Een niet besteld pakket ontvangen

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Moneyman

Re: Een niet besteld pakket ontvangen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
26 okt 2024 22:05
Ik zou het “als een goed huisvader” bewaren, en natuurlijk ook alle correspondentie. Ik zou zelf ook per aangetekende brief sommeren binnen veertien dagen het pakket te laten ophalen, en zo niet, dat ik dan aanneem dat de eigendom om niet (dwz gratis) op mij is overgegaan.
Dat zet wel lekker druk, maar werkt niet zo. Eigendom kan niet overgaan door middel van een eenzijdige verklaring.

Francesco26

Ongelezen bericht door Francesco26 »

madfred schreef:
25 okt 2024 18:46
Een vriend van me heeft iets besteld bij een bedrijf. Dat pakketje is na twee dagen geleverd, alles goed dus. Maar niet helemaal, hij kreeg namelijk niet één maar twee pakketten geleverd. Hij heeft voor beide pakketten voor ontvangst getekend. Hij had namelijk per abuis twee keer dezelfde bestelling gedaan. na telefonisch contact (toen lukte het wel) werd hem verzekerd dat het zou worden geregeld. Hij dacht dus dat hij toch twee keer dezelfde pakket had gekregen.
Beide pakketeten stonden op zijn naam, adres etc klopt allemaal. Maar, het tweede pakket heeft hij nooit besteld, en dus ook niet betaald.
Nu wil hij geen gedoe hebben, dus hij wil dat pakket terugsturen/laten ophalen. Hij heeft al zeker twintig keer gebeld, krijgt nu niemand meer aan de lijn. Op WhatsApp wordt niet gereageerd, ook niet op email.
Zoals gezegd wil hij het pakket niet houden, maar hoever en hoelang moet je doorgaan om het te corrigeren.
Het is ook niet echt een kleinigheidje, ik schat dat de waarde van het pakket meer dan €1000 is!
Ik begrijp hieruit dat het tweede pakket een verkeerd pakket was. Hiervoor is je vriend terugbetaald. Tot zover alles goed.

Maar wat ik niet begrijp of geloof is dat je vriend nu ineens geen contact kan krijgen waar dat eerder wel lukte.

En je kan toch gewoon het dure pakket aangetekend terugsturen naar de verzender.

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Doe niet zo moeilijk, hou dat pakket, en heb je over een jaar nog niks gehoord, is het winst.
Als de verzender echt niet bereikbaar is zou ik het nooit op de gok terugsturen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Erthanax schreef:
26 okt 2024 22:05
Ik zou zelf ook per aangetekende brief sommeren binnen veertien dagen het pakket te laten ophalen, (...).
Ik zou hier zelf echt geen geld aan uitgeven. Ik zou zelf per brief of e-mail aangeven dat ze het moeten komen ophalen, dat ik het pakket zelf niet tot in de eeuwigheid kan bewaren en dus op een bepaalde datum zal weggooien. Gelet op de waarde zou ik er rekening mee houden dat het terugverzonden moet worden. Als er ruimte op zolder is, dan kun je het altijd daar stallen.

Plaats reactie