Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
10 nov 2021 15:41
Nieuws van gisteren of vandaag. Het aantal besmettingen onder de schoolgaande jeugd is flink aan het stijgen. Maar ja, die komen niet in het ziekenhuis, dus daar hoeven we geen maatregelen voor te nemen. Naar huis, testen en door.
Schoolkinderen komen dan weer thuis te zitten, je moet er niet aan denken dat de thuissituatie voor een groot aantal kinderen een onveilige situatie is.
De klap kan voor ieder besmet persoon een klap met verregaande consequenties zijn.
Ook een besmette jongere, bv 40 + , met longaandoeningen wil je niet op de IC zien komen.
Daarom moeten we uit alle macht het aantal besmettingen terugdringen.
Linksom of rechtsom, het moet naar beneden.

J. Deltoer
Berichten: 3367
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Dat moeten we op korte termijn inderdaad doen, maar op middellange en lange termijn moeten ook zaken gebeuren zoals opschalen in de zorg en stoppen met het verder centraliseren en inkrimpen van de zorg. Helaas hebben de regeringspartijen onlangs tegen een dergelijke motie gestemd.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
10 nov 2021 15:52

Daarom moeten we uit alle macht het aantal besmettingen terugdringen.
Linksom of rechtsom, het moet naar beneden.

Helemaal met je eens, maar niet door mensen te dwingen een vaccinatie te nemen.

J. Deltoer
Berichten: 3367
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Waarom niet? Het doel heiligt de middelen. Zelfs wat mij betreft een opnamestop verkondigen in het ziekenhuis voor vrijwillig ongevaccineerden.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ben ik het niet mee eens, vrije keus moet het blijven.

Nijogeth
Berichten: 10518
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
10 nov 2021 15:52
De klap kan voor ieder besmet persoon een klap met verregaande consequenties zijn.
Kan, maar vergeet niet dat het voor veel mensen gewoon even vervelend is, dat moeten testen, in quarantaine gaan. Ik zit nu zelf in quarantaine, voelde me vanmorgen op het werk ineens minder lekker, in samenspraak een coronatest gepland (morgenochtend was de eerste optie), naar huis gegaan en een zelftest gedaan (negatief, voor de 2e keer deze week).

Maar nu ben ik de rest van de dag niet inzetbaar, morgen waarschijnlijk ook niet en zou ik daadwerkelijk besmet zijn, dan nog langer. Dat is vervelend.

Het vooruitzicht dat er nog meer maatregelen komen, dat de leuke dingen in mijn leven weer weg gaan vallen, dat is voor mij echter veel erger. Net nu eigenlijk alles weer een beetje de goede kant op ging, ik mezelf weer enigszins goed ging voelen en dan zou dat echt een klap zijn. Depressief zal ik niet gauw meer worden, daar heb ik mezelf weten te verweren, doordat ik mezelf erover heb leren praten, maar zoiets gaat er bij veel mensen hard inhakken, veel harder dan corona. Zeker de jongere mensen, die geen last van corona hebben, worden een put ingeduwd als ze weer de dupe gaan worden.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u hebt al Corona gehad. U bent gevaccineerd. En dan zou u nu weer corona moeten hebben?

En dan vindt u dat ouderen zich moeten isoleren?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
10 nov 2021 16:26
Zeker de jongere mensen, die geen last van corona hebben, worden een put ingeduwd als ze weer de dupe gaan worden.
Word je besmet? Jong_oud? Je bent allemaal zwaar de klos en zit in die put!
Ook ouderen zullen mogelijk weer geïsoleerd worden in de tehuizen of alleen moeten sterven .

Uit voorzichtigheid blijf ik zoveel mogelijk thuis, reis niet of nauwelijks en draag bij voortduring mondkapjes en houd afstand en kom nog 1-2x per week in de supermarkt.
We zijn allemaal de klos, jong, oud, scholier etc etc! !!!!
Er is een uitweg : vaccineren en de maatregelen consequent opvolgen.

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Jablan schreef:
10 nov 2021 15:21
Hier gaan er zo'n 400 per maand doorheen. Scheelt ook uitslag in je gezicht als je ze 1x gebruikt.
Uitslag? heb nog nooit uitslag gehad en voor het milieu heb ik juist mondkapjes die te wassen zijn. als elk huishouden 400 mondkapjes per maand zou deponeren is dat wel een erg grote berg aan vuilnis.

Onkruid71
Berichten: 3014
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik heb hier lang over na zien denken, maar het beste zou misschien wel zijn gewoon een full lockdown met alleen maar de levens noodzakelijke dingen die door draaien. En dat gewoon een maand lang, en mandje niks doen stelt niet zo veel voor. Maar ik denk dat zoiets wel beter werkt als die halfslachtige oplossingen die ze nu hebben.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik persoonlijk vind het voor de ouderen erger dan voor de jongeren, sorry Nijogeht maar denk daar eens aan. Jij kan nog veel kanten op , ouderen niet.

Nijogeth
Berichten: 10518
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
10 nov 2021 16:32
Maar u hebt al Corona gehad. U bent gevaccineerd. En dan zou u nu weer corona moeten hebben?
Ja, zou dat niet kunnen? Het is niet zo dat ik erg ziek ben, maar ik moet me nu toch gewoon laten testen.

Nijogeth
Berichten: 10518
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
10 nov 2021 16:35
Nijogeth schreef:
10 nov 2021 16:26
Zeker de jongere mensen, die geen last van corona hebben, worden een put ingeduwd als ze weer de dupe gaan worden.
Word je besmet? Jong_oud? Je bent allemaal zwaar de klos en zit in die put!
Ook ouderen zullen mogelijk weer geïsoleerd worden in de tehuizen of alleen moeten sterven .
Ik heb het over de dupe worden van de maatregelen. Bijna alle leuke dingen voor jongeren werden een jaar geleden gewoon gestopt, niets mocht meer.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

reggie2 schreef:
10 nov 2021 16:20
Ben ik het niet mee eens, vrije keus moet het blijven.
Het is nog steeds een vrije keus natuurlijk. Toch vind ik dat we als één natie dit land uit deze ellende moeten zien te krijgen door solidair te zijn.
Stel nu dat iedereen in Nederland is gevaccineerd, dan kan alles open, geen gedoe met QR codes en wat al niet méér, we gaan nog niet vliegen , houden ons allemaal aan alle maatregelen en de Zorg komt tot rust en uitgestelde behandelingen worden direct hervat.
Blijven zoveel mogelijk thuiswerken , geen massale bijeenkomsten bezoeken, ventileren goed , houden de grenzen dicht 🤔 enz ,enz, dan zijn we toch met zn allen er in no time vanaf?

Een UTOPIE , helaas.....

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
10 nov 2021 16:43
moederslink schreef:
10 nov 2021 16:35
Nijogeth schreef:
10 nov 2021 16:26
Zeker de jongere mensen, die geen last van corona hebben, worden een put ingeduwd als ze weer de dupe gaan worden.
Word je besmet? Jong_oud? Je bent allemaal zwaar de klos en zit in die put!
Ook ouderen zullen mogelijk weer geïsoleerd worden in de tehuizen of alleen moeten sterven .
Ik heb het over de dupe worden van de maatregelen. Bijna alle leuke dingen voor jongeren werden een jaar geleden gewoon gestopt, niets mocht meer.
Jeetje Nijogeth, ook ouderen waren de dupe, konden ook niet veel meer.
Niet nd kleinkinderen, niet nh café, niet nd bios, niet nh theater en ga zo maar door!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

We zitten met zo'n 7 miljard in deze ellende hè?
Stop met jammeren maar doe wat gewenst is om uit deze sh*** te komen.
En anders maar de vele miljoenen doden accepteren? !
Meer smaken zijn er vlg mij niet.

Lowieze
Berichten: 6871
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nijogeth schreef:
10 nov 2021 16:26

(….)
Depressief zal ik niet gauw meer worden, daar heb ik mezelf weten te verweren, doordat ik mezelf erover heb leren praten, maar zoiets gaat er bij veel mensen hard inhakken, veel harder dan corona. Zeker de jongere mensen, die geen last van corona hebben, worden een put ingeduwd als ze weer de dupe gaan worden.
Dat eerste vind ik positief nieuws voor u, fijn dat u een manier hebt gevonden om er mee om te gaan.
Wat betreft de jongeren, zij zullen zich ook aan moeten passen als het nodig is. We doen het (bijna) allemaal voor het goede doel. Ook zij zullen uiteindelijk van dit virus af willen en dat gaat niet vanzelf.
We moeten een beetje van het slachtoffergedrag af en toch maar weer de schouders eronder zetten.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Jose2501 schreef:
10 nov 2021 10:33
Studie in Science onder 800.000 veteranen in Amerika. [...] Hoezo coronapas denk ik dan.
Hoezo lockdown voor iedereen denk ik dan.
Het lijkt erop, dat Science met deze publicatie onderuit gaat. Onderzoeksmethodiek blijkt flink af te wijken van de norm, de resultaten zijn per logaritme berekend in plaats van zuiver gemeten.
Gelukkig is er 1 journalist bij de Volkskrant, die full-time dit soort onderzoeken doorlicht.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

HADES2001 schreef:
10 nov 2021 16:38
Jablan schreef:
10 nov 2021 15:21
Hier gaan er zo'n 400 per maand doorheen. Scheelt ook uitslag in je gezicht als je ze 1x gebruikt.
Uitslag? heb nog nooit uitslag gehad en voor het milieu heb ik juist mondkapjes die te wassen zijn. als elk huishouden 400 mondkapjes per maand zou deponeren is dat wel een erg grote berg aan vuilnis.
Als je moet werken met die dingen op en je gebruikt ze opnieuw, dan blijft er vuil in hangen, wat bij mensen met een gevoelige huid of uitslag of een batterij mini-puistjes oplevert.
De herbruikbare hadden we, maar die mochten op veel plekken niet meer. Dus een operatiemasket of ffp2-masker. De blauwe op-maskers mogen bij het plasticafval, de ffp2-maskers zijn wel restafval.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 1015
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Vorig jaar om deze tijd hadden we bijna net zoveel coronagevallen als nu. Toen waren er nog geen vaccinaties geweest en waren de maatregelen niet veel anders dan nu, behoudens de avondklok, sluiting horeca en verbod op groepen van meer dan 4 personen
Dan is het mij een raadsel waarom de toename van het aantal corona gevallen de schuld zou zijn van de ongevaccineerden.
Mevrouw. Van der Plas van BBB heeft het al een paar keer verteld in de Twwede Kamer, heb je klachten blijf thuis en last je testen. Deze visie wordt door het kabinet niet meer uitgedragen waardoor gevaccineerden het idee hebben dat zij alles weer kunnen doen, ook bij klachten.

Gesloten