Heb drie keer Pfizer gekregen.
Mijn eega heeft twee Pfizer en de booster met Moderna gekregen.
Heb drie keer Pfizer gekregen.
Nijogeth schreef: ↑10 jan 2022 15:03Overigens heb ik voor de 2e keer mijn bijwerkingen gemeld bij het Lareb, mezelf afvragend waarom er geen ander beleid komt omtrent mensen die zieker worden van het vaccin dan van het virus. Dat kan toch totaal niet de bedoeling zijn? Ik hoopte persoonlijk dat deze keer de bijwerkingen mee zouden vallen, maar ondertussen lig ik met 40 graden koorts, barstende hoofdpijn, rillingen, misselijk en duizeligheid in bed. Vannacht werd ik rillend wakker en ben ik een halfuur onder de warme douche gaan staan om warm te worden.
Vanmorgen mijn baas verteld dat dit toch echt de laatste keer was, maar dat ik ook bang ben dat het weer zal moeten als ik mee wil blijven doen in de maatschappij. En echt bang, omdat de dokter voor het prikken al aangaf dat de reactie van mijn afweersysteem waarschijnlijk iedere keer heftiger wordt. Korter, maar heftiger. Het kan toch nooit de bedoeling zijn dat je jezelf verschrikkelijk ziek moet maken om mee te doen aan de maatschappij?
Het meest vreemde vind ik nog echt de barstende hoofdpijn. Ik heb echt helemaal nooit hoofdpijn (nee, ook geen katers), maar nu is het zo erg dat iedere keer als ik beweeg ik duizelig word. Maakt het ook heel vervelend om snel naar de wc te moeten rennen als het er toevallig aan de voor of achterkant uit moet.
Persoonlijk ben ik van mening dat mensen die heftige bijwerkingen krijgen sowieso vrijstelling moeten krijgen van andere prikken, zeker na een besmetting, volledige vaccinatie en een booster. Dan kan je niet heel veel meer gebeuren.
je trekt dus hele voorbarige conclusies Jose2501.This article is a preprint and has not been peer-reviewed [what does this mean?]. It reports new medical research that has yet to be evaluated and so should not be used to guide clinical practice.
Ik merk in mijn omgeving, en bij mijzelf, dat jongeren meer last van de vaccinaties hebben dan ouderen. Ouderen, boven de zestig jaar, merken wel dat hun lichaam bezig is maar zijn er niet ziek van. Mijn kinderen zijn er 1 dag ziek van geweest met wat koorts, maar voelden zich de volgende dag een stuk beter. Dit hoor ik dus vaker.
En Engel was weer in opspraak, na publicatie van huisadres Kaag.
Het zou zó fijn zijn als je gewoon eens een concreet antwoord gaf, in plaats van zonder enige toelichting te verwijzen naar een studierapport... Ik vroeg jóu iets, over jouw eigen teksten. Geef gewoon eens fatsoenlijk antwoord.Jose2501 schreef: ↑11 jan 2022 10:39Heb je het studierapport wel gelezen? https://www.medrxiv.org/content/10.1101 ... 21268565v1
Mijn vraag staat dus nog steeds, en is door jou niet beantwoord.Conclusies Het is onwaarschijnlijk dat twee doses COVID-19 vaccin bescherming bieden tegen infectie door Omicron. Een derde dosis biedt enige bescherming op de korte termijn, maar aanzienlijk minder dan tegen Delta. Onze resultaten kunnen worden verstoord door gedragingen waarmee we in onze analyses geen rekening konden houden. Verder onderzoek is nodig om de bescherming tegen ernstige uitkomsten te onderzoeken.
Ik vermoed dat Nederland uiteindelijk ook dezelfde kant als Spanje op gaat, tenzij er toch weer een variant opduikt met hele ernstige gevolgen.16again schreef: ↑11 jan 2022 11:35
En Engel was weer in opspraak, na publicatie van huisadres Kaag.
Waar Maurice zich beperkt tot cijfertjes, met recent de vergelijking tussen griep en huidige corona variant.
En de Spaanse overheid heeft blijkbaar gelijke ideeen:
https://www.ad.nl/buitenland/spanje-bes ... ~a3b908ac/
Daar heb ik inderdaad de leeftijd nog niet voor, ik ben 2 jaar terug pas 30 geworden.
Heeft ze nu ook nog klachten? Ik vraag me vooral af of de hoofdpijn ook voelt alsof er gewoonweg teveel druk op staat, want zo is het bij mij nu nog steeds het geval. Dat zal ook de duizeligheid verklaren.
Duizeligheid en hoofdpijn behoren tot de “normale” bijwerkingen. Geadviseerd wordt om hiertegen paracetamol te gebruiken.
Dat is nog niet peer-reviewed, en er onder in de reacties, kan je eea lezen over "methodological bias", en bijvoorbeeld ook een goede uitleg over de factor mobiliteit van gevaccineerden vs ongevaccineerden. Zoals ik het snel lees, is oa de vraag of er binnen de studiegroep wel genoeg is gewogen of mensen die gevaccineerd waren, onder 2G regels etc, niet veel sociaal mobieler waren door vigerende regels, en dus makkelijker herbesmet konden worden. Als dat zo is, dan zou dat voor een deel (kunnen) bijdragen aan dat lagere percentage.Jose2501 schreef: ↑11 jan 2022 10:39Heb je het studierapport wel gelezen? https://www.medrxiv.org/content/10.1101 ... 21268565v1
Dit is gewoonweg niet waar en voor de zoveelste keer geen eerlijke weergave van het onderzoek waar je het op baseert. Heb je het zélf uberhaupt gelezen (en begrepen)?Jose2501 schreef: ↑11 jan 2022 13:1037 procent bescherming is voor een vaccin bij lange na niet voldoende. FDA en EMA zullen daarvoor nooit toestemming geven. Zeker ook omdat al heel snel die 37 procent ook nog verminderde. Daarom mijn opmerking dat boosterprik zinloos is. Want bescherming tegen ernstig ziek worden geven de twee eerste prikken al. Dus boosterprik voegt niets toe. Hoogstens kans op een bijwerking zoals bij Nijogeth.
Dan is dit wel een potentieel probleem:Nijogeth schreef: ↑11 jan 2022 14:37Overigens verwacht het WHO dat in Europa binnen 8 weken de helft van de inwoners Omikron heeft gehad. Dat zou volgens mij betekenen dat in theorie alle maatregelen voorgoed kunnen verdwijnen (of er moet zo'n supervariant komen die tegen alle wetenschappelijke kennis (een virus ontwikkelt zich normaal 1 kant op) in besmettelijker en dodelijker wordt).
Dan is namelijk iedereen of gevaccineerd of ziek geweest op een paar enkelingen na.
https://nos.nl/artikel/2412702-rivm-mee ... j-jongerenOpvallend is het grote aantal herinfecties. In de eerste week van dit jaar was 13 procent van de mensen die positief werden getest eerder ook al besmet geweest. Van de zomer tot half december was dat gemiddeld 3 procent.