Oftewel, het is dus niet duidelijk en we gaan enorm veel mailverkeer richting de mods creëren om duidelijk te krijgen waarom ze disliken.hebra98 schreef: ↑13 aug 2020 10:53>>
Ik respecteer je mening, maar ben het er niet mee eens.
Als je een dislike krijgt zal het (vaak) duidelijk zijn waarom.
Als je het niet weet, kun je er om vragen.
Volgens mij kunnen mods ook een "like" geven om de TS aan te geven dat een post "betrouwbaar" is
Feedback op het Forum - deel 3
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Re: Feedback op het Forum - deel 3
>>kuklos schreef: ↑13 aug 2020 10:58Oftewel, het is dus niet duidelijk en we gaan enorm veel mailverkeer richting de mods creëren om duidelijk te krijgen waarom ze disliken.
Je geeft hier min of meer mee aan dat de Mods wel heeeeeeel veeeeeeel gaan disliken?
Re: Feedback op het Forum - deel 3
>>
Je geeft hier min of meer mee aan dat de Mods wel heeeeeeel veeeeeeel gaan disliken?
[/quote]
Nee, ik geef aan dat mensen bij elke dislike de mods gaan mailen. En als ze het met de uitleg oneens zijn nogmaals gaan mailen.
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Nee, ik geef aan dat mensen bij elke dislike de mods gaan mailen. En als ze het met de uitleg oneens zijn nogmaals gaan mailen.
[/quote]
>>
Nogmaals, dat is jouw mening.
Als ik zie dat ik een dislike krijg van Mods ( wat ze doen als iets in strijd is met huisregels) dan kan ik dat zelf ook wel zien als ik lees wat mijn post is.
Ga je off-topic dan weet je dat. Discrimineer je dan weet iedereen dat.. Val je aan op een persoon, enz enz
En willen we het hier beter... of hetzelfde houden?
Krijg je vele dislikes dan kan dat een teken (cumulatief) zijn dat je een sfeer bepalend (negatief) element bent op dit Forum!!
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Heel eerlijk...
Het maakt mij niet uit wat ik of ieder ander vindt van mijn voorstel.
Het is meer een voorstel naar de Mods.
Vinden ze het niets, prima...
Het is daarom ook alleen een idee en voorstel.
Algemeen gezien.....
Wil ik wel aangeven dat het meestal de overtreders zijn die liever een regel tegen houden.
En als je nog nooit een waarschuwing hebt gehad, heb je ook weinig te vrezen, toch?
Heb je veel waarschuwingen al gehad... Dan wel.
En meestal zal men rekening houden met de opstelling van een Post als men verwacht dat het niet door de Mods beugel kan.
Het maakt mij niet uit wat ik of ieder ander vindt van mijn voorstel.
Het is meer een voorstel naar de Mods.
Vinden ze het niets, prima...
Het is daarom ook alleen een idee en voorstel.
Algemeen gezien.....
Wil ik wel aangeven dat het meestal de overtreders zijn die liever een regel tegen houden.
En als je nog nooit een waarschuwing hebt gehad, heb je ook weinig te vrezen, toch?
Heb je veel waarschuwingen al gehad... Dan wel.
En meestal zal men rekening houden met de opstelling van een Post als men verwacht dat het niet door de Mods beugel kan.
Re: Feedback op het Forum - deel 3
BS. Een regel kan vanwege heel veel manieren worden tegengehouden. In dit geval omdat het niks toevoegt of oplost.
Nu ook al kunnen mods ingrijpen en het helpt niet. Doch als een post gedisliked wordt zou het wel helpen?
Re: Feedback op het Forum - deel 3
>>
BS?? Bedankt voor het bevestigen van mijn stelling.
-
moederslink
- Berichten: 10356
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Over het algemeen ben ik best tevreden over dit forum en de moderatie.
En de ene moderator is ook nog eens de andere niet.
We moeten blijven doorgaan om elkaar te corrigeren , maar het is ook een afspiegeling van de maatschappij, de een pikt niets en gaat vol in de verdediging / aanval , een ander zegt ok en maakt even pas op de plaats en kijkt in de spiegel.
Wat mijzelf vaak opvalt is dat er dezelfde soort reacties komen , dat betekent m.i. dat voorgaande reacties gewoon niet gelezen worden en dat zou beslist wél moeten gebeuren.
Dat voorkomt éénduidige antwoorden.
Het niet reageren van de 1 postposters vind ik ook vervelend, of ze weten het niet of het boeit niet.
Dat zou in de huisregels , bij het registreren, opgenomen kunnen worden, je wordt " lid " en je wordt geacht te reageren.
Wordt er niet gereageerd door de TS , dan misschien eerder een slotje er op , anders wordt er eindeloos verder gediscussieerd tussen forummers .
En de ene moderator is ook nog eens de andere niet.
We moeten blijven doorgaan om elkaar te corrigeren , maar het is ook een afspiegeling van de maatschappij, de een pikt niets en gaat vol in de verdediging / aanval , een ander zegt ok en maakt even pas op de plaats en kijkt in de spiegel.
Wat mijzelf vaak opvalt is dat er dezelfde soort reacties komen , dat betekent m.i. dat voorgaande reacties gewoon niet gelezen worden en dat zou beslist wél moeten gebeuren.
Dat voorkomt éénduidige antwoorden.
Het niet reageren van de 1 postposters vind ik ook vervelend, of ze weten het niet of het boeit niet.
Dat zou in de huisregels , bij het registreren, opgenomen kunnen worden, je wordt " lid " en je wordt geacht te reageren.
Wordt er niet gereageerd door de TS , dan misschien eerder een slotje er op , anders wordt er eindeloos verder gediscussieerd tussen forummers .
Re: Feedback op het Forum - deel 3
>>
Bedankt,maar dat is niet jouw beslissing, alleen jouw mening.
En je hele manier van reageren lijkt me een duidelijk verhaal.
Zo reageer ik ook niet naar jou toe.
Consumenneke
vindt dit leuk
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Nergens zeg ik dat ik de beslissing mag nemen. En het mag dan mijn mening zijn, jouw claim dat het zal werken is ook slechts een mening. Door dat steeds niet te vermelden maar wel continu te roepen dat het mijn mening is ben je achterbaks bezig.
Hetzelfde wat je doet met de claim dat alleen misbruikers een probleem zullen hebben met jou voorstel. Ook weer zo'n geniepig trucje.
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Dat voegt helemaal niets toe. Of een stagiair een melding doet of een forumlid: in alle gevallen moet de mod zelf zijn oordeel vormen.
Wat een onhandig systeem. Als mod je iets te zeggen heeft, krijg je meestal gewoon een bericht met een toelichting. Veel praktischer, logischer en handiger.hebra98 schreef: ↑13 aug 2020 10:53>>
Ik respecteer je mening, maar ben het er niet mee eens. Als je een dislike krijgt zal het (vaak) duidelijk zijn waarom. Als je het niet weet, kun je er om vragen. Volgens mij kunnen mods ook een "like" geven om de TS aan te geven dat een post "betrouwbaar" is
Dat dus. En ja, dat kost tijd.
En ook hier sluit ik me volledig bij aan. De praktijk bewijst dat juist de forumleden zélf degenen zijn die het snelst doorhebben wat er gebeurt.
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Een stagiair heeft maar een (zeer) tijdelijk baantje en voor dat deze ook maar enig patroon heeft kunnen ontdekken is de stagetijd al weer voorbij en zou een ander weer bij 0 moeten aanvangen. Dat schiet niet op.
Denkelijk heeft een vaste (deeltijd) moderator sneller inzicht in het wel en wee op het forum.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Komkommertijd
- Berichten: 5169
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Ooit een vacature gezien, weet niet of het meer of het voor Kassa of Radar was, maar die vroegen toen Moderator...
Een stage plek , ja goedkope oplossing voor iets wat geen TV of Radio is en erbij gedaan word.
Maar.... vele bedrijven doen blijkbaar hetzelfde voor de klanten service....
Een stage plek , ja goedkope oplossing voor iets wat geen TV of Radio is en erbij gedaan word.
Maar.... vele bedrijven doen blijkbaar hetzelfde voor de klanten service....
Re: Feedback op het Forum - deel 3
1: De moderators zijn primair gewoon redacteuren voor de website, die daarnaast verscheidene nevenbezigheden hebben als het versturen van nieuwsbrieven en het modereren van het forum. Dat is de reden dat we niet 24/7 heel strak het forum kunnen modereren: meestal is er per dag maar één persoon met het forum bezig, samen met andere zaken waaraan gewerkt wordt. Het verschilt een beetje per redacteur hoeveel tijd en waarde er aan het forum besteed wordt (jullie zullen sommige 'namen' van mods daarom vaker langs zien komen dan andere).Jose2501 schreef: ↑13 aug 2020 08:12Geachte redactie,
1. Hoeveel tijd en personeel hebben jullie voor het modereren?
2. Is het een idee om stagiaires in te zetten om alle berichten die worden ingebracht continue te controleren?
3. De meldingen van discutabele bijdragen die tegen de huisregels ingaan aan die stagiaires over te laten?
4. De meldknop voor bezoekers te blokkeren of weg te halen zodat de een de ander pesten met als doel een ban aan te naaien niet meer mogelijk is?
5. Consumentenkwesties zijn jullie core business. Is het niet beter om discussie onderwerpen als racisme, Covid, euthanasie, ziektes enz. niet toe te staan?
Succes Jose
2: Onze stagiairs bemoeien zich in de basis weinig met het forum, die houden zich vooral bezig met nieuws en artikelen. Is ook niet heel logisch om die zich uitgebreid te laten verdiepen in het reilen en zeilen van het forum als ze na een paar maanden er niet meer zijn.
3 en 4: Veel vaste gebruikers hebben meer gevoel voor het forum dan een stagiair ooit zou hebben. En dan is het aan ons om een waardeoordeel aan de meldingen te geven. We gaan - in tegenstelling tot wat sommige mensen lijken te denken - lang niet altijd als makke lammetjes achter meldingen aan. Als we een melding overtrokken vinden, geven we dat aan. We grijpen aan de andere kant ook regelmatig in bij berichten niet niet gemeld zijn, maar naar ons idee niet op dit forum thuishoren.
5: In onze uitzendingen worden medische kwesties ook vaak behandeld. Daarom zijn ze ook op dit forum welkom. Verder hebben we ook al heel veel zelf over het coronavirus geproduceerd. De pandemie raakt namelijk de consument ook op allerlei manieren. Racisme is een lastig (en gevoelig) onderwerp, maar heeft soms wel overlap met consumentenkwesties. Daar kijken we per geval naar.
Overigens willen we jullie vragen om in dit topic niet uitgebreid met elkaar in discussie te gaan over voorstellen. We lezen alles en kunnen alles prima zelf overwegen. Als de serieuze feedback of nieuwe ideeën worden ondergesneeuwd met ruis van discussies, is het voor ons lastiger om de echt relevante dingen eruit te pikken en komt het makkelijker voor dat we toch iets missen. ^FG
Erthanax
en moederslink
vinden dit leuk
Re: Feedback op het Forum - deel 3
@Radar, zouden jullie hierop willen reageren? Het is volgens mij de basis van en voor dit topic.Moneyman schreef: ↑10 aug 2020 15:24In dat kader: in de loop van het bestaan van dit topic zijn er heel wat punten door diverse forumleden genoemd, waarbij door Radar meermaals is aangegeven "we gaan overleggen en komen erop terug". Af en toe worden er forumupgrades doorgevoerd, maar het is mij nooit duidelijk wat er dan wel en niet veranderd/ aangepast wordt.
Om dit topic wat concreter te maken én bij het doel ervan te blijven daarom twee vragen/ suggesties:
1) is er een lijst/ backlog beschikbaar waaruit blijkt welke genoemde wensen of oplossingen voor bugs nog op de planning staan, beoordeeld moeten worden op haalbaarheid of welke wensen niet uitgevoerd zullen worden (om welke reden dan ook)? Als die lijst er is (en dat kan haast niet anders), dan zou het nuttig zijn die te publiceren, zodat de forumgebruikers weten wat de status van diverse onderwerpen is én de lijst tegelijk aan kunnen vullen met nieuwe wensen/ bugs.
2) als er een upgrade wordt gedaan, is het handig om te publiceren wat er veranderd, opgelost of verbeterd is.
Just my 2 cents, voor dit moment.
alfatrion
vindt dit leuk
Re: Feedback op het Forum - deel 3
De reacties zijn niet bestemd voor de moderatie, maar voor de Ts.Jose2501 schreef: ↑13 aug 2020 17:30@moderator FG bedankt voor uw uitgebreide antwoord. Dat geeft wel inzicht in hoe jullie werken.
Nog 1 opmerking:
waarom laten jullie opmerkingen gewoon staan die niets inhoudelijks toevoegen?
Zo blijft het onderwerp vol reacties die voor jullie weinig toegevoegde waarde hebben. En ook voor de bezoeker wordt het er niet duidelijker op allemaal.
Dat zie je in heel veel onderwerpen terugkomen. Met strakker modereren zouden jullie dat beter kunnen sturen.
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Ik stel voor om een Feedback forum te openen. Ik denk dat het op punten juist nuttig is om van gedachte te wisselen met andere leden. Enerzijds kun je op deze manier een gevoel krijgen voor wat er leeft onder de leden. Ik denk dat dit zeer waardevol is bij de mening over het moderatiebeleid. En anderzijds kunnen ideeën een betere fundatie krijgen als andere leden daar kritisch over zijn. Op onderwerpen kan dan een gediscussieerd worden.Radar schreef: ↑13 aug 2020 16:51Overigens willen we jullie vragen om in dit topic niet uitgebreid met elkaar in discussie te gaan over voorstellen. We lezen alles en kunnen alles prima zelf overwegen. Als de serieuze feedback of nieuwe ideeën worden ondergesneeuwd met ruis van discussies, is het voor ons lastiger om de echt relevante dingen eruit te pikken en komt het makkelijker voor dat we toch iets missen. ^FG
Re: Feedback op het Forum - deel 3
>>fonsflons schreef: ↑13 aug 2020 18:00Jammer dat het keurmerk topic een inleiding was voor een ander doel aangezien het topic op zich interessant was. Kan het laatste deel waarin het om een persoonlijk belang ging niet verwijdert worden ( daar kan tzt een eigen topic over geopend worden) en het topic ansich blijven bestaan?
Het is jammer dat (nog) niemand ziet wat de bedoeling is van deze topics en meldingen..
Maar het is niet voor niets dat ik de Keurmerk eigenaar heb uitgenodigd..
Dat is omdat de betekening gedaan is en ik aan het einde van het verzet het hele verhaal wil kunnen vertellen.
Maar dus wel eerst het keurmerk de kans wil geven om te zien dat het (mijn) verhaal eerlijk is.
Zeker omdat het keurmerk wel zijn verwachte werk deed maar in mijn ogen een nutteloze functie is.
En MM, jij weet hoe lang een verzet periode is, toch?
