.d. in Nov. '11 nog niet betaald zou zijn? ... dus pas op !!!! , bewaar alle bankafschriften van de betalingen, schriftelijke correspondentie ( brieven, mail etc. ), geen nieuwe regelingen tekenen als u van mening bent in uw recht te staan en als u uw gelijk op papier kunt aantonen dan niet meer reageren op dreigbrieven enz. laat de tegenpartij u maar dagvaarden, want zij zullen dan voor de rechter moeten aantonen dat u nalatig bent, laat een kennis, familielid, vriend, vriendin (die kennis hebben in deze rechtsvorm of verbaal sterk zijn ... nogmaals ... let op stuittingspogingen of mogelijkheden (1 verkeerd woord op papier kan al een stuittende werking hebben !!!! ), jurist of advocaat namens u als woordvoerder (ster ) schriftelijk contact opnemen, nooit!!!!! telefonisch afhandelen ... omdat mondeling welliswaar rechtsgeldig maar niet aantoonbaar is.
ook worden telefonische gesprekken wel eens opgenomen en als dan uit 1 woordje een stuitting of erkenning blijkt dan staan ze sterk om te kunnen vorderen.
hoop dat iedereen die verwikkeld zijn in dit soort zaken wat aan deze info heeft.
greetz Odessa
Je hebt gelijk dat als je niet akkoord gaat je dit moet melden maar zonder vonnis kan ook een deurwaarder weinig beginnen net als CVZ omdat ze niet boven de wet staan wat ze wel graag zouden willen. Iemand aanmelden bij het CVZ is vrij simpel het CVZ kijkt niet of de vordering juist is die incasseert alleen maar zal ook dwangmiddelen via de deurwaarder bij de rechter moeten afdwingen.
Niemand staat boven de wet ook het CVZ en zorgverzekering aanbieders niet.
@ Moraalridder ...
idd ... CVZ of andere instellingen staan ook niet boven de wet, maar vaak word vergeten dat metname deurwaarders met smerige en achterbakse methodes te werk gaan om juist een stuitting te bewerkstelligen bijv.
Ze kennen de kneepjes en velen trappen daar in door bijv. een vriendelijkere houding aan te nemen en doen alsof ze echt met je meedenken tot je mondeling of schiftelijk bekend en dan ''hang je''
Een deurwaarder kan altijd het incassotraject starten en naar de debiteur intimiderend te werk gaan door bijv. in korte tijd aanmanen en dreigen met dagvaarden enz. met deze werkwijze komen de meeste mensen in de benen en betalen veelal om er van af te zijn.
Deurwaarders staan ook niet boven de wet, maar ze hebben na het afleggen van de eed zeer grote ''speelruimte'' binnen de mazen van de wet dat bijv. laster en intimidatie aan de orde van de dag is.
Ik spreek uit eigen ervaring en heb sinds vorig jaar veel last gehad van een deurwaarderskantoor FvE ( vele dreigbrieven van dagvaarden dat niet dubbelzinnig gelezen kan worden ... met andere woorden ... een directe dregement dat ik gedagvaard word en een deurwaarder mag geen dreigementen uitten die hij/ zij niet waar kan maken zie ... http://www.kbvg.nl/index.php?id=132#1237 ) dat ik het nu zo ''gespeeld'' heb ze nu al ruim 10 maanden niets meer van zich hebben laten horen
dus als CVZ, incassobureau of deurwaarder zware tegenstand krijgen op de door hen aangegeven vordering dan is het wel degelijk mogelijk e.e.a. uit te spelen zonder tussenkomst van de rechter.
Men moet het in zich hebben om bijv. vervalsing ( wat ik in mijn zaak van de deurwaarder geconstateerd heb ) e.d. te kunnen aantonen en ''het spel'' slimmer te kunnen spelen dat de deurwaarder.
In m'n post over Anderzorg ( onderdeel van Menzis ) is het resultaat alsvolgt:
Na een deurwaardersdreiging om de verhoogde vordering ( deurwaarderskosten, rente enz. ) binnen een paar dagen te betalen heb ik wederom een schriftelijke klacht ingediend bij afdeling Klachten en Bezwaar van Anderzorg en tevens medegedeeld dat dit de allerlaatste poging is om duidelijk te maken dat die vordering onterecht is en dat de fout in het zogenaamde ''nieuw systeem'' is ... had al vele smoesjes moet aanhoren om hun onkunde en administratieve chaos te verdoezelen. Ben van mening dat de mens systemen maakt en de mens er mee werkt dus ... fout ligt bij de mens en niet het systeem
En waarom nog doorwerken met een systeem waarvan bekend is dat het niet werkt? hier klopt toch iets niet ... geen logica maar goed ...
Heb deurwaarderskantoor LAVG een mail gestuurd en kort bericht dat deze vordering ten onrechte uit handen gegeven is waarna de deurwaarder mij bericht om bewijzen op te sturen .. dit heb ik niet gedaan en deelde de deurwaarder mede waarom ik niets zal toezenden en als ik echt gedagvaard zal worden het voor de rechter duidelijk gemaakt zal worden en dat ik de gang naar de rechter zeer positief inzag.
Na een paar weken kreeg ik eerst een bevestiging van de afdeling Klachten en Bezwaar dat mijn klacht ontvangen en in behandeling is. Een week later ontving ik een brief wederom met vele excuses en o.a. dat het idd aan Anderzorg lag en mij niets te verwijten was. Het bedrag moest in hun administratie verrekend worden werd mij in de brief uitgelegd en dat was niet gebeurd ( nog een smoes )
vandaar dat er een vordering naar de deurwaarder is gegaan wat niet terecht was ( ruim 1,5 jaar niemand die zag dat een bedrag verrekend moest worden???????? ) ... dan word het hoogtijd dat er bij Anderzorg cognaclenzen uitgedeeld worden . Ook zou Anderzorg de vordering bij de deurwaarder per direct intrekken. Enkele dagen daarna ontving ik een brief van de LAVG deurwaarders dat de vordering om motiverende redenen ingetrokken is door opdrachtgever en dat het dossier gesloten zal worden.
Dus ... wie het langste adem heeft en slimmer kan spelen KAN!!! zonder tussenkomst van een rechter veel voormekaar krijgen
tot slot ... CVZ moet elke aanmelding verrifieren. Dit ook om de hoogte van de te betalen maandpremie verhoogd met 30% (voor CVZ) te kunnen berekenen en na ontvangst van deze boetepremie maakt CVZ het bedrag van de maandelijks te betalen aflossing over aan de Zorgverzekeraar. Bij een foutieve vordering/ dossier kan ze dat handen vol geld kosten en er is een toezicht op CVZ.
Wel is het zo dat de CVZ niet gaat kijken of je het wel of niet kunt betalen met je loon of uitkering. Dat is niet hun taak.
greetz Odessa
idd ... CVZ of andere instellingen staan ook niet boven de wet, maar vaak word vergeten dat metname deurwaarders met smerige en achterbakse methodes te werk gaan om juist een stuitting te bewerkstelligen bijv.
Ze kennen de kneepjes en velen trappen daar in door bijv. een vriendelijkere houding aan te nemen en doen alsof ze echt met je meedenken tot je mondeling of schiftelijk bekend en dan ''hang je''
Een deurwaarder kan altijd het incassotraject starten en naar de debiteur intimiderend te werk gaan door bijv. in korte tijd aanmanen en dreigen met dagvaarden enz. met deze werkwijze komen de meeste mensen in de benen en betalen veelal om er van af te zijn.
Deurwaarders staan ook niet boven de wet, maar ze hebben na het afleggen van de eed zeer grote ''speelruimte'' binnen de mazen van de wet dat bijv. laster en intimidatie aan de orde van de dag is.
Ik spreek uit eigen ervaring en heb sinds vorig jaar veel last gehad van een deurwaarderskantoor FvE ( vele dreigbrieven van dagvaarden dat niet dubbelzinnig gelezen kan worden ... met andere woorden ... een directe dregement dat ik gedagvaard word en een deurwaarder mag geen dreigementen uitten die hij/ zij niet waar kan maken zie ... http://www.kbvg.nl/index.php?id=132#1237 ) dat ik het nu zo ''gespeeld'' heb ze nu al ruim 10 maanden niets meer van zich hebben laten horen
dus als CVZ, incassobureau of deurwaarder zware tegenstand krijgen op de door hen aangegeven vordering dan is het wel degelijk mogelijk e.e.a. uit te spelen zonder tussenkomst van de rechter.
Men moet het in zich hebben om bijv. vervalsing ( wat ik in mijn zaak van de deurwaarder geconstateerd heb ) e.d. te kunnen aantonen en ''het spel'' slimmer te kunnen spelen dat de deurwaarder.
In m'n post over Anderzorg ( onderdeel van Menzis ) is het resultaat alsvolgt:
Na een deurwaardersdreiging om de verhoogde vordering ( deurwaarderskosten, rente enz. ) binnen een paar dagen te betalen heb ik wederom een schriftelijke klacht ingediend bij afdeling Klachten en Bezwaar van Anderzorg en tevens medegedeeld dat dit de allerlaatste poging is om duidelijk te maken dat die vordering onterecht is en dat de fout in het zogenaamde ''nieuw systeem'' is ... had al vele smoesjes moet aanhoren om hun onkunde en administratieve chaos te verdoezelen. Ben van mening dat de mens systemen maakt en de mens er mee werkt dus ... fout ligt bij de mens en niet het systeem
En waarom nog doorwerken met een systeem waarvan bekend is dat het niet werkt? hier klopt toch iets niet ... geen logica maar goed ...
Heb deurwaarderskantoor LAVG een mail gestuurd en kort bericht dat deze vordering ten onrechte uit handen gegeven is waarna de deurwaarder mij bericht om bewijzen op te sturen .. dit heb ik niet gedaan en deelde de deurwaarder mede waarom ik niets zal toezenden en als ik echt gedagvaard zal worden het voor de rechter duidelijk gemaakt zal worden en dat ik de gang naar de rechter zeer positief inzag.
Na een paar weken kreeg ik eerst een bevestiging van de afdeling Klachten en Bezwaar dat mijn klacht ontvangen en in behandeling is. Een week later ontving ik een brief wederom met vele excuses en o.a. dat het idd aan Anderzorg lag en mij niets te verwijten was. Het bedrag moest in hun administratie verrekend worden werd mij in de brief uitgelegd en dat was niet gebeurd ( nog een smoes )
vandaar dat er een vordering naar de deurwaarder is gegaan wat niet terecht was ( ruim 1,5 jaar niemand die zag dat een bedrag verrekend moest worden???????? ) ... dan word het hoogtijd dat er bij Anderzorg cognaclenzen uitgedeeld worden . Ook zou Anderzorg de vordering bij de deurwaarder per direct intrekken. Enkele dagen daarna ontving ik een brief van de LAVG deurwaarders dat de vordering om motiverende redenen ingetrokken is door opdrachtgever en dat het dossier gesloten zal worden.
Dus ... wie het langste adem heeft en slimmer kan spelen KAN!!! zonder tussenkomst van een rechter veel voormekaar krijgen
tot slot ... CVZ moet elke aanmelding verrifieren. Dit ook om de hoogte van de te betalen maandpremie verhoogd met 30% (voor CVZ) te kunnen berekenen en na ontvangst van deze boetepremie maakt CVZ het bedrag van de maandelijks te betalen aflossing over aan de Zorgverzekeraar. Bij een foutieve vordering/ dossier kan ze dat handen vol geld kosten en er is een toezicht op CVZ.
Wel is het zo dat de CVZ niet gaat kijken of je het wel of niet kunt betalen met je loon of uitkering. Dat is niet hun taak.
greetz Odessa