LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Lowieze
Berichten: 6884
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Brahms schreef:
19 sep 2020 10:26


Laat het eigen belang maar weer uitstijgen boven het belang voor de volksgezondheid. Familie's met één of meerdere slachtoffers zullen er compleet anders over denken. Het CBS denkt aan 38.000 directe en indirecte doden, dat noem ik niet weinig ?
Volgens mij heeft het kabinet nog niet verboden om te tongen, inclusief de andere activiteiten de in jullie familiebedrijven blijkbaar plaatsvinden.
Alles stil zetten in het belang van de kwetsbaren is toch ook eigen belang?
En waar zadelen we onze kinderen en kleinkinderen mee op, economisch en financieel gezien?
De onkosten die we nu maken zullen toch op één of andere manier, is het niet in 2021 dan wel later, terug betaald moeten worden.

16again
Berichten: 16408
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
19 sep 2020 08:04
Kan zijn, 16again, maar we zijn nog lang niet van Corona af
Zeg ik dat dan?

sylvesterb
Berichten: 5052
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Jose2501 schreef:
19 sep 2020 08:02
Met zo weinig doden op zoveel besmettingen begrijp ik niet waarom het zoveel mensen moeilijk wordt gemaakt normaal te leven.
Als eerste zijn het aantal doden geen grond voor de maatregelen maar zijn de ziekenhuis opnamen + IC opnamen dit. Het aantal doden is nu ook lager omdat we meer kennis hebben van het virus.

Hoewel deze aantallen nog acceptabel zijn kan dit zonder extra maatregelen weer oncontroleerbaar worden. Nu geen extra maatregelen zou betekenen dat de aantallen enkel maar omhoog gaan en dan kom je weer in de situatie zoals tijdens de 1ste golf. Ziekenhuizen die geen gewone zorg meer kunnen leveren en dit heeft op langere termijn enorme gevolgen, dit is ook wel gebleken na de 1ste golf.

Ik snap dat het voor horeca ondernemers extreem vervelend is. Maar als we ons allemaal gewoon aan de richtlijnen houden dan verspreid het virus zich gewoon minder snel en kunnen de maatregelen weer opgegeven worden.

Het is gewoon wachten op een vaccin. Als een groot deel is gevaccineerd en we jaarlijks de risico groepen hierin voorzien dan zal Corona gewoon een griepje zijn of zelfs verdwijnen. De angst dat we nu elk jaar een pandemie krijgen is nergens op gebaseerd, de laatste pandemie voor Corona was ook 100 jaar geleden.

16again
Berichten: 16408
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

sylvesterb schreef:
19 sep 2020 13:40
Als eerste zijn het aantal doden geen grond voor de maatregelen maar zijn de ziekenhuis opnamen + IC opnamen dit.
Aantal zekenhuis opnames stijgt nauwelijks in vergelijking met een maand terug
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
En huidige aantal is 30x lager dan eind maart
Idem dito voor overledenen per dag, ook op bovenstaande URL

Aan die grafieken zie ik weinig alarmerends

Moneyman
Berichten: 31253
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het gaat ook niet om de hoogte van de absolute getallen, maar om de (ontwikkelingen in) stijging die zichtbaar is.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ik heb ook het vermoeden dat ze hebben geleerd van de behandelmethode die, via autopsie aangetoond, niet de juiste bleek te zijn.
Want veel problemen leken achteraf verkeerd ingeschat, aangezien de trombose initieel helemaal niet als diagnose was gesteld.

Als ze daar nu beter op kunnen reageren zijn de IC opnames wellicht een stuk lager en is het gevaar van het virus wellicht ook veel minder.
Maarja, er zijn wel heel veel inentingen besteld.. :idea:

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het internet staat er vol mee. Persoonlijk vind ik hem niet de aangewezen persoon om maatregelen aan op te hangen.

Moneyman
Berichten: 31253
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik ben alles behalve een fan van De Hond. Maar zijn aerosolen-verhaal klinkt niet onlogisch, en de mate waarin er vanuit de regering niet op wordt geacteerd vind ik spannend.

16again
Berichten: 16408
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
19 sep 2020 14:16
Het gaat ook niet om de hoogte van de absolute getallen, maar om de (ontwikkelingen in) stijging die zichtbaar is.
Alleen in aantal bij de GGD gemelde patiënten zie ik een stijging, maar bij ziekenhuisopnames en sterfgevallen juist niet.

Moneyman
Berichten: 31253
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
19 sep 2020 15:50
Moneyman schreef:
19 sep 2020 14:16
Het gaat ook niet om de hoogte van de absolute getallen, maar om de (ontwikkelingen in) stijging die zichtbaar is.
Alleen in aantal bij de GGD gemelde patiënten zie ik een stijging, maar bij ziekenhuisopnames en sterfgevallen juist niet.
Heb je de persconferentie niet geluisterd?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Het zou ook nog goed kunnen dat besmette ouderen niet eens meer kiezen voor opname, door de beelden vh voorjaar en gewoon thuis rustig overlijden en onder de radar blijven.

16again
Berichten: 16408
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
19 sep 2020 16:09
16again schreef:
19 sep 2020 15:50
Moneyman schreef:
19 sep 2020 14:16
Het gaat ook niet om de hoogte van de absolute getallen, maar om de (ontwikkelingen in) stijging die zichtbaar is.
Alleen in aantal bij de GGD gemelde patiënten zie ik een stijging, maar bij ziekenhuisopnames en sterfgevallen juist niet.
Heb je de persconferentie niet geluisterd?
Ik heb het gedaan met de samenvattig
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... udige-taal
Open deur dat mensen regels minder goed naleefden. Grapperhaus kan erover meepraten.
En in de horeca wordt Corona blijkbaar pas na 00:00 besmettelijk.

Ook een maand terug hadden we zo'n discussie, ook toen was volgens de doemdenkers het R-getal 1,19.
Wat nog steeds niet is terug te zien in aantal doden/ziekenhuisopnames
algemeen-f162/coronavirus-algemeen-topi ... l#p2777232

Wellicht zijn het veelal jongeren die besmet raken, maar niet in ziekenhuis belanden . Of erger

witte angora
Berichten: 32058
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Lowieze schreef:
19 sep 2020 10:12
witte angora schreef:
19 sep 2020 09:35
Klopt, als mensen in de risico-groep zelf het risico opzoeken, dan moeten ze dat zelf weten. Maar dan ook niet klagen als er weer een strenge lock-down komt omdat er teveel mensen op de IC liggen.

Er wordt wel zoveel op jongeren en studenten afgegeven dat die zich niet aan de maatregelen houden, maar de ouderen doen er net zo hard, en misschien nog wel harder, aan mee.
Nou kan ik me iemand herinneren die begin maart, toen de maatregelen net van toepassing waren en er gewaarschuwd werd alleen naar de winkel te gaan als het echt noodzakelijk was, in 2 weken tijd 8 keer naar de supermarkt ging om een speciaal product te zoeken.
Misschien af en toe eens even in de spiegel kijken?
Je loopt weer eens lekker te katten. Ik zit dus niet in de risicogroep. En ik hoor niet tot de groep jongeren die alle adviezen negeert.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee, u gaat op een stralende dag naar de Zaanse Schans, verbaast zich erover dat het druk is en dat de mensen geen rechts houden.
En al die overbodige bezoeken aan die supermarkt voor een potje van het een of ander, maakt dat er in ieder geval een klant overbodig in die super aanwezig was.

witte angora
Berichten: 32058
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ga naar de Zaanse Schans omdat het in het museum waar ik naar toe wilde niet nodig is om je te registeren. Conclusie: het is er rustig. Dat bleek achteraf dus tegen te vallen. Maar waarom is het vreemd als ik me erover verbaas dat mensen geen rechts houden? Dat wordt overal gepropageerd, maar op sommige plekken bar slecht nageleefd. Wat is er mis mee om je er over te verbazen?

En wie bepaalt er of mijn bezoeken aan de supermarkt overbodig zijn? Jullie weten niets van me, enkel wat er door jullie filter heen is blijven hangen, om er vervolgens een onnodige draai aan te geven.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

We weten enkel wat u zelf neergezet hebt.

U zit voortdurend af te geven op ouderen die zich niet aan de regels zouden houden.

Maar dat doet u dus zelf ook niet. Mag van mij, maar houd dan op over anderen.

witte angora
Berichten: 32058
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Sorry Lady, ik hou me juist wél aan de regels. Dat leg ik iedere keer uit. Maar dat wil je kennelijk niet weten.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, met in uw achterhoofd, wat doen al die oudjes buiten, net nu ik wil wandelen, wil zwemmen, naar een museum, of naar de super.

Kunnen die voor hun eigen “veiligheid” niet beter achter de geraniums blijven zitten?

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Jose2501 schreef:
19 sep 2020 14:48
@jablan jullie moeten weer in quarantaine? Terwijl jullie al besmet zijn geweest? Wij hebben doktersverklaring. Jullie niet?
We hebben sleutelposities met voorbeeldfunctie en werkelijk, zwaaien met doktersverklaring heeft een averechts effect. Mensen worden jaloers, het levert roddel en achterklap op en nu direct aan het werk gaan, gaat ten koste van onze geloofwaardigheid. Uiteindelijk gaat het maar om 6 werkdagen, niet de moeite waard.
fonsflons schreef:
19 sep 2020 15:10
Zijn hier meer mensen bekend met de onderzoeken van Maurice de Hond ivm aerosolen en wijze van besmettingen?
Maurice de Hond volg ik niet, maar aerosolen spelen in de Duitstalige landen een grote rol in alle discussies. Juist de kans op besmetting door aerosolen is een belangrijk argument achter de mondkapjesplicht in de rest van Europa. Simpel voorbeeld om aerosolen zichtbaar te maken: uitademen op een koud glas of een bril. Je ziet direct hoeveel vocht in je adem zit.

Lowieze
Berichten: 6884
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

“Sommige wetenschappers denken dat onze weerstand in de winter slechter is. ,,Een lage dosis vitamine D speelt daarbij een rol'', stelt de Groningse biomedisch natuurkundige Reindert Graaff. Ons lichaam maakt vitamine D zelf aan onder invloed van zonlicht, dat draagt bij aan een goede werking van het immuunsysteem. ,,Studies tonen aan dat mensen met een vitamine D-tekort ernstiger ziek worden van corona'', zegt Graaff.

Hij wijst op onderzoek in het Duitse Heidelberg, waaruit bleek dat coronapatiënten met een vitamine D-tekort vijf keer vaker aan de beademing kwamen en achttien keer zo vaak overleden. Spaans onderzoek concludeerde dat coronapatiënten die vitamine D kregen significant minder vaak op de ic belandden. Nu de donkere dagen naderen, is het volgens Graaff voor groepen die weinig vitamine D binnenkrijgen extra belangrijk supplementen te slikken. Dat zijn bijvoorbeeld ouderen en mensen met een donkere huidskleur. Niet iedereen is van de werking overtuigd. Het RIVM laat weten 'niet actief bezig te zijn met vitamine D in relatie tot Covid-19'. Volgens het Voedingscentrum is onvoldoende aangetoond dat extra vitamine D het risico op infectie met corona vermindert. Peter van der Voort, hoofd intensive care UMC Groningen: ,,In theorie klopt het, maar op de ic's lukt het niet om het echt hard te maken.'' “

Bron: AD

Jammer dat het RIVM hier niet mee bezig is. Ook huisartsen besteden er veel te weinig aandacht aan dat ouderen boven de 70 jaar, juist de risicogroep voor het coronavirus, vaak een tekort hebben aan vitamine D.
Nog steeds wordt dat niet belangrijk genoeg gevonden, terwijl het heel eenvoudig via supplementen aangevuld kan worden.

Gesloten