LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Chefstef
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 sep 2020 15:34

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Chefstef »

Nijogeth schreef:
03 nov 2020 13:55
Ach, in het geval van Corona zijn er gewoon geen experts, want onderzoeken zijn nog altijd bezig, resultaten zijn er niet en zijn er wel resultaten, dan zorgt dat alleen maar voor meer onduidelijkheid, heb ik het idee.
Vind dit wel een mooie conclusie. Iedereen waant zich een experts, terwijl de experts zelf zeggen: we weten het niet.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Persconferentie kabinet:

Avondklok mogelijk binnenkort ingevoerd in regio's waar besmettingsgraad blijft stijgen.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@jose 2501

U bent blijkbaar nogal afgunstig op 70 plusser.

witte angora
Berichten: 32055
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Bob Schurkjens schreef:
03 nov 2020 19:19
Persconferentie kabinet:

Avondklok mogelijk binnenkort ingevoerd in regio's waar besmettingsgraad blijft stijgen.
Plus de rest. Vanavond heb ik nog wat andere dingen te doen, morgen eigenlijk ook; maar van de week toch maar eens zien of ik alle boodschappen in huis heb en wat er nog aangevuld moet worden.

Brokjes voor de katten zijn al besteld; nu enkel nog het natvoer. En dan de spullen om verder te klussen, wat dat betreft ben ik er hier nog lang niet. Tijd zat de komende weken, als ik het allemaal zo bekijk.

Maarreh... mag je nog wel af en toe een stukje wandelen en/of fietsen? Beweging lijkt me toch echt wel noodzakelijk. Daar hebben we niks over gehoord, behalve dat mensen zoveel mogelijk thuis moeten blijven.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Jose2501 schreef:
03 nov 2020 14:53
(...)
En door het beleid van deze regering die de gezondheid van reeds zieke en voornamelijk oudere mensen (70+) belangrijker vindt dan jongere mensen
Ook mensen , jong én ouder , met geen onderliggende kwalen en dus niet ziek , kunnen zo ziek worden dat ze komen te overlijden.
70+ vind ik persoonlijk geen oudje....70 is het nieuwe 60.🙃
Oud , vind ik , dan ben je royaal boven de 80.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

witte angora schreef:
03 nov 2020 19:33
Maarreh... mag je nog wel af en toe een stukje wandelen en/of fietsen? Beweging lijkt me toch echt wel noodzakelijk. Daar hebben we niks over gehoord, behalve dat mensen zoveel mogelijk thuis moeten blijven.
Buiten met maximaal twee personen, bewegen blijft mogelijk.

Onze jongen heeft zijn moppermoment: Vroeger verbood de kerk alle leuke dingen, nu is het de regering.
Ergens heeft hij gelijk. Als overal toerisme is verboden, vallen de feestdagen voor ons weg. Normaal boeken we iets in de buurt van de familie, maar als dat echt niet mag, houdt het op.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zet die oogkleppen eens af. Er wordt helemaal niet alles afgestemd op die kwetsbare groep ouderen.

Maar dien uw goede ideeën eens in bij de regering, wellicht luisteren ze.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Kan je even het exacte moment tijdens de persconferentie noemen waarop de Jonge zegt: ' alles wordt afgestemd op de kwetsbare oudere' ?

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@jose2501

Inderdaad ben ik boven de 70, maar ik voel mij helemaal niet door u aangesproken.

Ik heb namelijk geen corona, en ook niet gehad. En dat geldt ook voor mijn kinderen en kleinkinderen.

Als ik mij wel herinner hebt u zich dus wel laten besmetten en ook uw familie rondom u. Lekker verstandig bezig geweest dus. Maar ga gerust zo door, want twee keer zou volgens u niet kunnen.

Nijogeth
Berichten: 10586
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jose2501 schreef:
02 nov 2020 16:43
Verschillende spelers uit de Ajax selectie zijn positief getest. Sporters in topconditie. En mag ik aannemen goed beschermd. Omdat er grote financiële belangen aan vastzitten.
Dit virus is echt niet meer te stoppen.
Bleken dus allemaal vals positief te zijn en konden allemaal meespelen. In alle gevallen ging het om spelers die al positief zijn geweest en waarschijnlijk heeft de rest gereageerd op dode viruscellen.

De uitleg van minister de Jonge vond ik daarover een stuk vreemder. Die gaf aan dat bij testen zonder klachten het aantal vals positieven en vals negatieven heel erg hoog is en dat ze daarom eigenlijk niet willen testen zonder klachten.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Al die mensen die van hun werkgever steeds opnieuw getest moeten worden zullen ook niet echt wat toevoegen aan de betrouwbaarheid van de cijfers.

16again
Berichten: 16406
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:
04 nov 2020 02:34
Jose2501 schreef:
02 nov 2020 16:43
Verschillende spelers uit de Ajax selectie zijn positief getest. Sporters in topconditie. En mag ik aannemen goed beschermd. Omdat er grote financiële belangen aan vastzitten.
Dit virus is echt niet meer te stoppen.
Bleken dus allemaal vals positief te zijn en konden allemaal meespelen. In alle gevallen ging het om spelers die al positief zijn geweest en waarschijnlijk heeft de rest gereageerd op dode viruscellen.
Achteloos zeg je...
In alle gevallen ging het om spelers die al positief zijn geweest
maare dat betekent evengoed dat die spelers wel eerder een besmetting hebben gehad. Dus blijkbaar heft een fors deel van selectie/begeleiders etc het virus wel gehad, in hoeverre is die uitkomst representatief voor gehele bevolking?

Lowieze
Berichten: 6884
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Wat een vreemde maatregel om de groepsgrootte buitenshuis van 4 naar 2 personen te beperken, terwijl de meeste besmettingen in de thuissituatie plaats vinden.
Zou dit jongeren dan wel tegen gaan houden of juist meer tegenstand opwekken? Ik vermoed juist dat laatste.
Ik wens de handhavers veel succes.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

Lowieze schreef:
04 nov 2020 08:10
Wat een vreemde maatregel om de groepsgrootte buitenshuis van 4 naar 2 personen te beperken, terwijl de meeste besmettingen in de thuissituatie plaats vinden.
Zou dit jongeren dan wel tegen gaan houden of juist meer tegenstand opwekken? Ik vermoed juist dat laatste.
Ik wens de handhavers veel succes.
Mensen moeten wel bij anderen thuis kunnen komen om besmet te raken, en dat wordt op deze manier wat ontmoedigd.

Maar goed, zoals Rutte eerder al zei, we moeten misschien wat af van al dat inzoomen op individuele maatregelen, wat men zelf daardoor niet meer mag, en hoe de mazen op te zoeken, maar wat meer kijken wat je als burger voor anderen kan doen, door je aan de regels te houden.

witte angora
Berichten: 32055
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Er wordt nu een link gelegd tussen een op de vijf Coronadoden en een slechte luchtkwaliteit: in zoverre dat een slechte luchtkwaliteit zorgt voor andere problemen die uiteindelijk van invloed kunnen zijn op het verloop van de ziekte. Maar er zijn nog veel mitsen en maren. Je kunt er dus alle kanten mee op... :(

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... aatregelen

Moneyman
Berichten: 31246
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hoog-over klinkt dat niet onlogisch. Correlatie is er wel. Maar het aantonen van een causaal verband lijkt me lastiger.

Brahms
Berichten: 3156
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Brahms »

Jose2501 schreef:
03 nov 2020 14:53

En door het beleid van deze regering die de gezondheid van reeds zieke en voornamelijk oudere mensen (70+) belangrijker vindt dan jongere mensen die de welvaartsstaat Nederland bv draaiende houden
Wat een mensonterende uitspraak over onze 70 plussers. Net na een leven lang werken 3 jaar met pensioen en je wordt al afgeschreven. Mensen zoals Jose2501 vergeten compleet dat de welvaart welke ze nu beleven geheel te danken is aan de generatie welke nu 70 en ouder is.
Gelukkig ziet onze regering dit wel in en zet zich in dat ook de ouderen in onze samenleving een goede en gezonde oude dag mogen beleven. Het is de oudere gegund !

witte angora
Berichten: 32055
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
04 nov 2020 09:04
Hoog-over klinkt dat niet onlogisch. Correlatie is er wel. Maar het aantonen van een causaal verband lijkt me lastiger.
Dat is dus exact het punt, volgens mij. Een verband zal er ongetwijfeld zijn. Maar er zijn zoveel factoren die meespelen. Heeft iemand met COPD dat gekregen door een slechte luchtkwaliteit, of omdat hij altijd (mee-)gerookt heeft?

Het stemt in ieder geval tot nadenken: met elkaar leven we niet zo gezond als zou moeten. Maar hoe verander je dat? Kan dat wel veranderd worden? En als het veranderd kan worden, wie moet dan het voortouw nemen? Hoe krijg je de grote massa mee om dingen structureel te veranderen? In het voorjaar zag je de luchtkwaliteit enorm toenemen doordat er veel minder werkgerelateerde kilometers gemaakt werden. Inmiddels is het stukken drukker op de weg, en vooralsnog zie ik dat niet sterk verminderen. En zo zijn er zoveel van die dingen.

16again
Berichten: 16406
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Brahms schreef:
04 nov 2020 09:25
Mensen zoals Jose2501 vergeten compleet dat de welvaart welke ze nu beleven geheel te danken is aan de generatie welke nu 70 en ouder is.
Geheel??
De aardgasbaten uit Slochteren voor de staatskas bedroegen in die periode meer dan 400 miljard. En dan nog zadelen de ouderen de jeugd op met een forse staatsschuld.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Jose2501 schreef:
03 nov 2020 21:10
[...] ik vind het steeds ongeloofwaardiger worden om alles af te stemmen op die kwestbare groep ouderen. Ten koste van miljoenen en miljoenen anderen. Oud en jong. Bibliotheken dicht? Musea dicht? Alsof je daar wat mee opschiet. Niet naar het buitenland mogen? Ik denk dat Nederland gevaarlijker is dan veel andere landen op dit moment. Persoonlijk heb ik er weinig last van, maar naar mijn mening zou het heel anders aangepakt moeten worden. Dat heb ik eerder hier uitgelegd.
Misschien helpt het als we hier wat cijfers aan het fenomeen 'risicogroep' hangen. Hoeveel mensen zijn nu 50, 60, 70, 80 jaar of ouder? Hoeveel mensen hebben diabetes, slecht werkende nieren, een longaandoening, roken, overgewicht? Als iemand dit zou willen uitzoeken, komen we een stap verder in het begrijpen van de risico's.
Het sluiten van de vrijetijdsinrichtingen helpt mensen thuis te houden en zo het aantal contacten met andere mensen omlaag te brengen.
Buitenland: op zich kun je nog aardig rondreizen, maar op steeds meer plekken zijn hotels e.d. dicht.
Lady1234 schreef:
03 nov 2020 22:28
Inderdaad ben ik boven de 70, maar ik voel mij helemaal niet door u aangesproken. Ik heb namelijk geen corona, en ook niet gehad. En dat geldt ook voor mijn kinderen en kleinkinderen. Als ik mij wel herinner hebt u zich dus wel laten besmetten en ook uw familie rondom u. Lekker verstandig bezig geweest dus. Maar ga gerust zo door, want twee keer zou volgens u niet kunnen.
*glimlach* Pittig. Toch is een besmetting geen vrije keus en aangezien dit virus uit de Corona-groep komt, hoeft het maar een stap verder te muteren om opnieuw toe te slaan, ondanks opgebouwde immuniteit of eventuele vaccins.
Nijogeth schreef:
04 nov 2020 02:34
De uitleg van minister de Jonge vond ik daarover een stuk vreemder. Die gaf aan dat bij testen zonder klachten het aantal vals positieven en vals negatieven heel erg hoog is en dat ze daarom eigenlijk niet willen testen zonder klachten.
De Jonge dacht vermoedelijk aan de aanwezigheid van andere virussen, waarop de testen reageren. Een beetje dom?
Het 'Helmholtz Zentrum für Infektionsforschung' heeft net een onderzoek gepubliceerd met als grootste verrassing, dat dit voorjaar zes keer meer kinderen besmet moeten zijn geraakt dan eerst gedacht. Dat was de groep 'besmet zonder symptomen, zonder klachten'.
mh73 schreef:
04 nov 2020 07:14
Al die mensen die van hun werkgever steeds opnieuw getest moeten worden zullen ook niet echt wat toevoegen aan de betrouwbaarheid van de cijfers.
Binnen de zorg (GGD, huisarts, ziekenhuis) wordt het BSN gebruikt en zo dubbele testen eruit gefilterd. Bij de commerciële testen is wel iets vreemds aan de hand: positieve gevallen worden wel doorgegeven (want verplicht), maar het RIVM wil niet het totaal aantal afgenomen testen weten. Zo creëert het RIVM zijn eigen glazen bol. Je zou haast een vloek over die bol willen uitspreken ^^

Gesloten