ZeerPrivé schreef: ↑13 apr 2019 13:00
Nee, dat past NIET prima, je gaat volledig off-topic. Erger nog, je kaapt het topic. De vraag is 'ABN AMRO vraagt naar toelichting over herkomst vermogen'.
Ik toon aan met mijn eigen voorbeeld, dat banken de voorliggende gegevens NIET gebruiken en de privacy schenden wanneer ze letterlijk gaan vragen waarom je een overmaking maakt naar een andere bank. De herkomst en de gemaakte overboeking zijn niet mis te verstaan en aan hand van de tekst op de overboeking te controleren geweest.
Dàt banken daarentegen bij hun volle verstand zèlf boekingen doen die niet door de beugel kunnen is een tweede punt en als derde punt heeft @Lady gevraagd "wie deze banken dan de hand boven het hoofd houdt".
Het zijn de samenhangen als uitkomst die uiteindelijk een antwoord op de gestelde vraag geven. Mogen banken vragen stellen die 'intiem' zijn en als tegenvraag, waarom vertrouwen de banken hun eigen collegá's niet en moeten zo nodig zèlf onderzoek doen, terwijl zij alleen maar een melding hoeven te doen bij een verdenking op praktijken die verdacht zijn.
Banken hebben inmiddels zoveel macht, dat zèlfs een rechter, (geheel volgens de wet), de verkeerden een gevangenisstraf kan opleggen, tenminste wanneer de gestelde eis in mijn CumEx-voorbeeld omgezet wordt.
NB. Zomaar één van de meldingen uit een Nederlandse krant ... (complottheorie?)
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b1d4b5bf/