LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ABN AMRO vraagt naar toelichting over herkomst vermogen
-
Re: ABN AMRO vraagt naar toelichting over herkomst vermogen
@snuffel1 ...
U heeft helemaal gelijk. De meerwaarde kan nog zijn, dat consumenten zich minder laten uitvragen door hun bank.
Wanneer je een goed geweten hebt zou het onderzoek niet tot een negatief besluit kunnen voeren. Hier ontbreekt nog een uitleg hoe/waar je een klacht kunt indienen over te opdringerige banken, die ook nog gaan dreigen.
NB. Banken beseffen niet, dat nu de roep om een neutrale Staatsbank voor geldverkeer zal gaan toenemen.
U heeft helemaal gelijk. De meerwaarde kan nog zijn, dat consumenten zich minder laten uitvragen door hun bank.
Wanneer je een goed geweten hebt zou het onderzoek niet tot een negatief besluit kunnen voeren. Hier ontbreekt nog een uitleg hoe/waar je een klacht kunt indienen over te opdringerige banken, die ook nog gaan dreigen.
NB. Banken beseffen niet, dat nu de roep om een neutrale Staatsbank voor geldverkeer zal gaan toenemen.
Hoezo ontbreekt? Daar is het Kifid voor.hänschen klein schreef: ↑13 apr 2019 15:17Hier ontbreekt nog een uitleg hoe/waar je een klacht kunt indienen over te opdringerige banken, die ook nog gaan dreigen.
-
@CB,
Misschien niet geheel onverwachts, maar ik deel uw Kifid-oplossing helemaal niet. Het Kifid is een organisatie die door de financiële branche zèlf in het leven is geroepen en pittig commentaar hierover wordt het best verwoord door de branche-insider Anton Rietveld, de columnist in het financiële gedeelte van de Telegraaf (oa. met de titel "schijnheilig Kifid").
1 - Eerst moet u echter altijd uw klacht bij de bank zèlf indienen
2 - Reageert de bank niet (naar uw tevredenheid) heeft u drie mogelijkheden:
3a. Neem contact op met het Kifid (een door de financiële branche zèlf in het leven geroepen organisatie...)
3b. Meld uw klacht bij de autoriteit AFM (Autoriteit Financiële Markten)
3c. Neem een vakjurist in de arm en ga met de klacht naar de rechter
https://www.afm.nl/nl-nl/consumenten/th ... nprocedure
https://info3701.wixsite.com/stopmisbru ... -het-Kifid
Misschien niet geheel onverwachts, maar ik deel uw Kifid-oplossing helemaal niet. Het Kifid is een organisatie die door de financiële branche zèlf in het leven is geroepen en pittig commentaar hierover wordt het best verwoord door de branche-insider Anton Rietveld, de columnist in het financiële gedeelte van de Telegraaf (oa. met de titel "schijnheilig Kifid").
3a. Neem contact op met het Kifid (een door de financiële branche zèlf in het leven geroepen organisatie...)
Gezien uw bovenstaande bijdrage, blijft mijn vraag: Hoezo ontbreekt nog een uitleg hoe/waar je een klacht kunt indienen. Deze heeft u, middels bovenstaande bijdrage, helemaal zelf beantwoord. Heeft u daar wel meer last van, om naar de bekende weg te vragen?hänschen klein schreef: ↑13 apr 2019 16:27@CB,
-
CB ...
Ik vind dit nogal een brutale opmerking van u, ben ik pas na úw post op zoek gegaan naar een antwoord, die ik mede gepost heb t.b.v. de vraagsteller, die nog steeds geen oplossing/voortgang heeft gemeld.
Ik vind dit nogal een brutale opmerking van u, ben ik pas na úw post op zoek gegaan naar een antwoord, die ik mede gepost heb t.b.v. de vraagsteller, die nog steeds geen oplossing/voortgang heeft gemeld.
-
Ik heb sterk de indruk dat ook deze TS kan worden bijgeschreven in het rijtje "One hit wonders".
(En soms om begrijpelijke reden).
v.d.Heyden
(En soms om begrijpelijke reden).
v.d.Heyden
-
Ik zal even mezelf herhalen, inclusief de OP die ik gequoted heb. Meer als dat is niet nodig, terwijl we inmiddels toch 4 pagina's verder zijn,
witte angora schreef: ↑11 apr 2019 14:10Maar waarom is dit voor jou zo'n probleem dat je een topic op dit forum opent? Geef gewoon de herkomst van het geld, en het is klaar. Of staan de rekeningen op twee verschillende namen? Wat bedoel je precies met: Tevens meldt de ABN AMRO dat de SNS rekening een éigen rekening' zou zijn.?JanvanZijderveld schreef: ↑11 apr 2019 09:36In verband met de aanschaf van een woning is er een relatief groot bedrag van een persoonlijke (particuliere) rekening van de SNS bank overgeboekt naar een particuliere rekening bij de ABN AMRO.
Nu wil de ABN AMRO graag weten:
- Hoe de herkomst van dit vermogen is opgebouwd, en
- Ontvangen ze graag documentatie ter onderbouwing.
Tevens meldt de ABN AMRO dat de SNS rekening een éigen rekening' zou zijn.
Indien niet tijdig wordt gereageerd, zal de bank zoals zij melden 'de relatie met u heroverwegen'.
Is dit normaal en mag de bank dit wel vragen?
Het heeft u er tenminste toe aangezet, om zelf te gaan zoeken en te vinden klaarblijkelijk. Heeft mijn brutale opmerking toch nog een positieve uitwerking gekregen op uw creativiteit.hänschen klein schreef: ↑13 apr 2019 17:08CB ...
Costnix
en witte angora
vinden dit leuk
@HK:
Voor zowel Follow The Money als De Correspondent moet men een abonnement nemen om de artikelen te kunnen lezen.
Voor zowel Follow The Money als De Correspondent moet men een abonnement nemen om de artikelen te kunnen lezen.
-
-
Voor kwaliteitskranten en opiniebladen betaalt men natuurlijk ook en die hebben véél kritiek op de banken, die inmiddels alweer meer verdienen dan voor de crisis.
Beide zojuist genoemde titels zijn overigens onafhankelijk en advertentievrij.
Ik kan uitsluiten dat ik vanuit deze berichtgevingen 'complettheoriën' heb geciteerd", [Tekst verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 15 apr 2019 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodig sneren uitdelen, over andere gebruikers spreken in plaats van over de inhoud
Reden: Onnodig sneren uitdelen, over andere gebruikers spreken in plaats van over de inhoud
Ik ben er inmiddels klaar mee, dus mij hoeft niemand meer te provoceren. Ik heb genoeg gewaarschuwd.
Volgens mij is het andersom , eh , wie is goseman ,die naam kom ik geregeld tegen .
Volgens mij is het andersom , eh , wie is goseman ,die naam kom ik geregeld tegen .
Theotrucker
, Lady1234
en moederslink
vinden dit leuk
En dat alles omdat meneer Van Zijderveld weigert inzage te geven in zijn bankrekening.
moederslink
vindt dit leuk
Je mist het punt, HK. Rechtrs die bankiers de hand boven het hoofd houden? Ik noem dat complottheorieën, en bovendien -de wérkelijke reden van mijn melding- volkomen off-topic.
-
@Momeyman ...
Jij mist hier het punt, daar ik het procesverloop had meegelinkt.
https://correctiv.org/aktuelles/cumex-f ... es-urteil/
https://www.openkamer.org/kamervraag/2018Z18896/
https://www.transparency.nl/nieuws/2018 ... belasting/
Ik neem het je niet kwalijk dat je de Duitse tekst niet kunt duiden (zoals je zelf eerder al eens elders aangaf), maar mij dan van complottheoriën te beschuldigen ...
Het recht kon in deze case door de rechter zodanig uitgelegd worden, dat de bankiers niet de schuldige waren en de onderzoekers met klokkenluiders veroordeelt worden. M.a.w. door een wettelijk geoorloofde, inhoudelijk gevaarlijke rechtspreking houdt de rechter, absoluut gezien, de 'misdadiger' (hier de bank) de hand boven het hoofd. Omdat ook Nederlandse banken zich onlangs niet aan de regels m.b.t. witwassen hielden, werd er een deal gesloten, een schikking, waarvoor de particulier niet in aanmerking komt, zèlfs vaak niet weet hoe hij zich kan weren bij te intieme vragen.
Hier gaat het indirect over de intimidatie van de ABN-Amro, de werkmethode die ik zelf bij de SNS heb ervaren en het omveld waarin banken telkens weer wegkomen bij grote vergrijpen. Off-topic ... gaan eerder andere deelnemers.
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 14 apr 2019 10:47, 3 keer totaal gewijzigd.
-
-
HK , waar het om gaat is dat u het hele topic naar u toe heeft getrokken. Het is uw vehaal geworden .
U hangt een heel verhaal op over de ' foute ' banken en hun handelswijze , en ja dat is sowieso ' kapen' en off-topic.
Ziet u dat niet?
U had beter een eigen topic kunnen openen over de werkwijze van foute en stoute banken.
De TS Jan van Zijderveld heeft slechts zijn ene post gedumpt en heeft zich verder niet meer laten zien.
flauw en ruzie uitlokkend ....bv :
: HK is hanschen klein
: MM is Moneyman
: WA is Witte Angora
Goseman bestaat hier niet, die man heet gosewijn .
U hangt een heel verhaal op over de ' foute ' banken en hun handelswijze , en ja dat is sowieso ' kapen' en off-topic.
Ziet u dat niet?
U had beter een eigen topic kunnen openen over de werkwijze van foute en stoute banken.
De TS Jan van Zijderveld heeft slechts zijn ene post gedumpt en heeft zich verder niet meer laten zien.
flauw en ruzie uitlokkend ....bv :
: HK is hanschen klein
: MM is Moneyman
: WA is Witte Angora
Goseman bestaat hier niet, die man heet gosewijn .
Theotrucker
vindt dit leuk
Graag on topic blijven. We hebben meldingen ontvangen en zullen hier maandag op terug komen.
-
Na het bericht van @Radar ....
vat ik, voordat er maandag slachtoffers gaan vallen, e.e.a. samen ... en geef extra persoonlijke informatie.
Over de topicvraag:
De ABN-Amro kan bij de SNSbank gewoon navraag doen over de herkomst van de overgemaakte som. PUNT!
Waarom dan mijn uitgebreidere commentaar?
Banken vertrouwen klaarblijkelijk elkaar onderling niet meer, hierdoor worden klanten het slachtoffer van te intieme vragen die volkomen onnodig gesteld worden, òf ... de bank heeft de opdracht gekregen om het meldpunt te ontlasten (alhoewel er de afgelopen jaren per jaar slechts vier meldingen per jaar werden gedaan), òf er wordt oneigenlijk geprobeerd een klant te behouden of te kunnen te wippen.
Mijn onderbouwing! en eigen ervaring, exclusief geschreven voor @Moneyman:
De SNS-bank wilde van mij onlangs weten, waarom ik een hoog bedrag naar een ander geldinstituut overmaakte (dat minder rente gaf dan de SNSbank!) ... een "opvallend" klantgedrag klaarblijkelijk.
Of ... was het een poging om het interessante bedrag bij de SNS te houden? Pure acquisitie en oneigenlijk misbruik maken van regelgeving dus, die daarvoor niet bedoeld is?
Of ... is dat wéér een complottheorie mijnerzijds, zoals al vaker werd gepost door u? Dat is, gezien de uitvoerige Nederlands en Duitse informatie dan eerder een moedwillige beschuldiging/beschadiging van mij.
De SNS kon in mijn geval duidelijk achterhalen waar het geld vandaan kwam en waar het geld naar toe ging. Geen enkele reden om méér mij te vragen waarom ik een overmaking naar een andere bank deed en daarmee dus hetzelfde verhaal als bij de vraagsteller van deze topic, waarop verder weinig èchte antwoorden te lezen zijn.
Nadat ik de SNS-medewerker telefonisch had uitgelegd, dat ik mijn SNS-garantiedepotsom al had verbruikt, moest ik bevestigen, dat de énige reden voor de overmaking naar een eerder nog niet voorgekomen Nederlands geldinstituut uitsluitend het gebruik willen maken van de garantiedepotregeling bij een andere bank was.
Ik proef in de oorspronkelijke topicvraag en mijn persoonlijke ervaring een misbruik maken van ... en wat enorm stoort is de gebruikte arrogante toon, dat de klant maar moet sporen ... 'of wij de relatie met u heroverwegen'.
Het ontbreken van een Nederlandse bank zonder winstoogmerk , waar ik al mijn boekingen kan organiseren, staat inmiddels al vaker ter debat en ik meen, dat we deze route snelsten moeten creëren om de (onnodige/oneigenlijke) vragen van de commerciële banken te kunnen ontlopen/vermijden.
Wanneer is een klant een verdachte en wanneer is het ónderzoeken' een ordinair snuffelen? Laten we realistisch blijven, iedere beetje witwasser, fraudeur en crimineel weet allang, dat en hoe hij deze larie-onderzoeken moet/kan omzeilen.
Daarom is deze topicvraag uiteindelijk zo interessant.
NB. Over een niet commerciële bank zou men tenslotte een spannende nieuwe topic kunnen aanmaken.
vat ik, voordat er maandag slachtoffers gaan vallen, e.e.a. samen ... en geef extra persoonlijke informatie.
Over de topicvraag:
De ABN-Amro kan bij de SNSbank gewoon navraag doen over de herkomst van de overgemaakte som. PUNT!
Waarom dan mijn uitgebreidere commentaar?
Banken vertrouwen klaarblijkelijk elkaar onderling niet meer, hierdoor worden klanten het slachtoffer van te intieme vragen die volkomen onnodig gesteld worden, òf ... de bank heeft de opdracht gekregen om het meldpunt te ontlasten (alhoewel er de afgelopen jaren per jaar slechts vier meldingen per jaar werden gedaan), òf er wordt oneigenlijk geprobeerd een klant te behouden of te kunnen te wippen.
Mijn onderbouwing! en eigen ervaring, exclusief geschreven voor @Moneyman:
De SNS-bank wilde van mij onlangs weten, waarom ik een hoog bedrag naar een ander geldinstituut overmaakte (dat minder rente gaf dan de SNSbank!) ... een "opvallend" klantgedrag klaarblijkelijk.
Of ... was het een poging om het interessante bedrag bij de SNS te houden? Pure acquisitie en oneigenlijk misbruik maken van regelgeving dus, die daarvoor niet bedoeld is?
Of ... is dat wéér een complottheorie mijnerzijds, zoals al vaker werd gepost door u? Dat is, gezien de uitvoerige Nederlands en Duitse informatie dan eerder een moedwillige beschuldiging/beschadiging van mij.
De SNS kon in mijn geval duidelijk achterhalen waar het geld vandaan kwam en waar het geld naar toe ging. Geen enkele reden om méér mij te vragen waarom ik een overmaking naar een andere bank deed en daarmee dus hetzelfde verhaal als bij de vraagsteller van deze topic, waarop verder weinig èchte antwoorden te lezen zijn.
Nadat ik de SNS-medewerker telefonisch had uitgelegd, dat ik mijn SNS-garantiedepotsom al had verbruikt, moest ik bevestigen, dat de énige reden voor de overmaking naar een eerder nog niet voorgekomen Nederlands geldinstituut uitsluitend het gebruik willen maken van de garantiedepotregeling bij een andere bank was.
Ik proef in de oorspronkelijke topicvraag en mijn persoonlijke ervaring een misbruik maken van ... en wat enorm stoort is de gebruikte arrogante toon, dat de klant maar moet sporen ... 'of wij de relatie met u heroverwegen'.
Het ontbreken van een Nederlandse bank zonder winstoogmerk , waar ik al mijn boekingen kan organiseren, staat inmiddels al vaker ter debat en ik meen, dat we deze route snelsten moeten creëren om de (onnodige/oneigenlijke) vragen van de commerciële banken te kunnen ontlopen/vermijden.
Wanneer is een klant een verdachte en wanneer is het ónderzoeken' een ordinair snuffelen? Laten we realistisch blijven, iedere beetje witwasser, fraudeur en crimineel weet allang, dat en hoe hij deze larie-onderzoeken moet/kan omzeilen.
Daarom is deze topicvraag uiteindelijk zo interessant.
NB. Over een niet commerciële bank zou men tenslotte een spannende nieuwe topic kunnen aanmaken.
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 14 apr 2019 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat sluit ook aan op mijn vermoeden, dat de banken meldingen zoveel mogelijk proberen te voorkomen. Mijn inziens helemaal verkeerd, juist aan de hand van meldingen kunnen crimineeltjes in de kraag gevat worden.hänschen klein schreef: ↑14 apr 2019 13:06Banken vertrouwen klaarblijkelijk elkaar onderling niet meer, hierdoor worden klanten het slachtoffer van te intieme vragen die volkomen onnodig gesteld worden òf ... de bank heeft de opdracht gekregen om het meldpunt te ontlasten (alhoewel er de afgelopen jaren per jaar slechts vier meldingen per jaar werden gedaan).....