LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic
Re: Coronavirus - algemeen topic
Dichtgeweven stof: keper of steeklakens.
Jablan
vindt dit leuk
IS dat zo, of is dat vooral jouw eigen 'conclusie'?Oftewel: we maken niet alles meer bekend. Fout - het achterhouden van informatie leidt weer tot het vergroten van de angst en paniek en verkleint het vertrouwen in de overheidsaanpak.
angel1978 schreef: ↑31 mar 2020 14:22en wederom doet Kees exact hetzelfde:tttlocke schreef:
Je kunt best vergelijkingen maken tussen landen, maar niet op de manier die Kees2850 doet.
Je moet daar andere informatie bij betrekken.
Die informatie is beschikbaar én hier aangereikt.
Maar ze wordt door Kees2850 opzichtig genegeerd.
Die blijft zijn mantra gewoon herhalen, alle weerlegging ten spijt.
Jablan
vindt dit leuk
Op dit moment nog een eigen conclusie, maar wel op basis van de talrijke enquêtes en de basishoudingen in de verschillende landen. Italië, Spanje, Frankrijk: maatregelen moeten worden afgedwongen, omdat niemand de overheid echt serieus neemt. Oost-Europa: overheid kun je niet vertrouwen. Daar zie je weer, dat de beperkingen heel snel zijn ingevoerd, terwijl er nog nauwelijks gevallen waren en met uitzondering van Hongarije de gezondheidsinstituten extreem open en transparant communiceren, juist om de bevolking mee te krijgen.
In NL onderzoekt 1Vandaag wekelijks het vertrouwen. Even afwachten en we weten of mijn conclusie klopt of net te negatief was
-
Ik houd geen énkel cijfer meer bij, heb het opgegeven en ik word er naar van.
Volgend jaar zal uit allerlei grafieken wel het een en ander helemaal duidelijk zijn.
Hoe Corona zich verhoudt tot een ' gewone ' griepepidemie , hoe de economie er wereldwijd voorstaat.
Ik concentreer mij nu vooralsnog op gezond blijven en niet heel bang te worden.
Wat betreft de maatregelen, ik denk dat het eea nog wordt vastgehouden tot zeker eind mei.
De piek wordt immers eind mei verwacht?
Volgend jaar zal uit allerlei grafieken wel het een en ander helemaal duidelijk zijn.
Hoe Corona zich verhoudt tot een ' gewone ' griepepidemie , hoe de economie er wereldwijd voorstaat.
Ik concentreer mij nu vooralsnog op gezond blijven en niet heel bang te worden.
Wat betreft de maatregelen, ik denk dat het eea nog wordt vastgehouden tot zeker eind mei.
De piek wordt immers eind mei verwacht?
witte angora
vindt dit leuk
Gisteren minder, vandaag fors meer. Opgespaard, voor hoog cijfer nodig ter justificatie van aankondiging van nieuwe maatregelen vanavond?RIVM schreef:Het dodental als gevolg van het coronavirus is gestegen met 175, meldt het RIVM. De patiënten zijn niet allemaal in het afgelopen etmaal overleden.
-
Net bij een goede vriend geweest die bij een kinderboerderij werkt. Die is momenteel dus gesloten. En dan ga je je afvragen: uiteindelijk gaan alle maatregelen stap voor stap afgeschaald worden. Kunnen mensen dit jaar nog met vakantie? Naar het buitenland zal het sowieso niet meer worden. Dus gaan mensen dagjes uit in eigen land. Of ze blijven dichter bij huis en gaan er dan op uit. Dan gaan ze met de kinderen massaal naar de kinderboerderij, als die open is. Dat is immers leuk, en je bent er met de kinderen even uit. Of ze gaan massaal naar het zwembad, de speeltuin, of wat anders.
Ik denk dat er nu al goed nagedacht moet worden over hoe, wat en wanneer er afgeschaald gaat worden. Voordat er op verschillende plekken een massale drukte is, met een risico op een hernieuwde uitbraak. Dat moet je niet willen denk ik.
Ik denk dat er nu al goed nagedacht moet worden over hoe, wat en wanneer er afgeschaald gaat worden. Voordat er op verschillende plekken een massale drukte is, met een risico op een hernieuwde uitbraak. Dat moet je niet willen denk ik.
serieus...?16again schreef: ↑31 mar 2020 15:04Gisteren minder, vandaag fors meer. Opgespaard, voor hoog cijfer nodig ter justificatie van aankondiging van nieuwe maatregelen vanavond?RIVM schreef:Het dodental als gevolg van het coronavirus is gestegen met 175, meldt het RIVM. De patiënten zijn niet allemaal in het afgelopen etmaal overleden.
Lady1234
vindt dit leuk
Ja, op teletekst stond ook de kanttekening erbij dat dit niet de cijfers van 1 dag waren.
-
Die kanttekening lees ik al enkele dagen.
tttlocke
vindt dit leuk
heb liever dat ziekenhuizen en zorgverleners bezig zijn met hun patiënten die de aandacht verdienen ipv zorgen dat alle cijfertjes up-to-date zijn voor op een website of in het journaal.. Laat ze maar een dag achter lopen, lekker belangrijk.
Theotrucker
, moederslink
en Jablan
vinden dit leuk
Ik geloof niet dat dat er achter zit. Het aantal nieuwe geconformeerde besmetting is juist lager dan gisteren en gisteren weer lager dan eergisteren.16again schreef: ↑31 mar 2020 15:04Gisteren minder, vandaag fors meer. Opgespaard, voor hoog cijfer nodig ter justificatie van aankondiging van nieuwe maatregelen vanavond?RIVM schreef:Het dodental als gevolg van het coronavirus is gestegen met 175, meldt het RIVM. De patiënten zijn niet allemaal in het afgelopen etmaal overleden.
1104
884
845
722
Reeds op deze dinsdag is mijn droevige voorspelling bereikt, de eerste 1000 Nederlandse doden zijn een feit.BL2 schreef: ↑29 mar 2020 14:25Aanstaande woensdag zijn de eerste 1000 doden te betreuren in Nederland. Dat even uitzetten naar de piek in eind mei, dat is nog 2 volle maanden elke dag een stijging, dan kan je daar een heel droevige berekening op los laten. Er komen nog duizenden en duizenden doden bij als er NU niet heel hard wordt ingegrepen !
Helaas kan ik niet positiver zijn, het zal de harde realiteit zijn !
Buiten zie je een vreemd beeld, vooral de 70+ trekt er massaal op uit met fiets en OV ! Dit gaat compleet fout lopen.
moederslink
vindt dit leuk
moederslink
, Jablan
en alfatrion
vinden dit leuk
Joh!Kees2850 schreef: ↑31 mar 2020 13:01Hier de officiële cijfers waaruit ik mijn berekening maakte: https://localfocus2.appspot.com/5e6f877460e13
Kun je per land aanklikken.
Voor de oppervlakkige lezer even een beknopte weergave van wat eraan vooraf ging. Wie K, A, en E zijn, dat ga ik niet uitleggen.
K: rekent en trekt conclusie
A: K, je moet niet alleen naar de cijfers kijken.
K: A, dus jij denkt dat overheid verwarring wil stichten?
E: K, dat zegt A niet en die conclusie kunt u niet trekken uit A's bericht.
K: E, hier de officiële cijfers.
Kees2850, duidelijker kan ik het niet maken. U geeft geen antwoord op gestelde vragen, maar brengt voortdurend andere punten in, die helemaal niet ter discussie stonden.
Moneyman
, moederslink
en tttlocke
vinden dit leuk
Ook dat is een aanname. Ik denk dat de meeste mensen in landen in lockdown net zoveel mensen tegenkomen binnen 1-2 meter als de mensen in landen met maatregelen zoals hier. Tenminste, als ze zich aan de regels houden. En doen ze dat niet, waaruit blijkt dat ze dat bij een lockdown ineens wel gaan doen?
Hier wordt toch niet onze situatie vergeleken met een lockdown?Nijogeth schreef: ↑31 mar 2020 16:08Ook dat is een aanname. Ik denk dat de meeste mensen in landen in lockdown net zoveel mensen tegenkomen binnen 1-2 meter als de mensen in landen met maatregelen zoals hier. Tenminste, als ze zich aan de regels houden. En doen ze dat niet, waaruit blijkt dat ze dat bij een lockdown ineens wel gaan doen?
Dit zijn uitspraken van het RIVM die uitgaan van de situatie die we nu hebben ( en de maatregelen van nu ) t.o.v. geen maatregelen.
moederslink
vindt dit leuk
Hmm ja. Dacht dat het nog over de cijfers van andere landen ging. Er wordt ook zo met cijfers gesmeten hier.
Maarja, ook dan is het nog steeds een aanname of het daadwerkelijk sneller was gegaan zonder maatregelen. En als het sneller was gegaan of het wel zodanig sneller was gegaan dat het de volgende crisis waard is.
Maarja, ook dan is het nog steeds een aanname of het daadwerkelijk sneller was gegaan zonder maatregelen. En als het sneller was gegaan of het wel zodanig sneller was gegaan dat het de volgende crisis waard is.
Maar dat is een aanname die wordt gedaan op basis van wat we weten over hoe virussen zich gedragen en in welke mate deze besmettelijk zijn.. Meestal ( eigenlijk altijd ) zie je de besmettingen exponentieel groeien ( 1 besmet persoon besmet 2 nieuwe personen ). Dus als je niets doet, groeit het exponentieel. Dan kun je dus wel degelijk een redelijk onderbouwde aanname doen hoe het zou zijn geweest als we niets hadden gedaan.Nijogeth schreef: ↑31 mar 2020 16:25Hmm ja. Dacht dat het nog over de cijfers van andere landen ging. Er wordt ook zo met cijfers gesmeten hier.
En ja, dat zijn aannames.. Maar ze komen niet zomaar uit de lucht vallen.