Natuurlijk wel. MM geeft aan dat een apparaat geleverd wordt op moment X terwijl dat niet kan, omdat het uberhaupt neit op voorraad is. Dat is een leugen. De logistieke factoren die jij noemt, maken dat niet anders: als je geen zicht hebt op wat je kunt waarmaken, moet je simpelweg geen concrete toezeggingen doen.NeoDutchio schreef: ↑17 apr 2019 10:33Een leugen is ook een beschuldiging die je moet kunnen bewijzen. (...) Maar dat betekend niet dat MM leugens verteld.
Ja, dat geldt voor belofte 1, maar niet voor belofte 2 en belofte 3. En dat weet je -ondanks dat je het stelselmatig negeert in je reacties- heel goed.NeoDutchio schreef: ↑17 apr 2019 10:33MM kon de belofte waarmaken, maar dit kon niet doorgaan door het beschadigde product. Het is dus geen feitelijke onjuistheid geweest om bij de verkoop te vermelden dat het de volgende dag geleverd zou gaan worden.
Leuk statement, maar er is geen sprake van invulling van interpretatieruimte. De bewuste situatie wordt nota bene letterlijk genoemd in de wet. Natuurlijk mag jij vinden dat de zon vierkant is (het staat je immers vrij te vinden wat je wilt vinden, net zoals je leest hoe je wilt lezen), maar ik durf het prima aan om te zeggen dat dat een onjuist standpunt is.NeoDutchio schreef: ↑17 apr 2019 10:33Het is in strijd met uw interpretatie van de wet. Ik lees het op mijn manier. Beide zijn wij geen rechter van deze zaak. Mocht TS overtuigd zijn dat hij misleid is moet hij/zij er werk van maken. Dan mag de rechter zich er over buigen en die bepaald of het misleiding is of niet. In uw ogen wel, in mijn ogen niet. En zo mag iedereen zijn standpunt innemen en onderbouwen. Echter kunnen wij beide niet voor een ander bepalen wat goed of fout is.
Mooi voorbeeld, dank je wel. Je bevestigt perfect mijn punt. In de situatie dat er sprake zou zijn van een rechtsvaardigingsgrond zal je namelijk gewoon schuldig bevonden worden, maar zonder oplegging van straf. Oftewel: rood blijft inderdaad rood. Als ik het even voor je vertaal naar de casus: misleiding blijft misleiding.NeoDutchio schreef: ↑17 apr 2019 10:40Ieder mag zijn standpunt innemen en onderbouwen. Niemand mag door rood rijden en toch zijn er uitspraken dat de boete ingetrokken wordt. Simpelweg omdat een rechter bepaald of het zo is, of dat er oorzaken zijn die zaken rechtvaardigen. U zegt schijnbaar het is flauwe kul, rood is rood. Ik zeg, ik moest ruimte maken voor een voorrangsvoertuig.