LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Nijogeth

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Brahms schreef:
02 nov 2020 18:30
De GGD meldt dat er 26000 tests minder worden afgenomen, geen wonder dat het aan geregistreerde besmettingen licht afneemt....
Het leuke is dat de GGD er niet vanuit gaat dat er minder tests zijn afgenomen. Alleen zijn er meer tests afgenomen door private bedrijven en daarvan krijgen ze alleen de positieven door, niet de negatieven.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Brahms schreef:
02 nov 2020 18:30
De GGD meldt dat er 26000 tests minder worden afgenomen, geen wonder dat het aan geregistreerde besmettingen licht afneemt....
En dat minder aantal tests zijn afgenomen komt niet omdat minder mensen klachten hebben?

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Nijogeth schreef:
02 nov 2020 18:33
Alleen zijn er meer tests afgenomen door private bedrijven
Dat denken ze hooguit bij de GGD, daar is helemaal geen bewijs voor.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nee, bij die private bedrijven is een score van 100% bereikt qua positieve tests. Dat snap je toch zeker ook wel dat men weet dat men het aantal positieve uitslagen dat men van daaruit toegestuurd krijgt moet vermenigvuldigen om een schatting te maken van het totaal. Vandaar dat men er vanuit gaat dat er niet minder tests zijn gedaan.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Brahms schreef:
02 nov 2020 19:08
Nijogeth schreef:
02 nov 2020 18:33
Alleen zijn er meer tests afgenomen door private bedrijven
Dat denken ze hooguit bij de GGD, daar is helemaal geen bewijs voor.
Nou... als je een dagje bij zo'n private teststraat rondkijkt, zie je dat het de hele dag rijen dik staat.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
02 nov 2020 20:12
Nou... als je een dagje bij zo'n private teststraat rondkijkt, zie je dat het de hele dag rijen dik staat.
Dat alleen al lijkt me een goede reden om niet getest te willen worden. Aansluiten bij al die potentieel besmette anderen

eetcafe

Ongelezen bericht door eetcafe »

Als binnenkort gewoon blijkt dat heel Nederland negatief is, wat zouden we met die wetenschap 8 maanden geleden dan hebben gedaan. Men heeft het onderschat en de beslissingen waren er ook naar.

Wat moeten we dan nu wel doen met die wetenschap? Het is niet meer en of, maar en,en. De mensheid en de economie, dubbel op.

KLM vraagt al om een steunpakket, dat zijn toch geen kleintjes heeee. Stadions blijven leeg, horeca blijft leeg en ga zo nog maar 2 bladzijden door.

De regering krimpt die eigenlijk ook met salaris?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@eetcafe

Negatief betekent dat je het niet hebt.

eetcafe

Ongelezen bericht door eetcafe »

Ja je hebt gelijk, positief.

Moneyman

16again schreef:
02 nov 2020 20:23
Moneyman schreef:
Dat alleen al lijkt me een goede reden om niet getest te willen worden. Aansluiten bij al die potentieel besmette anderen
't Is dan wel gelijk duidelijk dat jij er in ieder geval niet geweest bent :mrgreen:

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
02 nov 2020 20:42
16again schreef:
Moneyman schreef:
't Is dan wel gelijk duidelijk dat jij er in ieder geval niet geweest bent :mrgreen:
Als men er naar vraagt, zeg ik ook:
"Het is negatief dat ik getest ben"

Moneyman

Goeie grap man.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

16again schreef:
Moneyman schreef:
Gezien het feit dat een aanzienlijk aantal positief getesten zich vrolijk mét mondkapje onder het publiek begeeft kun je je afvragen of iedereen met klachten zich wel laat testen. Waarom zouden ze, het levert alleen maar gedoe op, en als je zelf nergens last van hebt? :idea:

Het zou dus zomaar kunnen dat er nog veel meer patiënten rondlopen dan iedereen vermoedt.

Lady1234

“Gezien het feit dat een aanzienlijk aantal positief getesten zich vrolijk mét mondkapje onder het publiek begeeft kun je je afvragen of iedereen met klachten zich wel laat testen. Waarom zouden ze, het levert alleen maar gedoe op, en als je zelf nergens last van hebt? :idea:

En hoe weet u dat zo zeker?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is vaak genoeg gecommuniceerd, en het is, althans in mijn omgeving, algemeen bekend dat er een flinke groep is die positief is getest maar zich nergens wat van aantrekt.

Lady1234

Ik ken niemand in mijn omgeving die getest is. Dus ik vind het bijzonder dat u een grote groep kent, die en zich heeft laten testen, waarom dan?, positief getest is, en zich gedraagt alsof er niets aan de hand is.

sake1987

Ongelezen bericht door sake1987 »

Mijn schoonzus is afgelopen donderdag positief getest, haar echtgenoot negatief.
Mijn schoonzus mag als ze geen klachten meer heeft, vrijdag weer aan het werk ( in de zorg)
Haar echtgenoot, die negatief is getest, moet dan nog 10 dagen in quarantaine.
Snapt gij het nog ?

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Euhm .. ja die snap ik wel. En als je een beetje nadenkt zou je m ook kunnen snappen, maar dan moet je dat wel willen.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Een klasgenoot van me is drie weken geleden positief getest. Goed ziek geweest en weer opgeknapt. Nu is ze verkouden geworden en moet ze zich van werkgever weer laten testen.
Is dit nu geen onzin? Ze heeft het toch gehad? En ook oud virus kan de test een positieve uitslag geven.
En ze zit nu helemaal in de put, straks wéér tien dagen in isolatie, vriend wéér in quarantaine.
Maar als ze nu weer positief test, wordt die uitslag ook weer opgenomen bij het aantal positieve testen. Dat tikt lekker aan. Hoeveel van die dubbele positieven worden er in de resultaten meegeteld waarop het beleid gebaseerd wordt?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

sake1987 schreef:
03 nov 2020 06:31
Mijn schoonzus is afgelopen donderdag positief getest, haar echtgenoot negatief.
Mijn schoonzus mag als ze geen klachten meer heeft, vrijdag weer aan het werk ( in de zorg)
Haar echtgenoot, die negatief is getest, moet dan nog 10 dagen in quarantaine.
Snapt gij het nog ?
Jahoor, schoonzus werkt in zorg, dus essentieel beroep, dus weer aan het werk na negatieve test. Voor niet essentiële beroepen, waar haar man zo te lezen dan onder valt, geldt dan wel die 10 dagen in quarantaine. Overigens kan je in quarantaine prima thuiswerken als je dat ervoor ook al deed, dus quarantaine betekent niet automatisch 100% productieverlies.

Gesloten