LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

witte angora
Berichten: 32058
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... de kogel is door de kerk. Of de moskee. Of de tempel. In ieder geval door de Kamer. Vanaf 1 december kun je een boete van 95 euro krijgen voor het niet dragen van een mondkapje in een publieke binnenruimte. Vanwege de hoogte van het bedrag krijg je geen aantekening op je strafblad, dat scheelt alweer.

Hoe staat het met jullie? Mij lukt het intussen wel om permanent zo'n kreng bij me te hebben. Dragen is wat lastiger. De bril beslaat iedere keer. Als je dan in een winkel komt waar je niet bekend bent, tussen rennende mensen, en je ziet weinig plus benauwd, is dat geen fijne ervaring. Moet nog maar even zien wat ik ervan denken moet. En musea en dergelijke? Je ziet niks, dus je hebt er ook niks te zoeken. Een krantje lezen in de bieb? Idem dito.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Komen daar nog 6 euro administratiekosten bij? Of worden we gematst?

16again
Berichten: 16408
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
11 nov 2020 22:05
Nou... de kogel is door de kerk. Of de moskee. Of de tempel. In ieder geval door de Kamer. Vanaf 1 december kun je een boete van 95 euro krijgen voor het niet dragen van een mondkapje in een publieke binnenruimte.
Een juiste voorstelling van zaken: het voorstel gaat volgende week naar de 2e kamer

Lowieze
Berichten: 6884
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

De boete kan natuurlijk alleen opgelegd worden als er een plicht komt om ze te dragen en zover is het nog niet.
Er komen dan weer wel uitzonderingen: “al geldt dat niet voor sekswerkers en klanten die een behandeling krijgen aan hun gezicht.

Ook geldt er een uitzondering voor personen die vanwege een fysieke, verstandelijke of psychische beperking of een chronische ziekte geen mondkapje kunnen dragen. Bovendien hoeft zo’n mondkapje niet op tijdens het sporten, acteren, het beoefenen van podiumkunsten en tijdens media-optredens.”

Hoe wordt gecontroleerd of je door een chronische ziekte zo’n onding niet hoeft te dragen?
Ik krijg het zelf vreselijk benauwd met zo’n kapje op door kortademigheid, maar zal toch af en toe naar een openbare binnenruimte moeten. Op dit moment gebruik ik dus niet altijd een mondkapje, wordt straks wel vervelend als je daar steeds op aangesproken wordt.

angel1978
Berichten: 11257
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Vanaf 1 dec verliest de lokale winkelier weer wat klandizie lijkt het ten voordele van de internetsupermarkt en shop. Het is wat het is.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Het is vanaf het dringende verzoek om ze te dragen al flink minder, kan ik je vertellen, @angel1978

Lowieze
Berichten: 6884
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik zie veel mensen met zo’n plastic gelaatsscherm lopen, dat mag dan zeker ook niet meer als er een mondkapjesplicht komt?

Erthanax
Berichten: 10111
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

mh73 schreef:
12 nov 2020 08:12
Het is vanaf het dringende verzoek om ze te dragen al flink minder, kan ik je vertellen, @angel1978
Treurig. Ik hoop dat je (potentiële) klanten je winkel snel weer "terugvinden."

angel1978
Berichten: 11257
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

mh73 schreef:
12 nov 2020 08:12
Het is vanaf het dringende verzoek om ze te dragen al flink minder, kan ik je vertellen, @angel1978
Tot nu toe kan je in ieder geval nog zonder naar binnen. Werkt zelfs beter. :mrgreen:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Het WestNijlvirus rukt op, inmiddels 7 besmettingen , maar dat is het topje vd ijsberg, aldus de krant vandaag.
De klachten zijn koorts en wat griepachtige verschijnselen. Ongeveer 1% kan ernstige neurologische gevolgen krijgen, bv een hersenontsteking.
Ik moet zolangzamerhand maar eens serieus op zoek gaan naar een boerka, beschermt tegen Corona en dit WestNijlvirus. 🤪

Lowieze
Berichten: 6884
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
12 nov 2020 11:53
Het WestNijlvirus rukt op, inmiddels 7 besmettingen , maar dat is het topje vd ijsberg, aldus de krant vandaag.
De klachten zijn koorts en wat griepachtige verschijnselen. Ongeveer 1% kan ernstige neurologische gevolgen krijgen, bv een hersenontsteking.
Ik moet zolangzamerhand maar eens serieus op zoek gaan naar een boerka, beschermt tegen Corona en dit WestNijlvirus. 🤪
Het Westnijlvirus gaat niet over van mens tot mens zoals het Coronavirus of een griepvirus.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Nee, via vogels , maar die kunnen de vogelpoep dan op mijn boerka laten flatsen😁.
Én het wordt via geïnfecteerde muggen ook op mensen gebracht.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De boerka zou best wel eens kunnen helpen in de bestrijding van het virus. Maar dan moeten ook mannen hem gaan dragen. Gelijke monniken gelijke boerka's. Weet niet of dat mag van de islam. Misschien een ander kleurtje? Alles zwart is ook zo ongezellig.

witte angora
Berichten: 32058
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Krijg je die discriminatiediscussie straks ook weer. Geen zwart, want dat is een verwijzing naar. Dus dat worden stroopwafel- en Goudse Kaas-boerka's, en uiteraard voor de LHTB-nog-wat-gemeenschap regenboogboerka's.

Vreemd genoeg krijg je geen rood kringellijntje onder die woorden, kennelijk zijn het wel bestaande woorden.

Nijogeth
Berichten: 10593
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nijogeth schreef:
09 nov 2020 18:10
Ja, en hoeveel mensen zijn er uitgegaan?
Overigens zie ik dat op het dashboard nu de laatste cijfers nu erbij staan. De afgelopen 24 uur zijn volgens dat dashboard 131 ziekenhuisopnames en is het aantal ziekenhuisbedden dat bezet is gestegen van 1697 naar 1717. 3 november was het nog 2044.

Qua ic-bedden zijn er volgens de cijfers de laatste 24 uur 36,3 (?) mensen opgenomen en is het aantal bezette bedden van 598 naar 600 gestegen. 3 november waren dat er 609, 4 november 612. 4 november was de piek tot nu toe.

En lady, dat zijn de officiële cijfers die op het dashboard van de Rijksoverheid staan. Daar kun je ze allemaal nakijken.
Om even hierop in te haken, heb ik even het lijstje van de afgelopen week opgezocht met de bezetting van het aantal bedden.
5 november: 1905 bedden
6 november: 1842 bedden
7 november: 1782 bedden
8 november: 1697 bedden
9 november: 1717 bedden
10 november: 1697 bedden
11 november: 1671 bedden
Vandaag: 1606 bedden
Dit lijkt me een duidelijk dalende lijn, zeker als je weet dat het hoogtepunt op 3 november was met 2044 bedden.

Voor wat betreft de IC, daar is het een ander verhaal, de daling is daar niet echt zichtbaar. Daar is het veel meer een kronkelende beweging.
5 november: 607 bedden
6 november: 603 bedden
7 november: 602 bedden
8 november: 598 bedden
9 november: 600 bedden
10 november: 598 bedden
11 november: 606 bedden
Vandaag: 595 bedden
Het toppunt was hier op 4 november met 612 bedden.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Het alternatief voor een burka is een trouwjurk met sluier. Als je een mooi model met uitwaaierende rok/tule kiest, hou je vanzelf iedereen op voldoende afstand.

De faceshields of plastic gelaatschermen zijn in Oostenrijk al verboden, omdat ze te weinig bescherming bieden. De lucht gaat overal heen. Tandarts en mondhygiëniste gebruiken ze als spatscherm met daaronder nog een mondkapje. Daarvoor zijn ze wel nuttig.

Benauwd door een mondkapje? Stap over op de wegwerpvarianten, die laten iets meer lucht door dan de katoenen-polyester-polypropyleen-versies.

Uitzondering voor sekswerkers? Die mochten juist weer open met als voorwaarde, dat klant en dienstverlener zo'n ding dragen.

Beslagen brillen? Daar zijn twee oplossingen voor. Of je vouwt het kapje zo, dat het strak aansluit op je wangen onder de bril of je neemt een mondkapje met een hoge neus, zodat je je bril daar weer overheen kunt doen. Is iets meer afstand tussen ogen en bril.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Hoe bestaat het dat , vlg Bartjens , pas eind 2021 iedereen , indien nodig in Nederland is gevaccineerd?
Waarom gaat dat een jaar duren :roll: ?

J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Dat gaat nog veel langer duren. Denk je werkelijk dat iedereen zich binnen een jaar laat vaccineren met een of ander goedje wat snel commercieel op de markt gebracht is, wat daardoor nog lang niet volledig getest is en waar we de bijverschijnselen op middellange termijn niet van kennen? Ik sta in ieder geval niet voorraan.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik ook niet, zeker niet!
90% van dat Pfizervaccin schijnt effectief te zijn.

Maar ze hebben het over een logistiek probleem en dat zie ik niet zo 123.
Het griepvaccin inenten wordt al jaren logistiek gezien prima gefaciliteerd.

En dan nog de eventuele bijwerkingen?
Maar wat moeten we dan?

J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Meer ic bedden, meer decentrale zorg, geen ziekenhuizen sluiten, meer handen aan het bed maar ook accepteren dat we net als met de griepepidemie twee jaar geleden meer oversterfte hebben van kwetsbare mensen. Enkele maatregelen handhaven zoals verbod op massa bijeenkomsten en verder doorgaan met ons leven. Dus cafe's en zwembaden weer open en weg met die belachelijke mondkapjes.

Gesloten