LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

alfatrion

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door alfatrion »

16again schreef:
31 mar 2020 15:04
RIVM schreef:Het dodental als gevolg van het coronavirus is gestegen met 175, meldt het RIVM. De patiënten zijn niet allemaal in het afgelopen etmaal overleden.
Gisteren minder, vandaag fors meer. Opgespaard, voor hoog cijfer nodig ter justificatie van aankondiging van nieuwe maatregelen vanavond?
Ik geloof niet dat dat er achter zit. Het aantal nieuwe geconformeerde besmetting is juist lager dan gisteren en gisteren weer lager dan eergisteren.

1104
884
845
722

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

BL2 schreef:
29 mar 2020 14:25
Aanstaande woensdag zijn de eerste 1000 doden te betreuren in Nederland. Dat even uitzetten naar de piek in eind mei, dat is nog 2 volle maanden elke dag een stijging, dan kan je daar een heel droevige berekening op los laten. Er komen nog duizenden en duizenden doden bij als er NU niet heel hard wordt ingegrepen !

Helaas kan ik niet positiver zijn, het zal de harde realiteit zijn !
Reeds op deze dinsdag is mijn droevige voorspelling bereikt, de eerste 1000 Nederlandse doden zijn een feit.

Buiten zie je een vreemd beeld, vooral de 70+ trekt er massaal op uit met fiets en OV ! Dit gaat compleet fout lopen.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

Kees2850 schreef:
31 mar 2020 14:45
Ondanks al die maatregelen.
Dankzij die maatregelen toch?

Zonder maatregelen had het er een stuk beroerder uitgezien.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Kees2850 schreef:
31 mar 2020 13:01
Erthanax schreef:
31 mar 2020 12:40
Kees2850 schreef:
31 mar 2020 12:28
Dus al die officiële instanties publiceren die cijfers om beetje verwarring te stichten?
Dat is niet wat Angel1978 schrijft. Dat is niet een conclusie die Angel1978 trekt, of die uit haar/zijn bericht getrokken kan worden. U probeert Angel1978 een onjuiste opvatting aan te wrijven.
Hier de officiële cijfers waaruit ik mijn berekening maakte: https://localfocus2.appspot.com/5e6f877460e13
Kun je per land aanklikken.
Joh!

Voor de oppervlakkige lezer even een beknopte weergave van wat eraan vooraf ging. Wie K, A, en E zijn, dat ga ik niet uitleggen.

K: rekent en trekt conclusie
A: K, je moet niet alleen naar de cijfers kijken.
K: A, dus jij denkt dat overheid verwarring wil stichten?
E: K, dat zegt A niet en die conclusie kunt u niet trekken uit A's bericht.
K: E, hier de officiële cijfers.

Kees2850, duidelijker kan ik het niet maken. U geeft geen antwoord op gestelde vragen, maar brengt voortdurend andere punten in, die helemaal niet ter discussie stonden.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

tttlocke schreef:
31 mar 2020 15:46
Kees2850 schreef:

Ook dat is een aanname. Ik denk dat de meeste mensen in landen in lockdown net zoveel mensen tegenkomen binnen 1-2 meter als de mensen in landen met maatregelen zoals hier. Tenminste, als ze zich aan de regels houden. En doen ze dat niet, waaruit blijkt dat ze dat bij een lockdown ineens wel gaan doen?

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
31 mar 2020 16:08
tttlocke schreef:
31 mar 2020 15:46
Kees2850 schreef:

Ook dat is een aanname. Ik denk dat de meeste mensen in landen in lockdown net zoveel mensen tegenkomen binnen 1-2 meter als de mensen in landen met maatregelen zoals hier. Tenminste, als ze zich aan de regels houden. En doen ze dat niet, waaruit blijkt dat ze dat bij een lockdown ineens wel gaan doen?
Hier wordt toch niet onze situatie vergeleken met een lockdown?
Dit zijn uitspraken van het RIVM die uitgaan van de situatie die we nu hebben ( en de maatregelen van nu ) t.o.v. geen maatregelen.

Nijogeth

Hmm ja. Dacht dat het nog over de cijfers van andere landen ging. Er wordt ook zo met cijfers gesmeten hier.

Maarja, ook dan is het nog steeds een aanname of het daadwerkelijk sneller was gegaan zonder maatregelen. En als het sneller was gegaan of het wel zodanig sneller was gegaan dat het de volgende crisis waard is.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
31 mar 2020 16:25
Hmm ja. Dacht dat het nog over de cijfers van andere landen ging. Er wordt ook zo met cijfers gesmeten hier.

Maarja, ook dan is het nog steeds een aanname of het daadwerkelijk sneller was gegaan zonder maatregelen. En als het sneller was gegaan of het wel zodanig sneller was gegaan dat het de volgende crisis waard is.
Maar dat is een aanname die wordt gedaan op basis van wat we weten over hoe virussen zich gedragen en in welke mate deze besmettelijk zijn.. Meestal ( eigenlijk altijd ) zie je de besmettingen exponentieel groeien ( 1 besmet persoon besmet 2 nieuwe personen ). Dus als je niets doet, groeit het exponentieel. Dan kun je dus wel degelijk een redelijk onderbouwde aanname doen hoe het zou zijn geweest als we niets hadden gedaan.

En ja, dat zijn aannames.. Maar ze komen niet zomaar uit de lucht vallen.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat hebben we nu aan al de paniekverhalen uit het buitenland? Terwijl we hier al genoeg echte en terechte paniek hebben. Vriendin berichtte, buurman vanmiddag opgehaald door ambulance, hoog bejaard, zondag ziek geworden. Maar vrouw blijft achter ook hoogbejaard en ook nog blind, was dus volkomen afhankelijk van man. Wat moet die in vredesnaam doen?

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Gelukkig is er ook leuk nieuws. De NPO komt met een alternatief programma voor het songfestival, meldt de NOS.
Het songfestival is mij een gruwel, maar ik vind het mooi dat de NPO een Europa-breed alternatief opzet. Ik vind overigens dat de hele publieke omroep zich van zijn beste kant laat zien, in deze coronatijden.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

angel1978 schreef:
31 mar 2020 13:51
als aangegeven wordt dat men de mensen wil beschermen tegen het virus en dat men dus verplicht mondkapjes moet gaan dragen, dan werkt dat dus NIET. Daarmee is het wel degelijk een schijnveiligheid. Men is daardoor niet veilig(er).
Dat snap ik niet. Bedoel je dat men zich niet aan de verplichting zal houden?

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

En mijn steun heb je óók Erthanax.
Het zal wel aan Corona liggen en de situatie waarin we met zijn allen zitten, maar soms móet je even wat kwijt.🤨 , even wat stoom afblazen.
Idioterie daar in Spanje om je kleding gelijk te wassen en een emmer chloor klaar te zetten.
Geen fatsoenlijk denkend mens zal denken dat dit helpt.
Daarbij , in Spanje hebben ze ook voorlichters en bestuurders.
Ik persoonlijk zit niet te wachten op dit soort overspannen verhalen.

Lady1234

Dan maar iets leuks en troostrijk. Een 101-jarige vrouw is uit het IJsselland ziekenhuis ontslagen, nadat zij hersteld was van corona.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
31 mar 2020 17:47
Dan maar iets leuks en troostrijk. Een 101-jarige vrouw is uit het IJsselland ziekenhuis ontslagen, nadat zij hersteld was van corona.
Dat zijn de dingen, die hoop geven.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Kees2850 schreef:
31 mar 2020 17:56

Dat afhaken zal ik voorlopig niet doen. Omdat sommige mensen die tot alles in staat zijn hier dit forum domineren zal ik daar tegengas aan blijven geven.
Volgens mij gaat dit topic over Corona. Niet over wat jij wel of niet aan de moderatie schrijft. Daar is het feedbacktopic voor. Dit topic is ook niet bedoeld om persoonlijke vete's uit te vechten. Dat mag je, de moderatie heeft het al vaker aangegeven, via pb doen. Of ben je er doelbewust op uit om dit topic te laten sluiten?

Zullen we in dit topic dan nu weer terug gaan naar Corona, en de onderlinge vete's in het feedbackforum of per pb uitvechten?

Johan-17

Ongelezen bericht door Johan-17 »

Angel1978, die economen kunnen waarschijnlijk wel een beter beeld geven over de gevolgen van beslissingen. Dan kun je ook veel beter bepalen of de maatregelen wel de juiste zijn. Waarschijnlijk werken de maatregelen verschillende nieuwe crisissen in de hand en dan heb je dus niets aan de huidige maatregelen om een crisis te voorkomen. Persoonlijk is mijn mening nog steeds dat de economische schade te groot gaat worden en we het liefst morgen al ons normale leven weer op gaan pakken. Ja, dat kost wat levens, maar een mensenleven is niet een oneindig bedrag waard

Ja, dat kost wat levens, maar een mensenleven is niet een oneindig bedrag waard??????

Wat een ''onmenselijke'' opvatting. Het zal maar je eigen vrouw, vader, moeder, broer of zus zijn die t betreft, dan praat je wel anders.
Natuurlijk is een mensenleven een oneindig bedrag waard. Ik mag hopen dat mensen die een dergelijke mening erop nahouden eens goed nadenken wat ze zeggen. En ook al eindigt het met een economische crisis dan nog zijn mensenlevens dit waard.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Jablan schreef:
31 mar 2020 17:58
Lady1234 schreef:
31 mar 2020 17:47
Dat zijn de dingen, die hoop geven.
Helaas staat daar dat 12-jarig meisje uit België tegenover dat overleden is...

Mijn jongste dochter is 13... dus daar schrik je dan weer van.

Lady1234

Kees2850 schreef:
31 mar 2020 17:56
Nu de meeste mensen waarvoor dit bedoeld was het hebben gelezen heb ik dit weer weggehaald. De moderatie heeft dit bericht wel.
Maar waarom schreef u dan op 19 januari 2019 zo’n raar verhaal van dat u nieuw zou zijn? Dat is toch raar.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Johan-17 schreef:
31 mar 2020 18:36
Wat een ''onmenselijke'' opvatting. Het zal maar je eigen vrouw, vader, moeder, broer of zus zijn die t betreft, dan praat je wel anders.
Natuurlijk is een mensenleven een oneindig bedrag waard. Ik mag hopen dat mensen die een dergelijke mening erop nahouden eens goed nadenken wat ze zeggen. En ook al eindigt het met een economische crisis dan nog zijn mensenlevens dit waard.
Goed nadenken….en dan een oneindig prijskaartje op een mensenleven plakken. Dat klopt zeker als het een naaste betreft.

Maar hoever gaat solidariteit met vreemden? Oneindig gedeeld door 17 miljoen is nog steeds oneindig. En dat is dan het bedrag dat ieder voor dat ene leven moet ophoesten. Hoe kom je maandelijks uit, als je ziektekosten premie vertienvoudigt?

En met een ingestorte economie is het huidige nivo van gezondheidszorg niet meer houdbaar. Tel uit je winst in mensenlevens

Nijogeth

Johan-17 schreef:
31 mar 2020 18:36
Ja, dat kost wat levens, maar een mensenleven is niet een oneindig bedrag waard??????

Stel dat ik op mijn 80e op de IC lig en er is een behandeling om mij weer enigszins op de been te helpen, maar deze kost 3 miljoen en valt niet binnen de zorgverzekering, zou u dit zelf dan ophoesten, omdat mijn leven een oneindig bedrag waard is?

Ik kan u het antwoord wel geven. Dat is nee, dat gaat u niet doen. Net als ik dat niet zou doen voor een vreemde. En nogmaals komt iemand met de drogreden 'het zal maar een bekende zijn'. Drogreden ja, want ieder mensenleven is evenveel waard in mijn ogen. Of denkt u dat uw bekende voor mij meer waard is dan een onbekende? Nee. Zoals een bekende van mij voor u ook niet meer waard is dan een onbekende. Ieder mensenleven is evenveel waard, de rest is persoonlijk en puur op emotie.

En ja, ergens moeten we er een prijs op plakken. Van mij mag u persoonlijk direct al uw inkomsten aan de zorgverzekeraar geven, maar ik ga daar dus niet aan mee doen.

Gesloten