LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic
-
Re: Coronavirus - algemeen topic
Mijn excuses, verkeerde knopje gehit.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Heel simpel omdat zoals al gezegd: schijnveiligheid.ZeerPrivé schreef: ↑26 apr 2020 17:36De Gelaarsde Kat schreef: ↑26 apr 2020 17:13Straks zetten alle WEL proest-hoest-niesende mensen gewoon een al-dan-niet-verplicht mondkapje op als ze naar buiten gaan, want dat werkt, toch...moederslink schreef: ↑26 apr 2020 14:42Daarbij : wanneer je niet verkouden bent , niet proest-hoest en niest is er toch ook niets aan de hand?
Laten alle proestende en verkouden mensen dan gewoon nog binnen blijven.![]()
Op het moment dat dit soort schijnveilige verplichtingen worden opgedrongen blijf ik dus juist binnen.
Waarom zou je binnen blijven? Jij bent er toch voorstander van om het maar te laten gebeuren?
En hoezo zou ik een voorstander zijn van 'het' (wat?) 'maar te laten gebeuren'?
Als er iemand zich aan de richtlijnen van het rivm houdt ben ik het wel. Maar nee, ik laat me niet ophokken, dat klopt.
-
Ik vrees dat je nog eens een keer goed moet lezen wat ik precies gepost heb.
Wáár precies heb ik gezegd dat ik het 'prima' zou vinden als er feestjes worden gehouden?
Ik heb mijn kritische kanttekeningen gezet bij de bejegening van mensen, dat klopt inderdaad.
En ja, ik ga gewoon naar buiten en hou anderhalve meter afstand. Dat mag ik.
Absoluut. Maar de mondkapjes voor buiten hoeven niet aan de strengste eisen te voldoen, het gaat erom dat een ander niet per ongeluk iets van jou inademt.witte angora schreef: ↑26 apr 2020 16:56Dat had ik niet gezien, maar wat ik wel weet is dat mondkapjes op het ogenblik nergens te bestellen zijn. Heb het bij een aantal apotheken geprobeerd, maar niks. Dus, alhoewel ik mondkapjes/mondbedekking zeker wel zie zitten, hier zit nog wel een uitdaging in.
Gisteren zag ik iemand met een stofmasker, uit de bouwmarkt. Die zijn redelijk klein, meer Joey Springer dan Calvin Klein. Het zag er benauwd uit en dat wil je ook niet. Dan liever een sjaal of een doe-het-zelf-constructie, hoofdzaak: het zaakje is bedekt.
Dat hebben wij hier precies omgekeerd, omdat je ook zonder symptomen besmet kunt zijn. Ergo: je kunt nergens van op aan. Dan is iets beter dan niets en die dingen wennen snel.De Gelaarsde Kat schreef: ↑26 apr 2020 17:13Op het moment dat dit soort schijnveilige verplichtingen worden opgedrongen blijf ik dus juist binnen.
Was er nog niemand die eerder al een patent had aangevraagd op onzin?barabas schreef: ↑26 apr 2020 17:08Trump …... Hij is de eerste wereldleider die spreekt over deze behandelwijze. Maar de chinezen hebben er al een PATENT op. LEES dat PATENT en verbaas je!!!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Het patent betreft behandeling van tumoren
Tumoren zijn plaatselijk in het lichaam, die we al met grof geweld plaatselijk te lijf gaan (snijden , bestralen etc). Dat een beetje niet-giftig bleekmiddel in dat rijtje past , zegt natuurlijk helemaal niets over effectiviteit tegen corona...…Temeer corona overall in het lichaam zit, niet lokaal in een gezwel
Ik ga met die kat mee.. als die rotzooi de norm wordt, dan kom ik ook niet meer buiten.Jablan schreef: ↑26 apr 2020 17:57Absoluut. Maar de mondkapjes voor buiten hoeven niet aan de strengste eisen te voldoen, het gaat erom dat een ander niet per ongeluk iets van jou inademt.witte angora schreef: ↑26 apr 2020 16:56Dat had ik niet gezien, maar wat ik wel weet is dat mondkapjes op het ogenblik nergens te bestellen zijn. Heb het bij een aantal apotheken geprobeerd, maar niks. Dus, alhoewel ik mondkapjes/mondbedekking zeker wel zie zitten, hier zit nog wel een uitdaging in.
Gisteren zag ik iemand met een stofmasker, uit de bouwmarkt. Die zijn redelijk klein, meer Joey Springer dan Calvin Klein. Het zag er benauwd uit en dat wil je ook niet. Dan liever een sjaal of een doe-het-zelf-constructie, hoofdzaak: het zaakje is bedekt.
Dat hebben wij hier precies omgekeerd, omdat je ook zonder symptomen besmet kunt zijn. Ergo: je kunt nergens van op aan. Dan is iets beter dan niets en die dingen wennen snel.De Gelaarsde Kat schreef: ↑26 apr 2020 17:13Op het moment dat dit soort schijnveilige verplichtingen worden opgedrongen blijf ik dus juist binnen.
-
Maar je kunt niet bepaalde groepen tot in de eeuwigheid dwingen binnen te blijven vanwege Corona. Vroeg of laat moet er een maatschappij zijn waarin iedereen een bepaalde bewegingsvrijheid heeft.
Sterker nog, als iemand mij blijvend zou verbieden voor de lol naar buiten te gaan of met het OV, gaat gewoon de kop in de wind. Meewerken aan regels prima, beperkingen prima, maar het leven moet wel een beetje de moeite waard zijn.
Ik wil mijn weekend-vrij abonnement best inruilen voor een abbo dat ik maar één keer per week met het OV mag. Dat scheelt al de helft van mijn ritjes. Omdat ik ook wel snap dat iederéén pijn moet lijden. Maar ik zou het onacceptabel vinden dat ik bijvoorbeeld nooit meer naar mijn vader en mijn tante kan omdat ik niet met het OV mag en ook niet met de auto. En ik vermoed zo dat eigenlijk iedereen dergelijke beperkingen onacceptabel zal vinden.
Dat er ministers zijn die dat onzin en flauwekul vinden -
Sterker nog, als iemand mij blijvend zou verbieden voor de lol naar buiten te gaan of met het OV, gaat gewoon de kop in de wind. Meewerken aan regels prima, beperkingen prima, maar het leven moet wel een beetje de moeite waard zijn.
Ik wil mijn weekend-vrij abonnement best inruilen voor een abbo dat ik maar één keer per week met het OV mag. Dat scheelt al de helft van mijn ritjes. Omdat ik ook wel snap dat iederéén pijn moet lijden. Maar ik zou het onacceptabel vinden dat ik bijvoorbeeld nooit meer naar mijn vader en mijn tante kan omdat ik niet met het OV mag en ook niet met de auto. En ik vermoed zo dat eigenlijk iedereen dergelijke beperkingen onacceptabel zal vinden.
Dat er ministers zijn die dat onzin en flauwekul vinden -
Bijna de hele dag buiten geweest en niets van te merken.
-
Ik wacht wel op een vaccin. Tot dan alleen noodzakelijke boodschappen.
-
Ja, dan wacht ik nog een jaar. Mijn pensioen en AOW komt per bank. Ik hoef alleen een keer per week levensmiddelen te halen. Waar wil je heen met 1,5 meter afstand.? Dat heeft toch geen zin.
witte angora schreef: ↑26 apr 2020 19:16Maar je kunt niet bepaalde groepen tot in de eeuwigheid dwingen binnen te blijven vanwege Corona. Vroeg of laat moet er een maatschappij zijn waarin iedereen een bepaalde bewegingsvrijheid heeft.
Bepaalde bewegingsvrijheid? Volledige bewegingsvrijheid! Iets anders zou recht ingaan tegen het Europees verdrag van de rechten van de mens.
Dat men maatregelen neemt in een tijd van acute crisis, oké. Maar wanneer men het heeft over een jaar, wellicht langer, dan gaat dat toch wringen. Vandaar ook mijn nare bijsmaak bij het overwegen van beperkingen in het OV en dan, om het fileprobleem wat daaruit voortkomt te beperken door te zeggen dat thuiswerken maar de norm moet worden.
Zoals ik al aangaf: onze maatschappij is op een bepaalde manier ingericht en dat kan niet zomaar omgegooid worden.
Het argument van beschermen van de zwakkere kan wat mij betreft ook de prullebak in. Niet omdat ik dat onzin vind, maar omdat de overheid dat zelf blijkbaar niet belangrijk vindt. Nog steeds hoor en lees ik berichten van zorgmedewerkers in tehuizen die moeten werken zonder enige bescherming. In sommige tehuizen zijn tientallen ouderen overleden.
Bij aanvang van de maatregelen is gezegd dat het was om de zorg te ontlasten. Wanneer daar weer ruimte is, is dat argument van tafel.
Terwijl de burgers snakken naar goed nieuws, komen er eigenlijk steeds meer beperkingen bij. De anderhalve meter maatschappij, het nieuwe normaal, beperkingen in het OV, ministers die blijkbaar zeggen dat recreatie en familiebezoek maar flauwekul zijn. Scholen, bedrijven, winkels moeten anders ingericht worden. Ik vind het nogal wat. En dat terwijl verschillende overheden de waarschuwingen voor een mogelijke pandemie in de wind geslagen hebben en er keer op keer bezuinigd werd op de zorg.
-
Dus het enigste wat er overblijft is wachten op een vaccin. Anders gaan we nu op 1,5 meter, zodra er weer ruimte over is op de IC mogen er weer meer dood gaan, dan doen we 0,5 meter. Drie weken later gaan we weer doodskisten in massagraven leggen, dan maar weer naar 1,5 meter. En immuniteit na enkele maanden lijkt er ook niet te zijn. Dus dat circus blijft totdat er een vaccin is. Vergeet niet dat dit een globaal probleem is. Zo'n grote oorlog hebben we nog niet gehad waarbij elk land betroffen was. Dus laten we ons beperken tot het wezenlijke, de rest ,alles wat luxe is en niet noodzakelijk om te overleven gaat failliet. Het gaat erom om als mensheid te overleven en daarna opnieuw op te bouwen, zoals na de tweede wereldoorlog is gebeurd. Die wederopbouw geeft dan weer ca dertig a veertig jaar voorspoed.
Op naar een soort Noord Korea dus. En dan maar zeggen dat het democratisch besloten is.
-
Maar denk eraan, zelfs tijdens de tweede wereldoorlog ging het leven (niet) gewoon verder. Mijn ouders zijn in 1942 getrouwd. Dus 2042 zal ook wel komen. Voor de anderen.
Erthanax
vindt dit leuk
-
Na elke oorlog, als alles kapot is, wordt er geld verdiend aan de wederopbouw. Daar heb ik geen jomanda voor nodig. Je ziet toch nu al dat alles in elkaar stort. Ook met veel geld kun je dat niet in de lucht houden. Maak de ogen open en aanvaard het maar.
-
Dat artikel over de noodwet heb ik gelezen, ja. Het gaat nog een aantal weken duren voor het zover is. En hoe het er uit gaat zien, of wat het concreet voor ieder individueel gaat betekenen, kan ook niemand voorspellen.