Moneyman schreef: ↑17 apr 2020 14:56
Dat vraag en verwacht ik niet. Ik verwacht wél dat je je aan twee basisregels van een discussie houdt, namelijk: het onderbouwen van je eigen standpunt (dat weiger je) en het reageren op de weerlegging van jouw standpunt door je discussiepartner (dat weiger je ook). Zoals mijn kids dan zeggen: 1 + 1 = 2.
Kunt u dan even onderbouwen vanaf wanneer ik een juridisch standpunt ingenomen heb?
1: afwachten of in gesprek gaan met de sportschooleigenaar. Probeer er samen uit te komen.
2: reactie is op Alfatrion over de bijzondere aard. Het lijkt mij, dus geen uitspraak dat het zo is.
3: wederom afwachten, er is nog tijd genoeg om een zaak te starten. Laten we eerst zorgen dat Corona het land uit is.
4: Reactie op BLT dat het maanden zal gaan duren terwijl op dat moment een tijdsduur van 3 weken was.
5:Feit is nu een sluiting van 3 weken. Er zijn ook maatregelen voor deze 3 weken. Als het langer duurt zal er opnieuw naar gekeken worden. Dus afwachten tot het einde in zicht is om dan ineens alles op te lossen. Niet steeds voor een paar weken.
6: Uitleg dat het kiezen is tussen kwaden.
7: Reactie op Alfatrion dat niet alle ondernemers hun schade niet zelf kunnen dragen. De eerste faillissementen zijn immers al een feit.
8: Reactie op Alfatrion dat er weinig empathie in zijn reactie zit.
9: Waarom moet 1 kant bloeden als je het ook samen kan oplossen? Bij een faillissement heb je alleen maar verliezers.
En dan komt u met het verhaal dat ik juridische standpunten maak van mijn gevoelsmatige aanpak? En dan zou ik uw opmerking moeten weerleggen? In dat geval ben ik de knapste man ter wereld. Als dat niet zo is mag u dat weerleggen. Of alle vrouwen zijn blond. Ik kan het zeggen, want een ander zal het moeten onderbouwen of ontkrachten.
Ik ga geen standpunt van u weerleggen die u zelf ineens in de discussie gooit. Als u meent in het bovenstaande een juridisch standpunt te lezen van mij, dan hoor ik dat graag, dan kan ik het wellicht verduidelijken. Maar domweg iets roepen en zelf niet onderbouwen kan ik niets mee.
U geeft vervolgens aan dat ik het niet (H)erken, maar wederom geen onderbouwing. Vervolgens wijkt u af en gaat het over een voucher, dat is hier niet aan de orde.
Moneyman schreef: ↑17 apr 2020 10:48
Maar als je jouw mening hieromtrent gebruikt om de -meer juridische- mening van een ander als onjuist neer te zetten, gaat het fout. Dát is het probleem...
Wellicht zit het hier in. Ik zeg niet dat Alfatrion fout zit met zijn juridische mening. Nergens zeg ik dat het niet is toegestaan is om geld terug te halen. Ik geef aan dat ik het niet netjes vind om nu je geld terug te halen, tenzij er gewichtige redenen zijn. Dus de menselijke kant en niet de juridische kant te kiezen.
Wellicht gaat het gewoon om een interpretatie verschil, waar hebt u het idee gekregen dat ik van mijn mening een juridisch standpunt gemaakt heb?