Idem bij vele andere webshops. Even een ventilator bekeken bij Bolletje: Productbeschrijving en daaronder productspecificatie. Allebei een incomplete lijst met na 5 regels een grijze 6de met "toon meer". Wasmachine bij BCC, tussen de foto en de informatie 5 linkjes: "productinformatie, specificaties, reviews, service, accessoires.sylvesterb schreef: ↑08 aug 2020 23:11Het knopje wordt "onmiddellijk" getoond bij het artikel. Los dat webpagina op schermen anders worden weergegeven door de verschillende formaten. Zo zal op veel telefoons je naar beneden moeten scrollen. In dit geval is het ook niet "onmiddellijk" zichtbaar.16again schreef: ↑08 aug 2020 22:58Maar het "meer lezen" knopje an sich toont niet de voornaamste kenmerken. Daarvoor moet je er eerst op klikken.sylvesterb schreef: ↑08 aug 2020 22:37Daarnaast stelt de wet:
Het "meer lezen" knopje is zeer duidelijk zichtbaar en in het oog springend aanwezig. Hiermee voldoet de webshop naar mijn mening gewoon aan de wet.
Oftewel: is het moeten doorklikken op te vatten als "onmiddelijk …. tonen" ?
Ik denk persoonlijk dat deze argumentatie te zwak is voor een kort geding bij de rechtbank.
Maar het staat TS natuurlijk vrij om te gaan procederen als ze er echt een principe kwestie van wilt maken. Maar dat het een feit is dat je geen "meer lezen" knopje mag gebruiken is gewoon onjuist.
Uiteindelijk zullen we weer in een impasse gaan belanden met als weerwoord dat alle bedrijven het fout zouden doen, maar zo lang het tegendeel niet bewezen is is iemand onschuldig. Als er duidelijk staat "lees meer", "toon meer", enz, dan staat er duidelijk dat er meer informatie is. En deze informatie komt meteen in beeld onder de direct zichtbare tekst. Dus geen linkjes naar externe pagina's of andere fratsen, gewoon het uitrollen van alle specificaties.