Helaas voor u, ik ben ooit vrijgesproken voor het parkeren op een plek voor vergunninghouders zonder in het bezit te zijn van een vergunning. De reden die gegeven werd is dat er wel een verkeersbord stond (je zou dus zeggen schuldig), echter stond deze onder een boom en was niet zichtbaar (in uw interpretatie schuldig zonder oplegging van straf). Door de bouwwerkzaamheden daar was de parkeerplaats aangepast, de plekken voor vergunninghouders tijdelijk ergens anders geplaatst en voor het verzette verkeersbord waren bouwhekken geplaatst (vrijspraak omdat door de bouwhekken de indruk er was dat de bebording niet geldig was op dat moment, wat wel bleek te zijn).Moneyman schreef: ↑17 apr 2019 10:51Mooi voorbeeld, dank je wel. Je bevestigt perfect mijn punt. In de situatie dat er sprake zou zijn van een rechtsvaardigingsgrond zal je namelijk gewoon schuldig bevonden worden, maar zonder oplegging van straf. Oftewel: rood blijft inderdaad rood. Als ik het even voor je vertaal naar de casus: misleiding blijft misleiding.
Ondanks dat er bebording stond en ik overduidelijk op een plek voor vergunninghouders stond ben ik toch vrijgesproken.